👆👆👆 خلاصه درسگفتار دکتر حمیدرضا مقصودی درباره:
تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش دوم: بهانههای تحریم مالی ایران)
🔵♦️ بهانههای تحریم علیه ایران چه بود؟ یکی حمایت از تروریسم بینالملل است که منظور همان حماس و حزب الله و حشدالشعبی عراق است و تا کنون هم در کشورهای دیگر کنشهایی داریم و مشخص است که غرب مستکبر و صهیونیستها، تروریست را چه کسی تعریف کردهاند! آمریکا میگوید هرکسی که من بگویم او تروریست و به آن کشور کمک کند، من تحریمش میکنم!
🔵♦️اقتصاد تحریم میگوید که تحریم هزینهای دارد و فایدهای! تحریم کننده هزینههایی را متحمل میشود و از قِبَل هزینههایی که متحمل میشود، فایدههایی هم کسب میکند و از آن طرف، اگر یکی از کشورها را تحریم کنیم، هزینههایی را برایشان دوباره بار میکنیم و اگر نظام تحمیلی را کشور تحریم شده بپذیرد، به فایدههایی میرسد. به همین خاطر، اقتصاد تحریم با معنای لیبرال یعنی اقتصاد هزینه و فایده دوطرفه!
🔵♦️ تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران چند دسته است. یکی از اینها تحریمهایی هستند که شخص رئیس جمهور آمریکا علیه ایران وضع میکند، تاکنون 23 فرمان اجرایی از جانب رئیس جمهور آمریکا علیه ایران صادر شده است.
🔵♦️ تنها نظام اطلاعرسانی که میتوانیم به آن اعتماد کنیم، نظام تبلیغ صحیح است کهمردم را نسبت به این مسائل آگاه کنیم، نه صداوسیما و نه رسانههای بینالمللی نمیتوانند این کار را انجام بدهند و وظیفه شما طلاب و مبلغین اقتصاد مقاومتی سنگین تر است. تبلیغ به دلیل چهره به چهره بودنش،بسیار موثر است.
🔵♦️به دلیل ناکارایی تبلیغ فعلی درباره مبارزه جدی با فساد که اکنون در کشور انجام میشود و پولهایی که از رانتخواران دولتی و غیردولتی به بیتالمال برمیگردد، به مردم اطلاعرسانی جدی نمیشود و لذا بیاعتمادی مردم ممکن است افزایش یابد. پس وظیف ه مردمی و الهی خود را صحیح به سرانجام برسانید.
🎯 اگر از تحلیلهای ضعیف خسته شدهاید، به مدرسه اقتصاد بپیوندید؛ در این کانال، صوت و درسگفتار و تحلیلهای اساتید اقتصاد ارائه میشود:
http://eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزفوت آداماسمیت
🏴پدر علم اقتصادغربی و
🏴بنیانگذار اقتصادلیبرالی
💠رهبرانقلاب:
‼️یکی از مشکلات ما در طول این سالها این بوده که افرادی آمدهاند مفاهیم اسلامی را با مفاهیم غربی ترجمه کردهاند، حرفهای غربیها را تکرار کردهاند، دنبال تحقق آنها بودند؛ در حالی که انقلاب اسلامی برای این نیست. آزادی غربی در زمینهی اقتصاد، همین مطالبی است که میبینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتی» و رسیدن به این وضع دیکتاتوری اقتصادی موجود دنیا، که الان دارد انحلال و فروریختگی خودش را بتدریج نشان میدهد! ۹۰/۷/۲۴
⚠️توجه؛
‼️کتاب ثروت ملل و دست نامرئی از مهمترین کتب آدام اسمیت است که چندین بار در ایران ترجمه و چاپ و تدریس شده!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
⁉️همیشه یکی از سوالات از اصحاب فرهنگستان این بوده است که چرا در عرفان شان به دنبال ملاقات با امام زمان نیستند و یا در مناسبات اجتماعی دنبال ملاقات با شخص ولی فقیه نیستند؟
جواب این سوال را از زبان مرحوم علامه حسینی الهاشمی(ره) بنیانگذار فرهنگستان بخوانید:
✂️دوره مبانی و مدل استراتژی مخابرات/جلسه 7
👈البته اينجا ممكن است با مزاق شما نسازد! من در عرفات بودم يك نفر آمد به من گفت: بيا برويم خدمت آقا[امام زمان ع]
گفتم نه!
گفت چرا؟
گفتم نميآيم!
او خيلي ناراحت شد كه اين ديگر چگونه آدمي است، اينجا دعا ميخواند و گريه ميكند ولي خدمت حضرت نميآيد! وقتي ايران آمديم به من گفت تو چگونه آدمي هستي؟
گفتم سعي براي زيارت حضرت (امام زمان«عج») مكروه است! من اگر بخواهم زيارت بكنم آلياسين را همانجا ميخوانم ولي [در عوض] امر او را اطاعت ميكنم! اگر يك روايت ضعيف هم بود كه مستحب است [زیارت حضرت] من همراه تو ميآمدم، ولي سعي در ملاقات مكروه است چرا؟ [به علت اینکه فکر کن] حال من آنجا رفتم، حضرت ميگويد تو خجالت نميكشي كه آمدي، كارهايي كه بعهده تو بود چقدر از آنرا انجام دادي؟ حالا كارهاي شخصي تو را ميبخشيم ولي كارهاي اجتماعي كه در مقابل متفكرين كفار بودي، آيا آنها هم مثل تو كارميكردند؟
من از سن 16 سالگي تا رحلت امام(ره)، مقلد ايشان بودم، ولي من اگر گاهي خصوصي خدمت مقام معظم رهبري -كه خيلي ارادت به ايشان دارم- بروم، آقا بگويد چكار كردي، من به ايشان چه بگويم؟ چكار كردم كه به آقا آنرا بگويم، بروم بگويم آقا لطفاً ميشود به من كمك كنيد؟ معنايش اين نیست كه بجاي اينكه ما جلو ایشان بايستيم تا تير به ایشان نخورد، پشت ایشان كمين یگيريم تا اگر خواست به ما بخورد به ایشان بخورد؟ معنايش اينست كه اين بار را خود ایشان برداريد، در حاليكه من باندازه خودم بايد كار خودم را انجام بدهم و باري را از روي دوش ايشان بردارم و بعد گزارش بدهم، خلاصه من سعي نكردم خدمت آقا بروم، آقا ميگويد اگر براي تملق و دروغ است چرا آمدي؟ اگر راست هست، كار [خود] تو است، تو ميداني كه من چه مشكلاتي دارم!
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰📌🎥 ریشهکنی فقر با «سهام ملی نفت»
❇️در اکثر کشورهای نفتی، اگر ۱۰۰ % درآمد نفت بهطور مساوی بین همه مردم تقسیم شود، فقر کاملا ریشهکن میشود. این سیاست را میتوان #سهام_ملی_نفت (Oil to Cash) نامید.
❇️در این کلیپ ۴ دقیقهای، «تاد ماس»، محقق ارشد مرکز توسعه جهانی (center for global development)، توضیح میدهد که اگرچه منافع «سهام ملی نفت» در ریشهکنی فقر بدیهی به نظر میرسد، اما اکثریت دولتهای معتاد به درآمدهای بادآورده نفتی، حاضر به انجام آن نیستند. چرا؟ چون مجبور میشوند مشابه دولتهای غیرنفتی، درآمدشان را از افزایش نرخ مالیات و مبارزه با انواع فرارهای مالیاتی تامین کنند؛ کاری که زحمت دارد و با مزاج دولتهای تنبل معتاد به پول نفت، سازگار نیست.
❇️همچنین وقتی دولت همه درآمد نفت را نقدا بهطور مساوی بین مردم توزیع کند و بعد هزینههای خود را با دست دراز کردن پیش مردم و دریافت مالیات تامین کند، شهروندانی که مالیات میپردازند، درباره جزییات هزینههای دولت کاملا حساس میشوند.
پس «سهام ملی نفت» یعنی ریشهکنی فقر + شفافیت هزینههای دولت.
@teghtesadi
هدایت شده از ابرفقه
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز 10
❇️گزارش دیوانه کننده کُنده تقوا درباره آخوند خراسانی
1️⃣ تایید مشروطیت از سوی آخوند؛ بهجت: «هنگامی که آخوند از پله های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می آمد تا به مجلس درس برود ... اساسنامه و مرامنامه مشروطیت را به ایشان دادند تا امضا کند. ایشان هم ... #بیدرنگ در همان جا امضا کرد. 👈 ما این قضایا را می بینیم و می شنویم؛ #ولی_باز_هم مثل این است که #ندیده و نشنیده ایم. 👈 یک #امضا_از_روی_غفلت و اشتباه و یا در اثر #فریب_خوردن، که از انسان صادر می شود، خدا می داند که چه قدر آثار زیانبار بر آن مترتب می شود!» زمزم عرفان، یادنامه فقیه عارف حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، محمد محمدی ری شهری، قم، انتشارات دارالحدیث، سوم، صص 192 و 193
2️⃣ #گناه_بزرگتر_از_زنا؛ بهجت: «البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی #یک_امضای_بیجا – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت می کشند و به دست انسان می دهند- موجب از بین رفتن اعراض و نفوس می شود و #به_مراتب_از_آن_بالاتر است. از ما #انتظار نمی رود که گناهانی از قبیل #شرب خمر را در خیابان مرتکب شویم؛ چون این کار گذشته از ترس خدا، یک نوع #جنون و بیعقلی است و #لذا از ما صادر نخواهدشد.» زمزم عرفان: 197
3️⃣ گروه فشار و جام زهر: آیت الله بهجت: «سید محمد کاظم یزدی برای امضای جریان مشروطیت، خیلی تحت فشار بود. برخی از #شاگردان_آخوند خراسانی، جمعی از شاگردان وی را تحریک کردند که دسته جمعی به منزل سیّد بروند و موافقت او با مشروطیت را بگیرند. پاسخ سید این بود که: "در این کاسه، #زهر است و من نمی توانم آن را بخورم!" به او اهانت کردند و گفتند: "اگر به خانه یهودی رفته بودیم، چنین پاسخی را نمی شنیدیم". سجاده او را در نماز جماعت برداشتند و سیّد را خانه نشین کردند. [حتی] صحبت از تبعید ایشان بود.». زمزم عرفان، 196.
4️⃣ مشروطه انگلیسی؛ آیت الله بهجت: «یکی از آقایان می گفت: بعد از گذشت 20 سال از جریان مشروطه، فهمیدیم که #برای_انگلیس_کار می کنیم، #نه_به نفع دین» زمزم عرفان: 199
5️⃣ پشیمانی سران مشروطه؛ آیت الله بهجت: «مرحوم نائینی در اواخر عمر، در مورد دخالت در امر مشروطیت، تأسف می خورد و می گفت: #انگور انداختیم که سرکه شود؛ اما #شراب شد!» زمزم عرفان: 200
6️⃣ حکم محاربه برای مخالفین آن مشروطه، از سوی آخوند خراسانی: «به عموم ملت ایران #حکم_خدا را اعلام میداریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان _ ارواحنا فداه_ و #سر_مویی_مخالفت_و#مسامحه به منزله خذلان و #محاربه_با_آن_حضرت _صلوات الله و سلامه علیه_ است، أعاذ الله المسلمین من ذلک إن شاء الله! الأحقر عبدالله المازندرانی، الأحقر محمد کاظم الخراسانی، الاأحقر نجل المرحوم الحاج میرزا خلیل». حسین زرگری نژاد، رسائل مشروطیت، دوم، تهران، 1377؛ ص447
7️⃣ نظر آخوند خراسانی درباره شیخ فضل الله نوری [و بالعکس]: «آیت الله بهجت فرمودند: "پس از شهادت شیخ فضل الله نوری، میرزای نایینی، ورقه ای با امضای شیخ فضل الله پیش آخوند خراسانی می خواند که در آن نوشته شده بود: "بر کسانی که داخل مشروطه شده اند، باید #احکام_مرتدّ_فطری را جاری کرد." آخوند پس از شنیدن این مطلب می گوید: "من وقتی خبر #کشته شدن شیخ فضل الله را شنیدم، #متأثر شدم؛ ولی اکنون #از_تأثرم_متأثرم!». زمزم عرفان: 344 و 345
8️⃣ امام خمینی: «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با #دست_بعضى_از_روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و #شكست_دادند_اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى #علما_هم_غفلت داشتند». صحیفه امام، 18: 248.
9️⃣مدیریت پیچیده انگلیس و اشتباهات بزرگ بزرگان شیعه: آیت الله بهجت: «رؤسای مشروطه و حتی روحانیون با نفوذ را یکی پس از دیگری کشتند؛ #همانهایی_که 👈#توسط_آنان #دیگران_را کشته بودند! حتی سیدعبدالله بهبهانی را بدتر از شیخ فضل الله نوری کشتند و همچنین بقیه روحانیون و امثال مرحوم مدرس را بعد از آن کشتند.» زمزم عرفان: 200
🔟 قاتلان علما، با فتوای اهل علم بر سر کار آمدند: آیت الله بهجت: «👈آری #با_فتوا_گرفتن_از اهل_علم_و_علما، بساط مشروطه را به پا کردند، بعد که سر کار آمدند و قدرت را به دست گرفتند، #همانها_را_مفسد جامعه معرفی کردند.» زمزم عرفان: ۲۰۵.
♻️بهجت: «آقازاده [فرزند آخوند خراسانی] به رضا شاه گفت: عمامه طلبه ها را برندارید. وی پاسخ داد: پدرت [هنگامی که مشروطیت را امضا کرد] عمامه آنها را برداشت.» زمزم عرفان: 336
مرجع ابرفقه
@abarin
💢نظام سرمایه داری و افسانه بازار #رقابت_کامل
👤 میثم ظهوریان
🔻🔻بازار #رقابت_کامل اغلب توسط نظام #سرمایه_داری و رسانه ها و نهادهای اقتصادی وابسته به آن به عنوان تنها راه حل توسعه به کشورهای #جهان_سوم تجویز میشود. این در حالی است که ساختار اقتصاد #بنگاهی این کشورها به شکلی کاملا متفاوت با این ایده سازمان یافته است.
🔻🔻به عنوان مثال نتیجه تحقیقی که در مورد 50 شرکت بزرگ آمریکایی در بازار #بورس_نیویورک و #نزدک انجام شده است (و خلاصه ای از نتایج آن در تصویر این پست آمده است) نشان دهنده پیوستگی متقابل بالای این شرکت ها با یکدیگر است.
🔻🔻در این تحقیق پیوستگی متقابل بر اساس میزان وجود #مدیران_ارشد مشترک بین این شرکت ها با یکدیگر اندازه گیری شده است. به عبارت دیگر فرض شده است وقتی عضو #هیئت_مدیره شرکت الف در شرکت ب نیز جز اعضای هیئت مدیره است تلاش خواهد کرد تصمیمی که در یکی از این دو شرکت گرفته می شود همراستا با منافع شرکت دوم نیز باشد.
🔻🔻نتیجه تحقیق و بر خلاف تصور رایج نشان دهنده میزان بالای اعضای هیئت مدیره مشترک این شرکت ها است. بر اساس این نتایج 78% از شرکت های موجود در این لیست از طریق بین یک تا هفت عضو هیئت مدیره دارای ارتباط متقابل مستقیم و در نتیجه #منافع_مشترک هستند و اگر ارتباط های غیر مستقیم را نیز به این لیست اضافه کنیم این میزان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
📌🔖 @zohurian
🔻🔻مسئله فعالیت شبکه ای و ایجاد پیوستگی متقابل بین بنگاه ها منحصر به #آمریکا نیز نیست. نتیجه تحقیق دیگری بر روی پیوستگی متقابل اعضای هیئت مدیره 176 شرکت بزرگ جهان که نشریه #هاروارد بزینس رویو منتشر کرده است نشان می دهد بیش از 80 درصد این شرکت ها دارای #پیوستگی_متقابل مستقیم از طریق حداقل یک عضو هیئت مدیره با سایر شرکت های مذکور هستند و بالاترین ارتباط متقابل نیز مربوط به شرکت های #اروپایی است.
🔻🔻در ژاپن نیز نظام بین بنگاهی #کیرتسو که در قالب آن مجموعه ای از بنگاه ها از طریق #سهامداری_زنجیره ای در یکدیگر دست به ایجاد منافع مشترک می زنند بعد از #جنگ_جهانی_دوم و فروپاشی ساختار موثر #اقتصاد_خانوادگی نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور و کاهش ریسک کسب و کارها از طریق ایجاد نظام شبکه ای بین آن ها داشته است.
🔻🔻در واقع می توان گفت در پشت صحنه نسخه ای که تحت عنوان #بازار_رقابت_کامل توسط نظام سرمایه داری به عنوان تنها راه حل توسعه اقتصادی به کشورهای دیگر توصیه می شود یک #نظام_رگولاتوری و همکاری قوی وجود دارد و این نسخه بیشتر ابزاری جهت تسهیل حضور و سلطه شرکت های چند ملیتی در بازار کشورهای جهان سوم است.
📌🔖 @zohurian
هدایت شده از 💕 خانومانه💕
چه دردآور است که آدمیزاد درختی به این قطوری را قطع کرده و با سینه ای ستبر و با افتخار در کنارش ایستاده و عکس یادگاری برای ثبت در تاریخ گرفته!
👉 💢 @shegeftiha1 💢 👈
به نقل از کانال تلگرامی زاد المسافر
باسمه تعالی
https://t.me/zadolmosafer/1027
🔹 چند روز پیش خبر مقاله نیوزویک درباره تشویق مردم به همنوعخواری را آورده بودم:
https://t.me/zadolmosafer/979
🔹 ظاهراً این حرکت شیطانی ابعاد گستردهای دارد و از آن به بعد نیز پروپاگانداهای زیادی در این رابطه دیدم.
🔹 یک نمونه از این تبلیغات شیطانی، در قالب ارائه راهکار علمی برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسط یک فرد دانشگاهی سوئدی بیان شد.[1]
🔹 همنوعخواری یک رفتار شیطانی است و در حلقههای شیطانپرستها رواج دارد. یکی از روشهای مرسوم این است که اول فرد قربانی را به شدت شکنجه میکنند، تا آدرنالین ترشح شده در خون او به حداکثر برسد. چنین روشی به Spirit Cooking مشهور است. معنی این کلمه این است که قبل از نوشیدن خون و پختن بدن، اول روح قربانی را با شکنجه میپزند.
🔹 افراد رده بالای شیطانپرستها به خوردن چنین خونی معتاد هستند؛ و بعلاوه مادهای به نام Adrenochrome را از این خون استخراج میکنند. در این باره در این پستها توضیح دادهام:
https://t.me/zadolmosafer/564
https://t.me/zadolmosafer/932
🔹 بعضی از قصههای تاریخی در نگاه اول خیلی تخیلی و اغراقآمیز به نظر میآیند؛ اما به تدریج آدم میفهمد که آن قصهها، مدل تلطیف شده واقعیت هستند. قصه ضحاک ماردوش در شاهنامه، نمونهای از این قصهها است. احتمالاً واقعیت این بوده که عقاید شیطانی در آن دوره هم وجود داشته، و باعث همنوعخواری، به سبکی که در این دوره شاهد آن هستیم، بوده است.
[1] Swedish Scientist Proposes Cannibalism to Fight Climate Change
https://www.breitbart.com/europe/2019/09/06/swedish-scientist-proposes-cannibalism-fight-climate-change/
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️انتقاد آیت الله میرباقری نسبت به انحراف دوباره ادبیات عدالتخواهی توسط نگاه های جدید مارکسیستی.
🔹نقد مجاری غیرعادلانه کسب ثروت با هجوم به افرادی که ثروت حلالی جمع آوری کرده اند، فرق دارد.
@teghtesadi
طباطبایی-اندیشه و تمدن ایرانشهری.mp3
20.34M
🎙 سخنرانى #جواد_طباطبایی در نشست اندیشه و تمدن ایرانشهری |11 مهر 96 | خانه گفتمان شهر و معماری
🔸درباره دکتر سیدجواد طباطبایی همواره عرض کرده ام که پروژهاش همان پروژه روشنفکری است و تلاش دارد که به نحوی ایران امروز را با دنیای مدرن مطابق کند، ولی حقیقتاً مسیری که پیش گرفته مسیر عمیق و قابل تأملی است که تقابلش با ایده انقلاب اسلامی می تواند به باروری و خودآگاهی بیشتر ما بینجامد؛ برخلاف درگیری سالیان ما با روشنفکران مبتذل و مذبذبی مانند سروش و مجتهد شبستری و ملکیان و کدیور.
🔸دکتر طباطبایی در این صوت ایرانشهری را «منطق فهم تحولات ایران» معرفی می کند. وی منطق مدعی است که منطق تحول ایران، منطق تحولِ «ملی» است و ایران از قبل از اسلام یک «ملت» بوده است و به علت نپذیرفتن مشروعیت خلفای بعد از پیامبر ص، هیچگاه به «امت اسلامی» نپیوسته است. لذا نمیتوان آن را با منطق تحول امت اسلامی اداره کرد.
🔸بر این اساس، ایران نه با منطق دولت ـ ملت مدرن که در اثر فروپاشی خلافت ـ امت مسیحی شکل گرفته است، قابل مقایسه است و نه می توان آن را با منطق اداره امت اسلامی تدبیر کرد. ایران همواره از منطق ملی مختص به خود تبعیت کرده است که می بایست قواعد آن را در قالب عقلانیت ایرانشهری از سیاستنامهها و شاهنامه و ... فهم و تئوریزه کرد.
🔸ایشان توضیحات خوبی در خصوص تفاوت دیدگاه خود با «ملی گرایی (ناسیونالیسم) و «فاشیسم» می دهد.
🔸به دوستانی که دغدغه اطلاع بر «کلانروایتهای رقیب انقلاب اسلامی» را دارند، گوش کردن این صوت را توصیه می کنم...🌹
علی محمدی
پیشرفت، مستلزم تحول مطلوب نفوس انسانی و هنجارها و سازوکارهای اجتماعی است و لذا امری تدریجی و طولانی و وابسته به ایمان و عزم و تلاش ملی و صبر و مداومت همگانی و از همه برتر، تفضلات الهی است که به حول و قوه کبریاییاش انشاءالله در تداوم انقلاب اسلامی به این ملت عنایت خواهد فرمود.
سیّدعلی خامنهای
۲۲ مهر ۱۳۹۷
@teghtesadi
هدایت شده از هنگام درنگ
✅ آیت الله #خامنه_ای: صاحب حرف جدید را #تکفیر نکنید
🔹آنقدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواسجذبکن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمهها به اینجا میآید؛ نمی شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً عزا بگیریم و جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا فلان چیز را گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند.
🔹شما خیال میکنید روزی که شبههی ابنکمونه را رفع می کردند، به صرف اینکه کسی شبهه ابنکمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می کردند؟ مگر می شود مردم را بیخودی #تکفیر کرد؟ مگر می شود هرکس #حرف_جدیدی زد، بگوییم شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید، با نگفتن که مشکل ما حل نمیشود.
🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادّیها را در خودش نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر نقل میکند؛ قالوا ساحر او مجنون؛ ولی حالا کسی جرأت نمیکند بگوید که فلان کس به فلانی - که رئیس این تشکیلات است - چنین اهانتی کرده است! اما قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست.
🔹همه ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار»،
(1370/12/5)
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596
1968129_-211323.pdf
839.2K
روایتی نسباً جامع از مجادله سیدجواد طباطبایی و داوود فیرحی
@teghtesadi
بد سلیقه گی خبری...
چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟
در این دوقطبی سازی چه خیری هست که بعضیها از آن اسراف کارانه استفاده میکنند ؟😡
@teghtesadi
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بد سلیقه گی خبری... چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟
♨️گزیده ای از چت هایی با دوست گرامی و طلبه فاضل، دکتر محمدرضا قائمی نیک
قضیه رفتن خانم ها به ورزشگاه دقیقا قضیۀ سند 2030 است.
در جلسه ای، یکی از اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکی از اساتید فعال در حوزۀ مطالعات اسلامی زنان گفت من از دهۀ 1370 نسبت به توسعه و عقلانیت توسعه مطلب می نوشتم و علمای حوزوی می گفتند نه آقا، عقلانیت، عقلانیت است و اسلام هم که با توسعه مشکلی ندارد. حالا که کارِ توسعۀ پایدار به حوزۀ زنان و ناموس و تربیت جنسی رسیده، شما حساس شده اید، در حالی که بحث تربیت جنسی سند 2030 ادامۀ بحث توسعه و توسعۀ پایدار است.
حالا قضیۀ رفتن زنان به ورزشگاه هم همان است. در این 40 سال، هیچ کسی نسبت به اصل فوتبال حرفه ای و جایگاه والایِ آن در نظام سرمایه داری چیزی نگفته، اما حالا که پای زن و ناموس و جنسیت به وسط آمده، حساسیت ها به اوج رسیده.
به نظرم در مطالعۀ تجربۀ علوم اجتماعی غربی مارکس نمونۀ درس آموزی برای ماست. مارکس، علیرغم اینکه شاگردِ هگل هست، اما به خاطر تعلق خاطرش به طبقۀ کارگر و بحران اقتصادیِ آن دوره و تنفرش از سرمایه داری، دیالکتیک هگل را معکوس می خواند. این در حالیه که نظریات علم دینی ما، حداقل در اغلب موارد (جز استثنائاتی مانند مرحوم صدوق یا دکتر داوری و ....) اساساً نسبت به مسئلۀ تباه کننده ای به نام سرمایه داری بی تفاوت و خنثی هستند. من واقعاً نمی دانم نظریه پردازان علم دینی ما یا فقهای فقه حکومتی ما برای شان اهمیت ندارد که یک طلبه یا دانشجو، سهمش از بیت المال ماهی حداکثر 1.5 میلیون است و یک فوتبالیست که آرزویش این است که روزی «در کنار» همسرش در ورزشگاه، فوتبال ببیند، 4 میلیارد و با آپشن هایش تا 8 میلیارد سهم دارد.
«من دیروز در نمایشگاه کتاب کتابهایی را دیدم که غربیها نوشتهاند، [در] تأثیر فلسفه در فوتبال؛ یعنی امتداد فلسفه حتّی به فوتبال! ببینید این امتداد دادنِ مسائل فکریِ خودشان به تمام عرصههای زندگی و میدانهای زندگی [است]؛ ما این کار را بایستی انجام بدهیم. ما ازلحاظ فلسفه قوی هستیم؛ فلسفهی اسلامی از فلسفهی غربی، قویتر و ریشهدارتر و دارای استحکام بیشتر است، ولی بایستی امتداد آن در زندگی، محسوس باشد؛ قضاوت فلسفهی ما در مورد حکومت، در مورد مسائل اجتماعی، در مورد اقتصاد، در مورد عموم مسائل تمدّنساز بایستی معلوم باشد، روشن باشد؛ اینها کارهایی است که باید انجام بگیرد. اینها در زمینهی علومِ خاصِّ اسلامی است، در زمینهی علوم طبیعی هم همینجور است».
هدایت شده از سطلیات
داریم چه بلایی سر ایران میآوریم؟"
#حجت_میان_آبادی
نقشه فوق، موقعیت کارخانجات فولاد و پتروشیمیها (بعنوان صنایع بشدت آب بر) بر روی دشتهای کشور و وضعیت دشت های کشور از نظر ممنوعیت برداشت از آبخوان است.
همانطور که مشاهده میشود عمده کارخانجات فولاد و پتروشیمیهای کشور (بعنوان صنایع بشدت آب بر) در دشتهای "ممنوعه" و "ممنوعه بحرانی" و در مناطق خشک کشور احداث شده اند.
تعداد بسیار ناچیز این کارخانجات در سواحل گسترده جنوبی کشور (دریای عمان و خلیج فارس) و استقرار عمده آنها در مناطق کویری و خشک کشور نیز قابل تأمل است!
سیاستگذاری و آشنایی با الفبای سیاستگذاری آب از جمله مسائل مغفول مانده در کشور است که کمتر توجهی به آن شده و می شود.
علیرغم مسائل و تبعات بسیار جدی این سیاستگذاری های غلط، چرایی و الزام تراشی برای طرحهای انتقال آب بین حوضهای به بهانه تأمین نیاز صنعت قابل تأمل است.
#انتقال_آب
#انتقال_آب_خزر_به_سمنان
#انتقال_آب_عمان_به_مشهد
#حجت_میان_آبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انیمیشن کوتاه مورچه
که تفاوت رهبری خلاقانه گروه را با مدیریت سازمان و ساختارگرایانه را نشان میدهد.
و اینکه افراد خلاق چطوری میتونن دنیای ما رو به جایی پیشرفته تر و بهتر بدل کنند
این ویدیو بیش از 30 میلیون بار در یویتوب مشاهده شده است
🆔 @teghtesadi
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔸دوره دوم ریاست آقای هاشمی بر مجلس بود، من به دیدن ایشان رفتم. گفت « آقای حسینی چه کار میکنید؟» گفتم: « #جامعه دو ماشین #تولید_اطلاعات دارد: در یکی مطلق گرایی حسی اصل است و پیش فرض روش و شاخصه کارآمدی در آن باید حسی باشد و از وحی شرط نمیپذیرد، حتی وقتی که به وحی و ایمان و عقل نظر میکند، آنها را به صورت حسّی تفسیر میکند.
#تولید_اطلاعات این ماشین بر اساس این #روش است. شخصیتهایی را هم که تحویل میدهد، کارآمد هست و قدرت اداره دارند.
جامعه ماشین دیگری نیز برای #تولید_اطلاعات دارد که #حوزه_علمیه است که #منطق آن از #انتزاع آغاز میکند و به التزامات قبلی معتقد است و به این که موضوع این عنوان و حکمش چیست، اکتفا میکند ولی نمیتواند به عمل و #عینیّت دست بزند».
گفتم: « بین این دو دستگاه #تولید_اطلاعات(#دانشگاه و #حوزه) اختلاف وجود دارد. شما که رئیس مجلس هستید گاهی مجبور هستید به نفع این دسته کنار بروید و گاهی به نفع دسته دیگر کنار بروید».
ایشان در آن زمان-که زمان حضرت امام(رحمه الله علیه) بود- گفت: « ما این مشکل را از طریق #شورای_تشخیص_مصلحت حل کرده ایم». من تبسّم کردم و گفتم: « این حل #سیاسی است و نه حل #منطقی. رابطه بین دو دستگاه تولید معرفت اگر به صورت منطقی هماهنگ نشود، چالش اجتماعی آن فقط به تأخیر میافتد، نه اینکه از بین برود» ایشان متوجه شد که من چه میگویم و گفت: « اول صبح، اوقات مرا تلخ کردی». گفتم: « من نخواستم اوقات شما را تلخ کنم، شما سوال کردید که چه کار میکنید. من هم این مقدمه را برای این گفتم که بگویم #فرهنگستان دارد درباره « رابطه #اعتقاد و عمل» کار میکند؛ یعنی این که «#اعتقاد به خدا و دین» چگونه میتواند «اداره #عینیت و عمل» را به صورت #تکاملی به دست گیرد.»
شاید ایشان در آن زمان احتمال نمیداد که ما موفق شویم چون این کار را بسیار بزرگ میدانست.
منبع: ص 27 کتاب معرفی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی از زبان استاد
@teghtesadi
هدایت شده از یاران خراسانی
#محتوا
🔰 برنامه تلویزیونی (روایت هیأت)
🔸 روایت هیأت نخستین برنامه ای است که به صورت تخصصی در رابطه با کارکردها، رسالت ها و وظایف هیأت به بحث و بررسی می پردازد.
قسمت اول
https://www.aparat.com/v/Po3ai
قسمت دوم
https://www.aparat.com/v/KGoTW
قسمت چهارم
https://www.aparat.com/v/S7lsh
قسمت پنجم
https://www.aparat.com/v/hSwIR
قسمت ششم
https://www.aparat.com/v/IeDkb
قسمت هفتم
https://www.aparat.com/v/gndz4
قسمت هشتم
https://www.aparat.com/v/vWVkY
قسمت نهم
https://www.aparat.com/v/vcK7L
@yaran_khorasan
🗓هفته کتاب و کتابخوانی
🏳رمان واقعی "پا برهنهها"
🏳اثر زاهاریا استانکو رمانیایی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️رمان نویس معروف رومانیایی زاهاریا استانکو کتابی دارد؛ نمیدانم شماها خواندهاید یا نه. من این کتاب را سالها پیش خواندهام. داستان، مربوط به اشغال بخارست توسط آلمانیهاست. یک مبارزه میکنند و بالاخره هم پیروز میشوند یک عده هم در داخل فرصت طلبی میکنند و اشغالگر اولین ضربه را به اینها میزند. این، تصویر را ما امروز در مقابل خود داریم. واقعهیی است که در حال حاضر هم دارد اتفاق میافتد. الان منطقه خاورمیانه، حکم همان شهری را دارد که دشمن آن را اشغال کرده یا در حال اشغال است. الان اشغالگر - مثل همان اشغالگری که بخارست یا پاریس یا فلان کشور را تصرف کرده بود - در حال اشغال تدریجی است. این اشغالگر فقط امریکا نیست طبقهیی است که دولت امریکا و دولتهای دیگر را به قدر قدرتش دارد هدایت میکند. که اگر بخواهیم در یک عبارت برای اینها اسم معین کنیم، باید بگوییم «زرسالارانِ اقتدارطلب». هدفشان هم سیطره بر منابع حیاتی و مالی همه دنیاست. ۸۳/۹/۱۱
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini