eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
292 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
37.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این خانم محترم، با انگیزه خودش به سمت بازیافت زباله ها رفته و برای استفاده مجدد از همه آنها هم به ایده رسیده به نحوی که فقط سه درصد از آن باقی بماند. از زباله های آلی تا زباله های دارای ارزش حرارتی تا صنایع تبدیلی آن و... مدیری می خواهیم که به جای هزینه، بتواند کار را برای این نوع انسانها تسهیل کند. این مدیر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ @social_theory
هدایت شده از خدام هیئت ثارالله قم
💠 قال رسول الله ص؛ مَنِ اِسْتَطَاعَ مِنْكُمْ أَنْ تَكُونَ لَهُ خَبِيئَةٌ مِنْ عَمَلٍ صَالِحٍ فَلْيَفْعَلْ هر كه از شما تواند ذخيره نهانى از عمل شايسته داشته باشد بايد چنين كند. نهج الفصاحه ح ۲۸۱۲ 🔰 هزینه های هیأت در جشن میلاد حضرت زینب علیهاسلام: ✅ ۷۰ کیلو شیرینی گل محمدی؛ کیلویی ۶۰ هزار تومان ✅ کرایه باند و نواقص سیستم صوت ✅ هزینه تبلیغات و چاپ بنر ✅ دکور و فضاسازی ✅ تهیه شام برای خدام و مستمعین (در صورت تأمین مبلغ و بانی) ✅ هدیه به مستمعینی که نامشان زینب است (در صورت تأمین مبلغ و بانی) ✅ هزینه های متفرقه .... 📍با توجه به ضرورت مشارکت خدام هیأت در تامین هزینه‌های جشن، شماره کارت هیأت خدمتتون تقدیم می‌شود؛ 📌شماره کارت جهت واریز هدایا و نذورات 6037697486937052 بنام هیئت ثارالله قم ------------------------------------------- خدام هیأت ثارالله قم 🆔 @khoddamesarallah
‏سهم نفتخام در بهای تمام شده بنزین در پالایشگاههای آمریکا ۵۴% و سهم نفتخام در بهای تمام شده بنزین در پالایشگاههای ایران ۹۲% است. @hemmatgholizadeh
🔍 بعد از ، نوبت در میان جوامع مخالف لیبرال دموکراسی است ؛ تا سرشون گرم باشه و دنیا وارد مرحلهٔ بعدی رؤیای «انسان خداگونه» بشود.👽 👾 سال 2023 سال شروع متاورس است... 💤ما با نسلی از بی‌رؤیاترین و غیرمقاومترین دولتمردانی طرف هستیم که حتی انقلاب عظیم ۵۷ را که در دورهٔ ایدهٔ ضعیف‌ترِ «دولت-ملتها» بود هم نفهمیدند و ۴۰ سال فرصتش را خرج مذاکره‌های سرکاری و پرستیدن دستاوردهای نیم‌بند مدرن کردند.🍭 🤦‍♂ چه کنیم که این سالهای سرنوشت‌ساز تا 2030 را هم به بودن این کوتوله‌ها مبتلا هستیم. نمیدانم فرصت و امیدی باقی می‌ماند؟! ⏳ @social_theory
‼️نکته‌ای بسیار مهم که نباید از آن غافل باشیم: ما با دقت و بسیار فقیهانه‌تر و مؤمنانه‌تر از حرفهای غیر قابل دفاع این ناطقین پر احساس نوشته شده است.🎙 🕰اگر فرصتی دست دهد، درباره این نکته مهم باید مفصلتر بنویسم. @social_theory
سلسله نشستهای ۲۵ 🔶 مدعو: 🔹آقای حمید مولف کتاب و مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران 🔶 منتقد: 🔹دکتر ربابه عضو هیئت علمی دانشگاه هنر دانشگاه الزهرا (س) 💬 موضوع: نقد و بررسی الگوسازی طرح های مد کودکان و نوجوانان دختر، بر پایه سیستم سایزبندی بومی ⏰ با انتخاب لینک مستقیم زیر پخش زنده نشست دوشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۱۰:۰۰ را تماشا کنید👇👇 https://aparat.com/jsrc.ir/live/?eitaafly 🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست تارنما آپارات بله روبیکا 🆔 @jsrc_ir
جزییات هولناک و تکان دهنده از شهادت فجیع حمید پور نوروز در لاهیجان...🥺 جنایتکاران که دو دختر ۱۷ ساله و یک معلم ۳۵ ساله و یک پسر جوان پس از آنکه درب منزل شهید را با کوکتل مولوتوف آتش زدند به زور در حالی که همسر شهید پشت در مراجعت کرده(یازهرا(س)) وارد منزل شده و ابتدا با سلاح سرد ۴۲ نفری حمله کردند و چون شهید سابقه حضور در سوریه و گردان های رزمی را داشته ۱۵ دقیقه ای با فنون رزمی مقاومت کرده که با کشیدن چادر همسر شهید تمرکز شهید را بهم ریخته و دخترکان و پسران نزدیک به ۱۸۰ ضربه چاقو و قمه و شمشیر به شهید وارد و مظلومانه جلوی چشم همسر و دخترش که داخل خانه توسط خود شهید حبس شده تا مورد آزار قرار نگیرد کشته شده و تنش را به کوچه کشیده و با موتور روی تنش میروند(صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین) و با صرف مشروب باقیمانده را روی تنش ریختند... از گذاشتن عکس و فیلم به دلیل رعایت حال همسر و دختر و احساسات عمومی معذوریم... روضه ی کوچه و قتلگاه یکسر شد... لعنت اولین تا آخرین مخلوق خدا بر این شیاطین که روی داعش را سفید کردند... واقعا این اتفاق افتاده؟!!!!!!!!!!!
هدایت شده از تلک الایام
در طول سال هایی که با قلم انس و خلوت داشته ام و کارگاه هایی که کمابیش در آن شرکت کرده ام، تجربیاتی به دست آورده ام که دوست دارم آن ها را از طریق ایجاد یک کارگاه مجازی؛ با بزرگوارانی که به نوشتن علاقه دارند اما هنوز قدم چندانی بر نداشته اند؛ به اشتراک بگذارم. در این کارگاه، من چیزی برای آموزش و یاد دادن ندارم جز اینکه با ایجاد فضایی برای تمرین و ممارست در نوشتن و به اشتراک گذاشتن متن ها، سعی می کنم قدمی برای تقویت قلم هایمان که موهبتی خدادادی است بردارم. دوستانی که مصمم هستند و این فرصت و تعهد را دارند که به طور منظم در تمرین های هفتگی شرکت کنند، به بنده از این طریق: @telkalayam اطلاع بدهند تا ظرف یکی دو هفته ی آینده؛ لینک کانال خصوصی «مشق زندگی با نویسندگی» برایشان ارسال شود. @telkalayyam
هدایت شده از شعر و کودکی
مامان نیست من و بابا و آبجی باهم تنهاییم... الهام.سه ساله. @sherokoodaki
«مدتی است که تئوریهای کاستلز در محافل بالادستی خصوصا برخی از نهادهای متولی امنیت مورد توجه قرار گرفته، اما متاسفانه به دلیل عدم دقت به سایر زمینه‌های جامعه‌شناختی، به نوعی مورد سوء فهم و حتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، به این معنی که اینترنت به نوعی به عنوان مقصر اول و آخر رویدادهای چندسال اخیر معرفی شده و زمینه برای طرح دیدگاههای تنگ نظرانه در این حوزه - یعنی تحدید شدید اینترنت - که در نهایت به بخش اقتصادی کشور ضربه خواهد زد فراهم شود... با توجه همین نکات بود که در اندیشکده‌ احیای سیاست ناظر به رویدادهای اخیر جلسه ای حول نقد کتاب مهم «قدرت ارتباطات کاستلز» برگزار شد. در این جلسه دکتر بصیریان جهرمی مترجم کتاب یادشده، نتیجه مکاتبات خود با کاستلز در مورد اعتراضات ۱۴۰۱ را ارائه نمودند. بدون آنکه بخواهم وارد جزئیات نظریات کاستلز شوم، برخی از نکات مهم از پاسخهای کاستلز و همچنین تفسیر خود از پاسخهای وی را ناظر به تحلیل اتفاقات ۱۴۰۱ بیان میدارم (جزئیات پرسش و پاسخ دکتر بصیریان با کاستلز در صفحه ایسنتاگرام ایشان منتشر خواهد شد).» https://vrgl.ir/eklP5 @mmojahedi
أَمَرَنى رَبّى بِمُداراةِ النّاسِ كَما أَمَرَنى بِأَداءِ الفَرائِضِ؛ (كافى ۲:۱۱۷) 👥 برای آشنا شدن با خلقیات، فرهنگ، گرایشات و روحیات و در یک کلام برای آشنا شدن با یک جامعه باید به میان مردم آن جامعه رفت. مواجهه گزینشی با اقشار خاصی از جامعه، ما را با هویت اجتماعی آن جامعه بیگانه میکند، حتی اگر خود ما عضوی از آن جامعه باشیم. 🔍 به همین خاطر، از اقشار و گروه های مختلف جامعه، کسانی که با طیف های متنوع تری از مردم معاشرت و تعامل دارند، با هویت اجتماعی آن جامعه آشناترند و این هویت را در خود درک کرده و برای رشد و تکامل هویت اجتماعی شان ارزش بیشتری قائل هستند. مثلا کسبه و اهل بازار، همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی با خصوصیات آن جامعه هستند؛ زیرا با اقشار خاص یا گزینش شده ای مواجه نیستند. تقریبا همه افراد شهر را مخاطب خود میدانند و روش صحیح با افراد مختلف را بلدند. 🛂 اما بعضی مشاغل، فرد را فقط با گروه های خاصی از جامعه مواجه می‌کند. پلیس و قاضی بیشتر با مجرمین و خلافکارها مواجهند و روان شناسان با افسردگان. ایشان به اقتضای شغلشان با همه فرهنگ و افراد و خصوصیات جامعه خود آشنا نیستند. صحبت های این افراد، ما را بیشتر با هویت بخشی از جامعه آشنا میکند. 🚪 قدم اول ایجاد و تربیت هویت اجتماعی، زمینه سازی برای مواجهه متربی با اقشار مختلف جامعه است. محدود کردن متربی در و مواجهه با گروه های گزینش شده از افراد جامعه، هویت اجتماعی را تضعیف میکند. برخی رفتارها هم هستند که به اسم رفتار تربیتی، از همین طریق، متربیان را با هویت اجتماعی خود بیگانه میکنند. بسیاری از مدارس غیر انتفاعی اسلامی هستند که متربی را در محیط‌های محدود و تلاشی برای مواجه کردن او با حقایق و سلایق مختلف جامعه خود نمیکنند. با این رفتار، هویت های اجتماعی را تضعیف و متربیان را با هویت اجتماعی خود ناآشنا می‌کنند. 🔀 بعضی رفتارها و بسترهای اجتماعی هم آگاهانه و برای تخریب هویت اجتماعی افراد جامعه، مردم را صنف‌صنف و دسته دسته می‌کند تا هر فرد، فقط در جمع هم فکران و هم سلیقه های خود و با افراد و اقشار مختلف جامعه بیگانه شود و روش صحیح تعامل با دیگران -که هویت اجتماعی خود او هستند- را نیاموزد. 🎳 بارزترین نمونه این کنش، رفتار است که با تکیه بر ، مخاطبین و متربیان خود را به گونه ای در جمع همفکران و هم‌سلیقگان خود غرق می‌کند تا کم‌کم چگونگی معاشرت و مدارای با افکار و سلایق مخالف را فراموش کنند. این سیاست، به سرعت جامعه را بستر شکل‌گیری انواع و مستعد بروز اختلافات سنگین اجتماعی و تضعیف هویت‌های اجتماعی می‌کند. سهم در شکل‌گیری دوقطبی‌ها و اختلافاتی که الآن در جامعه مشاهده می‌کنیم، بهترین شاهد برای اثبات این ادعاست. ↔️ آری! برای مضمحل کردن هویت اجتماعی یک جامعه و پاشیدن آن از درون، راحت‌ترین کار این است که با چنین کارهایی، دوقطبی‌های اجتماعی را تشدید، و با پیدا کردن شدیدترین کلونی‌ها، دو قطب مخالف را به جان هم بیندازی. 🧕 اگرچه مهمترین مسئله و مشکل امروز جامعه ما نیست، اما یکی از قوی‌ترین کانون‌های شکل‌گیری یک دوقطبی فراگیر در جامعه ما بود که طراحان را به این نتیجه رساند، که بهترین محور برای ایجاد اختلافات اجتماعی در جامعه امروز ما، همین مسئله باشد. اگر موضوع حجاب هم نبود، شبکه‌های اجتماعی، می‌توانست بر موضوعات ساده دیگری مثل واکسن، سفر اربعین، برجام و ... متمرکز شده و بعد از شکل‌گیری هسته‌های اولیه دو قطبی‌ها، طرفداران دو قطب (یا دست کم یکی از قطب‌ها) را در نظر خود به جزمیتی برساند که طرف مقابل را عاری از هرگونه عقلانیت و هرگونه پایگاه مردمی و اجتماعی تصور کند و با شوریدن بر آنها، جامعه را به اغتشاش و ناامنی بکشاند. ✅ راهکار اساسی برای مقابله تربیتی با این آسیب، هویت اجتماعی در افراد جامعه و القا و تشدید هویت اجتماعی به متربیان است. «نهاد تربیت» موظف به ایجاد زمینه هایی است که متربیان را از کلونی‌های ساختگی خارج و با اقشار مختلف جامعه و هویت اجتماعی اش مواجه کند. بعد از دریافت و شناخت این هویت است که میتوان راه تلاش برای تکامل این هویت و روش مدارا و مواجهه با افراد مختلف را به متربی آموخت. @s_h_taba
💠دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی به مناسبت هفته پژوهش برگزار می کند: 🔻سلسله نشست های علمی پژوهشی "دین و حکمرانی اسلامی فضای مجازی" با حضور 🎙حجت الاسلام دکتر رضائیان 🔸جایگاه حکمرانی فضای مجازی در فقه نظام 🎙حجت الاسلام دکتر انبیایی 🔸معرفت شناسی فضای سایبر 🎙آیت الله مبلغی 🔸کاربرد هوش مصنوعی در فرآیند اجتهاد 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه 🔸حکمرانی حکمی فضای مجازی 🎙آیت الله قائم مقامی 🔸نقش ذات انگاری و ابزار انگاری فضای مجازی در حکمرانی 🎙حجت الاسلام دکتر چگینی 🔸فرصت های بین المللی حکمرانی اسلامی فضای مجازی 🎙آیت الله مبلغی 🔸حکمرانی اسلامی فضای مجازی 🎙حجت الاسلام مهدی زاده 🔸اصول و راهبردشناسی حکمرانی سکویی 🎙حجت الاسلام امینی نژاد 🔸فضای مجازی، خیر یا شر 🗓زمان: شنبه ۱۹ آذرماه الی ۲۳ آذرماه۱۴۰۱ 💻پخش زنده با ترافیک رایگان: https://heyatonline.ir/graaph/ 📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi 🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست حضور : شناسه @oisc_rooydad در پیام‌رسان ایتا و بله 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
📄 *دوره آموزش متن‌خوانی و ترجمه متون انگلیسی* 🔸مدرس: محمد مظفرپور (پژوهشگر و مترجم) 🔸شروع دوره از ۲۶ آذر، به مدت ۱۰ جلسه 🔹مکان: خانه اندیشه‌ورزان 🔹زمان: شنبه‌ها ساعت ۱۷ الی ۱۹ 🔹هزینه‌ی دوره: ۱ میلیون تومان ▪️۴۰ درصد تخفیف برای اندیشه‌ورزان و دانشجویان رشته‌های علوم انسانی ▪️(امکان پرداخت به صورت اقساطی) ✅ * شرکت در جلسه اول رایگان است * 🔸جهت ثبت‌نام و مصاحبه از طریق لینک زیر اقدام فرمایید. (ثبت‌نام نهایی پس از مصاحبه انجام می‌شود) 🔗 https://survey.porsline.ir/s/AkWIail
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانک بزن، مال بساز، جیب مردم را خالی کن بانک آینده از کجا آمد و علی انصاری چطور با روابط تو در تو هم بانک زد و هم ردی از خود باقی نگذاشت؟ هزینه‌های ساخت ایرانمال چگونه از جیب همه مردم برداشته شد؟ بررسی روابط پشت پرده بانک آینده و رویای ساخت بزرگترین مال خاورمیانه. @Afsaran_ir
14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
از روزهای آغاز اعتراضات اخیر هر بار که با استاد در این باره صحبت میشد، بسیار مطمئن بودند که نظام از این آشفتگی ها آسیب اساسی نمی بیند، اما از لحاظ اجتماعی به دنبال آن بودند که چطور طرفداران انقلاب اسلامی می توانند این فاصله و گسل اجتماعی که غربگرایی در میان مردم ایجاد کرده است را پر کنند? واضح است که پر شدن این گسل نیاز به گفتگوی اجتماعی دارد، اما سوال این بود که به میزبانی کدام نهاد اجتماعی انقلابی؟ کدام نهاد انقلابی و مذهبی است که ظرفیت این را دارد که مردم برای در میان گذاشتن بیم و امیدهای خود، به او رجوع کنند؟ کدام نهاد است که نسبت به دین و انقلاب بی طرف نباشد، اما مردم سفره دلشان را جلوی او باز کنند و نظام هم تفکر آن نهاد را قبول داشته باشد و آن را میانجی درستی بین خودش و مردم بداند؟ آیت الله میرباقری از همان روزهای اول، می گفتند که این ماموریت تنها از نهاد «هیات های مذهبی» بر میاید! گویی هیات نماینده اعتراض به ظلم و انتظار افق های روشن است، اما آن افق های روشنی که انقلاب 57 هم به همان افقها مومن است. هیات وقتی اعتراض می کند نه با زبان عدالتخواهی طبقاتی است و نه رفاه جویی لیبرالیستی! بلکه ادبیات انتقادی خودش را دارد. اگر امید می دهد هم دفاع از وضع موجود نیست، بلکه آنقدر از شورانگیزی رویای عصر ظهور گفته است که کسی او را محافظه کار نخواهد خواند! این جلسه سخنرانی استاد در جمع شعرا و مادحین اهلبیت است و در این جلسه سعی می کنند این تحلیل خود از ماموریت هیات را برای آنها توضیح دهند. جلسه ای گوش دادنی است! @social_theory
✅یک پیشنهاد خوب برای این روزها: مصاحبه دکتر مجید شاکری با فرهیجتگان را چند بار نگاه کنید! ⚠️یکی از مشکلاتی که ما مذهبی ها از ابتدای انقلاب داریم این است که بیشترین نقش را در میدان های عمل و اقدام به عهده می گیریم و در بدست آوردم کلان روایت ها چندان تلاش نمی کنیم و به کلیات اعتقادات انقلابی و دینی اکتفا می کنیم. در حالی که ما باید بتوانیم در مناسبات و زمانه امروز و به تعبیر مرحوم امام خمینی (ره) در مقتضیات زمان و مکان خودمان را شناسایی کنیم و یک کلان روایتی از خودمان داشته باشیم. این روایت کلان، حتما در بستر یک تحلیل تاریخی و یک شناخت درست از مقدورات اکنون و یک تصویر درست از افق و رویایی است که باید به سوی آن حرکت کنیم. 🔅دکتر مجید شاکری را از زمانی که در کانال اقتصاد سیاسی تلگرام می نوشت می شناسم. او جوانی از جنس طرفداران انقلاب اسلامی و مذهبی محسوب می شود و در عین حال در این سالها برای بدست آوردن کلان روایت خود از جایگاهی که جمهوری اسلامی در امروز و اینجا دارد تلاش بسیاری کرده است. در این مسیر فقط به رشته خودش که مدیریت مالی است اکتفا نکرده و درکی سیاسی و تاریخی از حکمرانی بدست آورده، به نحوی که امروز معنایی از حکومت کردن در ذهن دارد و آن را شفاف می گوید که حکومت کردن چیزی غیر از فروش یک رویا و روایت به یک ملت در بازه زمانی خاص نیست! مصاحبه اخیر او با فرهیختگان، کامل ترین شاکری است که من تاکنون خوانده ام. هیچگاه چیزی همه جانبه تر از این مصاحبه از او ندیدم و چقدر خوشحال هستم که نسل جدید جریان مذهبی-انقلابی چنین کلان روایتهای پرقوتی را تولید کرده اند و تولید آن را از پذیرفتن مسئولیتهای اجرایی مهمتر می شمارند. ♨️این مصاحبه را ببینیم! حتی چند بار! 💢من البته نقدی بزرگ به بزرگترین لایه قصه و روایت او دارم. پیدا کردن بزرگترین معامله ها به عنوان بزرگترین موازنه های منفی و مثبت یک ملت و توضیح آن کاری بسیار بزرگ است که امروز جریان انقلابی آن را ندارد یا حداقل کمتر کسی آن را دارد! اما بزرگترین لایه های حضور یک ملت، آنجایی است که در میانه این کارهای جزئی و موازنه های جهانی، مرزها را می شکند و افق های جدیدی را برای ایجاد موازنه پیشنهاد می کند تا الگوهای تمدنی به سمت مطلوبهای مد نظر او باز شود. شاکری این را ندارد، لذا رهبر خوبی برای مذاکرات سیاسی و اقتصادی هست، اما بصیرتی که تولید می کند، نمی تواند برای بلندپروازی های انقلاب اسلامی کافی باشد. ما هنوز برای رسیدن به کلان روایتی موثر و دقیق باید کار کنیم. 📍فیلم کامل مصاحبه دکتر مجید شاکری با روزنامه فرهیختگان https://www.aparat.com/v/QdNfo 🆔@social_theory
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان ✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. 🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم 📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز: 1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401 2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401 3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401 4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401 لینک فایل صوتی جلسه اول https://eitaa.com/social_theory/1292 لینک فایل صوتی جلسه دوم https://eitaa.com/social_theory/1382 لینک فایل صوتی جلسه سوم https://eitaa.com/social_theory/1458 🆔@Social_theory
🔰 خدای سرمایه‌داری چطور اختراع شد؟ این ویدیو دارد... 💭 کاری از Plastic Pills 📍تماشا در آپارات: 📺 aparat.com/v/yLkzX 🆔@social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
🔹دوستان و پژوهشگرانی که مایلند بعضی آثار پژوهشی تولید شده در موضوع اعتراضات و اغتشاشات را ملاحظه کنند می توانند به فهرست زیر مراجعه کنند؛ 🔸کتاب ◀️سیاست های خیابانی اثر آصف بیات ◀️شبکه های خشم و امید؛ جنبش های اجتماعی در عصر اینترنت نگارش مانوئل کاستلز ◀️چرا انسان‌ها شورش می‌کنند؟ نوشته تد رابرت گر و ترجمۀ علی مرشدیزاد ◀️نظریه‌های انقلاب: وقوع، فرایند و پیامدها نوشته محمد حسین پناهی ◀️اعتراض سیاسی و تغییر اجتماعی نوشته چارلز آندرین، دیویدارنست اپتر ◀️حق بر اعتراض مسالمت آمیز در نظام بین الملل حقوق بشر نوشتۀ محمدرضا بنایی و سید رضا موسوی 🔸مقاله ⬅️خيابان و سياست؛ تجربه سياستی از جنس بازیگوشی در ایران نوشته محمد رضا تاجيک ⬅️اعتراضات و ناآرامی های دی ماه 1396 ؛ تحليلها و برآوردها نگارش ابراهیم حاجیانی و دیگران ⬅️تحليل اعتراض های سياسی دیماه 1396، نوشته مرتضی نوروزپور ⬅️تحلیل اعتراضات صنفی- اجتماعی اخیر در ایران (1396-1400) از منظر سیاست خیابان اثر خلیل الله سردار نیا ⬅️مهارت های فرماندهان یگان های ویژه نیروی انتظامی در کنترل اغتشاش های شهری اثر حمید بیرانوند ⬅️زمینه های نارضایتی و اغتشاشات در جامعه از نگاه اقتصادی اثر عاطفه غلامی ⬅️دیپلماسی سایبری عربستان سعودی در قبال ایران در بستر شبکه اجتماعی توییتر؛ مطالعه موردی اغتشاشات دی ماه 1396 اثر محمد رضا برزویی ⬅️عوامل موثر بر اعتراضات کارگری استان یزد سال های 1385 نوشته توحید عبدی ⬅️اعتراضات دی ماه 96 ازمنظر تئوری جامعه شبکه ای نوشته روح الله حسین پور ⬅️عوامل مؤثر در بروز بحران امنیتی در شهرهای ایران (کاربست نظریه محرومیت نسبی در تحلیل اعتراضات آبان 1398) نوشته محمد رضا قائدی ⬅️مقایسه گفتمان خبری سایت های فارسی زبان شبکه های العربیه و بی بی سی مطالعه موردی اعتراضات عمومی در بحرین نوشته سعید سرابی ⬅️فقر و جنبش های اجتماعی در ایران اثر پرویز پیران 📣نکته مهم: ✔️این آثار برای اندیشمندان و محققان توصیه می شود. ✔️همچنین معرفی این آثار به هیچ عنوان به معنای تأیید آن ها نیست. ✔️قطعا فهم کامل وضعیت و تصمیمات درست مبتنی بر مطالعات مبنایی دینی، نگاه راهبردی و مبانی انقلاب اسلامی خواهد بود. این آثار صرفا می تواند یک پیشینه پژوهشی و ادبیات نظری را پیش روی پژوهشگران قرار دهد. @ahmad_olyaei
هدایت شده از شرح حال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی شرکت «بهیار صنعت» و آقای نوید نجات بخش که داستان آن را در کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» می‌خوانید. لینک خرید کتاب 👇 https://bookroom.ir/book/88401/ ..... https://eitaa.com/sharhe_hal/4501
1th mahane miz 14010927.mp3
40.41M
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان 🔴جلسه اول ✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. ◀️جلسه اول 🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده 1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401 🆔@social_theory