eitaa logo
مشکات🏴
720 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
🥷محمد بن عبدالوهاب می گوید: مشرکان قریش اقرار به توحید ربوبی داشتند و این اقرار موجب اسلام آنها نشد و رسول خدا با آنها جنگید و خون و اموال مشرکان را مباح کرد. 📗التوحید، محمد بن عبدالوهاب، ص۳ اما می بینیم که مشرکین برخلاف گفته محمد بن عبدالوهاب موحد نبودند به عنوان نمونه: 👳‍♂ابن هشام می گوید: عمرو بن لحی در سرزمین عمالقه بت پرستان را مشاهده کرد وقتی از آنها در مورد بت پرستی پرسید آنها گفتند ما از بت ها میخواهیم که برای ما باران بفرستند و از آنان یاری می طلبیم عمرو از آنان بتی خواست آنها بت هبل را به او دادند و او آن بت را در کعبه نصب کرد و مردم را به عبادت آن فرمان داد 📗السیره النبویه، ابن هشام، ج۱ص۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂حمد الله داجوی می گوید: ممکن است برخی کارها در کتاب و سنت نیامده باشد، ولی از آنجا که مصلحت دارند، بدعت نباشد مثلا به فرض اینکه توسل در کتاب و سنت نیامده باشد اما چون دارای مصلحت است جایز است. 📗حمد الله داجوی، البصائر لمنکری التوسل باهل القبور، ص۱۷۴_175 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
وهابی ها توسل به جاه را شرک می دانند اما علمای اهل سنت نظری متفاوت دارند به عنوان نمونه: 🏛دارالافتای مصر، در پاسخ به حکم توسل به جاه و منزلت پیامبر ص چنین نظر داده است: «توسل به جاه پیامبر و سایر انبیا از منظر کتاب و سنت و سیره صحابه جایز است و علمای مذاهب اربعه در استحباب این عمل اتفاق نظر دارند 📗دار الافتاء المصریة (www.dar-alifta.org) - رقم الفتوی، 4334. تاریخ: 13/ 3/ 2018). 👳‍♂عبدالقادر بن ابی‌الوفاء در دعای خود جاه پیامبر اکرم ص را واسطه قرار داده و این‌گونه از خدا طلب می‌کند: «اسئل الله العظیم بجاه رسول الله 📗قرشی، الجواهر المضیة فی طبقات الحنفیة، ج1، ص353. محمود آلوسی می‌نویسد: «من در توسل به منزلت پیامبر[ص] نزد خدا، چه زنده باشد و چه مرده، منعی نمی‌بینم آلوسی، روح المعانی، ج3، ص297. پس حالا که هیچ کس با این مسئله مشکل ندارد پس چه کسی اولین بار آنرا حرام کرد؟ 😳 🆘جواب پرسش ما را آقای کوثری این چنین می دهد او می گوید: «توسل به جاه پیامبر[ص] را اولین بار ابن تیمیه حرام شمرد و کسی قبل از او آن را حرام نشمرده بود. 📗کوثری، محق التقول فی مسئلة التوسل، ص104. ✅تشکر می کنیم از همه علما اهل سنت که دیدگاه صریح خود را روشن کردند و مسیر خود را از وهابیت جدا کردند. 🙏 حالا یک سوال از وهابی ها داریم ⁉️آیا این علمای اهل سنت که پیروان زیادی هم دارند همگی مشرکند؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
❓آیا توسل به پیامبر صلی الله علیه وسلم پس ازوفاتشان جایز و مشروع است؟ ⛔️وهابیان : نه جایز نیست ✅اهل سنت وجماعت : بله در هر زمانی جایز است ✨سبکی (متوفی۷۵۶_معاصر ابن تیمیه) می گوید: *توسل به پیامبرصلی الله علیه وسلم در همه حالات جایز است* *🔸قبل از خلقتشان* *🔸بعد از خلقتشان* *🔸زمان حیات در دنیا* *🔸 بعد از وفات و حضورشان در برزخ* *🔸وپس از برانگیخته شدنشان در عرصات و بهشت* 📚 شفاء السقام فی زیارة خیر الانام، تقی الدین السبکی، ص۱۶۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
شیخ سیف علی العصری از علمای شافعی مذهب می گوید: ترک پیامبر ص دلیل بر حرمت، یا کراهت نیست و اگر کسی کاری را که پیامبر انجام نداده است انجام دهد بدعت گذار و معصیت کار نیست در این مساله هیچ فرقی میان متروک دارای مقتضی در زمان پیامبر و متروک بدون مقتضی نیست. 📗البدعه الاضافیه،شیخ سیف علی العصری ص۲۰۵ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ ابن حجر عسقلانی در كتاب فتح الباری نظر علمای شافعی در مورد حدیث شد رحال (سفر برای زیارت) را این گونه بیان می کند: امام الحرمین و دیگر شوافع گفته اند که شد رحال حرام نیست. همچنین آنها به حدیث شد رحال که تنها سفر به سه مسجد را جایز دانسته، پاسخ داده اند. از جمله پاسخها این است که مراد حدیث، تمام فضیلت ها در شد رحال به این سه مسجد است و دیگر مساجد فضیلت تامه ندارند (و در فضیلت با یکدیگر مساوی هستند). پس شد رحال تنها به آن سه مسجد جایز ‌است. و نیز در روایتی از احمد نقل شده که ظهور در عدم تحریم سفر برای زیارت است. 📗 فتح الباري، ابن حجر عسقلانی، ج3، ص85. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
❓آیا تبرک گرفتن از قبور انبیاء و اولیاء جايز است؟ ⛔️وهابیان : نه اين عمل حرام و عمل كننده به آن مشرک است ✅اهل سنت : بله از سلف تا خلف این نوع از تبرک را جایز دانسته اند ✨نورالدین سمهودی به نقل از الصنهاجی می گوید: از احمد بن یکوت دربارۀ خاک قبرهایی که مردم آن را برای تبرک برمی‌دارند سوال شد که آیا چنین کاری جایز است یا ممنوع است؟ گفت: این کار جایز است و مردم پیوسته به قبور علماو شهداء و صالحان تبرک گرفته‌اند و مردم خاک قبر سیدنا حمزه بن عبدالمطلب را از دیرباز برمی‌داشتند 📚 وفاء الوفاء، سمهودی، ج۱ص۱۱۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍️وهابی هائی که معتقدند انبیاء الهی وقتی می میرند همچون بت های بی جان هستند و شفاعت و توسل به آنها را ناجایز می دانند.... مگر نمی دانند که روایات صحیح بسیاری وجود دارد که انبیاء الهی و صالحان را زنده می پندارد؟!!! به عنوان نمونه: ✅در نقل معتبری حافظ ابو یعلی به همراه ابوبکر بیهقی و ابو نعیم از انس نقل کرده اند که پیامبر ص فرمودند: الانبیاء احیاء فی قبورهم؛ پیامبران در قبر هایشان زنده هستند و نماز می خوانند. 📗مسند ابی یعلی،ج۳ص۳۷۹ 👳‍♂شماری از محدثین و حافظان در حدیث همچون ابن حجر(۱)،هیثمی(۲) رجال حدیث را از ثقات بر شمرده اند 📚۱.ابن حجر، فتح الباری، ج۶ص۴۸۷ ۲.هیثمی، مجمع الزوائد، ج۸ص۳۸۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍️ در پاسخ به وهابیت که معتقدند روح بعد از مرگ هیچ قدرتی نه در نفع رساندن و نه در ضرر رساندن، ندارند؛ عرض می کنیم که: 👈در معرفة الصحابه از أبي نعیم الأصبهانی از عمارة بن حزم آمده که گفت: 🍀«پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم مرا بر روی قبری دید و فرمود: از روی قبر پایین بیا، صاحب قبر را اذیت نکن تا او نیز تو را اذیت نکند». 📗معرفه الصحابه، ابونعیم، ج۴ص۲۰۷۶ 📌این حدیث را حاکم نیز در مستدرک،ج3ص681 بیان کرده است. 🍀بنابراین این حدیث به صراحت دلالت می کند که صاحبان قبور(یعنی همان ارواح مردگان) قدرت اذیت کردن زندگان را به اذن الله دارند؛ پس به ملازمه فهمیده می شود که اگر به آنها نفع برسانیم آنها هم می توانند به ما نفع برسانند... 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
‍ ❇️ دیدگاه حَليمي بخاري درباره دلالت زیارت قبر پیامبرﷺ بر تعظیم ایشان 👳‍♂پانزدهمین شعبه ایمان از دیدگاه حلیمی، لزوم تعظیم و اجلال رسول اللهﷺ است. او در این بخش پس از اینکه به احترام و تعظیم صحابه نسبت به پیامبرﷺ اشاره کرده است، بیان می کند نحوه تعظیم برای کسانی که زمان حیات رسول اللهﷺ را درک نکرده اند، این است که به زیارت قبر ایشان بروند. 🚶‍♂🕋 او می گوید: ▫️این از مواردی است که توفیق مشاهده و همراهی با پیامبرﷺ را داشته اند، اما امروز پس از موارد تعظیم ایشان، زیارت پیامبرﷺ است، و از رسول اللهﷺ نقل شده که فرمود: (کسی که مرا پس از وفاتم زیارت کند، مانند این است که مرا در زمان زندگیم زیارت کرده است). و از موارد تعظیم آنها، تعظیم حرم رسول اللهﷺ یعنی مدینه و بزرگداشت آن است. 📚حلیمی بخاری، المنهاج في شعب الإيمان، ص 130. همانگونه که حلیمی بیان کرده، زیارت قبر پیامبرﷺ تعظیم ایشان است. بدون شک راهی برای انجام این تعظیم وجود ندارد، مگر با سفر برای زیارت قبر رسول اللهﷺ. بنابراین کسی که این بر لزوم زیارت قبر پیامبرﷺ برای تعظیم ایشان حکم می کند، باید بر جواز سفر برای این زیارت نیز حکم کند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
محمد بن عبدالوهاب تمام مشایخ هم عصر خود را جاهل به اسلام و لا اله الا الله می داند😳 🥷محمد بن عبدالوهاب می گوید: من از وضعیت خودم به شما خبر می دهم، والله من طلب علم می کردم و کسانی که من را می شناختند اعتقاد داشتند که مرا معرفت و دانشی است، اما من تا قبل از این خیری که خدا آن را بر من منت نهاد و عطا فرمود در آن زمان نه معنای لا اله الا الله را می دانستم نه دین اسلام را می شناختم و همچنین در بین مشایخم هم هیچ کس نبود که آن را بشناسد لذا هر کس از علمای نجد گمان کند که معنای لا اله الا الله را دانسته و یا معنای اسلام را قبل از این مدت شناخته یا گمان کند که مشایخ او آن را فهمیده، پس به تحقیق که دروغ و افتراء بسته است و بر مردم تلبیس نموده است و خودش را به چیزی مدح نموده که در او نیست. 📚الرسائل الشخصیه، محمد بن عبدالوهاب، ص۱۸۷_۱۸۸ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂عبدالحق دهلوی می گوید: نمی توان گفت حدیث( قلیب بدر) اختصاص به پیامبر ص دارد و معجزه ایشان است و یا فقط اختصاص به آن مشرکین دارد، بلکه خدا قادر است که این حالت سماع موتی را در همه مردگان به وجود آورد به طوری که هر شخصی در هر زمانی آنها را صدا بزند آنها می شنوند 📚عبدالحق دهلوی، لمعات التنقیح فی شرح مشکاه المصابیح، ج۷ص۳۶ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii