eitaa logo
به سوی سماء
959 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
487 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به‌مناسبت نهم صَفر؛ سالگرد رحلت علّامه طهرانی حمد و ۱۱ توحید را به روح بلند ایشان هدیه نماییم @sooyesama
به سوی سماء
بسم الله الرحمن الرحیم مناجاتی و خراباتی ۲ عشق دامی ملکوتی است که جز دل‌های نازک را شکار نمی‌کند.
آن شنیدستی که روزی مصطفی بوسه زد بر سینه خیرالنساء جاهلی دور از ادب، گفت این میان: دور باشد از حیا این کار، هان ای پیمبر دختر تو بالغ است ناهی‌ات از بوسه، ذات خالق است غیرت ار داری محبت محو کن پیشه کن تقوا و ترک سهو کن گفت پیغمبر بدان جهل عنود: از پیمبر پیش‌تر رفتن، چه سود؟ دخترم بوی حقیقت می‌دهد سینه‌اش آهنگ جنت می‌دهد باش خاموش ای ندای آتشین چون‌که نوری گشت با نوری عجین «کار پاکان را قیاس از خود مگیر در نوشتن گرچه باشد شیر شیر» ظن ناپاک تو از تو سرزند لیک ما را حق چنین درهم زند آینت تنگ است و معنا بس بزرگ کن رها ما را و این بحر سترگ @sooyesama
امام رضا (ع): إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ عَلَیْهِ السَّلَامُ اگر دوست داری خداوند عزّوجل را در حالی‌که گناهی نداری، ملاقات کنی، حسین علیه السلام را زیارت کن. (عیون اخبار الرضا، ج۱، ص۳۰۰) به‌معنای زیارت، ملاقات و حقیقت حسینی توجه شود @sooyesama
اربعین مقدمه پیوسته به ظهور.pdf
1.57M
#اربعین_مقدمه_پیوسته_به_ظهور #استاد_یزدان‌پناه @sooyesama @nafahat_eri
هدایت شده از به سوی سماء
#علامه_طباطبایی #ذکر #معرفت #محبت @sooyesama
امام صادق (ع): إنَّ فَوْقَ كُلِّ عِبَادَةٍ عِبَادَةٌ وَ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ أَفْضَلُ عِبَادَة برتر از هر عبادتی، عبادت دیگری است. اما محبت ما اهل بیت، برترین عبادت‌هاست. (برقی، المحاسن، ج۱، ص۱۵۰) @sooyesama
#علامه_طباطبایی #آثار_محبت @sooyesama
به سوی سماء
بسم الله الرحمن الرحیم مناجاتی و خراباتی ۳ «سلوک»، پیمایش راهی است، که آدمی از خویش تا خدای در می‌
با ریاضت سال‌ها باید دوید تا ز یک زشتی جدایی بر گزید با محبت کارها آسان‌تر است عشق نیکویان، نکو دارد مرید بال عشق ار رویدت روزی ز قلب می‌شود هر لحظه تا دلبر پرید یک نگاه خوب‌رویان ای عزیز می‌کند دور از تو صد خوی پلید خوش‌دل‌اند از رویش مهر عاشقان چون دهد از دیدن دلبر نوید می‌زند سنگ ملامت گرچه عقل لیک ترک زندگی، باید گزید مرگ را باید شبی تا صبح‌دم سخت در آغوش اندیشه کشید گر خدایی هست نامحدود این میان ای «من» از گردونه می‌شو ناپدید @sooyesama
مشتاق اين باش كه در هرحالی كه هستی بنده او باشی، همان‌گونه كه او در هر حال پروردگار توست. @sooyesama
کثیرى از ناس شعر مثنوى را جبر مى‏‌دانند و حال آن‌که مخالف با جبر است و علت آن این است که آقایان معناى جبر را نمى‌‏دانند. و چنان‌که مرحوم حاجى [حکیم سبزواری] نیز در شرح خود بر مثنوى نتوانسته در شرح و تفسیر، مرام مولوى را برساند؛ زیرا حکیمى قول عارفى را بیان نموده بدون این‌که حظ وافر از قریحه عرفانى داشته باشد... بیان مرام شخصى قریب الافق بودن با اعتقاد او را لازم دارد، براى شرح قول عارف رومى، مردى صوفى که یک نحوه کشف ذوقى داشته باشد لازم است که آن هم نه با نثر بل‌که با نظمى که از روى ذوق عرفانى برخاسته باشد مانند نسیمى که از سطح آبى بر مى‏‌خیزد، به شرح آن بپردازد. (تقریرات فلسفی، ج۲، ص۱۹۸) @sooyesama
امیرمومنان (ع): أحَبُّ الْأَعْمَالِ إِلَى اللَّه عَزَّ وَ جَلَّ فِي الْأَرْضِ الدُّعَاء محبوب‌ترین رفتارها نزد خداوند عزّوجلّ در زمین، خواهش [از خداوند] است. (الکافی، ج۲، ص۴۶۷) @sooyesama
بسم الله الرحمن الرحیم خواندن و خواستن، نشانه نداشتن است. و نداری حقیقت هر آفریده‌ای است. و خداوند نمایش حقیقت را دوست می‌دارد. پس خواهش (دعا) را نیز دوست دارد؛ زیرا حقیقتِ نیازمند آفریدگان را برای خودشان آشکار می‌کند. خداوند دنیا را به‌گونه‌ای طراحی کرده که چالش‌هایی پی‌درپی دارد و آدمی را به نداری و نیازمندی خود آگاه می‌کند. خداوند دعا را روزنه ارتباط فقیر و غنی قرار داده و آدمی را به دعا ترقیب می‌کند. این در حالی است که بسیاری از خواسته‌های دنیوی هرگز پذیرفته نمی‌شوند؛ زیرا عالم دنیا توان پذیرش همه خواهش‌های متضاد را ندارد. بنابراین ترقیب به دعا، برای آگاهی آدمی از فقر خویش و ارتباط با غنی است. پذیرش گاه‌گاه خواسته‌های دنیوی، چون جایزه‌ای است که کودک را به رفتار درست ترقیب نماید. برخی بر این پندارند که آگاهی خداوند از نیازهای آدمی، زبان خواهش را خواهد بست. اما بزرگان می‌گویند: خواهش برای آگاه کردن خدا از نیازها نیست، بل‌که نمایش نداری و نیازمندی است. ازاین‌رو کتاب الهی نیز به خواستن، فرمان می‌دهد؛ «اُدعونی أستجب لکم». بنابراین استجابت حقیقی، خشنودی او از نمایش فقری است که در فرایند دعا انجام می‌پذیرد. @sooyesama