در روایت است: «گاهى در بهشت بر اهل بهشت يك تجلى میشود كه سالها در كمال و اوج لذت بىحس میافتند؛ يك نورى تجلّى مىكند بر اهل بهشت كه نهايت لذت به آنها دست میدهد و اصلا بىحس میافتند و فكر میكنند كه خود خداى متعال با تمام زيبائيش تجلى كرده است.
بعد كه به هوش میآيند میپرسند: چه خبر بود؟ چى شد كه اين تجلى شد و اين نور بهشت را گرفت؟
به آنها گفته میشود: «حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) آمدند رد شدند لبخندى به اهل بهشت زدند و اين نور از دندانهاى مبارك حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) ساطع شد.»
#استاد_جعفر_ناصری
#لبخند_سیدالشهدا
@sooyesama
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نهنگها که از آب بیرون میپرند
شاید دلشان از دنیای تاریک زیر آب گرفته باشد
و کسی را میجویند
که از این گرفتاری رهایشان کند
درست مانند دل تنهای من
که در این نظام بیکران هستی
کسی را میجوید
که از اقیانوس تاریک وابستگیها، رهایش کند
اما هرچه از خویش بیرون میپرد
جز سکوت و تماشا
پاسخی از سِپَهبُدان عالم نور در نمییابد
آیا گوش دل من ناشنوا است؟
یا سپهبدان، تماشای تلاش نافرجام مرا دوست میدارند؟
#ر_س
@sooyesama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شگفتیهای_آفرینش
(پرندهای که پرهای سرش در هر لحظه به رنگی در میآید)
@sooyesama
خاتم ولایت محمدی، که ختم خاص ولایتِ امت محمد است، در تحتِ حکم ختمیّتش، عیسی و غیر عیسی از الیاس، خضر و هر ولیّ خدا از ظاهر امت، داخل است.
بنابراین عیسی، اگر چه خود ختم است، اما تحت ختمِ این خاتم محمدی علیه و علیهم السلام است.
این ختم محمدی را در شهر فاس از شهرهای مغرب، در سال۵۹۴ یافتم و حق تعالی او را به من شناسانید و نشانهاش را به من عطا کرد.
#محییالدین_عربی
(فتوحات مکیه، باب۳۸۲: معرفتِ منزل ختمها، دفتر ۲۷ از فتح مکی)
#ختم_ولایت_محمدی
@sooyesama
شعله و آتش و خموشی و انکار
عاشقی، جملگی، تناقض است انگار
دوزخ عاشقان خود همین عشق است
از خرابه خراج، کی ستاند یار؟
#ر_س
@sooyesama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شگفتیهای_آفرینش
زمین در جنب این نه طاق مینا
چو خشخاشی بود بر روی دریا
(عطار نیشابوری، اسرارنامه)
@sooyesama
انسان اگر بهحال خود رها شود سرکش میشود. یعنی از بندگی بیرون رفته و ادعای خدایی میکند؛ "ان الانسان لیطغی ان راه استغنی" (علق، آیه ۶).
ازاینرو بلاها، دردها و سختیهای زندگی دنیا، رحمت رحیمیه خداست تا آدمی را از طغیان دور نگاه دارد. برای همین زندگی پیامبران (ع) و اولیای الهی پر از سختی و بلا بوده است.
معمولا آنها که در رفاه غرق میشوند خوی فرعونیشان بیدار میشود و آتش نفسشان شعلهور میگردد. اما آنانكه به بلاها دچار میشوند دل شکستهای دارند و گاه و بیگاه خدا را میخوانند.
امام حسین (ع) در شب عاشورا به یاران باوفایش فرمود: خداوند منازل شریف را با تحمل مکروه به بندگانش میبخشد.
#استاد_محمود_امامی
#بلا
#بندگی
#تحمل_مکروه
@sooyesama
جناب آخوند ملاحسینقلی همدانی سه تا مجلس [سلوکی] مطابق مقامات اشخاص داشتند. به عدهای فرموده بود که روز در محفلش باشند و برخی بعد از نماز مغرب و عشاء و بعضی هم شاگردان سحری بودند و مجذوب او بودند.
بعضی از اساتید ما فرمودند که چه بسا پیش آمده بود بعضی از آقایان صاحب کمال و زحمت کشیده بودند خدمت آقای قاضی رسیدند و ایشان فرمود: شما نمیتوانید [متحمل ریاضات و...] بشوید، زده میشوید. شما کار خودتان را انجام دهید که برای آن کار ساخته شدید.
آقای قاضی عین ثابت و وضع و حال و لوح وجودی [کسانیکه نزدش می آمدند] را میخواند و آگاهی داشت و اگر بعضی را مستعد میدید خیلی استقبال میکرد.
#علامه_حسنزاده_آملی
(دروس شرح اشارات و تنبیهات، ج۹، ص۲۰۲)
#اختلاف_مزاج_روحانی
#عین_ثابت
#استاد_کامل_مکمل
@sooyesama
امام سجاد(ع):
إِلٰهِى فَأَلْهِمْنا ذِكْرَكَ فِى الْخَلَاءِ وَ الْمَلَاءِ، وَ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ، وَ الْإِعْلانِ وَ الْإِسْرارِ، وَ فِى السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ، وَ آنِسْنا بِالذِّكْرِ الْخَفِيِّ... وَ أَسْتَغْفِرُكَ مِنْ كُلِّ لَذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ، وَ مِنْ كُلِّ رَاحَةٍ بِغَيْرِ أُنْسِكَ، وَ مِنْ كُلِّ سُرُورٍ بِغَيْرِ قُرْبِكَ، وَ مِنْ كُلِّ شُغْلٍ بِغَيْرِ طَاعَتِكَ
خدایا پس یادت را به ما الهام کن در نهان و آشکار و شب و روز و پیدا و پنهان و در خوشی و ناخوشی و ما را به یاد پنهان مأنوس ساز... و از هر خوشیی به جز یاد تو و هر آسایشی جز همدمی با تو و هر شادمانی به غیر همجواری تو و از هر شغلی جز فرمانبرداری تو پوزش میجویم
(مفاتیح الجنان، مناجات خمس عشر، مناجات الذاکرین)
@sooyesama
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شگفتیهای_آفرینش
(طلوع خورشید بر بام زمین)
@sooyesama
بسوزد آن همه مسجد، بمیرد آن اسلام
که آفتاب در آورده از کلیسا سر
#سید_حمیدرضا_برقعی
@sooyesama