eitaa logo
حسین سوزنچی
2.8هزار دنبال‌کننده
166 عکس
60 ویدیو
103 فایل
این کانال شخصی حسین سوزنچی است. کانال دیگری با نام یک آیه در روز دارم که تدبرهای روزانه‌ام را در آن می‌گذارم، به آدرس: @yekaye آدرس سایت souzanchi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
کورسویی از معرفت حضرت زهرا س.mp3
44.78M
🏴مراسم عزاداری خاص خادمان هیات عاشقان مهدی در منزل یکی از خادمان ظهر روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (۱۵ آذر ۱۴۰۳) ◾️سخنران: حسین 📝موضوع: کورسویی از معرفت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 📝برای مشاهده آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی به اینجا مراجعه کنید. @souzanchi
حسین سوزنچی
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه دوم در هیئت رزمندگان اسلام شاهرود (در گلزار شهدای شاهرود، حسینیه شهدا) ◾️سخن
تحلیلی از گریه‌های حضرت زهرا س (3).mp3
33.09M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه دوم در هیئت رزمندگان اسلام شاهرود (در گلزار شهدای شاهرود، حسینیه شهدا) ◾️سخنران: حسین 📝 موضوع: تحلیلی از گریه‌های حضرت زهرا سلام الله علیها (۳) فایل صوتی جلسه سوم (پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳) برای مشاهده خلاصه‌ای از بحث این جلسات که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در این سه جلسه سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید. @souzanchi
تحلیلی از گریه‌های حضرت زهرا س.doc
157.7K
خلاصه‌ای از سه جلسه سخنرانی «تحلیلی از گریه‌های حضرت زهرا سلام الله علیها» مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث. فایل صوتی جلسه اول فایل صوتی جلسه دوم فایل صوتی جلسه سوم @souzanchi
حسین سوزنچی
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه دوم در هیأت عاشقان مهدی شاهرود (در مسجد قرآن) ◾️سخنران: حسین #سوزنچی 📝 موضو
چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی (5).mp3
39.21M
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه دوم در هیأت عاشقان مهدی شاهرود (در مسجد قرآن) ◾️سخنران: حسین 📝 موضوع: چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی (۵) (شرحی بر خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام عیادت زنان مهاجر و انصار از ایشان) فایل صوتی جلسه پنجم (پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۳) 📝برای مشاهده خلاصه‌ای از بحث این جلسه که مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در سخنرانی است به اینجا مراجعه کنید. همچنین فایل دیگری از این جلسه که ظاهرا با کیفیت متفاوتی ضبط شده را از اینجا می‌توانید دریافت کنید @souzanchi @asheghanmahdi_ir
چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی (5).pdf
160.3K
خلاصه‌ای از سخنرانی «چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی» (۵)(شرحی بر خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام عیادت زنان مهاجر و انصار از ایشان) مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث جلسه پنجم @souzanchi
چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی.docx
101.1K
برای استفاده ساده‌تر متن خلاصه‌ پنج جلسه سخنرانی حسین با عنوان «چگونگی پیشبرد اهداف در منطق فاطمی» (شرحی بر خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام عیادت زنان مهاجر و انصار از ایشان) مشتمل بر متن کامل آیات و احادیث ارائه شده در بحث در قالب فایل Word تقدیم می‌شود. فایل صوتی جلسه اول فایل صوتی جلسه دوم فایل صوتی جلسه سوم فایل صوتی جلسه چهارم فایل صوتی جلسه پنجم @souzanchi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
📣 | 🏴 توسل‌ به امام‌ هادی علیه‌السلام 👤به‌کلام: حجت‌الاسلام والمسلمین 🎙️بانوای: برادر 📆 سه‌شنبه | ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۹/۳۰ 📍بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق(ع) ▪️▪️▪️ 🌐 Misaq.ir 🆔 @Misaq_ba_shohada
هدایت شده از Hoda academy | آکادمی هدی
27.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طنین یک جوانمرد ⚜️با جستجوی نام حضرت علی (علیه‌السلام) در پرمخاطب‌ترین پلتفرم جهان - یوتیوب- به تولیداتی غیر شیعی می‌رسیم که بازدیدهایی چند برابر تولیدات شیعیان دریافت کرده‌اند. ✅آثاری که عمدتاً در چند مساله زیر مشترک بوده‌اند: 1️⃣بازگویی داستان‌ها و صفات منحصر به فرد ایشان. 2️⃣توجه به این‌که این روح آسمانی، هنوز می‌تواند گره‌گشایی کند و تعالی دهد. 3️⃣ابراز ارادت به حضرت علی(ع) با نوا و زبانی لطیف 🌐 در ویدئوی فوق سیری کوتاه کرده‌ایم در این آثار؛ به بهانه میلاد ایشان... 🔸 @Hodaacademy
هدایت شده از یک آیه در روز
. 9️⃣1️⃣ «وَ لا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ» اینکه بر پرهیز از معصیت خود پیامبر ص، و نه بر پرهیز از معصیت خداوند، تأکید کرد، دلالت آشکاری دارد که می‌خواهد بدین وسیله تثبیت کند که هر سنت و دستوری که شخص پیامبر ص هم مستقر کند باید مسلمانان رعایت کنند و در واقع معنایی اعم از معروف را شامل می‌شود (الميزان، ج‏19، ص242 ). در واقع این تعبیر، شاید به نحوی خلاصه مفادی باشد که در سوره نساء در ضمن چند آیه آمد که فرمود: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في‏ شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً (59) ... (60) وَ إِذا قيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى‏ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنافِقينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُوداً (61) ... (62-63) وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً (64) فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً (65) ... (66-79) مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناكَ عَلَيْهِمْ حَفيظاً (80) ... (81-82) وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلى‏ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لاَتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلاَّ قَليلاً (83) این آیات صراحت آشکاری دارند که امر به اطاعت از رسول و اولی‌الامر در ادامه اطاعت از خداست؛ و اگر در هر چیزی [از جمله در تشخیص مصداق اولی الامر) اختلاف شد باید به خدا و رسول مراجعه کنند. اما در این ارجاع منافقان می‌کوشند جلوی رجوع مردم به پیامبر ص را بگیرند [یعنی منافقان در مقابل دستورات خدا که صریحا در قرآن آمده، چاره‌ای ندارند، اما نفاقشان از اینجا معلوم می‌شود که مردم را به سمتی سوق می‌دهند که گمان کنند که می‌شود با رجوع به قرآن بی‌نیاز شد و نیازی به اطاعت از دستورات ویژه پیامبر ص نیست]؛ لذا خداوند در ادامه تصریح می‌کند که پیامبر فقط وظیفه پیام آوردن ندارد بلکه اصلا هر پیامبری که از جانب خداوند ارسال شد باید اطاعت شود و اطاعت از پیامبر عین اطاعت از خداست؛ و نهایتا از مسلمانان این انتظار را دارد که در هر مساله خاصی (که دیگر به خاطر خاص بودنش لزوما در قرآن یافت نمی‌شود) سراغ پیامبر ص و آن اولی الامری که قبلا اشاره شد بروند و اینجا دیگر حتی اسم رجوع الی الله (که مصداقش از نظر مخاطب علی القاعده رجوع به قرآن است) نمی‌آورد. به نظر می‌رسد در این بیعت با زنان، کل این مفاد آیات فوق، در یک تعبیر «معصیت تو را نکنند» خلاصه شده است. 📝نکته @yekaye 👇ادامه مطلب👇
هدایت شده از یک آیه در روز
ادامه تدبر ۱۹ 📝نکته در میان زنان مسلمانی که قرآن از آنها یاد کرده است که در زمان پیامبر ص بوده‌اند دو مورد داریم که به نحوی اقدامشان رنجش پیامبر ص را در پی داشته است و جالب اینجاست که هر دو در میان زنان پیامبر ص بوده است. ▪️یکی آیات ۲۸-۲۹ و ۵۱ سوره احزاب است: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ إِنْ كُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَياةَ الدُّنْيا وَ زينَتَها فَتَعالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَ أُسَرِّحْكُنَّ سَراحاً جَميلاً؛ وَ إِنْ كُنْتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِناتِ مِنْكُنَّ أَجْراً عَظيماً» (۲۸-۲۹) «تُرْجي‏ مَنْ تَشاءُ مِنْهُنَّ وَ تُؤْوي إِلَيْكَ مَنْ تَشاءُ وَ مَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلا جُناحَ عَلَيْكَ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَ لا يَحْزَنَّ وَ يَرْضَيْنَ بِما آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ ما في‏ قُلُوبِكُمْ وَ كانَ اللَّهُ عَليماً حَليما» (۵۱) که برخورد بد آنها با پیامبر ص در خصوص انتظارات دنیوی‌ای که داشتند موجب شده پیامبر حدود یک ماه از همه آنها کناره‌گیری کند 🔖بحث در مورد این آیات و شأن نزول آنها قبلا تقدیم شد در: https://yekaye.ir/al-ahzab-33-28/ و https://yekaye.ir/al-ahzab-33-29/ و https://yekaye.ir/al-ahzab-33-51/ و البته در اینجا مصداق تخلف از دستور پیامبر ص نبود. ▪️مورد دوم که مشخصا مصداق تخلف از دستور پیامبر ص بود در ۵ آیه ابتدایی سوره تحریم است که دو آیه ابتدایی‌اش از جنس همین ناراحت کردن پیامبر ص است: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏؛ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغي‏ مَرْضاتَ أَزْواجِكَ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ؛ قَدْ فَرَضَ اللَّهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمانِكُمْ وَ اللَّهُ مَوْلاكُمْ وَ هُوَ الْعَليمُ الْحَكيمُ» (۱-2) اما آیات بعد صریحا از تخلف دو تن از آنان (که در منابع شیعه و سنی اتفاق نظر دارند که عایشه و حفصه بوده است) از دستوری که پیامبر ص داده بود گزارش می‌دهد: «وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلى‏ بَعْضِ أَزْواجِهِ حَديثاً فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَ أَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَ أَعْرَضَ عَنْ بَعْضٍ فَلَمَّا نَبَّأَها بِهِ قالَتْ مَنْ أَنْبَأَكَ هذا قالَ نَبَّأَنِيَ الْعَليمُ الْخَبيرُ» (3) غلاظ و شداد بودن این مطلب از دو آیه‌ای که بعدش آمده بخوبی فهمیده می‌شود که اولا برخلاف همه مواردی که وقتی کسی توبه می‌کندن خدا وعده بخشش می‌دهد اینجا نه‌تنها از چنین وعده‌ای خبری نیست، بلکه تأکید می‌شود که ولو توبه کنید باز قلبهایتان منحرف شده است: «إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْريلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذلِكَ ظَهيرٌ» (4) و ثانیا تهدید می‌کند که چه‌بسا پیامبر شما را طلاق دهد و به جای شما زنان مسلمان مومن و دارای صفات خوب بگیرد: «عَسى‏ رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَكُنَّ أَنْ يُبْدِلَهُ أَزْواجاً خَيْراً مِنْكُنَّ مُسْلِماتٍ مُؤْمِناتٍ قانِتاتٍ تائِباتٍ عابِداتٍ سائِحاتٍ ثَيِّباتٍ وَ أَبْكاراً» (5) که کنایه می‌زند که شما این طور نیستید. 🤔شاید ریشه همه اینها در همین باشد که آنان با اینکه زن پیامبر ص بودند بیعت‌شکنی کردند زیرا به «لا یعصینک فی معروف» که از مفاد بیعت پیامبر ص با زنان بود ملتزم نماندند، و در جای دیگر فرمود وقوع گناه از زنان پیامبر مجازاتی مضاعف دارد؛ همان گونه که مطیع پیامبر ص بودن پاداش دوبرابر برایشان دارد: «يا نِساءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضاعَفْ لَهَا الْعَذابُ ضِعْفَيْنِ وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسيرا؛ وَ مَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صالِحاً نُؤْتِها أَجْرَها مَرَّتَيْنِ وَ أَعْتَدْنا لَها رِزْقاً كَريما» (احزاب/۳۱-۳۲) @yekaye