ثبتنام از طریق لینک زیر:
https://survey.porsline.ir/s/FrBL7zc3
@sp_hos
هدایت شده از مهدی خرامان|کوچ و مشاور🥇
.
وبینار رایگان 😍
کار دانشجویی بر اساس مسیر شغلی
برای ثبتنام روی لینک زیر بزنید👇
https://eseminar.tv/wb143755
.
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
.
✔️ در اوضاع کنونی چگونه و از چه روایت کنیم؟
✍️ کارگاه روایت ✍️✍️✍️
بررسی خطوط رسانهای جبهه انقلاب در تقویت گفتمان مقاومت
✨با حضور استاد #سید_پویان_حسینپور، مدرس سواد رسانه
✨و اجرای هادی حمیدی، فعال رسانهای
همراه با پرسش و پاسخ
📆 دوشنبه 9 مهرماه
⏰ ساعت 20 تا 21
🌐در بستر اسکای روم
حضور برای علاقهمندان و کنشگران رسانهای آزاد است
#رحا_مدیا
#نویسندگان_قم
🆔@howzavian_qom
🆔 @rahamedia
بسمالله
خیبر خیبر یا صهیون
جیش محمد(ص) قادمون
یالثارات نصرالله..
روحت شاد مشتی..
مرد بودی و مرد هم پرورش دادی و حالا این مردان مردستان، برای ما افتخار و عزت و اقتدار خلق میکنند..
دمت گرم حسنآقا. دمت گرم..
@sp_hos
14030709 کارگاه روایت - بررسی خطوط رسانهای جبهه انقلاب در تقویت گفتمان مقاومت - سیدپویان حسینپور.mp3
29.75M
هفته پیش، شب قبل از عملیات وعده صادق ۲، به دعوت و لطف رفقای مدرسه اندیشهورزی رحا، یک جلسه آنلاین برگزار کردیم با موضوع خطوط رسانهای جبهه انقلاب در تقویت گفتمان مقاومت..
در آستانه سالگرد عملیات بزرگ، طوفانالاقصی، صوت این جلسه جهت بهرهبرداری عزیزان، تقدیم میشود..
@sp_hos
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#لوازم_یادداشت_نویسی
✍️ رواق دهم اهل قلم
استاد سید پویان حسین پور
🔖اصل در یادداشت
در یادداشت نویسی؛ استدلال داشتن و تحلیل خیلی مهم است.
دامنه : دانش و اطلاع
و اخباری از موضوع داشته باشیم و قلم تحلیلی داشته باشیم.
📌نکته مهم:
گاهی وقتی کوتاه و مفید میخواهیم بنویسیم برای سخت بودن چون عادتا طولانی و همراه رفرنس مینوشتم. و بعد از کلی بالا و پایین کردن یادداشتی ۸۰۰ کلمه ای مینوشتم، الان برای مثال در ایتا و... مختصر و مفید نوشتن لازمه کار است یعنی باید کوتاه و مستدل بنویسیم.
🔖معماری محتوا
بنده همیشه در زمان نویسندگی و رونویسی و درفضای مجازی وقتی اراده به نوشتن میکنم باید ستون و نمای ساختمان را ابتدا آماده کنم یعنی همچون یک معمار، مهندسی و معماری کار کنیم. نه صرف تخلیه ذهن و دورن خویش، بلکه باید کُنش رسانهای و تولید محتوا داشته و اثرگذاری کنیم دقیقا مثل معماری که آجر ها را یکی یکی میچیند.
و ساختن یک ساختمان؛ اداری، تجاری و مسکونی ... هرکدام از دیگری متفاوت هستند. درمقابل در نویسندگی، باید بدانیم کجا از چه چیزی و چه موضوعی نقل قول، استدلال و ضرب المثل و... استفاده کنیم. و نقطه زنی و یا از خلال گزارهها آن شکل نهایی که خارج میشود و مخاطب را به منظور ما برساند و در ادامه مخاطب از خواندن متن به منظور و قصد ما برسد. پس مهندسی پیام مهم است که از چه کلید واژه ، جملات و حروف ربطی استفاده کنیم.
📌نکته مهم:
برای مثال از تمام نکات و فکت هایی که مدنظرم بوده را و بناست که در متن بیاورم در یک صفحه یادداشت کرده و بعدا همین جملات کلیدی را در بحث می آوردم. یعنی در ادامه متن آنها را درجای لازم کار میکردم درواقع میدانستم که کجا چه چیزی قرار است بیاورم مثل؛ متن و ارجاع ها و... درنتیجه: معماری گونه نگاه کنید تا قابل فهم تر باشد.
🔖ریتم :
توجه بسیاری به هارمونی دارم. آهنگی که از متن در ذهن مخاطب شکل میگیرد. وقتی گزارش یا متن مطبوعاتی نوشتید لطفاً به اتاقی رفته و متن را مثل حالت بیانیه خوانی بلند بلند بخوانید. توجه کنید کوبندگی و فرودهای مدنظر در متن هست یا خیر! در جایی که تناسب میان متن هست، سمفونی رعایت شده یا خیر؟ متن را به حالت بیانات خوانی خوانده و تند و کند شدن و مرتب بودن، تاکیدات و... لحن یکنواخت و بی حال نباشد. باید این ها را به خوبی ترکیب کنیم. مخصوصاً در شاکله نویسندگی و البته خیلی خاص در یادداشت نویسی خیلی مهم است.
📌نکته مهم:
*موضوع: اصل حرف ما میباشد و بقیه متن این یک جمله اول را تکمیل میکند. مثلا، ( انقلاب ما انفجار نور بود)
*جملات پشتیبان: این جملات اولین را کامل میکند یعنی پشتیبان تکمیل کننده و توضیح دهنده متن است.
*مورد بعدی: جمع بندی و پاراگراف است. که البته گاهی لازم نیست.
🔖 حال این قاعده پاراگراف ها میتوان رعایت کرد. یک بند؛ حرف اصلی گاهی و دومی تبین و تفسیری میکنند اما اگر رعایت کنیم هارمونی و نقطه زنی قطعا شکل میگیرد.
مثال؛ یک رویکردی در نویسندگی یادداشت به نام (چهار بلوک خبری_یا سبک رویترز_ سبک قالی ایرانی ) وجود دارد. که اصل آن ۴ رکن دارد از جمله نقل قول طلایی، توصیف رنگی و...
به این معنا که فرش های دستباف و قدیمی تار و پود محکم و گره خورده ای دارند و وقتی متن خوبی داریم که کلمات و جملات درهم تنیده شده باشند. و اگر یک قسمتی از قالی نخ کش شود به تعبیری کلمه یا جملهای ناقص باشد یادداشت بدفرم میشود.
📌 نکته مهم:
در یادداشت ما رویکرد و تحلیل شخصی داریم. و به موضوع مطرح شده از نظر شخصی خود و از زاویه دیدمان استفاده میکنیم. و اینکه یادداشت تریبون و نقطه نظرات ما است و درنهایت مخاطب نظر ما را مطالعه میکند و حتما باید ذکر کنیم که از کجا و طبق چه چیزی به این نظر و دیدگاه که در یادداشت آمده رسیدیم.
پایان.
تهیه و تنظیم: سیده ناهید موسوی
رواق دهم اهل قلم
#تاریخ _۱۴۰۳/۷/۱۴
#تبلیغ_مکتوب
#پویش_نوشتن
#نویسندگان
@howzavian
🛑 جنگ بُرده را، به رسانه نبازیم!
واقعیت این است که ما در جنگی تمام عیار در سه لایهی میدان، دیپلماسی و رسانه قرار داریم که بر خلاف تبلیغات دشمن، جبهه مقاومت، نه تنها در میدان دست برتر و پیروز را دارد، که در دیپلماسی هم به برکت خون شهید امیرعبداللهیان و تحرکات پس از او، وضعیت بهتری نسبت به دشمن صهیونیستی و همپیمانان او پیدا کرده است..
اما نگرانی بزرگ خود من در این جنگ، باختن در میدان رسانه و افکارعمومیست که اهمیت آن کمتر از اصل نبرد میدانی هم نیست. باختی که اگر صورت بگیرد، چه بسا پیروزیهای دو لایهی دیگر(میدان و دیپلماسی) را عملا بیاثر میکند..
الان، یک سال پس از عملیات طوفانالاقصی و در آستانه ورود به مرحله بالاتر و مهمتر با دشمن صهیونیستی و حامیانش، حس میکنم نقش رسانه را باید جدیتر بگیریم. یعنی از موضع بالاتر صحنه را ببینیم و تحلیل کنیم و صرفا برای دریافت لایک و افزایش فالوور ننویسیم..
این یعنی مراقبت کنیم در بزنگاهها و در اوج زد و خوردها، مدال افتخار به سینه دشمن نزنیم. برای او دستاورد نسازیم و پیروزیهای خود را هم شکست معرفی نکنیم. و از همه مهمتر از افکارعمومی جامعه خود مراقبت و صیانت و حفاظت کنیم و به قول سردار شهید حاج قاسم عزیز، «نه بترسیم و نه بترسانیم..»
در یک کلام، مبادا جنگ بُرده را، به رسانه ببازیم!
https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809