🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_نهم: من اصرار نمیکنم.
◀️ چه بسا در کربلا برخی فهمیدند اشتباه کردهاند حتی گریه میکردند، اما هر کسی از یزیدیان چون حرّ، توفیق توبه پیدا نکرد؛ چون جرأت بازگشت و توبه نداشتند. آری! توبه و بازگشت از تصمیم غلط جرأت و جسارت میخواهد.
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_مگس به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین مفهوم توبه و یادگیری تصمیمسازی غیرخطی به جای خطی است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
ydac.ir/28woq
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۷ تحت عنوان من اصرار نمیکنم:
strategistkids.ir/ck7
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «آخرین کلام» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🏴 محرم به روایت آیتها
#شب_دهم: من هم پروانه میشوم!
◀️ کربلا یک روز و یک ماه نیست، کربلا به وسعت عمر تک تک انسانهاست تا انتخاب کنند. پروانه برای اینکه آزاد شود و بال پرواز درآورد، باید رنج اسارت در پیله را بکشد. یاوران مهدوی حسین(ع) کسانی هستند که انتخاب میکنند تا آزاد شوند تا شهید شوند یا در پیله دنیا بمانند و بمیرند.
✅ برای عبرتگیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_پروانه به کودکان و نوجوانان پیشنهاد میشود؛ هدف از این درس تبیین مراحل گذر عمر، صیرورت و رشد انسان است.
#آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی | #محرم_به_روایت_آیتها | #کودکان_استراتژیست
🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید:
b2n.ir/351476
🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۱ تحت عنوان من هم پروانه میشوم:
strategistkids.ir/ck1
🔷 پینوشت:
نقاشی پیوستی با عنوان «إرجِعی» یکی از آثار استاد عبدالحمید قدیریان در مجموعه «آسمان کربلا» است.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🏴 صلی الله علیک یا اباعبدلله.
🖤 شهادت سرور و سالار شهیدان بر همهی کودکان استراتژیست و اولیا و مربیان آنها تسلیت باد.
💢 واقعهی کربلا نتیجهی دو تصمیم بزرگ بود: تصمیم بر ماندن با حق و تصمیم بر مقابله با حق.
✅ آنانی که تصمیم بر ماندن در راه حق را گرفتند سعادتمند شدند هرچند اندک بودند؛
❌ و آنانی که تصمیم بر مقابله علیه حق را گرفتند به شقاوت رسیدند هرچند به ظاهر اکثریت بودند.
✳️ #کربلا خاستگاه تصمیمهای بزرگ برای حفظ دین و نجات بشریت بود.
◀️ یک کودک استراتژیست مومن درسی که از کربلا میگیرد این است که تصمیمسازی و تصمیمگیریهایش بر پایه حق باشد نه علیه حق.....
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
کودکان استراتژیست
هوالحکیم
🏴 صلیالله علیک یا اباعبدالله الحسین
◀️ در همیشه تاریخ الگویی ثابت برای درگیری و منازعه بین دو جبهه حق و باطل حاکم بوده است. اوج این ستیز در #کربلا بوده است. آن جا که هر دو جبهه مدعی حق و اسلام بودهاند. فتنهانگیزی دنیاگران آن قدر عمیق شد که تمام ظلم و باطل به نام دین، در مقابل تمام حق و عدل قرار گرفت. شیطان موفق شده بود که قلب مومنین را مصادره کند و بتها را از خانه کعبه در قالب ایشان قرار دهد. نماد این اتفاق، خود شمر است که سرباز علی (ع)، سردار امام حسن (ع)، و قاتل امام حسین (ع) است.
این جریانِ ساختیافتهای است که به درازای تاریخ است؛ #جنگ_ناتمام بین دو جبهه حق و باطل که تا آخر دنیا برقرار است.
✅ یک #کودک_استراتژیست باید با این ساختار تاریخی-اجتماعی آشنا باشد تا در دنیا به مثابه میدان نبرد دچار تزلزل و تردید نشود و همیشه مسلح به سلاح جهاد باشد.
http://yon.ir/xgahT
🔵 آشنایی با زندگی پیامبر(ص) و بررسی موضوع فوق، در جلسه ۷۶ اتاق کودک، با عنوان «جنگ ناتمام» در رویکرد «عرصهمدار» توسط استاد عباسی تدریس شده است.
✅ لینک دانلود این جلسه جهت دسترسی سریعتر و آسانتر 👇
http://yon.ir/HiVsN
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🔴 بخشی از بیانات امام خامنهای در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش در روز سهشنبه ۹۹/۰۶/۱۱:
◀️ حضرت آیتالله خامنهای همچنین با اشاره به اصرار غربیها برای نفوذ در آموزش و پرورش کشورها با انگیزهی تحمیل سبک زندگی غربی، از سند ۲۰۳۰ و یا نفوذ در آموزش و پرورش برخی کشورهای منطقه بهعنوان نمونه یاد کردند و گفتند: امروز فلسفهی اجتماعی غرب در خود غرب شکست خورده و مظاهر فسادانگیز آن از هالیوود تا پنتاگون کاملاً نمایان است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ دنبال و انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
✅ برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان استراتژیست با مبحث #نفوذ، مطالعه و تدریس جلسه ۸۷ با عنوان «نفوذ زهر» پیشنهاد میشود.
📍لینک دانلود این جلسه جهت دسترسی سریعتر و آسانتر 👇👇👇
http://strategistkids.ir/ck87
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید| آخرین بوسه دختر شهید "محمد جعفر حسینی" بر صورت پدر در معراج شهدا
❤️بابا جات اینجاست❤️
⚫️انتشار به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم
۹ مهر روز همبستگی با کودکان فلسطینی است. ما پیرو آئینی هستیم که با شنیدن صدای مظلوم، علیه ظالم خروش میکنیم. خشم جهانی دامنگیر رژیم کودککُش اسرائیلی خواهد شد، انشاءالله. اَلَیسَ الصُبحُ بِقَریب...
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم
◀️ یکی از مولفههای تاثیرگذار بر تصمیمات و فعالیتهای انسان، عنصر پیرامون و «محیط» است.
✅ یک کودک و نوجوان استراتژیست باید به اهمیت این مسأله واقف باشد. کمبود فضای کافی برای زیست و حیات، و سایر اقتضائات محیطی، میتواند تا حدی اهمیت پیدا کند که امروزه شاید یکی از مهمترین مسائل جهانی و به ویژه در مسأله #فلسطین است.
توجه به محیط و فضای حیاتی از سطح فردی در کودکان آغاز میشود و نگاه درست به آن از همین زمان است که کودک و نوجوان استراتژیست را قادر به مدیریت و رهبری در سطوح بالاتر میسازد.
#نهم_مهر_روز_همبستگی_با_کودکان_فلسطینی
🔖 برای مطالعه بیشتر میتوانید به بخش رویکرد محیطمدار در سایت کودکان استراتژیست strategistkids.ir مراجعه بفرمایید.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
✨ آینده را از حالا باید ساخت.
تربیت نسلی از رهبران و مدیران تراز در #قرن_ایران با درسهایی برای تصمیمسازی و تصمیمگیری بهتر.
🟢 جلسه پنجم دوره «تربیت مدرس استراتژی برای کودکان و نوجوانان»
🔴 با موضوع تدریس آیت زنبورعسل تحت عنوان: من عمل میکنم.
🔵 تدریس شده توسط استاد حسن عباسی در تاریخ ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
👇👇👇👇
———————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
37.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | نمایی از جلسه پنجم با موضوع آیت زنبورعسل؛ تدریس شده در تاریخ ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
◀️ آیت و نشانی زنبور عسل در نگاه حکیمی چون سعدی، در باب هشتم گلستان، در آداب صحبت و همنشینی این چنین آمده است:
یکي را گفتند: عالم بيعمل به چه ماند؟ گفت: به زنبور بيعسل.
🟢 در قرآن کریم یک سوره به نام زنبور عسل «نحل» وجود دارد، به ویژه در آیات ۶۸ و ۶۹ همین سوره، قرآن کریم اهل تفکر را به آیتی که در این جانور نهاده شده توجه میدهد. نسبت علم و عمل را میتوان با استفاده از این آیت به کودکان و نوجوانان استراتژیست آموزش داد.
📍 برای مشاهده فیلم کامل تدریس این جلسه به یکی از آدرسهای زیر مراجعه بفرمایید:
http://strategistkids.ir/ck5
https://www.aparat.com/v/kyXr4
https://m.youtube.com/watch?v=Q9SrEdrTiuQ
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
🔵 حکیم کسی است که به آنچه ایمان و باور دارد، عمل میکند. بنابراین انسان مؤمن باید مأموریت خود را همچون زنبور عسل، یافتن دانستههای درست و عمل به آنها قرار دهد.
🟢 کودک میآموزد که: عالم بیعمل مثل زنبور بیعسل است. اگر عصارهی علم را بگیریم و در جامعه به آن عمل نکنیم، همانند زنبور بیعسل هستیم. برای ساده کردن درک این مطلب توسط کودک، از آیت زنبور و سازوکار عسلسازی توسط او استفاده شده است.
🔴 برای مطالعه بیشتر در این زمینه به جلسه پنجم دوره تربیت مدرس دکترین و استراتژی برای کودکان و نوجوانان مراجعه بفرمایید.
http://strategistkids.ir/ck5
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids