السَّلاَمُ عَلَى مُفَرِّجِ اَلْكُرُبَاتِ...
سلام بر تو ای مولایی که آخرین امید درماندگان، به دستان گره گشای توست. سلام بر تو و بر روزی که گره از کار عالم باز خواهی کرد.
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 دوشنبه
☀️ ۴ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۷ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 24 ژوئن 2024 میلادی
📎 #تقویم
💠 گونه های تقابل سنیان با حدیث غدیر چگونه است؟
1. هرچند برخی از سنیان مدافع واقعه غدیر بوده و حتی جمع اندکی از آنان تفسیر شیعی از آن دارند. لیکن گروههای مختلف تربیت یافتگان مکتب خلفاء در تقابل با غدیر فعالیت دارند. محدثین آنها (=حُفاظ و فقهاء) متکلمین (= معتزله،اشاعره،ماتریدیه و سلفیه) و صوفیان .
+
2.در یک تقسیم بندی، گونههای تقابل طرفداران مکتب خلفاء به سه قسمت تقسیم میشود. تکذیب،تضعیف و تحریف.
+
2.1. تکذیب:
این ردیه ها خود انواعی دارد.
الف)برخی اصل جانشینی و منصوص بودن امامت حضرت علی ع را منکرند.
مثلا:
ابن العربی از مشایخ صوفی سنی مدعی است رسول الله ص کتابی را به وی تعلیم دادند. در همین کتاب، می نویسد: رسول خدا از دنیا رفت و هیچ کسی را به عنوان جانشین خود معرفی نکرد.[1]
👈 البته شهود و کشفِ این شیخ صوفی به تَبَعِ امامش هست.
🖊کانال عصر آب
📖پینوشت:
[1]. نک:فصوص الحکم،فص داودی،ص173.
#انحرافات_اعتقادی
#امامت
#غدیر_خم
#ابن_عربی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
صوفی پژوهی
💠 گونه های تقابل سنیان با حدیث غدیر چگونه است؟ 1. هرچند برخی از سنیان مدافع واقعه غدیر بوده و حتی ج
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسول خدا صلیاللهعلیهوآله
ابن عربی در فصولالحکم فص داوودی مینویسد: «و كذلك أخذُ الخليفة عن اللَّه عينُ ما أخذه منه الرسول. فنقول فيه بلسان الكشف خليفة اللَّه و بلسان الظاهر خليفة رسول اللَّه. و لهذا مات رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و سلم و ما نص بخلافة عنه إلى أحد»[1]
پینوشت:
[1].محيى الدين بن عربى، فصوص الحكم، 1جلد، دار إحياء الكتب العربية - قاهره، چاپ: اول، 1946 م، ج1 ؛ ص163.
#انحرافات_اعتقادی
#امامت
#غدیر_خم
#ابن_عربی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسول خدا صلیاللهعلیهوآله
#انحرافات_اعتقادی
#امامت
#غدیر_خم
#ابن_عربی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسول خدا صلیاللهعلیهوآله
❌آقای حسن زاده آملی در کتاب «ممد الهمم» بعد از ترجمه عبارات ابن عربی پیرامون عدم تعیین جانشین توسط رسولخدا صلیاللهعلیهوآله، تلاش کرده سخن ابن عربی را در پاورقی کتاب خویش توجیه کرده و در این رابطه نوشته:
⬅️شك نيست كه رسول اللّه براى خود وصى تعيين فرمود و آن امير المؤمنين على عليه السلام بود.
⬅️چنانكه شك نيست كه رسول اللّه در حين ارتحال تعيين خليفه نفرمود. زيرا چون قلم و كاغذ خواست، عمر گفت:
كتاب خدا ما را كافى است« و ان الرجل ليهجر» و كار به مشاجره و نزاع در حضور رسول اللّه كشيد به تفصيلى كه در كتب فريقين مذكور است.
👌🏻در عين حال رسول اللّه مىدانست كه در ميان امتش كسى هست كه خليفه است و اوست كه در حقيقت جانشين آن جناب است.
❌ و اگر خيلى جمود و سماجت در ظاهر لفظ بشود بايد گفت كه
⬅️شيخ صاحب عصمت نبود، و در اول كتاب تصريح كرد كه گفت من رسول و نبى نيستم ولى وارثم و حارس آخرتم
❌و چون صاحب عصمت و رسول و نبى نيست، كشف او را كه أخذ از حق تعالى است به حسب معتقد و سوابق انس و الفت اشتباهى روى آورد».[1]
پ.ن: باید در قضاوت و تحلیل سخنان افراد، معیار را مبانی محکم تشیع قرار داد و تعصب و خوشبینی، باعث نشود که امثال آقای حسن زاده آملی که معتقد به مبانی تشیع میباشد، تلاش در توجیه کلام ابن عربی داشته است.
📖پینوشت:
[1]. علامه حسن زاده آملى، ممد الهمم در شرح فصوص الحكم، 1جلد، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى - تهران، چاپ: اول، 1378، ص409.
#انحرافات_اعتقادی
#غدیر_خم
#ابن_عربی
🔵صوفی پژوهی
@sufi1