eitaa logo
صوفی پژوهی
296 دنبال‌کننده
2هزار عکس
488 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰🔰نارضایتی از پاسخ های منصوری لاریجانی درباره حمایتش از عرفان حلقه در روز یکشنبه مورخ 22/12/89 به همت «ستاد ملی ساماندهی پاسخ گویی دینی» و همکاری «موسسه بهداشت معنوی» جلسه نقد عرفان حلقه برگزار شد. در این جلسه منصوری لاریجانی به بیان دیدگاه خود نسبت به عرفان حلقه و نقد آن پرداخت. اما اساتید حوزه علمیه این نقدها را نامرتبط با عرفان حلقه دانستند و خواستار آن شدند که همانطور که ایشان با تأییدات مکتوب و سخنرانی هایشان زمینه ساز گسترش این فرقه بوده اند، برای نجات قربانیان، نقدهای واقعی ارائه دهند. در این نشست اساتید حوزه از اظهارات ضد و نقیض و خلاف واقع منصوری لاریجانی ابراز نارضایتی کردند و خواستار برگزاری جلسات علمی و صادقانه شدند. برای خواندن جزئیات جلسه اینجا را کلیک کنید. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢تصویر کتاب (عرفان کیهانی) محمدعلی طاهری که جناب منصوری لاریجانی بر آن مقدمه نوشته‌اند. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔺 امام صادق (ع): چقدر جفاکار هستید که قبر امام حسین (ع) را زیارت نمی‌کنید! 👈 خطاب امام جعفر صادق علیه‌السلام به فضیل بن یسار 📚 منبع: کامل الزیارات، ابن قولویه، ترجمه سید محمدجواد ذهنی تهرانی، ص ۸۸۳. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ علیکَ یا وعدَ اللّهِ فی ارضِه ❣ 🌤 🔹کی شود در ندبه های جمعه پیدایت کنم؟ گوشه ای تنها نشینم تا تماشایت کنم؟
🌼امروز برای تعجیل در فرج و سلامتی مولایمان 💚حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه 🌼 ختم کنیم 🌼اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلي 💚مُحَمَّدوَآلِ‌مُحَمَّد 🌼وَعَجِّل‌فَرَجَهُــم
📌 جمعه ☀️ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۱ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 16 آگوست 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حضرت آیت الله بهجت قدس سره: 📝 قرآن بالاترین کتابی است که در اختیار ماست؛ آیینه‌ای است که حقیقت خود را به ما نشان می‌دهد؛ به خلاف صفحه‌ی تلویزیون و یا آیینه‌های معمولی که تنها عکسِ اشیا را به ما نشان می‌دهند، نه حقیقت آنها را. منتهی برای دیدن حقیقت قرآن با قرآن و در قرآن، باید باطن ما کدورت و تیرگی، و چشم بصیرت ما آفت نداشته باشد. ☘️ باید هم چشم و عینکمان قوی، و هم مزاج روحی‌مان سالم باشد، تا بتوانیم از قرآن درست برداشت نماییم! 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢۴٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ رسانه ای قادر به انعکاس این صحنه های بدیع وناب نیست ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | ۹ روز تا اربعین حسینی(ع) ✏️ رهبر انقلاب: امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است. 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤سلام بر قطب عالم امڪان🖤 🌿🥀 نامت بلند و اوج نگاهت همیشہ سبز؛ آبے ترین بهانہ دنیاے من سلام! 🌿🥀 قلبے شڪستہ دارم و شعرے شڪستہ تر، اما نشستہ در تب غوغاے من سلام! 🌿🥀 ما بے حضور چشم تو این جا غریبہ ایم دستے،سرے تڪان بده، مولاے من؛ سلام! تقدیم چشم هاے تو این شعر ناتمام زیباترین افق بہ تماشاے من سلام!🌿🥀 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 📎 📎
📌 شنبه ☀️ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۲ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 17 آگوست 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰دانش هاى زندانى0️⃣8️⃣ 💢گفت: حقایق قرآن را شما نمى فهمید، تنها پوست قرآن را به شما داده اند و مغز آن را پیران ما سینه به سینه به ارث برده اند، اینها نه قابل نوشتن است، نه گفتن، در سینه پیران حبس است و به هر کس خواستند مى دهند. 🔶گفتم: آخر چه علومى است که نه مى شود نوشت و نه گفت؟ کتاب هاى مقدّس آسمانى و روایى، تاریخى، اخلاقى، علمى، فلسفى، اجتماعى، همه قابل نگارش است فقط علوم شما باید در حبس بمانَد و نقش خارجى پیدا نکند؟ اگر نقش خارجى داشت اقلاّ اثرى در کردار و اخلاق شما و مریدانتان مى دیدیم. ما که هم خودتان را مى شناسیم و هم مریدانتان را... . 🔶پس چرا با این علوم مقدّس و نامحرم، دردى از دردهاى اجتماع را دوا نکردید و بلکه بهانه «ظاهرى و باطنى» و «طریقت و شریعت» را پیش کشیده و دردى بر دردهاى اجتماع افزودید و آن ایجاد اختلاف بین مسلمین بود. فقط وعده نسیه مى دهید و سر مردم را گرم مى کنید؟ چطور مى شود در عالم حقیقتى باشد و اثر و ثمرى نداشته باشد؟ آیا دانش هاى زندانى همان هاست که از حسن بصرى و حبیب عجمى و حلاّج و بایزید به ارث مى برید؟ ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
📚نگرشی بر صوفیه و صوفی‌ها(ترجمه‌ی جلد سیزدهم “منهاج البراعه فی شرح نهج‌ البلاغه”) ✍️علامه محقق مرحوم حاج میرزا حبیب‌ الله هاشمی‌ خویی (قدس سره) 🔷ناشر: سلسله 🔷مترجم: سید حسن حسینی‌ دولت‌ آبادی زبان: فارسی 🔷سال چاپ: 1387 🔷نوبت چاپ: 1 🔷تعداد صفحات: 512 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b 🌐https://t.me/sufIsm110
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 💠 حدیث روز 💠 💎 گلایه‌کنندگان گرمای هوا در اربعین بخوانند 🔻امام صادق علیه‌السلام: ⬅️ أنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْ‏ءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ، فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ، أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب‏. وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ‏ ذُنُوبِهِ شَیْئاً، فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب‏ 🚩 زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زیارت از خانه‏‌اش خارج می‌شود، سایه‏‌اش بر چیزى نمی‌افتد، مگر اینکه آن چیز برایش دعا می‌کند و هنگامى که آفتاب بر او بتابد، گناهانش را از بین می‌برد، همان‌طور که آتش هیزم را از بین می‌برد. 📚 کامل الزیارات، صفحه ۲۷۹ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢روایات جعلی در منابع متصوفه ❌قال النبى صلى اللّه عليه و سلم لعلى رضى اللّه عنه: «هذان سيّدا كهول‏ أهل الجنّة من الأولين و الآخرين إلا النبيين و المرسلين»، يعنى أبا بكر و عمر، فأخبر صلى اللّه عليه و سلم أنهما خير الناس بعد النبيين. 📖ابو بكر محمد بن ابراهيم كلاباذى، التعرف لمذهب التصوف، 1جلد، مطبعة السعادة - مصر، چاپ: اول، 1933 م، ص42 . 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» ❌و لو جاز دخول أبى‏‌بكر و عمر النار، مع قول النبى صلى اللّه عليه و سلم: «هما سيّدا كهول‏ أهل الجنة من الأولين و الآخرين»، جاز دخول الحسن و الحسين، مع قوله: «هما سيّدا شباب أهل الجنة». 📖ابو بكر محمد بن ابراهيم كلاباذى، التعرف لمذهب التصوف، 1جلد، مطبعة السعادة - مصر، چاپ: اول، 1933 م، ص49. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه #فیض_کاشانی #انحرافات_عملی #حلقه_ذکر #سماع 🔵صو
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه 🔶و قال سبحانه‏ وَ اذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خِيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلِينَ إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ لا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ وَ يُسَبِّحُونَهُ وَ لَهُ يَسْجُدُونَ‏ . و قال سبحانه‏ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ‏ . و قال جل ذكره‏ ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ‏ بيان‏ اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً أثنوا عليه بضروب الثناء من التمجيد و التهليل و التسبيح و التكبير و أكثروا ذلك‏ وَ سَبِّحُوهُ‏ نزهوه عما لا يليق به‏ بُكْرَةً وَ أَصِيلًا غدوا و عشيا أو دائما أو المراد أطيعوا اللَّه و أكثروا من طاعته و صلوا في جميع أوقاتها فيكون التسبيح كناية عن الصلاة فِي نَفْسِكَ‏ لأنه أدخل في الإخلاص‏ تَضَرُّعاً تذللا و تملقا إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ‏ و هم الملائكة أو كل من له مقام العندية و الدنو لا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ‏ مع جلالة أمرهم و علو قدرهم‏ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ‏ المجاوزين الحد المرسوم في العبادات و الدعوات‏ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ‏ بالعمل بالمعاصي‏ بَعْدَ إِصْلاحِها بعد أن أصلحها اللَّه بالكتب و الرسل. ❌في هذه الآية دلالة على كراهة ما تفعله المتصوفة من رفعهم الأصوات بكلمة التوحيد و إظهارهم المواجيد ⬅️فإنه اعتداء و مجاوزة عن حد ما رسمه الشرع في الذكر و العبادة هذا إن اقتصروا على الإجهار بالذكر ❌و أما سائر ما يفعلونه من التغني بالأشعار في أثناء الأذكار و التواجد بالسماع و استمالة الأبصار و الأسماع و الإتيان بالشهيق‏ و النهيق‏ و الرقص و التصفيق و الهبوط و السقوط ⬅️فلا شك أنه بدع في الدين بل كاد يكون استهزاء بالشرع المبين أعاذنا اللَّه من شر الشياطين‏ 📖فيض كاشانى، محمد محسن بن شاه مرتضى، الوافي، 26جلد، كتابخانه امام أمير المؤمنين على عليه السلام - اصفهان، چاپ: اول، 1406 ق، ج‏9 ؛ ص1439. 🔵صوفی پژوهی @sufi110