eitaa logo
صوفی پژوهی
296 دنبال‌کننده
2هزار عکس
488 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حضرت آیت الله بهجت قدس سره: 📝 قرآن بالاترین کتابی است که در اختیار ماست؛ آیینه‌ای است که حقیقت خود را به ما نشان می‌دهد؛ به خلاف صفحه‌ی تلویزیون و یا آیینه‌های معمولی که تنها عکسِ اشیا را به ما نشان می‌دهند، نه حقیقت آنها را. منتهی برای دیدن حقیقت قرآن با قرآن و در قرآن، باید باطن ما کدورت و تیرگی، و چشم بصیرت ما آفت نداشته باشد. ☘️ باید هم چشم و عینکمان قوی، و هم مزاج روحی‌مان سالم باشد، تا بتوانیم از قرآن درست برداشت نماییم! 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢۴٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ رسانه ای قادر به انعکاس این صحنه های بدیع وناب نیست ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | ۹ روز تا اربعین حسینی(ع) ✏️ رهبر انقلاب: امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است. 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤سلام بر قطب عالم امڪان🖤 🌿🥀 نامت بلند و اوج نگاهت همیشہ سبز؛ آبے ترین بهانہ دنیاے من سلام! 🌿🥀 قلبے شڪستہ دارم و شعرے شڪستہ تر، اما نشستہ در تب غوغاے من سلام! 🌿🥀 ما بے حضور چشم تو این جا غریبہ ایم دستے،سرے تڪان بده، مولاے من؛ سلام! تقدیم چشم هاے تو این شعر ناتمام زیباترین افق بہ تماشاے من سلام!🌿🥀 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 📎 📎
📌 شنبه ☀️ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۲ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 17 آگوست 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰دانش هاى زندانى0️⃣8️⃣ 💢گفت: حقایق قرآن را شما نمى فهمید، تنها پوست قرآن را به شما داده اند و مغز آن را پیران ما سینه به سینه به ارث برده اند، اینها نه قابل نوشتن است، نه گفتن، در سینه پیران حبس است و به هر کس خواستند مى دهند. 🔶گفتم: آخر چه علومى است که نه مى شود نوشت و نه گفت؟ کتاب هاى مقدّس آسمانى و روایى، تاریخى، اخلاقى، علمى، فلسفى، اجتماعى، همه قابل نگارش است فقط علوم شما باید در حبس بمانَد و نقش خارجى پیدا نکند؟ اگر نقش خارجى داشت اقلاّ اثرى در کردار و اخلاق شما و مریدانتان مى دیدیم. ما که هم خودتان را مى شناسیم و هم مریدانتان را... . 🔶پس چرا با این علوم مقدّس و نامحرم، دردى از دردهاى اجتماع را دوا نکردید و بلکه بهانه «ظاهرى و باطنى» و «طریقت و شریعت» را پیش کشیده و دردى بر دردهاى اجتماع افزودید و آن ایجاد اختلاف بین مسلمین بود. فقط وعده نسیه مى دهید و سر مردم را گرم مى کنید؟ چطور مى شود در عالم حقیقتى باشد و اثر و ثمرى نداشته باشد؟ آیا دانش هاى زندانى همان هاست که از حسن بصرى و حبیب عجمى و حلاّج و بایزید به ارث مى برید؟ ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
📚نگرشی بر صوفیه و صوفی‌ها(ترجمه‌ی جلد سیزدهم “منهاج البراعه فی شرح نهج‌ البلاغه”) ✍️علامه محقق مرحوم حاج میرزا حبیب‌ الله هاشمی‌ خویی (قدس سره) 🔷ناشر: سلسله 🔷مترجم: سید حسن حسینی‌ دولت‌ آبادی زبان: فارسی 🔷سال چاپ: 1387 🔷نوبت چاپ: 1 🔷تعداد صفحات: 512 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b 🌐https://t.me/sufIsm110
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 💠 حدیث روز 💠 💎 گلایه‌کنندگان گرمای هوا در اربعین بخوانند 🔻امام صادق علیه‌السلام: ⬅️ أنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْ‏ءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ، فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ، أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب‏. وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ‏ ذُنُوبِهِ شَیْئاً، فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب‏ 🚩 زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زیارت از خانه‏‌اش خارج می‌شود، سایه‏‌اش بر چیزى نمی‌افتد، مگر اینکه آن چیز برایش دعا می‌کند و هنگامى که آفتاب بر او بتابد، گناهانش را از بین می‌برد، همان‌طور که آتش هیزم را از بین می‌برد. 📚 کامل الزیارات، صفحه ۲۷۹ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢روایات جعلی در منابع متصوفه ❌قال النبى صلى اللّه عليه و سلم لعلى رضى اللّه عنه: «هذان سيّدا كهول‏ أهل الجنّة من الأولين و الآخرين إلا النبيين و المرسلين»، يعنى أبا بكر و عمر، فأخبر صلى اللّه عليه و سلم أنهما خير الناس بعد النبيين. 📖ابو بكر محمد بن ابراهيم كلاباذى، التعرف لمذهب التصوف، 1جلد، مطبعة السعادة - مصر، چاپ: اول، 1933 م، ص42 . 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» ❌و لو جاز دخول أبى‏‌بكر و عمر النار، مع قول النبى صلى اللّه عليه و سلم: «هما سيّدا كهول‏ أهل الجنة من الأولين و الآخرين»، جاز دخول الحسن و الحسين، مع قوله: «هما سيّدا شباب أهل الجنة». 📖ابو بكر محمد بن ابراهيم كلاباذى، التعرف لمذهب التصوف، 1جلد، مطبعة السعادة - مصر، چاپ: اول، 1933 م، ص49. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه #فیض_کاشانی #انحرافات_عملی #حلقه_ذکر #سماع 🔵صو
💢دیدگاه جناب فیض کاشانی در مورد انحرافات عملی متصوفه 🔶و قال سبحانه‏ وَ اذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خِيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلِينَ إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ لا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ وَ يُسَبِّحُونَهُ وَ لَهُ يَسْجُدُونَ‏ . و قال سبحانه‏ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ‏ . و قال جل ذكره‏ ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ‏ بيان‏ اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً أثنوا عليه بضروب الثناء من التمجيد و التهليل و التسبيح و التكبير و أكثروا ذلك‏ وَ سَبِّحُوهُ‏ نزهوه عما لا يليق به‏ بُكْرَةً وَ أَصِيلًا غدوا و عشيا أو دائما أو المراد أطيعوا اللَّه و أكثروا من طاعته و صلوا في جميع أوقاتها فيكون التسبيح كناية عن الصلاة فِي نَفْسِكَ‏ لأنه أدخل في الإخلاص‏ تَضَرُّعاً تذللا و تملقا إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ‏ و هم الملائكة أو كل من له مقام العندية و الدنو لا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ‏ مع جلالة أمرهم و علو قدرهم‏ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ‏ المجاوزين الحد المرسوم في العبادات و الدعوات‏ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ‏ بالعمل بالمعاصي‏ بَعْدَ إِصْلاحِها بعد أن أصلحها اللَّه بالكتب و الرسل. ❌في هذه الآية دلالة على كراهة ما تفعله المتصوفة من رفعهم الأصوات بكلمة التوحيد و إظهارهم المواجيد ⬅️فإنه اعتداء و مجاوزة عن حد ما رسمه الشرع في الذكر و العبادة هذا إن اقتصروا على الإجهار بالذكر ❌و أما سائر ما يفعلونه من التغني بالأشعار في أثناء الأذكار و التواجد بالسماع و استمالة الأبصار و الأسماع و الإتيان بالشهيق‏ و النهيق‏ و الرقص و التصفيق و الهبوط و السقوط ⬅️فلا شك أنه بدع في الدين بل كاد يكون استهزاء بالشرع المبين أعاذنا اللَّه من شر الشياطين‏ 📖فيض كاشانى، محمد محسن بن شاه مرتضى، الوافي، 26جلد، كتابخانه امام أمير المؤمنين على عليه السلام - اصفهان، چاپ: اول، 1406 ق، ج‏9 ؛ ص1439. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 | فرازی از زیارت اربعین 🔻و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِیَتْ بِهِ 🏴 ۸ روز تا اربعین حسینی 🏷 |
اربعین طعم ظهور تو را دارد و ما بی آن که زحمتی بکشیم، طعم ظهورت را می‌چشیم. ظهور تو طعم زندگی را دارد و ما در اربعین، زندگی را حس می‌کنیم. وقتی تو می‌آیی، شاید ما زنده نباشیم و بگو چطور باید شکر این نعمت بزرگ را به جا بیاوریم که در زمان غیبتت بویی از عطر ظهورت به مشام‌مان رسید و عطش آمدنت در دلمان دو چندان شد؟ شبت بخیر حقیقت زندگی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🌿سلام حضرت گره گشا، مهدی جان🌿🥀 ماییم و هوایِ بغض آلود فقط... دلواپسی و غصّۂ مشهود فقط... والله که آسان شود این سختی ها، با آمدنِ حضرتِ موعود(عج) فقط! 🌿🥀 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 🖤 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🖤💫 📎 📎
📌 یکشنبه ☀️ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۳ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 18 آگوست 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰عنقایى به کوه قاف1️⃣8️⃣ 💢در تذکره(1) عطّار مى خوانیم: 🔻 حبیب عجمى از حسن بصرى علم مى آموخت، ولى قرآن را نمى توانست بیاموزد و لذا او را عجمى نامیدند. ما نمى دانیم آن علومى که حبیب از حسن مى گرفت چه بود که حبیب را به درجه اى رساند که به قول عطّار: «صفى پرده وحدت و صاحب یقین بى گمان» شد؟ آخر این چه علمى بود که حسن به حبیب یاد داد که به یک نگاه که به سوى آدمکشى که به جرم خونخوارگى بالاى دار رفته بود افکند او را مستوجب طواف در مرغزار بهشت کرد! اصلا حسن بصرى خودش چکاره بود که دست پرورده او که قرآن را هم بلد نبوده چنین مقامى داشته باشد؟ به راستى این گزافه گویى ها را به چه دلیل آدم بپذیرد؟ آیا همین بود مغز قرآن؟ 🔻او دستى به سبیل هاى خود که روى لب پایینش افتاده بود کشید و سرى تکان داد و دهان را پر باد کرد و با آب و تاب گفت: علوم ما اسرار است و اسرار را بجز براى مریدان براى کسى نباید افشا کرد. 🔻گفتم: چطور اسرار را براى هر مرید عوامى مى شود اظهار کرد و براى اهل دانش و اطّلاع نمى شود اظهار داشت؟ به مریدانتان هم مى گویید با اهل دانش صحبت نکنند، مبادا دامن ارادت از چنگال شما بکشند. 🔻گفت: براى همه مریدان هم اسرار افشا نمى شود. «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز...». گفتم: راست مى گویید واقعاً مصلحت نیست... وگرنه نه مریدى مى مانَد و نه مرادى و سرانجام همان عاقبت منصور حلاّج خواهد بود که به گفته جامى(2): وقتى او را به دار آویختند، شبلى زیر دار ایستاد و گفت: (أَوَلَمْ نَنْهَکَ عَنِ الْعَالَمِینَ)(3)، چرا اسرار را افشا کردى؟ سپس مى نویسد: عمرو بن عثمان مکّى در توحید و علم صوفیان جزوه اى تألیف کرده بود منصور آنها را برگرفت و آشکار کرد، تا کارش به آنجا کشید. اندکى زاسرار حق منصور گفت *** شد سر سردار جان با دار جفت(4) 💢عطّار در تذکره(5) از عمرو بن عثمان نقل کرده که منصور را دید چیزى مى نویسد گفت: چه مى نویسى؟ گفت: چیزى مى نویسم که با قرآن مقابله کنم. عمرو بن عثمان او را نفرین کرد و از پیش خود مهجور ساخت. دانش هاى زندانى همین ها بود و «اَنَا الحق»ها و «إنّى اَنَا اللّه»ها که «منصور»ها و «بایزید»ها زیر خرقه مى گفته اند که به قول خودتان «عمل منصور سرمشق شد که دیگران اسرار را در پرده نگاه دارند»، یا با توپ خالى مردم را مى ترسانید و عنقایى را به کوه قاف سراق مى دهید؟ (1). تذکرة الاولیاء، ص 43، طبع تهران. (2). نفحات، ص 151. (3). سوره حجر، آیه 70 . (4). زبدة الاسرار صفى علیشاه، ص 53. (5). به نقل زهد و تصوّف، ص 139. ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
خیراتیه در ابطال صوفیه.ج اول. علامه محمدعلی بن علامه وحید بهبهانی.pdf
6.93M
📚خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه (جلد اول) ✍️ علامه آقا محمد علی کرمانشاهی 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b 🌐https://t.me/sufIsm110
🔸 دعای برآورده شدن حوائج در حرم سامرا أبو موسی منصوریّ نقل می‌کند که به حضرت امام هادی علیه‌السلام گفتم: آقاى من! دعايى به من بياموزید كه به وسيلۀ آن به خدا تقرب جويم. حضرت فرمودند: دعایی است که من آن را بسیار می‌خوانم و از خداوند نیز تقاضا کرده‌ام هر کسی بعد از من آن دعا را نزد مزارم بخواند، او را نا امید نفرماید و آن دعا این است: « يَا عُدَّتِي عِنْدَ الْعُدَدِ، وَ يَا رَجَائِي وَ الْمُعْتَمَدُ، وَ يَا كَهْفِي وَ السّندُ، وَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ، وَ يَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَهُ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَمْ تَجْعَلْ فِي خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ، وَ افْعَلْ بِي... و حاجات خود را بخواهد» 🔺الأمالي (للطوسي)، ص: ۲۸۰
آیت الله العظمی جوادی آملی: «اگر رفتن به زيارت حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه شدنی نبود، زيارت عاشورا خوانده شود؛ مبادا روزی بی یاد حضرت امام حسین سلام الله علیه بگذرد.» کوثر کربلا ص۳۰۹