شوق دیدار تـ❤️ـو ...
سر رفت ز پیمانه ما
کی قدم مینهی ...
ای شـ❤️ـاه به ویرانه ما
ما هنوز ای نفستـ❤️ـ گرم ...
پر از تاب و تبیم
سر و سامان بده ...
بر این دلـ💔ـ دیوانه ما
سلام آرزوی دیده های مشتاق ....
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
🏴سالروز #وفات_حضرت_معصومه س تسلیت باد
❓آيا حضرت معصومه غير از انتساب به #ائمه_اطهار از #مقامات_معنوی ائمه نيز دارا هستند
❓آيا برای #درک و حصول مقامات معنوی همانگونه كه به ائمه اطهار #توسل پيدا ميكنيم به حضرت معصومه هم همانطور توسل كنيم
❓برای ما كه حدوداً منزلمان پنج دقيقه پياده تا #حرم مطهر حضرت معصومه راه است #حق_همسايگی حضرت بر ما چيست
⚫️14000 هدیه به روح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مذهب ابوحامد محمد غزالی
🌐https://www.adyannet.com/fa/news/46098
📎 #نقد_تصوف
📎 #محمد_غزالی
📎 #مذهب_بزرگان_تصوف
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
seyridartasavof-m.pdf
18.23M
📚سیری در تصوف(در شرح حال مشایخ و اقطاب)
✍️نورالدین مدرسی چهاردهی
#کتاب
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
نورالدین مدرسی چهاردهی (زادۀ ۱۲۹۷ در کربلا - درگذشتۀ ۱۳۷۶ در تهران) دین شناس و پژوهشگر تجربی تاریخ ادیان بود. وی به سبب پژوهشهای تجربیاش بر روی دین یارسان و نیز سلسلههای خاکسار و نعمتاللهی شناخته شدهاست. نورالدین مدرسی چهاردهی در کربلا به دنیا آمد. خانوادۀ او در زمان کودکی وی به گیلان مهاجرت کرد.
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ...
#سلام_امام_زمانم❣
سلام بر تو ای مولایی که یک لحظه ما را فراموش نمیکنی و دستان مهربانت همیشه پشت و پناه ماست...
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 سهشنبه
☀️ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۱ ربیعالثانی ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 15 اکتبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
⚫️آشنایی با فرق ضاله صوفیه
🔻ذهبیه
💢بنیان گذار فرقه ذهبیه شیخ عبدالله برزش آبادی (م۸۷۲ ه.ق) است.
⬅️وی از بزرگترین مشایخ اجازه و مریدان خواجه اسحاق ختلانی بود که بعد از تمرد از فرمان او مبنی بر تبعیت از قیام سید محمد نوربخش، اقدام به تاسیس و ایجاد انشعابی نموده و از سوی ختلانی با عنوان “ذهب عبدالله” طرد گشت و همین عبارت سبب تسمیه این فرقه به “ذهبیه” و ایجاد اغتشاشی بزرگ در طریقت کبرویه شد.
⬅️امروزه پیروان این فرقه فقط در ایران حضور پررنگ دارند.
#ذهبیه
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عرفان بازی
🔻شما تعجب نمیکنید که امام سجاد(ع) دعا میکند: «خدایا من را با حورالعین ازدواج بده؟»
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
روزی که ظهورت بشود قسمت دلهانور رخت ای ماه بتابد به دلِ ما...
تاریخ گواهی بدهد صفحه به صفحهآن روز دگر شیعه ندارد غمِ فردا
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
📌 چهارشنبه
☀️ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۲ ربیعالثانی ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 16 اکتبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
❓قال أَبُو جَعْفَرٍ ع #يَا_جَابِرُ #لَا_أَخْرَجَكَ_اللَّهُ_مِنَ_النَّقْصِ_وَ_التَّقْصِير
✅#آدم در هر حالی از #حرکت به سوی خداست باید باورش این باشد که من #کم_عبادت_کردم ...
#عرفان_اسلامی
#شیوه_سلوک
🔰🔰لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف1️⃣
https://eitaa.com/c/56040419/21
🔰🔰لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف2️⃣
https://eitaa.com/c/56040419/37
🔰🔰لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف3️⃣
https://eitaa.com/c/56040419/90
لیست کتابهای نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف4️⃣
https://eitaa.com/c/56040419/271
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
❓❓پرسش از علامه طباطبایی1️⃣
از سخنانتان كه در كتاب شيعه در اسلام در خصوص عرفان و تصوف داريد در مىآيد كه عرفان و تصوف را تصحيح مىفرماييد آنجا كه تاريخچه پيدايش و نشو و نماى اين طائفه و مجاهده شان را در حفظ روش خودشان ذكر مىكنيد در حالى كه ائمه عليهم السلام و فقها تكفيرشان كردهاند و احتمال كمترين صحت و اعتبار در اقوالشان نيست. علاوه در طى كلام مىفرماييد: عارف كسى است كه خدا را از راه محبت بپرستد نه از راه اميد ثواب يا ترس از عقاب! بعد مىگوييد: در هر يك از اديان كه خدا پرستش مىشود كسانى هستند كه مسلك عرفان را دارند حتى و ثنيت، در وثنيت و كليميت و مسيحيت و مجوسيت و اسلام عارف و غير عارف هست، آيا لازمه اين سخن اين نيست كه در وثنيت كسانى هستند كه خدا را از راه حب مىپرستند؟
آيا اين سخن صحيح است؟
🔰🔰جواب:
🔷ما در اول كتاب شيعه در اسلام تعهد كرديم كه مذهب تشيع را معرفى كرده تاريخچه پيدايش و نشو و نما و انشعابات و افكارشان را نشان دهيم. در اينجا (درك عرفانى) بر طبق تعهدى كه داشتيم تاريخچه حدوث و بقاى عرفان را بدون جانبدارى، اجمالًا بيان كرديم و كرامتى هم براى آنان اثبات نكرديم و اجمالًا به دليل عقلى و نقلیشان (بر خلاف آنچه فرمودهايد دليلى معقول و منقولى ذكر نشده) اشاره كرديم.
📖طباطبايى، محمدحسين، بررسى هاى اسلامى، 2جلد، بوستان كتاب قم (انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم) - ايران - قم، چاپ: 2، 1388 ه.ش؛ ج2 ؛ ص317 و 318.
#دیدگاه_علما_در_مورد_تصوف
#علما_تصوف
#علامه_طباطبایی
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
❓❓پرسش از علامه طباطبایی2️⃣
البته كتاب، كتاب معرفى بود نه كتاب قضاوت و تشخيص حق و باطل مذاهب و از اين روى به نظرهاى مخالف نپرداخته «تفكر فقها را» نقل نكرديم (مگر به عنوان اشاره در تاريخچه پيدايش). و اما آنچه اشاره شد كه در وثنيت جمعى خدا را از راه محبت پرستش مىكنند اينان برهمنها و ارباب رياضت هستند كه خدايان را عبادت مىكنند نه خداى واحد را و به عقيده خودشان در اثر رياضتهاى منفى خودشان را اول در «خدايان» و بعد در خداىتعاى فانى مىكنند و نظر به اينكه توضيح اين مسئله بسيار مفصل بوده و در يك نامه دو نامه نمىگنجد، خوب است به كتاب سر اكبر كه ترجمه قسمتى از «ويدا» است و خاصه به اوپانيشاد- شت استر- و كتاب فروغ خاور و كتاب تحقيق ماللهند و كتاب آثار الباقيه ابوريحان مراجعه شود تا معلوم گردد كه وثنيت هندى و بودائى وصائبى، چگونه عرفان داشتهاند و دارند و اما اينكه فرمودهايد: كلام شما به تصحيح و تصويب عرفان و تصوف اشاره مىكند، البته اينجانب عرفان را تصحيح مىكنم، ولى نه عرفانى را كه در ميان سلسلههاى دراويش بعضى از اهل سنت دائر و معمول است و طريقتى در مقابل شريعت دارد كه بساز و نواز و غنا و رقص و وجد امر مىكند و نداى" سقوط تكليف" مىزند و چنان كه در ذيل كلام گفتيم، همين روشها به شيعه هم سرايت كرده است.
عرفانى كه از كتاب و سنت استفاده مىشود، روشى است كه بر اساس اخلاص عبوديت قرار گيرد و سرمويى از مقررات شرع مقدس اسلام جدا نشود، چنان كه در تفسير الميزان نيز بيان كرديم.
📖طباطبايى، محمدحسين، بررسى هاى اسلامى،، ج2، ص: 318 و319
#دیدگاه_علما_در_مورد_تصوف
@sufi110