eitaa logo
صوفی پژوهی
297 دنبال‌کننده
2هزار عکس
489 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شوق دیدار تـ❤️ـو ... سر رفت ز پیمانه ما کی قدم می‌نهی ... ای شـ❤️ـاه به ویرانه ما ما هنوز ای نفستـ❤️ـ گرم ... پر از تاب و تبیم سر و سامان بده ... بر این دلـ💔ـ دیوانه ما سلام آرزوی دیده های مشتاق .... 🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 🏴سالروز س تسلیت باد ❓آيا حضرت معصومه غير از انتساب به از ائمه نيز دارا هستند ❓آيا برای و حصول مقامات معنوی همانگونه كه به ائمه اطهار پيدا ميكنيم به حضرت معصومه هم همانطور توسل كنيم ❓برای ما كه حدوداً منزلمان پنج دقيقه پياده تا مطهر حضرت معصومه راه است حضرت بر ما چيست ⚫️14000 هدیه به روح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚سیری در تصوف(در شرح حال مشایخ و اقطاب) ✍️نورالدین مدرسی چهاردهی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
seyridartasavof-m.pdf
18.23M
📚سیری در تصوف(در شرح حال مشایخ و اقطاب) ✍️نورالدین مدرسی چهاردهی 🔵صوفی پژوهی https://eitaa.com/sufi110
نورالدین مدرسی چهاردهی (زادۀ ۱۲۹۷ در کربلا - درگذشتۀ ۱۳۷۶ در تهران) دین شناس و پژوهشگر تجربی تاریخ ادیان بود. وی به سبب پژوهش‌های تجربی‌اش بر روی دین یارسان و نیز سلسله‌های خاکسار و نعمت‌اللهی شناخته شده‌است. نورالدین مدرسی چهاردهی در کربلا به دنیا آمد. خانوادۀ او در زمان کودکی وی به گیلان مهاجرت کرد. 🔵صوفی پژوهی https://eitaa.com/sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ... ❣ ‌سلام بر تو ای مولایی که یک لحظه ما را فراموش نمیکنی و دستان مهربانت همیشه پشت و پناه ماست... 🌤
📌 سه‌شنبه ☀️ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 15 اکتبر 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️آشنایی با فرق ضاله صوفیه 🔻ذهبیه 💢بنیان گذار فرقه ذهبیه شیخ عبدالله برزش آبادی (م۸۷۲ ه.ق) است. ⬅️وی از بزرگترین مشایخ اجازه و مریدان خواجه اسحاق ختلانی بود که بعد از تمرد از فرمان او مبنی بر تبعیت از قیام سید محمد نوربخش، اقدام به تاسیس و ایجاد انشعابی نموده و از سوی ختلانی با عنوان “ذهب عبدالله” طرد گشت و همین عبارت سبب تسمیه این فرقه به “ذهبیه” و ایجاد اغتشاشی بزرگ در طریقت کبرویه شد. ⬅️امروزه پیروان این فرقه فقط در ایران حضور پررنگ دارند. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
⚫️آشنایی با فرق ضاله صوفیه 🔻ذهبیه مجد الاشراف قطب سی و ششم ذهبیه که جایگاه ویژه ای در فرقه دارد 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عرفان بازی 🔻شما تعجب نمی‌کنید که امام سجاد(ع) دعا می‌کند: «خدایا من را با حورالعین ازدواج بده؟» 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزی که ظهورت بشود قسمت دل‌هانور رخت ای ماه بتابد به دلِ ما... ‌تاریخ گواهی بدهد صفحه به صفحهآن روز دگر شیعه ندارد غمِ فردا ‌ 🌤
📌 چهارشنبه ☀️ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 16 اکتبر 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓قال أَبُو جَعْفَرٍ ع در هر حالی از به سوی خداست باید باورش این باشد که من ...
🔰🔰لیست کتاب‌های نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف1️⃣ https://eitaa.com/c/56040419/21 🔰🔰لیست کتاب‌های نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف2️⃣ https://eitaa.com/c/56040419/37 🔰🔰لیست کتاب‌های نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف3️⃣ https://eitaa.com/c/56040419/90 لیست کتاب‌های نقد تصوف، در کانال کتابخانه تصوف4️⃣ https://eitaa.com/c/56040419/271 🔵صوفی پژوهی @sufi110
❓❓پرسش از علامه طباطبایی1️⃣ از سخنانتان كه در كتاب‏ شيعه در اسلام‏ در خصوص عرفان و تصوف داريد در مى‏آيد كه عرفان و تصوف را تصحيح مى‏فرماييد آن‏جا كه تاريخچه پيدايش و نشو و نماى اين طائفه و مجاهده شان را در حفظ روش خودشان ذكر مى‏كنيد در حالى كه ائمه عليهم السلام و فقها تكفيرشان كرده‏اند و احتمال كمترين صحت و اعتبار در اقوال‏شان نيست. علاوه در طى كلام مى‏فرماييد: عارف كسى است كه خدا را از راه محبت بپرستد نه از راه اميد ثواب يا ترس از عقاب! بعد مى‏گوييد: در هر يك از اديان كه خدا پرستش مى‏شود كسانى هستند كه مسلك عرفان را دارند حتى و ثنيت، در وثنيت و كليميت و مسيحيت و مجوسيت و اسلام عارف و غير عارف هست، آيا لازمه اين سخن اين نيست كه در وثنيت كسانى هستند كه خدا را از راه حب مى‏پرستند؟ آيا اين سخن صحيح است؟ 🔰🔰جواب: 🔷ما در اول كتاب‏ شيعه در اسلام‏ تعهد كرديم كه مذهب تشيع را معرفى كرده تاريخچه پيدايش و نشو و نما و انشعابات و افكارشان را نشان دهيم. در اين‏جا (درك عرفانى) بر طبق تعهدى كه داشتيم تاريخچه حدوث و بقاى عرفان را بدون جانبدارى، اجمالًا بيان كرديم و كرامتى هم براى آنان اثبات نكرديم و اجمالًا به دليل عقلى و نقلی‏شان (بر خلاف آنچه فرموده‌‏ايد دليلى معقول و منقولى ذكر نشده) اشاره كرديم. 📖طباطبايى، محمدحسين، بررسى هاى اسلامى، 2جلد، بوستان كتاب قم (انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم) - ايران - قم، چاپ: 2، 1388 ه.ش؛ ج‏2 ؛ ص317 و 318. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
❓❓پرسش از علامه طباطبایی2️⃣ البته كتاب، كتاب معرفى بود نه كتاب قضاوت و تشخيص حق و باطل مذاهب و از اين روى به نظرهاى مخالف نپرداخته «تفكر فقها را» نقل نكرديم (مگر به عنوان اشاره در تاريخچه پيدايش). و اما آنچه اشاره شد كه در وثنيت جمعى خدا را از راه محبت پرستش مى‏كنند اينان برهمن‏ها و ارباب رياضت هستند كه خدايان را عبادت مى‏كنند نه خداى واحد را و به عقيده خودشان در اثر رياضت‏هاى منفى خودشان را اول در «خدايان» و بعد در خداى‏تعاى فانى مى‏كنند و نظر به اين‏كه توضيح اين مسئله بسيار مفصل بوده و در يك نامه دو نامه نمى‏گنجد، خوب است به كتاب‏ سر اكبر كه ترجمه قسمتى از «ويدا» است و خاصه به‏ اوپانيشاد- شت استر- و كتاب‏ فروغ خاور و كتاب‏ تحقيق ماللهند و كتاب‏ آثار الباقيه‏ ابوريحان مراجعه شود تا معلوم گردد كه وثنيت هندى و بودائى وصائبى، چگونه عرفان داشته‏اند و دارند و اما اين‏كه فرموده‏ايد: كلام شما به تصحيح و تصويب عرفان و تصوف اشاره مى‏كند، البته اين‏جانب عرفان را تصحيح مى‏كنم، ولى نه عرفانى را كه در ميان سلسله‏هاى دراويش بعضى از اهل سنت دائر و معمول است و طريقتى در مقابل شريعت دارد كه بساز و نواز و غنا و رقص و وجد امر مى‏كند و نداى" سقوط تكليف" مى‏زند و چنان كه در ذيل كلام گفتيم، همين روش‏ها به شيعه هم سرايت كرده است. عرفانى كه از كتاب و سنت استفاده مى‏شود، روشى است كه بر اساس اخلاص عبوديت قرار گيرد و سرمويى از مقررات شرع مقدس اسلام جدا نشود، چنان كه در تفسير الميزان‏ نيز بيان كرديم. 📖طباطبايى، محمدحسين، بررسى هاى اسلامى،، ج‏2، ص: 318 و319 @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا