💠اولیندوره تربیتمدرس #علومسیاسی برمبنای #نظامفکری استادمطهری
مرداد تا آبان ۱۳۹۷
سهشنبه/پنجشنبه عصر
http://yon.ir/lXOPg
💠 #کانونتربیتوسیاست مرکزمطالعاتراهبردی تربیتاسلامی
💠مؤسسه بینشمطهر
🌺🌺🌺 باتوجه به حجم بالای مرسولات پستی (مناع دوره مجازی) و به علاوه لزوم بسته بندی همه مرسولات در بسته های مورد تأیید پست و همچنین فرایند ثبت و تحویل و صدور فاکتور، مرسولات پستی #صبح_دوشنبه تحویل شعبه ویژه پست گردید.
لذا #پیشبینی می شود #مراکز_استانها حداکثر طی دو روز آتی و سایر #شهرستانها و #روستاها ۳-۴ روز آتی منابع را دریافت نمایند.🌺🌺🌺
شرکت کنندگانی که با #تأخیر سفارش کتاب داده اند، در نوبت بعدی، #چهارشنبه_صبح سفارش شان ارسال خواهد شد.🌺🌺🌺
♦️🔹 اطلاعیه مباحثه و کلاس جلسه دوم حضوری
امروز سه شنبه ساعت ۱۶:۳۰ در محل مجتمع شهید اسداللهی برگزار می گردد.
هر یک از اندیشه جویان در گروههایی که خودشان روز افتتاحیه تشکیل دادند مباحثه کنند و یا گروه جدیدی اعلام کنند.
🌺 #استدلال امامرضا(ع) به دلیل پذیرش #ولایتعهدی مأمون
♦️🔸برخى به حضرت #اعتراض كردند كه چرا همين مقدار اسم تو آمد جزء اينها؟
🔸فرمود: آيا پيغمبران شأنشان بالاتر است يا اوصياء پيغمبران؟
گفتند: پيغمبران.
🔸🔸فرمود: یك پادشاه مشرك بدتر است يا يك پادشاه مسلمان فاسق؟
گفتند: پادشاه مشرك.
🔸🔸🔸فرمود: آن كسى كه همكارى را با تقاضا بكند بالاتر است يا كسى كه به زور به او تحميل كنند؟ گفتند: آن كسى كه با تقاضا بكند.
🍀 فرمود: يوسف صدّيق پيغمبر است، عزيز مصر كافر و مشرك بود، و يوسف خودش تقاضا كرد كه: «اجْعَلْني عَلى خزائنِ الأرضِ إِنّي حَفيظٌ عَليمٌ»؛ چون مىخواست پستى را اشغال كند كه از آن پست حسن استفاده كند. تازه عزيز مصر كافر بود، مأمون مسلمان فاسقى است؛ يوسف پيغمبر بود، من وصىّ پيغمبر هستم؛ او پيشنهاد كرد و مرا مجبور كردند. صرف اين قضيه كه نمىشود مورد ايراد واقع شود.
🍀 حال، حضرت موسى بن جعفرى كه «صفوان جمّال» را كه صرفاً همكارى مىكند ووجودش فقط به نفع آنهاست شديد منع مىكند و مىفرمايد: چرا تو شترهايت را به هارون اجاره مىدهى، «علىّ بن يقطين» را كه محرمانه با او سَر و سرّى دارد و شيعه است و تشيع خودش را كتمان مىكند #تشويق مىنمايد كه حتما در اين دستگاه باش، ولى #كتمانكن و كسى نفهمد كه تو شيعه هستى؛ وضو را مطابق وضوى آنها بگير... اما در #دستگاه آنها باش كه بتوانى كار بكنى.
🍀 اين همان چيزى است كه همه منطقها اجازه مىدهد. هر آدم با مسلكى به افراد خودش اجازه مىدهد كه با حفظ مسلك خود و به شرط اينكه #هدف، كار براى #مسلكخود باشد نه براى طرف، [وارد #دستگاهدشمن شوند] .
سیری در سیره ائمه اطهار(ع)
#اولیندورهتربیتمدرسعلومسیاسی برمبنای #نظامفکریاستادمطهری
@SYasatMotahar
#بردهداریمدرن! واقعیت دارد.
برده داری دراسلام، ارزشمندو دالانتربیت #بعد_عالی اما برده داری درغرب #استثمارانسان درجهت #بعد_دانی است.
#کتابخدادرزندگیانسان/دروس۷،۸/بینشمطهر
@SyasatMotahar
🔵اطلاعیه
🌺🌺باتوجه به اتمام افتتاحیه در ۲۸ تیرماه، بعد از افتتاحیه امکان هیچگونه تغییر و انصراف در حال حاضر تا پایان دوره نمی باشد.
انصرافی های تا ۲۸ تیر هزینه شان طبق وعده مسئولین ثبت نام، توسط همان بخش حداکثر تا یک ماه آینده (آخر مرداد) عودت خواهد شد.
البته یادآور میشود که مسئولیت این امر در دست گروه سیاسی نیست.🌺🌺
🌺 آن دسته از ثبت نام کنندگان محترم دوره که:
با ایشان #تماستلفنی گرفته شده و پاسخگو #نبودند
یا به هر دلیل از جمله ایراد شماره یا خاموش بودن تلفنشان با ایشان تماس تلفنی #برقرار نشده،
در #اسرعوقت جهت انتقال برخی نکات تکراری ولی #مهم به آیدی زیر پیام دهند:
@Syasatmotahar97
تأکید می شود: فقط به همین #آیدی، صرفا پیام مکتوب دهید و اقدام دیگری از جمله کنترل دریافت یا پیگیری آن #لازمنیست.
باتشکر
مدرسه سیاست بینش مطهر
🌺مقرری مطالعاتی هفته جاری اعضای محترم دوره #مجازی
۱- مطالعه دقیق کتاب #بینش_مطهر + مشاهده #لوح_فشرده بینش مطهر + #صوت جلسه #افتتاحیه دوره دکتر رستم پور
♦️🔹فعالیت اندیشه جو(۱):
#ضبط_صوت ۲۰ دقیقه ای خودتان با هدف تبیین و #اقناع برای مخاطبین فرضی
۲- حداکثر تا روز چهارشنبه مطالعه مقرری جلسه دوم (دروس اول تا چهارم آزادی انسان و سوره حمد) + مشاهده #لوح_فشرده همین مقرری توسط استاد هاشمی + استماع #صوت تدریس جلسه اول دکتر خلیلی
♦️🔹فعالیت اندیشه جو(۲):
خلاصه مهم ترین سؤالات مطرح شده در این مقرری را یادداشت و #صوت تدریس خودتان را #ضبط و نزد خودتان نگهداری فرمایید.
#آیدی جهت ارسال به زودی ارائه خواهد گردید.
🌺ادعای دروغین #آزادیغرب
#علامه_طباطبایی(ره)
#صاحبالمیزان
« ... و به جان خودم #سوگند كه اگر تاريخ #زندگىاجتماعىغربيها را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند،
بدون كمترين درنگى، حكم به #توحش آنان مى كردند و مى فهميدند كه:
تمام #ادعاهايى كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده
و #وانمود مى كنند كه در راه #خدمت به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند،
تا به بشر #حريت داده،
ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از #بردگى و اسيرى نجات بخشند،
همه اش #دروغ و نيرنگ است
و جز #بهبندكشيدن ملل ضعيف هدفى ندارند،
و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها #حكومت كنند،
يك روز از راه #قشونكشى و مداخله نظامى،
روز ديگر از راه #استعمار،
روزى با #ادعاىمالكيت نسبت به سرزمين آنان،
روزى با دعوى #قيمومت،
روزى به عنوان #حفظمنافعمشترك،
روزى به عنوان #كمكدرحفظاستقلال آنان،
روزى تحت عنوان #حفظصلح و جلوگيرى از تجاوزات ديگران،
روزى به عنوان #دفاعازحقوق طبقات محروم و بيچاره،
روزى ... و روزى ...
هيچ انسانى كه #سلامتفطرتش را از دست نداده، هرگز به خود #اجازهنمىدهد كه چنين جوامعى را #صالح بخواند و يا آن را #سعادتمند بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند.
چگونه ممكن است طبيعت #انسانيت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور #مساوى مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه:
يك طايفه بنام #متمدن و تافته جدا بافته، بر سر ديگران #بتازند،
و مايملك آنان را #تاراج نموده،
خونشان را #مباح و عرض و مالشان را به #يغما ببرند،
و راه #بهبازىگرفتن همه #شؤون وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند،
تا جايى كه حتى درك و #شعور و #فرهنگ آنان را دست بيندازند،
و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى #قروناوليه نيز آن را نچشيده بودند.
#سند ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و #مقايسه آن با #جناياتى است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح #متمدنها مى بينند،
و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق #زورگويى و افسار گسيختگى، #جنايات خود را #اصلاح ناميده، به عنوان #سعادت! به خورد ملل ضعيف مى دهند.»
🌺ترجمه #تفسير_الميزان، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹
🍀 #اولیندورهتربیتمدرسعلومسیاسی
#برمبناینظامفکریاستادمطهری
♦️پیوستکتاب #آزادیانسان
🔸 #مقررینخست:
🔸«آزادی اجتماعی بدون #آزادیمعنوی ممکن نیست.»
@SyasatMotahar
♦️🔷🔸 #محاکمهآزادی در #مهدآزادی!
(قسمتاول)
🔸مرحوم استاد علی ابوالحسنی (منذر)
🔸 #عدمآزادیبیان در #فرانسه
♦️ #بار_دیگر_گالیله!
روژه گارودی (Roger Garaudy) #فیلسوف، #سیاستمدار و #تاریخدان برجسته فرانسوی، در شعبه 17 دادگاه جزایی آن کشور به اتهام نقض قانون #گیسو (Gay ssot) «نفی جنایات علیه بشریت و تحریک احساسات نژادپرستانه» محاکمه شد و دادگاه در رای صادره وی را به پرداخت 120 هزار فرانک فرانسه محکوم کرد. شایان ذکر است که دادستان، افزون بر مجازات نقدی، برای گارودی تقاضای #حبس نیز کرده بود که البته مورد قبول دادگاه قرار نگرفت.
♦️ #جرمگارودی چه بود؟!
جرم وی نگارش کتابی بود تحت عنوان «تاریخ یک ارتداد؛ اسطورههای بنیانگذار اسرائیل» که در آن، بر پایه اسناد و مدارک متعدد #تاریخی، موضوعاتی چون:
کشتار 6 میلیون یهودی توسط نازیها،
وجود اتاقهای گاز،
و واقعیت دستور هیتلر مبنی بر اجرای «راهحل نهایی»
را مورد تردید جدی قرار داده و آن را نوعی # تاریخ توسط صهیونیستها (به انگیزه توجیه جنایاتشان در فلسطین) قلمداد کرده بود.
اظهارات گارودی در آن کتاب، #مستند به صدها #منبع تاریخی (اعم از کتاب، مقاله و سند) میباشد که پارهای از آنها نوشته یا اقاریر صریح خود صهیونیستها است.
فیالمثل وقتی #خودبرتربینی_نژادی را یکی از اصول منطق صهیونیسم سیاسی میشمرد، این ادعا مستند به گفتار صهیونیستهایی چون خاخام ربّی کوهن (تلمود، انتشارات Payot، پاریس 1986، ص 104) است که مینویسد:
«ساکنان دنیا را میتوان میان اسرائیل و سایر ملتهای دنیا، بر روی هم، تقسیم کرد. اسرائیل #قوم_برگزیده است: #دُگم_اصلی». یا زمانی که به کشتار و غارت انسانهای مظلوم و بیگناه در فلسطین اشاره میکند، از اعترافات کسانی چون #مناخم_بگین شاهد میآورد.
اظهارات و استنباطات تاریخی گارودی، میتواند #درست یا #غلط باشد - چنانکه هر فرد محققی، در حوزه پژوهش و تحقیق خویش، میتواند به خطا رفته باشد یا به حاقّ واقع رسیده باشد - ولی در هر دو صورت، #برخورد با محققان و پژوهشگران (هر چند حاصل تحقیقاتشان، با پارهای از مشهورات یا شبهمشهورات تاریخی معارض افتد) بایستی به همان شیوه #علمی و با استفاده از ابزار علم و تحقیق صورت گیرد و به اصطلاح، #اندیشه را بایستی تنها با اندیشه نقد کرد و صحت و سقم آن را معلوم داشت، و قضاوت را نیز به عهده کارشناسان فن، و نهایتا وجدانهای آزاد و حقیقتجو وانهاد. نه آنکه کار را به هیاهو و جنجال و #محاکمه! کشاند و از جریمه و شلاق بهره جست! و فاجعه #انگیزیسیون و #محاکمه گالیله را در آستانه قرن بیست و یکم تجدید کرد!
♦️ #قانون، در تعقیب ژان والژان!
یک بار دیگر # - اما این بار در # فرانسه #مهدآزادیبیان و نظر! و به جرم! پژوهش و تحقیق علمی پیرامون یک موضوع تاریخی - محاکمه و محکوم میشود. با این تفاوت که «گالیله» به #گارودی تغییر نام داده است و #انگیزیسیون به #گی_سو.
ماجرا ظاهرا صورتی کاملا معقول و #قانونی دارد (قانون، همچنان دو اسبه در تعقیب ژان والژان میتازد!): جرم گارودی آن است که قانون گیسو را نقض کرده است؛ قانونی که تحریک احساسات نژادپرستانه و حمایت از جنایات ضدبشری را - البته فقط در شکل نازیسم هیتلری - محکوم میکند و مرتکبین را شایسته حبس و پرداخت جریمه نقدی میشمرد.
شک نیست که پخش ویروس #نژادپرستی و همآوایی با جانیان ضد بشر، محکوم و مطرود عقل و وجدانهای آزاد است. اما، گذشته از آنکه هیچ فرقی بین انواع نژادپرستی ـ چه نژادپرستی از نوع #هیتلری، و چه نژادپرستی از نوع #هرتزلی) وجود نداشته و نباید هیچگونه تبعیضی بین آن دو قائل شد، دو نکته اساسی در مسئله وجود دارد که باید دقیقا بدان توجه داشت:
۱- #شاکی باید خود از اتهام نژادپرستی و حمایت از جانیان، بری باشد و در اینجا معالاسف میبینیم که چنین نیست و #شاکیان، عمدتا از جمعیتهای طرفدار اسرائیلاند؛ اسرائیلی که صدها مورد تجاوز به کشورهای همسایه و قتل و غارت بیگناهان (نظیر فاجعه دیر یاسین، کفر قاسم، صبرا و شتیلا) و محکوم شدن از سوی سازمان ملل را در کارنامه سیاه خود دارد و حتی در قطعنامه سازمان ملل، به عنوان رژیمی #نژادپرست معرفی شده است.
#ادامهدارد
@SyasatMotahar