فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشگیری از آتشسوزی مراتع و جنگل ها با چرای گوسفند و بز!
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری: حضور عشایر و دام در مراتع و جنگلها عامل اصلی پیشگیری از آتشسوزی است.
👌بالاخره مسولان اعتراف کردند که به تبعیت از سازمان صهیونیستی فائو عشایر ایران را نابود کردند و یک تهدید امنیتی پایدار به نام آتش سوزی جنگل ها و مراتع را ایجاد کردند.
البته الان هم هیچ برنامه ای برای بازگرداندن عشایر و گله های دام به مراتع و جنگل ها وجود ندارد فقط در حال بیان فاجعه پیش آمده هستند تا کسی دنبال کشف این راز و درمان آن نباشد.
آیاهنوز هم قوانین محدودیت چرای دام بدون کمترین تغییری ادامه خواهد یافت؟!
#پدافند_غیر_عامل
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از حبیباله بابائی
توتالیتاریسم «شبهعلم»
اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقهبندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانشها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکلگیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و میگوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانشهای بومی را سرکوب میکند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانشهای سیاهان و نیز دانشهای بومی مناطق غیراوپایی را خرافه میپندارد و آن را از اساس انکار میکند.»
شاید وزیر محترم علوم مدتهاست فضای حوزههای علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودناش معطل اجازۀ آنها نمیماند. امروزه سطح پژوهشهای آکادمیک در حوزه در عرصههای علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاههای علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاههای متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاههای مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده میشود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاهها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانههای فاخر در ایران به حساب میآید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی مینویسند و درعین حال برای گوشهای شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روششناختی مهمی مطرح میکنند.
وزیر محترم علوم اگر میخواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمیکردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبهعلم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانهها و بیمارستانها مانده، هنوز برملا نشده است. همه میدانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوریهای مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگشان میسوزیم) را آسانتر و البته غیرانسانیتر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزههای سنتی را توهم و خرافه قلمداد میکردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستانهای ما نمیدادند، چینیها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکاییها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دورههای درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل میدادند و از بسیاری از مرگهای بیرویه جلوگیری میکردند.
البته میدانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفتهای غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری و همینطور پارادایم انتقادی مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایههای طبقهبندیهای پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیباله بابائی
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆
علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو میکنند از کجا میآید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمههای بی رویه در ایران در عرصههای علمی از جمله علوم انسانی را میداند و میدانند آنچه از ترجمهها به محافل علمی ما سرریز میشود برآمده از اولویتهای بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاریهای روشنی در باب ترجمههای شده و مهمتر ترجمههای نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمههایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمیکند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمیکند (چیزی به نام «جامعهشناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفلهای علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال مییابد، نمیتواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد.
باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم مینامد در دنیای غرب دستکم سابقهای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبهعلمها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دینپایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزههای معنوی و دینی در حوزههای علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و سادهلوحانه تسلیم تکصدایی و تکگوییها در علوم جدید شدهایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کردهایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقبماندگیهای بسیاری شدهایم.
بدینسان به نظر میرسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم میتواند دلالتهای خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاستها و استراتژیهای تمدنی در عرصههای مختلف زندگی از جمله عرصههای مهم علمی میرود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانههای جدید در خلق دانشهای بومی، پژوهشهای بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخههای غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد.
برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانیها و داوریهای یک طرفه در مهمترین مسئلههای علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمانهای جدید و پاسخهای نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
🕎 واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز غزه آغاز شد!
خبرگزاری فرانسه از آغاز روند واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز غزه خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اعلام موافقت تل آویو با توقف موقت حملاتش در نوار غزه، روند واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز غزه آغاز شد.
✍ خوب واکسن ها را تزریق کنید، تا با ایمپلنت گذاری عصبی، موقعیت دقیق مکانی این کودکان را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید، تا این کودکان را دشمن، بهتر و با دقت بیشتری سلاخی کنند!
نمیدانم چرا وقت واکسن که میرسد، همه دشمنان (تحت لوای سازمان ملل که بنیانگذارش راکفلر یهودی و ارتش آمریکاست) با هم رفیق میشوند؟!
میشود گفت: احتمالا ملت ها در بازی جنگ هستند و نه در جنگ!
📝 ابعاد کامل این موضوع، در گزارش راهبردی، روند شکل گیری نظم جدید در منطقه و جهان در پس یک جنگ نامرئی، در کانال قرار داده شده است.
🔺وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ (یونس_۱۰۰)
و خداوند پليدى را بر كسانى كه نمىانديشند مقرّر مىدارد.
#واکسن
#رابط_عصبی_بیسیم_مغز_کامپیوتر
🌐 مرکز مطالعات راهبردی نظم نوین جهانی (اندیشکده فرقان):
@Andishkadeh_Forghan
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🎙آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی/ قسمت دوم/ امشب ساعت ۹
https://virasty.com/Islam1357/1725191320516430002
❓نگاهی نو به آینده و حوادث بر اساس آیات و روایات
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_فقهی_آینده_جهان
https://eitaa.com/olgou4
May 11
T124.ir
🎙آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی/ قسمت دوم/ امشب ساعت ۹ https://virasty.com/Islam1357/17251913205
امشب ویراستی رو نصب کنید و بیایید پای این جلسه مهم
بنده هم حضور خواهم داشت.
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
▪️آغاز عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در غزه توسط ایادی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی!
😞انتقام مقاومت پدران و مادران این کودکان بی پناه با تزریق واکسن های مسموم و چیپ گذاری گرفته میشود!!! 😭😭😭
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🎙آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی/ قسمت دوم/ امشب ساعت ۹
https://virasty.com/Islam1357/1725191320516430002
❓نگاهی نو به آینده و حوادث بر اساس آیات و روایات
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_فقهی_آینده_جهان
https://eitaa.com/olgou4
T124.ir
🎙آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی/ قسمت دوم/ امشب ساعت ۹ https://virasty.com/Islam1357/17251913205
منبر شب شهادت
🔊عزیزان ساعت ۲۱ امشب حتما لایو استاد کشوری ببینید در ویراستی ، اگرهم ویراستی ندارید از لینک زیر نصب کنید
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.virasty.app&ref=share
برای سایرین هم بفرستید 🌹
مباحث تمدنی استاد کشوری در کانال الگو ببینید مباحث ایشون بی نظیره 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 کتاب «نظم نوین جهانی» اثر رالف اپرسون.
"نظم جدید جهانی" در سال 1990 منتشر شد و آنچه در آن نوشته شده است :
- ازدواج همجنس گرایان قانونی خواهد شد
- والدین قادر به تربیت و کنترل فرزندان خود نخواهند بود
-زنان به کار (شغل خارج از منزل) خود ادامه می دهند و اجازه (فرصت) خانه داری نخواهند داشت
- طلاق بسیار آسان خواهد بود، اما ازدواج بسیار دشوار خواهد شد
- همه مردم به دین جدیدی روی خواهند آورد (پرستش شیطان/لوسیفر).
#برنامه_ها
#نظم_نوین_جهانی
#شیاطین
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
ما را رها کنید در این رنجِ بیحساب!
┄┅┅─═◈═━❀🇵🇸❀━═◈═─┅┅┄
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
◼️ سالروز شهادت پیامبر مهربانی ها، حضرت محمّد صلی الله علیه و آله، و کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام، و خورشید هشتم هدایت، امام رضا علیه السلام بر شما تسلیت باد
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۰۸
۲۹ بهمن ۱۴۰۱/ سال دوم
و هنگامی که به آنها گفته میشود به پیامبر ایمان بیاورید، می گویند:
مدرنیته برای ما کافی است!!!
چرا هیچگاه پیامبر را جدی نمی گیریم؟؟
به دلایل مختلفی ارتباط ما با #قرآن و پیامبر سلام الله علیه قطع است و آنها را جدی نمی گیریم. بخش مهمی به پذیرش تمام و کمال دروغ های تمدن کفر در مورد #تاریخ_گذشتگان باز می گردد. تصور غالب ما از دشمنان انبیاء این است که موجوداتی احمق، عقب افتاده، منهای عقل، فاقد فکر، بدون طراحی و احتمالا با شاخ و دمی در سر و پشت بوده اند! انسان هایی که اگر امروز در اثر #طاعون نمی مردند، قطعا فردا بخاطر #وبا از بین می رفتند. بدیهی است که در این فضا، خود انبیاء و در رأسشان حضرت #مدینة_العلم را هم، درگیر مسائل و مشکلاتی پیش پا افتاده می دانیم و مشغول انسان هایی نخستین.
با این مجمع الأوصاف پیش فرض های غلط اندر غلط، که بویژه از طریق کتابهای #آموزش_و_پرورش در ذهن ما رسوخ یافته، چه لزومی است که به قرآن مراجعه کنیم؟ کتابی که در نگاه ما، شرح و گزارش دوران کودکی، سادگی و بیسوادی بشر است؟ ما از قرآن و پیامبر به عنوان #اسوه_بشریت عبور کرده ایم. چرا که تصور می کنیم با دشمنان، چالش ها و مسائلی بسیار پیچیده تر و سخت تر از ایشان مواجهیم.
ما به دلیل پذیرش #روایت_غلط_مدرنیته از گذشته، زمانه پیامبر را عصر سادگی، کم دانشی و بساطت میدانیم. از طرفی به دلیل نداشتن روایت صحیح از مدرنیته، دوران کنونی را عصر پختگی و زمانه پیشرفتها و پیچیده گی های محیرالعقول علمی تصور می کنیم. و کدام انسان عاقل پیشرفته باسواد، به انسان ساده کم دانش رجوع می کند؟ بدیهی است که در چنین فضایی، حداکثر یک احترام صوری مناسبتی بی خاصیت به پیامبرش خواهیم گذاشت نه بیشتر.
همه اینها درصورتی است که اولا قرآن کریم تصریح دارد که «والذین من قبلکم» از شما قدرتمندتر بودند، ثروت بیشتری داشتند، فرزندانشان از شما بیشتر بود و از همه مهمتر اینکه زمین را بیشتر از شما آباد کرده بودند(اینجا)، ثانیا مقتدا و #اسوه بودن مطلقه ی پیامبر سلام الله علیه(نساء آیه۸۰/قلم آیه۴/احزاب آیه۲۱)، یعنی که حضرتشان بر قله ی همیشگی سنگین ترین، پیشرفته ترین، پیچیده ترین و طاقت فرساترین نبردهای تاریخ حق و باطل ایستاده اند که فرمود: ِلكُلٍّ دَرَجاتٌ مِمّٰا عَمِلوُا( سوره انعام آیه۱۳۲).
در این منظر، حتی نفس کشیدن های رسول الله هم برایمان مهم می شود که ایشان، فرمانروای همیشه زنده تمامی #اولوالعزم_های تاریخند، نه انسانی صرفا خوب و محترم که تاریخش گذشته و گاه و بیگاه مریضی شفا می دهد و شرح حالش، مناسب درس اخلاق های فردی سکولار است( آل عمران آیه ۸۱/ کتاب کافی ج۱ ص۴۴۱)! با این نگاه، دوباره به مرور گفت و گوها و مبارزات انبیاء علیهم السلام، با دشمنان جنی و انسی شان در قرآن بپردازیم. نبردهایی در سطح تغییر مسیر یک تمدن! تغییر مسیر یک تاریخ.
یادداشت مشابه: حیات القلوب علامه مجلسی یا تاریخ تمدن ویل دورانت
@besalamen_amenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چرا اکثر مردم به سیستم پزشکی اعتماد کامل دارند ؟
#رسانه
#سازمان_بهداشت_جهانی
#واکسن #کمتریل
#کرونا #آبله_میمونی
#گلوبالیست
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
🔞تلویزیون های هوشمند smart TV حتی در شرایط «خاموش» صداهای محیط را ضبط میکنند و با قابلیت دسترسی سازمان های جاسوسی حریم افراد را تحت نظر دارند!!!!!
Samsung
https://twitter.com/Thekeksociety/status/1829203395598553492?t=w6WqtRcVjc1vul4-25tKJA&s=19
▪️کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از اعتقادات اسلامی(زیر نظر استاد قاسمی)
تاریخ صحیح شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله طبق روایات ائمه صلوات الله علیهم
عضو شدن تو این کانال عِلمِت رو بالا میبره👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/120259169Cf0f1e8b512
کانال اعتقادات اسلامی«استاد قاسمی»👆🏻