دوره ی #سکوت و #همکاری...
#انسان_۲۵۰_ساله
#دوره_اول، دوره ی سکوت یا همکاری امام با این قدرت هاست.
جامعه ی نوپا و جدیدالولاده ی #اسلامی با وجود دشمنان قدرتمند و ضربت خورده ی خارجی، و با وجود عناصر تازه مسلمان و درست جانیافتاده ی مسلمان، به هیچ وجه تاب دودستگی و اختلافِ صفوف را ندارد.
کمترین رخنه ای در پیکر استوار این جامعه می تواند همچون تهدیدی نسبت به اصل و اساس آن باشد، از طرفی زاویه ی انحراف واقعیت از حقیقت، آنچنان فاحش نیست که برای کسی همچون #امیرالمؤمنین قابل تحمل نباشد و شاید به همین جهات #پیامبر به این شاگرد برگزیده ی خود فرمان داده بود که در برابر چنین حوادثی صبر و تحمل پیشه سازد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۴
#جلسه_هفتم
#امامت
@t_manzome_f_r
#درخشنده_ترین دوران حکومت اسلامی...
#انسان_۲۵۰_ساله
#دوره_دوم، دوره ی به قدرت رسیدن امام است.
این دوره، همان چهار سال و نه ماه خلافت #امیرالمؤمنین و چند ماه خلافت #حسن_بن_علی است که با همه ی کوتاهی و با وجود ملالت ها و دردسرهای فراوانی که از یک حکومت انقلابی، غیر قابل تفکیک است، #درخشنده_ترین سال های #حکومت_اسلامی به شمار می رود.
روش های انسانی و عدالت مطلق و رعایت ابعاد گوناگون اسلام در زندگی جامعه، همراه با قاطعیت و صراحت و جرأت در این دوره بیش از همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۵
#جلسه_هفتم
#امامت
@t_manzome_f_r
تلاش برای ایجاد #حکومت_اسلامی...
#انسان_۲۵۰_ساله
#دوره_سوم، بیست سالِ میانهی صلح #امام_حسن _سال چهلویک_ و حادثهی شهادت #امام_حسین _محرمِ سال شصتویک_ است.
پس از ماجرای صلح، عملاً کارِ نیمهمخفی شیعه شروع شد و برنامهای که هدفش تلاش برای بازگرداندن قدرت به خاندان #پیامبر در فرصت مناسب بود، آغاز شد.
بنابراین میتوان دورهی سوم را «دورهی تلاش سازندهی کوتاهمدت برای #ایجاد_حکومت و #رژیم_اسلامی» نام داد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۶
#جلسه_هفتم
#امامت
@t_manzome_f_r
هزاران جلوه از #اخلاص و #فداکاری...
#انسان_۲۵۰_ساله
در #چهارمین_دوره، در زمانی نزدیک به دو قرن، و با پیروزیها و شکستهایی در مراحل گوناگون، و همراه با پیروزی قاطع در زمینهی کار ایدئولوژیک، و آمیخته با صدها تاکتیکِ مناسب زمان، و مزیّن با هزاران جلوه از اخلاص و فداکاری و نمودارهای عظمت #انسان_طراز_اسلام.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۶
#جلسه_هفتم
#امامت
@t_manzome_f_r
بزرگترین هدف...
#انسان_۲۵۰_ساله
مهمترین چیزی که در زندگی ائمه به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه ی حادّ سیاسی» است.
این مبارزه، بزرگ ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه ی #امامت بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۶
#جلسه_هفتم
#امامت
جریان #امامت...
#انسان_۲۵۰_ساله
ائمه در میان توفانِ سخت حوادث، هوشمندانه و شجاعانه تشیّع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابه لای گذرگاه های دشوار و خطرناک گذراندند و خلفای اموی و عباسی در هیچ زمان نتوانستد با نابودکردن امام، #جریان_امامت را نابود کنند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه۷۷
#جلسه_هفتم
#امامت
#أمیرالمؤمنین (علیه السلام ) فقط متعلق به شیعیان نیست، متعلق به همهی مسلمانهاست، آن مرجعی، محوری و قطبی که باید مردم را آگاه کند که حقیقت چیست، مفهوم و معرفت درست چیست و مردم را از گمراهی نجات بدهد، و مردم باید حرف او را گوش بدهند، او #عترت است و این همان چیزی است که امروز برای دنیای اسلام یک ضرورت و یک امر لازم است.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۶۱
@t_manzome_f_r
"الیومَ اَکمَلتُ لکُم دینَکُم و اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی." سوره مائده
نعمت #اسلام و #هدایت (نشان دادن صراطِ مستقیم به جامعه بشریت) آن وقتی کامل میشد که #نقشه_راه، برای بعد از پیغمبر(ص) هم معین باشد. این کار را پیغمبر(ص) در غدیر انجام دادند؛ #أمیرالمؤمنین(ع) را که از لحاظ شخصیت (شخصیت ایمانی و اخلاقی) یک فرد ممتاز و منحصربهفردی بود، منصوب کردند و مردم را به تبعیت از او موظف کردند.
#غدیر یعنی #جامعیتِ_اسلام و نگاه به آینده و آن چیزی که در هدایت و زعامتِ امت اسلامی شرط است. آن چیست؟ همان چیزهایی که شخصیت #أمیرالمؤمنین علیه السلام، مظهر آنهاست، یعنی تقوا، تدین، پایبندی مطلق به دین، ملاحظهی غیر خدا و غیر راه حق را نکردن، بیپروا در راه خدا حرکت کردن، برخورداری از علم و عقل و تدبیر، برخورداری از قدرت عزم و اراده.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۶۴
@t_manzome_f_r
#امامت، همان اوج معنای مطلوب #اداره_جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریتهایی که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزون طلبی انسانی سرچشمه میگیرد.
#اسلام نسخهی امامت را به بشریت ارائه میکند؛ یعنی یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار باشد، هم معارف دین را بشناسد و بفهمد، هم دارای قدرت عملکرد باشد، هم جان و خواست و زندگی شخصی برایش حائز اهمیت نباشد.
@t_manzome_f_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان عزیز: خودتون رو آماده کنید، کشور مال شماست. باید کشور رو به اوج عزت برسانید، در زیر سایه اسلام و با الهام از انقلاب عظیم اسلامی.
@t_manzome_f_r
جوان مؤمن با اخلاص و با نشاط، امام زمان (عج) را خوشحال میکند.
🔻رهبر انقلاب: این جوانهای مؤمن ما که در میدانهای مختلف - چه در میدان معنویت و عبادت و معرفت، چه در میدان #کار و تلاش، چه در میدان مبارزه و سیاست، چه در میدان جهاد؛ آن روزی که جهاد مورد احتیاج بود - اینجور از خودشان اخلاص و شادابی نشان میدهند،
امام زمان (سلاماللَّهعلیه) را خرسند و #خوشحال می کنند.
" میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان بر همه جوانان مبارک "
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه های عزیز من، قدر این موقعیت و این امکان رو بدانید. شماها همون نسلی هستید که این کشور رو ان شاءالله به اوج خواهید رسوند.
@t_manzome_f_r
در مکتب تشیع امام و زمامدار سیاسیِ جامعهی اسلامی باید از سوی #خدا معین و به وسیلهی پیامبر معرفی شده باشد. و باید رهبر فکری و مفسر #قرآن و آگاه از همهی رموز و دقایق دین باشد، و باید رهبر فکری و مفسر #قرآن و آگاه از همه ی رموز و دقایق دین باشد، و باید پاک و معصوم و مبرّا از هر عیب و نقیصه ی خَلقی و خُلقی و نسبی باشد.
@t_manzome_f_r
بنابر تلقی شیعه از مفهوم #امامت، امامِ یک جامعه، همان قدرت فائقهای است که حرکت جمعی و منش فردی افراد آن جامعه را توجیه و رهبری میکند و در آنِ واحد، هم آموزگار دین و اخلاق، و هم فرمانروای زندگی و تلاش آنهاست.
با این بیان، پیغمبر(ص) نیز امام است؛ چه آنکه رهبریِ فکری و سیاسی جامعه ای که خود شالوده ریزی کرده، به دست اوست.
@t_manzome_f_r
بر خلاف نظر سطحینگر کسانی که "امامت" را چیزی در قبال "خلافت" و "حکومت" پنداشته و آن را صرفاً یک منصب معنوی و روحی و فکری شمردهاند، #امام در فرهنگ تشیع "رهبر امت" است؛ هم در امور #دنیایی و نظم و نسَقِ زندگی مردم و ادارهی سیاسی و اجتماعی جامعه (رئیس دولت) و هم در تعلیم و ارشاد #معنوی و روحی و گرهگشایی از مشکلات فکری و تبیین ایدئولوژی اسلام (ایدئولوگ).
@
جلسات حجه الاسلام والمسلمین فخریان
۱. ساعت ۱۰صبح اهواز،پادادشهر،خیابان۱۱، پلاک ۶۵، مقر دوستی
۲. بعد از نماز ظهر و عصر با امام جمعه محترم آبادان
۳. ساعت ۱۵، آبادان حسینیه ی ثار الله
@t_manzome_f_r
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسات حجه الاسلام و المسلمین فخریان در استان خوزستان
#یکشنبه_۹_اردیبهشت
ساعت ۱۰ صبح
✔️جلسه با اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری
#اهواز، پادادشهر، خیابان ۱۱، پلاک ۶۵، مقر دوستی.
✔️جلسه با امام جمعه محترم شهر #آبادان بعد از نماز ظهر و عصر
✔️جلسه با بسیجیان و سایر اقشار مردم شهر #آبادان ساعت ۱۵
#دوشنبه_۱۰_اردیبهشت_بهبهان
▪️ساعت۸:۳۰ صبح، دانشکده علوم پزشکی
▪️ساعت۱۱ حوزه علمیه امام صادق "علیه السلام"
▪️ساعت۱۴ بعد از ظهر، دانشگاه خاتم
▪️ساعت ۱۷ تالار معلم، عموم مردم
▪️ساعت۲۱ تالار معلم، جشن ازدواج دانشجویی
#سه_شنبه_۱۱_اردیبهشت_بهبهان
▫️ساعت ۸ صبح، حوزه علمیه طوبی، خواهران
▫️ساعت۱۰:۳۰ صبح، مربیان تربیتی آموزش و پرورش
▫️ساعت ۱۴بعداز ظهر، نخبگان دوره متوسطه
▫️ساعت۱۷ عصر، بسیجیان شهر بهبهان
▫️ساعت۲۲ شب، احیاء شب نیمه شعبان، حسینیه رزمندگان
@t_manzome_f_r
صدها روایت پراکنده در بابهای مختلف از کتابهای گوناگون صریحاً مفهوم امام و امامت در فرهنگ شیعی را "زمامداری" و "ادارهی امور امت مسلمانان" دانسته و #امامان اهل بیت را صاحبان حقیقی حکومت معرفی کرده است؛ بهطوری که برای جستجوگرِ منصف جای تردید باقی نمی گذارد که ادعای امامت از طرف ائمه(ع) اهل بیت، فراتر از رتبت فکری و معنوی، دقیقاً ادعای حق حکومت نیز هست.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۷۱
@
وقتی می گوییم #ائمه (علیه السلام) مبارزه میکردند، باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است. گاهی با کارهای فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزّب و ایجاد سازماندهی و گاهی با کارهای خونین، فعالیتهای جنگی و نبرد آشکار است و هر زمان مبارزه به نحوی است.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۷۲
@t_manzome_f_r
جریان #امامت، از نخستین روز پس از رحلت پیامبر(ص) (ماه صفر سال یازده هجری) پدید آمد و تا وفات امام حسن عسگری(ع) (ماه ربیع سال دویست و شصت هجری) در میان جامعهی مسلمانان ادامه یافت. در این مدت، #امامت به طور تقریبی چهار دوره را گذرانید و هر دوره با ویژگیهایی از لحاظ موضع گیری امامان در برابر قدرتهای مسلط سیاسی.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۳
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
914.9K