🔰 بوردیو و نقد میدان دانشگاه
🔸#بوردیو جامعهشناس شهیر فرانسوی است که از تأثیرگذارترین اندیشمندان قرن بیستم محسوب میشود. او در کتاب انسان دانشگاهی، با نگرشی انتقادی و رهاییبخش و بیپروا به مطالعه میدانی گسترده نظام آموزشی فرانسه میپردازد و بدون تعارف و مجامله، مشكلات دانشگاهها و دانشگاهیان فرانسوی زمانه خودش را عیان میسازد.
🔹در کتاب #انسان_دانشگاهی یکی از بحث های بسیار مهم بوردیو رابطه بین شناخت شهودی و شناخت آکادمیک است. شناخت، دانشی است که با گفتمان دانش و عقل آکادمیک در پیوند است و بوردیو چالشهای شدیدی بین این دو شناخت قائل است.
🔸آنچه بوردیو در این زمینه نمیپذیرد این است که بعد از #انقلاب_فرانسه، عقل آکادمیک دولتی یا همان دانشگاه، دانش مردمی یا شهود عقلی را بی اعتبار کرد. مثل این پرسش که آیا پدر و مادر بیشتر درباره تربیت فرزند میدانند یا متخصص تربیت؟! در نظام مدرن گفتمان عمومی دانش، عقل سلیم را زیر سوال میبرد و در نهایت میگوید که متخصص علوم تربیتی بهتر میداند که فرزند را چگونه باید تربیت کرد. به عنوان مثال گفتمان پزشکی دقیقا نظام عقل سلیم و شناخت شهودی را از کار میاندازد و ما را در مقابل پزشک به کودک تبدیل میکند.
🔹در حال حاضر نظامهای دانشگاهی چه در حوزه علوم طبیعی و چه حوزه علوم انسانی خود را در برابر رقیبی میبینند که خارج از میدان دانش است. مثلا جنگی که بین دانشنامهها با ویگی پدیا وجود دارد همین است. دانشنامه منشا دانش درون میدان است. در این بین نظام دانشگاهی وقتی از پس ویکیپدیا بر نمیآید، از ابزارهای خشونتآمیز استفاده میکند.
⚜️ @taammolat74
🔰 نقد و بررسی ایده پسااسلامیسم میلاد دخانچی
🔸اکنون با گذر از دهه چهارم انقلاب مساله #عدالت کلیدواژه اصلی و اساسی بوده که موجب تغییرات اساسی در جریان فکری و فرهنگی کشور شده است. #چپ_نو_مسلمان نیز یکی از این جریانات بوده که در چند سال اخیر سعی کرده اندیشههای خود را طرح سازد. میلاد دخانچی نیز یکی از چهرههای اصلی ایدئولوگ این جریان فکری است.
🔹در این کانال سعی داریم به نقد و بررسی ایده #میلاد_دخانچی با عنوان «#پسااسلامیسم» بپردازیم. تیرماه همین امسال بود که کتاب وی با همین عنوان چاپ شد و واکنشهایی را دربرداشت. دخانچی که به تازگی دکترای رشته مطالعات فرهنگی در کانادا را گرفته است از مسالهی خوداگاهی تاریخی سخن میگوید و اسلامیسم را جریانی توصیف میکند که خوداگاهی ما را به سمت عاملیت پیش میبرد.
📩دوستان نیز میتوانند نکات خود را نسبت به این مساله برای کانال ما ارسال کنند.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 نقد و بررسی ایده پسااسلامیسم میلاد دخانچی 🔸اکنون با گذر از دهه چهارم انقلاب مساله #عدالت کلیدواژه
📚معرفی کتاب | پسااسلامیسم
▪️ مولف : میلاد دخانچی
▪️ناشر کتاب : آرما
▪️سال نشر : 1399
▪️تعداد صفحات : 224
▪️نوبت چاپ : دوم
🔸با استناد به تجربه سیاسی پیامبر و امامان اسلام هیچگاه صاحب الگو راهبرد و ساختار منسجمی برای اداره دولت مدرن نبوده است اثر حاضر با رویکرد بازنگری رابطه مذهب و سیاست در ایران به این مهم میپردازد!
⚜️ @taammolat74
تاملات
📚معرفی کتاب | پسااسلامیسم ▪️ مولف : میلاد دخانچی ▪️ناشر کتاب : آرما ▪️سال نشر : 1399 ▪️تعداد صفحات
💠 ایده مولف در این کتاب:
🔸کتاب پیش رو در پی اثبات این گزاره است: رابطۀ مذهب و سیاست در ایران نامتوازن شده است و احتباج به بازنگری دارد. طبیعی است که این بازنگری نمیتواند و نباید به حذف روابط قدرت و مذهب منجر شود؛ بلکه راه حل در ایجاد توازن بین این دو است. البته ایجاد این توازن ممکن نیست، اگر آن دو از یک جنس تلقی شوند؛ چراکه اساساً ایجاد توازن تنها بین دو امر متضاد و متکامل، معنیدار است.
🔹با استناد به تجربه سیاسی پیامبر و امامان شیعه، اسلام هیچگاه صاحب الگو، راهبرد ساختار منسجمی برای ادارۀ دولت مدرن (استیت) نبوده است. به زبان سادهتر، سازهای به نام استیت اسلامی هیچگاه وجود نداشته و نخواهد داشت و ارجاع به مدینه النبی و تجربۀ حکومت حضرت علی برای کشف مکانیسم های پیچیدۀ حکمرانی معروف به استیت مدرن، از خبط روششناسی عمدهای رنج میبرد. این اما به هیچ وجه به معنای غیرسیاسی بودن مذهب نیست؛ بلکه برعکس، چنین گزارهای بیش از پیش دخالت مذهب در امر سیاسی را ترغیب میکند.
🔸مذهب غیرسیاسی به همان اندازه واجد پارادوکس است که مفهوم استیت اسلامی و اگر نمیتوان از استیت اسلامی سخن به میان آورد، قطعاً و باید دربارۀ کیفیت و ماهیت استیت مسلمانان سؤالات جدی معرفتی طرح کرد. رابطۀ استیت و مذهب همچون رابطۀ سیاست و فرهنگ از نسبت تضاد و تکامل پیروی میکند.
🔹آنها در عین حال که متضادند، امکان تکمیل یکدیگر را دارند. استیت از خطوط عمودی قدرت پیروی میکند و مذهب از خطوط افقی. این خطوط میتوانند به جنگ دائمی با یکدیگر بپردازند یا به صح نسبی و توازن برسند. اما آنها هیچگاه یکی نیستند.
💢پسااسلامیسم درصددِ طرح پرسشهایی برای ایجاد توازن بین مذهب و سیاست در دوران مدرن است.
⚜️ @taammolat74
📘دانلود جزوه pdf | مقدمهای بر چپ نو مسلمان
♨️ ویژهنامه جریان چپ نو؛ نوشته میلاد دخانچی
🔸آنچه در این نوشتار تحت عنوان «چپ ِنو مسلمان» و یا «پسااسلامیسم» مدنظر است نخستین بار ذیل مفهوم «چپ اسلامی» در حوزه عمومی مطرح شد، مفهومی که به نظر غلط انداز میآید،
🔹 مخصوصا شرایطی که «چپ» آن هم از گونه اسلامی آن، پیش از هر چیز، تداعی کننده فاشیسم مجاهدین خلق(منافقین)، بلاهت فکری آغشته به خشونت فرقان، دولت گرایی و اقتدارگرایی و پاک کردن رقبا از پهنه سیاسی، نبود التزام به گفتگوی فرهنگی، مخالفت محض با مالکیت خصوصی، تبدیل شدن به ابزاراستعمار، چرخشهای زیگزاگی به سمت نئولیبرالیسم و دشمنی با هرگونه نمود اقتصاد رقابتی است.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
مقدمه ای بر چپ نو مسلمان.pdf
3.32M
📘دانلود جزوه pdf | مقدمهای بر #چپ_نو_مسلمان
🔸پر واضح است که در تبیین چپ نو مسلمان، «چپ» نه تنها هیچ پیوندی با تلقی رایج از این مفهوم ندارد، بلکه برعکس، پسااسلامیسم در تلاش پدیدار کردن خوانشی نوین از مفهوم «چپ» است.
🔹همچنین به کار بردن پسوند «اسلامی» دارای دشواری های معرفت شناسی جدی است. چرا که این پسوند، ادعای حقانیتی متکلمانه را همراه خود دارد، حال آنکه مفهوم چپ مسلمان فراگیرتر بوده و طیفهای گوناگونی از کنشگران را که به اشکال مختلف می خواهند با سنت خود در گفتگوی سازنده باشند در درون خود جای می دهد. اما چپ نومسلمان چیست؟!
🔻پ.ن:
این جزوه بسیار خوبی برای فهم جریان چپ نو مسلمان از زبان خودشان است!
⚜️ @taammolat74
🔉 مناظره
🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب پسااسلامیسم
◾️دکتر میلاد دخانچی(دکترا مطالعات فرهنگی)
◾️حجت الاسلام امین اسدپور(عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم انسانی بنیاد رصین)
گفتگو پیرامون ایده چپ نو مسلمان
در سه بخش
⏰ ۱۰ تیر ۱۳۹۹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
قسمت اول.mp3
17.54M
🔉 مناظره
🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب #پسااسلامیسم
بخش نخست
◾️دکتر میلاد دخانچی(دکترا مطالعات فرهنگی)
◾️حجت الاسلام امین اسدپور(عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم انسانی بنیاد رصین)
⚜️ @taammolat74
قسمت دوم.mp3
11.87M
🔉 مناظره
🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب #پسااسلامیسم
بخش دوم
◾️دکتر میلاد دخانچی(دکترا مطالعات فرهنگی)
◾️حجت الاسلام امین اسدپور(عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم انسانی بنیاد رصین)
⚜️ @taammolat74
قسمت سوم.mp3
12.42M
🔉 مناظره
🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب #پسااسلامیسم
بخش سوم
◾️دکتر میلاد دخانچی(دکترا مطالعات فرهنگی)
◾️حجت الاسلام امین اسدپور(عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم انسانی بنیاد رصین)
⚜️ @taammolat74
💐 غدیر ، گل همیشه بهار زندگی است . دریایی بیکرانه است ؛ جاری بر جان های پاک و اندیشه های تابناک.💐
غدیر ، تجلی خواست خالق ، روح آفرینش ، برانگیزاننده ستایش و دست های بلندی است که انسان خاکی را به افلاک می کشاند.🌸
غدیر ، ریزش باران الطاف رحمانی بر گلزار جان های تشنه است .🌸
غدیر ، برکت همه احساس های معنوی و دریای جاری خیرات نبوی است.🌸
✅حلول عید ولایت و امامت را که به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت همگان با عرشیان و فرشیان است ، محضر شما و همه ی شیعیان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
⚜️ @taammolat74
🔰غدیر اتمام حجتی گویا
✍️ اصغر طاهرزاده
🔸واقعة غدير، اتمام حجّتي بود بر همة دينداران، تا مسلمانان، بعد از رحلت رسولخدا(ص) هيچ توجيه و بهانهاي براي فاصلهگرفتن از حيات ديني، در نظام سياسي و اقتصادي و تربيتي خود، نداشته باشند.
🔹چراكه از همان اوايل اسلام، دو تفكر در بين مسلمانان مطرح بود، يك تفكر كه اشراف تازه مسلمان به آن دامن مي زدند، كه نظام سياسي و اقتصادي به روال قبل از اسلام ادامه يابد، منتها افراد در زندگي فردي، مسلمان باشند، و عملاً بر اين پندار بودند كه تكليف سياست و ثروت و قدرت را خود مردم بايد تعيين كنند و نه خدا.
🔸و يك تفكر معتقد به حاكميت اسلام در همة ابعاد زندگي بود و معتقد بود چون حاكميت سياسي جامعه در سرنوشت خلق خدا نقش دارد و سعادت و شقاوت مردم نميتواند جدا از نظام سياسي جامعه باشد. پس خداوند نسبت به اين مسئله مهم كه در سرنوشت مردم نقش دارد بيتفاوت نيست، و چون حق حاكميت از آن خداوند است و حكومت بر مردم يك نحوه تصرف در امور مردم است، پس بايد حكومت از طريق كسي بر مردم اِعمال شود كه بتواند حكم خدا را در جامعه جاري كند.
🔹و غدير يعني تثبيت تفكر نوع دوم و با حذف پيام غدير در سقيفه و به پا شدن خلافت ابابكر، آرامآرام تفكر نوع اول جاي خود را باز كرد و جهان اسلام را به جايي رساند كه شما امروز شاهد آن هستيد به طوري كه توان اسلام از توان دينهاي تحريف شدة يهوديت و نصرانيت در عرصة جهاني كمتر است.
⚜️ @taammolat74
♨️ نوشتههای غدیریه
✍️ روشنفکری و تقابل با گفتمان تمدنی غدیر
✍️غدیر ظهور مدیریت اجرایی دین
✍️غدیر نافی توسعه منهای عدالت!
✍️سیره پایدار
✍️غدیر و حضورآن در آینده تاریخ
✍️غدیر اتمام حجتی گویا
⚜️ @taammolat74
🔰دور توحید و ولایت
✍ سیدحسین شهرستانی
🔸چه سخنی از این حکیمانهتر و چه حکمتی از این استوارتر! سرّ توحید در این نکته نهان گردیدهست:
🔹ولایت، نقطه تشخص حقیقت نامتشخص است. آنجا که امر بینام نام مییابد و نور بیصورت صورت میپذیرد. پس چنانچه وجود ولی به حق وابسته است، ظهور و تشخص حق به ولی است.
🔸حق به واسطه ولی، جامه تحقق میپوشد و ولی، تعین هستی بیتعین و چهرهی آن مستور بیچهره است.
🔹بهسبب حقیقت ولایت است که توحید محمدی، نه در ورطهی تعطیل درمیماند و نه در لجه تشبیه فرومیغلطد. هم خدا را از عالم منزه میداند و هم عالم را از خدا تهی نمیشمارد.
🔸نه خلق را از حق جدا مییابد و نه حق را به خلق درمیآمیزد چرا که در این میانه، ولی مرزبانی میکند که ولایت نور حق را به خلق هم آینه است و هم حجاب.
آینه است: بیاو خلق خبر از حق چگونه یابند بلکه خلق خود چگونه بهوجود آیند؟
حجاب است: بیاو و پردهداری او خلق را تاب دیدار حق نیست بلکه خلق چگونه بیوساطت او از حق هستی یابند؟
🔹و این دور، دور فرخنده ولایت الهی است. دور هستی و حضور، دور حضور و غیبت، دور حقیقت و شخصیت، دور بینام و نام. دور حق و علی...یدور حیثما دار
🔸علی آینه حق است و حق آینه علی
حقیقت بیمثال احدی در مرآت جمال احمدی و کمال علوی تمثل مییابد، تا خلق را دیدار حق میسر گردد. اما تنها اینهمه نیست. حق، در سیمای ولی، خود را بازمیبیند.
💢پس حق علی را نیافرید تا خلق او را ببینند و حق را بیابند، حق علی را برای خود آفرید تا خود را در تماشای او بازبیند...
چو نیکو بنگری در اصل این کار
همو بیننده هم دیدهست و دیدار
#غدیر، عید توحید و ولایت بر شما مبارک🌹
⚜ @taammolat74
❖
نوشته هایتان♡
"طلوع حقیقت"🍃
و "بیان درد های" 💐
کسانی است
که نمی توانند بگویند
و "فریادشان بی صداست".
دیروز ۱۷ مرداد #روز_خبرنگار نام داشت. تاملات ضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران پرتلاش و حقیقتجو، علاوه بر بازتاب تحلیلها و یادداشتهای فکری و رسانهای؛ بسته آموزشی ویژهای را تقدیم میکند که امیدواریم مفید باشد.🌹
⚜ @taammooat74
تاملات
❖ نوشته هایتان♡ "طلوع حقیقت"🍃 و "بیان درد های" 💐 کسانی است که نمی توانند بگویند و "فریادشان بی صد
🔰باز هم روز خبرنگار؛ در سال۹۹ کجا هستیم؟
✍️ امیر بابایی
🔸 سالها پیش، رسانه را به مطبوعات چاپی میشناختند و وبسایتها را حاشیه و زائد بر آن محسوب میکردند و برای آن اعتباری هم قائل نبودند. اما امروزه میبینیم که مطبوعات چاپی، عملا بیمخاطب شدهاند و کمترین فروش را دارند. بطوریکه تیراژها مضحک شده است.
🔹 برخی نگران چنین وضعیتی شدهاند که به نظر من، جای هیچ نگرانی نیست. زیرا تنها این ابزار است که متفاوت شده و جای نگرانی ندارد. مانند این است که تصور کنیم پایان تولید پیکان، چه اتفاق نامبارکی بوده؛ درحالیکه ماشینهای بهروز و مدرن و ایمن جایگزین آن شدهاند.
🔸 اما مساله امروز ما این است که جامعه از وبسایتها نیز گذر کرده و اکنون دوران اپلیکیشینهاست. جامعه، از قطع مترویی روزنامهها به اپلیکیشنها رسیده و نیازهای خود را از این طریق تأمین میکند. اما متأسفانه نهتنها بخشی از اهالی رسانه، بلکه بوروکراسی ناکارآمد اداری ما هنوز هم در گیرودار دهههای گذشته است. این موضوع باعث شده تناقضی پیش آید که سخت به راهکار نیاز دارد.
🔹 نیاز رسانهای جامعه ما از طریقی تأمین میشود که متأسفانه از سوی نظام اداری ما به رسمیت شناخته نمیشود. ما باید هرچه زودتر به سمت حل این تناقض پیش برویم و معیارهای جدید برای ابزارهای روزنامهنگاری و حتی تعریف روزنامهنگاری تعیین کنیم و اجازه ندهیم که این تناقض، آسیبزا شود؛ کما اینکه شده است.
🔸 فارغ از اینکه رسانه برای برخی افراد، ابزار پولشویی است، اقتصاد رسانه از دو جهت باید تغییر کند:
1️⃣ نخست، شفاف شدن منابع مالی رسانه است. حداقل پیامد مثبت این موضوع، درک مخاطب از نوع سوگیری رسانهها و فهم پیامهای نهفته در تولیدات رسانهای آنها با توجه به وابستگی مالیشان خواهد بود.
ضمن اینکه برخی از آلودگیها نیز میتواند پالایش شود و خریدوفروشها، یا کاهش یابد یا شفاف شود و شاید مانع فساد پولپاشی در رسانهها شود.
2️⃣ دومین موضوع در مورد اقتصاد رسانه، ایجاد عدالت در توزیع درآمد رسانه است که متأسفانه الان دراینباره شرایط نامطلوبی حاکم است و خبرنگاران اغلب سهم ناچیزی از درآمد رسانهها را دارند.
⚜️ @taammolat74
تاملات
❖ نوشته هایتان♡ "طلوع حقیقت"🍃 و "بیان درد های" 💐 کسانی است که نمی توانند بگویند و "فریادشان بی صد
🔰 «فضول»، «لیز» و «سوتزن»
✍️ داود مدرسییان
🔸 مرگ خبرسازها در بی اعتباری است اما پایان کار خبرنگارها و وقایع نگارها با شهادت است. کسی با خنثی ها کاری ندارد و خنثی ها با گرو گذاشتنِ قلمشان، عزت و شرفشان را به بهایی اندک می فروشند. خنثیها از خبرنگاری پول در میآورند و کاسبی میکنند. در عوض اما به فضول ها سنگ پرانی می کنند چون با تهدید و تطمیع و تحریم نمی توانند در مسیرشان خللی ایجاد کنند.
🔹 بعد از عدالت، «نظارت» مظلوم ترین «مسئله»ی جمهوری اسلامی است. واقعیت این است که مهمترین نقش رسانه، نظارت است. نظارت بر دستگاهها و مسئولین و حاکمیت. اما مدیران می گویند مهم ترین نقش رسانه، انعکاس کارهایشان است. اگرچه انعکاس واقعیات، چه خدمات چه کاستی ها، از وظایف رسانه هاست اما نقش اصلی رسانهها نظارت است نه انعکاس اخبار! نظارت آنلاین، روزانه، لحظه ای و همیشگی بر عملکرد دستگاه ها.
✅ از بین خبرنگارها چند درصد به نظارت مشغولاند؟ به جد معتقدم مسئولی که از خدا نمیترسد ولی از خبرنگار میترسد؛ اما کدام خبرنگار؟ این خبرنگار چه ویژگی هایی دارد؟
1️⃣ فضول؛ شهید بهشتی می گوید جامعه اسلامی جامعه فضول هاست. خبرنگار باید فضول باشد و از کار همه مسئولین و دستگاه ها سر در بیاورد.
2️⃣ شجاع؛ نباید از تهدید و شکایت و پروندهسازی بترسد. خبرنگار ترسو، خوراک مدیران است.
3️⃣ تحقیقی و مستند؛ خبرنگار باید مستند و دقیق و حرفهای کار کند. پشتوانه هر خبر و مطلبش مستندات داشته باشد که گیر قانوندانِ قانونشکن نیافتد! کار بدون سند، در دادگاه قابل دفاع نیست.
4️⃣ لیز؛ خبرنگار باید مثل ماهی، لیز باشد و اصطلاحاً «تو مُشت نیاد». با تطمیع و مصلحتاندیشیهای کاذب تحت تاثیر قرار نگیرد؛ از سوی اصحاب قدرت و ثروت فریب نخورد. این خبرنگار برای مسئولین قابل پیشبینی نیست و لذا از او میترسند.
5️⃣ سوت زن؛ همچون یک دیده بان، وقتی فساد یا خطری جامعه و مردم را تهدید کرد، باید مثل نگهبانان سوتزنِ شبانهی محلات، به وقت رؤیت دزد، سوت بزند و همه را مطلع کند. با سوتزنی خیلی از فسادها در نطفه خفه میشوند.
6️⃣ فعال باشد نه منفعل؛ خبرنگار منفعل صبر میکند تا اتفاقی بیافتد تا فسادی ایجاد شود بعد برود و خبرش را کار کند. اما خبرنگار هوشمند قبل از ایجاد اتفاق، با نظارت هوشمندانه و هشدار جلوی اتفاق را میگیرد.
💢 در پایان، روزخبرنگار را که به مناسب شهادتِ شهیدمحمود صارمی نامگذاری شده، به همکاران خبرنگارم تبریک عرض میکنم. چقدر شیرین است زندگی یک خبرنگار واقعی با شهادت پایان پذیرد.
⚜ @taammolat74
📮 #جنگ_روایت_ها از غدیر تا کربلا
حاضران آنروز غدیر، در جنگ روایت ها سکوت کردند و شد آنچه نباید میشد..
کربلا، بیرق جنگ روایت ها را حضرت زینب بدست گرفت و شد آنچه باید میشد...
همه مردم این روزها خبرنگارند، خبرنگار جبهه حق باشید. روز خبرنگار مبارک
✍ محسن مهدیان
⚜ @taammolat74
تاملات
❖ نوشته هایتان♡ "طلوع حقیقت"🍃 و "بیان درد های" 💐 کسانی است که نمی توانند بگویند و "فریادشان بی صد
📖 دانلود pdf | کتاب فن نویسندگی
📌 پک ویژه روز خبرنگار
نویسنده: نادر وزینپور
انتشارات مؤسسه عالی علوم ارتباطات اجتماعی
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
Fan-e-Nevisandegi.pdf
4.43M
📖 دانلود pdf | کتاب فن #نویسندگی
📌 #پک_ویژه #روز_خبرنگار
نویسنده: نادر وزینپور
🔹نگارش کتابی به منظور آشنایی دانشجویان با دستور و فن نگارش از نخستین آمال مؤسسه عالی علوم ارتباطات اجتماعی بوده است. نادر وزین پور به کمک تجارب تعلیم و تدریس گروه آموزشی زبان فارسی این مؤسسه، به این امر جامه عمل پوشاند.
🔹 این کتاب شامل چهارده گفتار است و مباحثی نظیر: انواع نثر و اقسام نگارش، کارهایی که باید برای نویسنده شدن کرد، صفات و مشخصات نویسنده خوب، تحول و تطور نثر فارسی، زبان سخن امروز، هنر داستان نویسی و شیوه های قصه پردازی، مقاله نویسی، فن ترجمه، گزارش نویسی و خلاصه نویسی، نامه نگاری، نظم جمله و جمله نگاری، نقطه گذاری و اهمیت آن و طرز تلفظ و استعمال برخی کلمات در آن گنجانده شده است.
⚜️ @taammolat74
تاملات
❖ نوشته هایتان♡ "طلوع حقیقت"🍃 و "بیان درد های" 💐 کسانی است که نمی توانند بگویند و "فریادشان بی صد
📖 دانلود pdf | کتاب آموزش خبرنگاری
📌 پک ویژه روز خبرنگار
گردآوری و تدوین: موسسه طلوعنگار اندیشه
ویراستار: پرویز قاسمی
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
آموزش خبرنگاری.pdf
1.67M
📖 دانلود pdf | کتاب #آموزش_خبرنگاری
📌 #پک_ویژه #روز_خبرنگار
گردآوری و تدوین: موسسه طلوعنگار اندیشه
🔹از زمانی که بشر پا به عرصۀ وجود گذاشت انتقال پیام متناسب با شرایط زمانی و مکانی انسان ِ ها آغاز شد و در گذر زمان، سیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و با تغییر و تحولات بسیار زیادی تا حدی به شکل امروزی درآمد، ولی این نه تنها پایان کار برای انتقال پیام میان انسانها نبود بلکه از آن میتوان به شروعی ناخواسته و ابتدایی در جریان تکامل آدمی یاد کرد و شاید یکی از روانترین و سطحیترین شیوۀ
برقراری ارتباط به شمار میرفت.
🔹در واقع، این انتقال پیام در قالب کلی و امروزی بین گروههای مختلف انسانی با شکلگیری فرآیند خبر و اطلاعرسانی پا به دنیای کنونی
انسانها و عصر حاضر گذاشت.
⚜️ @taammolat74
تاملات
❖ نوشته هایتان♡ "طلوع حقیقت"🍃 و "بیان درد های" 💐 کسانی است که نمی توانند بگویند و "فریادشان بی صد
📖 دانلود pdf | کتاب تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر
📌 پک ویژه روز خبرنگار
نویسنده: احمد قدیری ابیانه
ناشر : دانشیاران ایران
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تکنیک_های_عملیات_روانی_در_حوزه_رسانه_و_خب.pdf
4.67M
📖 دانلود pdf | کتاب #تکنیکهای_عملیات_روانی در حوزه رسانه و خبر
📌 #پک_ویژه #روز_خبرنگار
نویسنده: احمد قدیری ابیانه
🔹در این نوشتار 88 تکنیک عملیات روانیِ مورد استفاده در حوزه ی رسانه و خبر ارائه و تشریح شده که نام گذاری آن با رعایت اصل تبادر صورت گرفته است؛ به نحوی که با سنجش چیستی یک تکنیک، بدون التزام به استعمال اسامی انتخابی اندیشمندان غربی، آنچه بیش از همه مخاطب را از یک کلمه به مفهوم آن می رساند، انتخاب گشته و از این روست که از استفاده از عباراتی چون «سیب زمینی داغ» پرهیز شده و این به جز مواردی است که اساساً از دید متخصصین داخلی و خارجی این حوزه مغفول مانده که نگارنده بر اساس واقعیت های موجود، آن تعداد را نیز -که اکثریت قریب به اتفاق (بیش از 70%) تکنیک های ارائه شده را در بر می گیرد- احصاء و تئوریزه نموده است.
⚜️ @taammolat74
📖 دانلود pdf | مبانی ارتباط با رسانه
📌 پک ویژه روز خبرنگار
نویسنده: تورج مهدی زاده
ناشر : پارس بوک
⚜️ @taammolat74 👇👇👇