🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ويژگیهای #حكومت_مهدوی (عج) (بخش هفتم)
🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی #امام_مهدی(عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در #عصراماممهدی (عج) را ترسيم نموده است.
💠از لحاظ فرهنگی (۲)
🔷 #درعصراماممهدی (عج) #دانش و آگاهی انسانها به نهايت درجه خود ميرسد و #تماممراتبعلم و دانش را يكی پس از ديگری میپیمايند و بر كل آسمانها و زمين و حقايق موجود در آن دو، و ما بين آن دو مطلع ميشوند و اين دعوت قرآنی جامه عمل میپوشد كه: «قل انظروا ماذا فی السماوات و الارض»؛[یونس،۱۰۱] و تا به حال آنچه از معلومات، نصيب بشر شده، مربوط به گوشه ای از آسمان اول يا آسمان نزديك است كه «و زينّا السماء الدنيا بمصابيح... »[فصلت،۱۲] ولی در منطق دين، سخن از سماوات سبع و آسمانهای هفتگانه است كه بشر از آنها و اسرار آنها اصلاً اطلاع ندارد و در #عصراماممهدی (عج) اين اطلاعات به دست میآيد،
🔷و به تعبير روايت معروف: «العلم سبعه و عشرون حرفاً فجميع ما جائت به الرسل حرفان فلم يعرف الناس حتی اليوم غير الحرفين فاذا قام قائمنا اخرج الخمسه و العشرين حرفا فبثّها في الناس و ضمّ اليها الحرفين حتی يبثّها سبعه و عشرين حرفاً؛[۱] #تمامدانش، ۲۷ حرف است و از آدم ابوالبشر تا ختم انبياء (ص) و از خاتم انبياء تا زمان ظهور #خاتم_الاوصياء (عج) كل آنچه به بشريت عرضه شده و معلمان الهی بيان كرده اند دو حرف است، و انسانهای امروزی تنها دو حرف آن را ميشناسند و آن هنگام كه #قائم (عج) ما قيام ميكند، ۲۵ حرف ديگر را بيرون آورده و در ميان مردم عالم میپراكند و دو حرف معلوم بشر را به آنها ضميمه ميكند، تا تمام ۲۷ حرف (و در واقع تمام علم در جامعه بشری) نشر و پخش شود»؛
🔷و آنگاه است كه مجهولی برای بشر نميماند و آنگاه است كه بشر در برابر عظمت خالق و آفريدگار هستی كرنش ميكند و مقام خشيت پيدا ميكند كه «انما يخشی الله من عباده العلماء»؛[فاطر،۲۸] و احساس كوچكی مينمايد و با تمام وجود به مبدأ عالم متوجه ميشود و با شناخت كامل او را میپرستد.
پینوشت
[۱] بحار الانوار، ج۵۲، ص۳۳۶
نویسنده: علیمحمدیخراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج)
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#امام_زمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از بیداری ملت
🔴مقام معظم رهبری صرفا درباره یک گزارش خلاف که یکی از دلایل رد صلاحیت یک نامزد بوده صحبت کردند و از انتشار آن گزارش خلاف در فضای مجازی که باعث هتک حرمت آن نامزد و خانوادهاش شد گلایه کردند.
🔹این یک موضوع دینی و انسانی و یک تذکر اخلاقی بود، نه اعتراض به رد صلاحیتها؛ کما اینکه امام خامنهای در سخنرانی قبلی خود، تمام قد از عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیتها دفاع کرده و فرمودند: "شورای محترم نگهبان بر طبق وظیفهی خودش آنچه را که باید انجام بدهد و لازم میدانست انجام داد، نامزدها را مشخص کرد."
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️چرا شرکت در #انتخابات مهم است؟ (بخش اول)
🔶در آستانه هر #انتخابات با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. از این رو بازخوانی دلایل اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیر آن می تواند راهگشا باشد. #ضرورت و اهمیت #شرکتدرانتخابات مبتنی بر پشتوانه عقلی و منطقی روشنی است که در این نوشتار به مهمترین محورهای آن اشاره می شود.
💠اهمیت دادن به سرنوشت کشور و اعمال حق مشارکت سیاسی (۱)
🔷 #انتخابات نشانه اهمیت دادن به #سرنوشت_کشور و #حق_مشارکت در اداره کشور و مظهر #مردم_سالاری است. اهمیت دادن نسبت به سرنوشت کشور و دفاع از حق مشارکت خود و حل مشکلات ایجاب می کند که در #انتخابات شرکت کنیم، نمی توان مدعی علاقه به کشور و وطن بود، امّا نسبت به آینده آن بی تفاوت بود، نمی توان از مردم سالاری و حق مردم سخن گفت، اما از آن استفاده نکرد و بعد نسبت به نادیده گرفتن حقوق خود معترض شد؛
🔷اگر ما خود برای حق خودمان احترام و اهمیت قائل نشویم و نسبت به آن کوتاهی کنیم، چطور انتظار داریم که دیگران به حقوق ما اهمیت دهند، اگر امروز در #انتخابات حضور پیدا نکنیم، آیا می توانیم فردا از حقوق خود دفاع کنیم؟ به ما نخواهند گفت اگر آینده و سرنوشت کشور و حق خود برای شما اهمیت داشت، چرا از این حق در زمان لازم در راستای تغییر و تحول استفاده نکردید؟ #شرکتدرانتخابات تنها یک وظیفه و تکلیف اجتماعی نیست، بلکه #مشارکت در انتخابات و تعيين سرنوشت در یک #حق است و ويژگی هر حقّی اين است که صاحب حق بايد از آن دفاع کرده و در پی احقاق و استيفای آن باشد.
🔷حضور و #مشارکت در انتخابات گامی در راستای مطالبه و دفاع از حقّ مسلّمی است که هر ايرانی فارغ از هر دین و اعتقادی، حتی اگر تعلق خاطری به نظام نداشته باشد، نسبت به سرنوشت کشور داراست، بدیهی است حساب عده معدودی که دم از وطن پرستی می زنند، امّا در مواقع لزوم در عمل خلاف آن را نشان می دهد، از حساب توده مردم که نشان داده اند با وجود همه مشکلات و کمبودها و فشارها در همه صحنه های دفاع از کشور حضور آگاهانه داشته، جداست. #ادامهدارد...
نویسنده: علی مجتبی زاده
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️چرا شرکت در #انتخابات مهم است؟ (بخش دوم)
🔶در آستانه هر #انتخابات با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است.
💠اهمیت دادن به سرنوشت کشور و اعمال حق مشارکت سیاسی (۲)
🔷عده معدودی به دلیل اعتقاد نداشتن به نظام، #شرکتدرانتخابات را موجب تقویت نظام دانسته از آن رو در انتخابات شرکت نمی کنند، و ممکن است دیگران را نیز به عدم حضور در انتخابات ترغیب نمایند. این افراد که برای آینده و سرنوشت کشور اهمیتی قائل نیستند و برای آنها مهم نیست که دیگران برای سرنوشت کشور ما تصمیم بگیرند و یا به دلیل ضدیت با دین و ارزش های اسلامی، مخالف نظام هستند، مخاطب ما نیستند و آنها را به وجدان خود ارجاع میدهیم که چگونه خود را ایرانی میدانند، امّا برای آینده کشورشان اهمیتی قائل نیستند؟
🔷روی سخن با کسانی است که شاید معتقد به نظام نباشند، امّا برای #ایران و ایرانی #اهمیتوارزش قائل هستند، آیا با حاضر نشدن در انتخابات تغییر مثبتی به نفع کشور و مردم رقم خواهد خورد؟ کسی که برای کشور و آینده آن اهمیت قائل است، نمیتواند نسبت به #انتخابات بی تفاوت باشد، مگر نه اینکه ما باید خود برای آینده کشور تصمیم بگیریم؛ آیا خواهیم پذیرفت که #دیگران برای ما #تصمیم_گیری کند یا #سرنوشت_کشور را به دیگران بسپاریم؟! حضور پیدا نکردن در انتخابات به معنای خالی کردن صحنه به نفع بدخواهان و دشمنان نظام بوده و نتیجه آن انگیزه بخشیدن به دشمن، به طمع انداختن و جری نمودن آنان در دشمنی با ما خواهد بود.
🔷امروز شاهدیم که چگونه #قدرتهای_غربی در برابر حق طبیعی کشورمان در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای با وجود همه اقدامات اعتماد ساز، ایستادگی نموده و کارشکنی میکنند و حتی به برجامی که حاصل مذاکرات طولانی در این زمینه است، پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکردند، روشن است که #حضورپرشورمردم در #انتخابات این پیام روشن را برای این کشورها خواهد داشت، که #مردم پای منافع و حقوق خود ایستاده اند و فشارها و تهدیدها نمیتواند آنها را از صحنه خارج نماید و حضور و #مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات موجب تجدید نظر آنان در سیاست های خصمانه خود خواهد شد.
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️ #پانزده_خرداد سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی)
🔷 #حادثه_فيضيه اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. #امام در همان لحظه اول آگاهی از #حملهبهفيضيه، نقش سازنده يک #رهبر را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به #فيضيه بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده ميديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند.
🔷 #امام در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار دادند و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيدند که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. بعد از آن حکومت پهلوی تصميم ميگيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند.
🔷همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، #امام_خمینی (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و #مجالس_عزاداری حضرت سيد الشهدا(ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و #جلوه_انقلابی به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه #اعمالخيانتبار #رژيم_شاه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند.
🔷خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند، با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، #ماهيت_شاه را نشان دادند، برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده ميشد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بیدريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد #انقلاب_سفيد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، #شاه را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد.
🔷 #تماماينجريانات به #تدبيرحکيمانهامام (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدمربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميونهای نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند.
🔷ابتدا امام را نيافتند ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند.[۱] اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابانها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند.
🔷با اوج گرفتن اين قيام سراسری، #رژيم_شاه در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در #انديشه_سياسی حضرت #امام_خمينی (ره) و بدين ترتيب اين #قيام به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد.
پینوشت
[۱]روزنامههایخبری عصر ۷ بهمن ۴۱
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#پانزده_خرداد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️حمایت از کارگران و آثار و برکات آن
🔹امّا مسئلهی حمایت از #کارگران، مسئلهی بسیار مهمّی است و من روی این هم در صحبتهایی که دربارهی کارگران کردهام، همیشه تکیه کردهام و امروز هم تکیه میکنم. شعار امسال ما این بود: «تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها»؛ خب، یکی از مهمترین انواع پشتیبانی از تولید، #پشتیبانیازکارگران و حمایت از کارگران است؛ اگر میخواهیم از #تولید_داخلی کشور، #تولید_ملّی کشور حمایت کنیم، باید از #کارگران حمایت بکنیم؛ این یک قلم مهم از پشتیبانی است.
🔹البتّه این را هم توجّه داشته باشیم که حمایت از #کارگر، در واقع حمایت از #ثروت_ملّی است؛ یعنی اگر کارگر یک کشور فعّال باشد، با نشاط باشد، خوب کار کند، این کشور به ثروت ملّی میرسد و این ثروت ملّی برای او آبرو درست میکند، این ثروت ملّی برای او اقتدار به وجود میآورد؛ بنابراین #کارگران، استقلال هم برای کشور میآورند، قدرت هم میآورند، آبرو هم میآورند؛ اگر شما از کارگر حمایت کردید، اینها آثار و برکات آن است.
بیاناتمقاممعظمرهبری۱۴۰۰/۲/۱۲
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد