eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️سعادت و لذت در قرآن (بخش دوم) 🔶يكی از مباحث مهم علم اخلاق مقوله‏ و است، و اينكه سعادت چيست؟ و لذت كدام است؟ مقوله ای است كه ذهن علمای اخلاق را به خود مشغول داشته است. در اين نوشتار به تعريف و از منظر پرداخته مي‏شود. 🔷واژه به معنای به كار مي‏رود؛ رستن از گرفتاریها و رنجها و موانع و رسيدن به هدف و مطلوب انسان، در راه رسيدن به مقصد و خود، پيوسته با موانع و گرفتاریها و دشمنانی درگير است، ولی با و مي‏تواند، اين گرفتاریها را بر طرف سازد و موانع را از سر راه برداشته به هدف و مطلوب خويش نايل شود كه در اين صورت مي‏گويند: شد، يعنی رست و رها شد، يا راحت شد و بر دشمن چيره گرديد. در چنين مواردی از واژه استفاده مي‏شود. نيز در مواردی واژه را بكار برده است. از آن جمله، روزی كه بنا بود ساحران فرعون، به دستور وی در برابر موسی خودنمايی و عرض اندام كنند. 🔷قرآن نقل میکند كه فرعون برای تشويق و دلگرمی به آنان گفت: «وَقَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَى؛ [طه،۶۴] امروز آن كسی كه چيره شود رستگار خواهد شد»، و به جای پيروزی و چيره شدن بر خصم، واژه را بكار مي‏برد، چنانكه در زمينه معنوی نيز، درباره‏ كسانی كه از رنج و گرفتاری دنيا رهيده و در صحنه‏ ديگری به آسودگی وارد ميشوند، از همين واژه استفاده شده و به آياتی بر مي‏خوريم؛ مانند اين آيه كه میفرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى؛ [اعلی،۱۴] هر آينه پاكان رستگار شدند. و آيه‏‌ای كه ميفرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا؛ [شمس،۹] هر كه در پاكی آن (نفس) كوشيد رستگار شد»؛ و در آيه‏ اول سوره‏ مومنون مي‏فرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ؛ هر آينه اهل ايمان رستگار شدند». 🔷آری و برای رسيدن انسان به و نه تنها موثر است، بلكه خواهد بود. چنانكه در آيات ديگری بعنوان ‏_عبادات و غايت كارهای شايسته انسان مطرح شده، و همراه با كلمه‏ لعل بكار برده شده است؛ مثل آنجا كه مي‏فرمايد: «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ [جمعه،۱۰] بسيار خدا را بياد آريد، شايد شديد»، و آيه‏‌ای كه مي‏فرمايد: «وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ [ال عمران،۱۳۰] از خدا پروا کنید تا رستگار شويد». در اين گونه موارد كه خداوند مي‏خواهد مردم را وادار به ، به ذكر خدا، به اجتناب از معاصی كند، با استفاده از جمله‏ «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» بيان مي‏فرماید كه است و به انسان می آموزد كه برای رسيدن به آن بايد اين كارهای خوب را انجام دهد، و آن كارهای زشت را ترك كند. ... نویسنده: آیت‌الله‌مصباح‌يزدی (اخلاق در قرآن) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
🔷شهید حاج : 🔸انقلاب ما به دوران خویش رسیده و ما باید آمادگی خود را بالا ببریم. 🌹🍃🌹🍃 @shahidNazarzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مصاف کودکان با قتلگاهی به نام (بخش دوم) 🔶در و فرهنگی، بیشترین اقشاری که در معرض آسیب و تهدید قرار دارند و به شمار می‌آیند؛ افرادی که اگر به درستی تحت مدیریت و تربیت والدین و مربیان قرار نداشته باشند آینده‌ی تاریکی در انتظار آنها خواهد بود. 💠نگاهی اجمالی به مختصات و پیچیدگی ؛ با نگاهی اجمالی به مختصات و پیچیدگی و آرایش نظامی حاکم بر آن می‌توان به تفاوت‌های ماهوی آن با سایر جنگ‌ها پی برد. 1⃣گستردگی میدان نبرد و قتلگاهی به نام فضای مجازی 🔷یکی از تفاوت‌های اساسی با جنگ‌های نظامی را می‌توان در آنها مشاهده کرد. نوعاً در جنگ‌های نظامی، میدان محدودی متأثر از لطمات جنگ شده و مناطق دیگر از آسیب‌های آن دور می‌مانند. این در حالی است که در و نوعاً آلودهٔ آثار و تبعات شوم جنگ شده و تقریباً منطقهٔ امن و آرامی را در جامعه و معرکه جنگ نمی‌توان مشاهده کرد. 🔷چنانکه وجود گوشی‌ های هوشمند و و زهرآلود در محیط خانواده، این و تهدیدها را هزار چندان می نماید. که در غفلت و سهل‌انگاری والدین، زمینه ذبح ناجوانمردانه کودکان را فراهم کرده و خوشبختی و سعادت واقعی را از آنها سلب کرده است. 2⃣تلفات و خسارت‌های مرگبار و جبران ناپذیر 🔷دومین تفاوت با جنگ‌ های نظامی و رایج دنیا را می‌توان در و مشاهده کرد. با کمی دقت و تأمل در میزان خسارت‌های برجای ‌مانده از جنگ سخت، متوجه خواهیم شد که در این جنگ‌ها نوعاً به زنان و کودکان و سال‌خوردگان آسیب کمتری وارد شده و بیشتر به مردان جنگی و کسانی که در میدان نبرد حضور دارند، آسیب وارد می‌شود. 🔷این در حالی است که در کارزار و رسانه‌ای حتی کودکان و زنان و سالخوردگان نیز در امان نبوده و همه آنها در معرض آماج و میکروبی قرار دارند. بمب‌های میکروبی و ویروسی که و و اندیشه و را نشانه گرفته، به‌ طوری‌که نه فقط حیات مادی و دنیوی و نوجوانان، بلکه جامعه انسانی را در معرض فنا قرار داده و سعادت واقعی را از جامعه انسانی سلب می‌نمایند. ... منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️رونمایی از کالا با جلوه‌گری زنان (بخش اول) 🔶اگر در جهت و لیبرالیسم از زیبایی و فریبندگی برای خود بهره ببرد، جای تعجب نیست، اما نگاه شیء انگارانه به زن از سوی صاحبان سرمایه و شرکت‌های تبلیغاتی در چه توجیهی دارد؟ 🔷در این‌که تحول ساختاری اجتماع دارد را به‌ سوی پیش می‌برد، شکی نیست، زیرا تبلیغات دیداری و شنیداری رسانه‌های رسمی و مجازی، بیلبوردها، اتوبوس‌ها، مراکز خرید و دیوارهای شهر، همه‌جا را پرکرده‌اند، تا سبکی متفاوت از رفتار، تفکر، روابط انسانی، تغذیه و پوشش را در سطح جامعه رواج داده و زندگی ایرانی و اسلامی ما را دستخوش تغییر کنند. 💠چرا حضور در اهمیت دارد؟ 🔷امروزه که رقابت تنگاتنگ میان صاحبان سرمایه، برای جذب مخاطب و افزایش افزوده و فروش هرچه بیشتر محصولات برقرار است و هم از دیرباز، را به‌عنوان اهرم تبلیغی مؤثر برای اقناع مخاطب، جهت خرید کالا، می‌دانستند، را به‌ نام «تجدد و تمدن» به خورد جوامع دیگر داده و آن را نمادی از مدرنیته معرفی می‌کنند. 🔷از سوی دیگر، زنان چون نگاه تنوع‌طلب و دقیق‌تری نسبت مردان دارند و بیشتر مجذوب تغییرات می‌شوند، با استقبال از ، که با و در عرصه‌های اجتماعی، و نیز حمایت از حقوق اجتماعی زنان، توانستند، بر از خودبیگانگی زنان، سرپوش بگذارند، به میدان آمدند و برخی هم با و ، با بی‌حرمت‌کردن و کاستن ارزش زن مسلمان، به عرصه تبلیغات وارد شدند، تا فروشندگان و تولیدکنندگان و تجار بتوانند برای گرمی بازارها از آن‌ها بهره ببرند. ... نویسنده: صدیقه شریفی منبع: تبیان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند @Farsna
تبیین
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند @Farsna
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی 🔹جناب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دامت تأییداته، اکنون که آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافته‌اند، با تشکر فراوان از خدمات ارزنده‌ی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ی افتخارآمیزی که در پایه‌گذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند، جناب‌عالی را که علاوه بر صلاحیتهای قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گرانبها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا میباشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب میکنم. 🔹انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدّی به مأموریتهای اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد. 🔹ثانیاً: ادامه‌ی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه. ثالثاً: گسترش فناوریهای نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی. 🔹رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری. خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف. سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 ‌روسای قوه‌قضائیه پس از انقلاب، از آغاز تاکنون @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا