eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شهادت باب‌الحوائج حضرت جوادالائمه تسلیت باد @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️رونمایی از کالا با جلوه‌گری زنان (بخش چهارم و پایانی) 🔶اگر در جهت و لیبرالیسم از زیبایی و فریبندگی برای خود بهره ببرد، جای تعجب نیست، اما نگاه شیء انگارانه به زن از سوی صاحبان سرمایه و شرکت‌های تبلیغاتی در چه توجیهی دارد؟ 💠خشونت علیه زنان 🔷براساس اصل شرطی شدن روان‌شناختی، جامعه‌ای که هر روز تصاویر را در کنار کالاهای تبلیغاتی ببیند، کم‌کم را به‌ عنوان کالا تلقی کرده و بر اثر تکرار این موضوع، زنان گمان خواهند کرد که همواره در حاشیه زندگی هستند، و در اصل آن تأثیری ندارند. این دیدگاه مصداقی از به‌ کارگیری خشونت علیه شان و منزلت اجتماعی است. 💠تعالی روح زنان از بین می‌رود 🔷 از در آگهی‌ها، آن‌ها را به دنبال آراستگی و زیبایی و جلوه‌های ظاهری سوق می‌دهد، و به‌ جای اینکه به و درون و انسانیت خود بپردازند، و به تشکیل خانواده و وظایف اصلی یک زن توجه کنند، آن‌ها را به خود مشغول کرده و باعث تربیت نادرست یک نسل می‌شوند. 💠تهاجم دشمن را جدی بگیریم 🔷برای اینکه نگاه و به ، جایگزین نگاه سخیف فعلی شود، جامعه ما باید باور کند تا با مواجه است، که سوژه ابزار تبلیغی او شده و کیان خانواده و اصالت فرهنگی مردم ایران را نشانه گرفته است. 🔷بنابراین جا دارد تا دستگاه‌های مسئول، در امر کالاهای ایرانی ورود جدی کنند، و با توجه به قوانین مدونی که برای انتشار آگهی‌ها وضع‌شده، اجازه ندهند تا با استفاده ابزاری از زن، فرهنگ مبتنی بر عزت و در جامعه، مخدوش شود. نویسنده: صدیقه شریفی منبع: تبیان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️ضرورت تربیت دینی (بخش دوم) 🔶یکی از بر والدین این است که آن‌ها را با خدا و اهل بیت علیهم السلام و و آشنا سازند. با فطرتی پاک متولد می‌شود و این پدر و مادر هستند که باید فطرت او را در مرحله‌ی عمل و رفتار نیز هدایت کنند و به فعلیت تبدیل نمایند. 💠آغاز آموزه‌های دینی 🔷به نظر می‌رسد، ایجاد زمینه‌های ، از همان بلکه، قبل از آن، آغاز می‌شود؛ زیرا، اذان گفتن در گوش راست کودک و اقامه گفتن در گوش چپ او، کام برداشتن با خاک کربلا یا آب فرات به صورت غیر مستقیم، آموزش توحید، نبوت، امامت و ولایت است، که در ضمیر ناخودآگاه او تأثیر فراوان دارد. دستور به پرهیز از همبستری در حضور نوزاد، از فهم و درک وی حکایت دارد و تجربه‌ی بشری نیز فهم نوزاد را اثبات می‌کند. 🔷زن فرانسوی تحت عمل جراحی مغز و اعصاب قرار گرفت؛ هنگامی که جرّاح تیغ را بر عصبی از اعصاب او گذاشت، در حالت بی‌هوشی مطلق، شروع به خواندن سرودی با زبان آلمانی کرد؛ تیم جراحی بسیار شگفت زده شدند و شگفتی آنان زمانی فزونی یافت که بعد از عمل جراحی فهمیدند که این خانم اصلاً زبان آلمانی را فرا نگرفته است؛ 🔷پس از تحقیق و پژوهش در این زمینه روشن شد هنگام نوزادی وی، که سربازان آلمانی به فرانسه حمله کرده بودند، در آن هنگام سربازان آلمانی آن سرود را می‌خواندند که در ضمیر ناخودآگاه وی نقش بسته و اکنون آشکار گشته است. [۱] از نگاه نویسنده، آموزش‌ها و تربیت غیرمستقیم از قبل از تولد تا ۲ سالگی شروع می‌شود و از ۲ سالگی آموزش‌های مستقیم آغاز می‌گردد که در هر مرحله باید بخشی از را به کودک آموزش داد. 🔷امیرالمومنین امام علی (ع) درباره‌ی آغاز تربیت به امام حسن (ع) می‌فرمایند: «هنگامی که کودک و دارای نیت سالم و پاک بودی، بر ادب آموختن تو همّت گماشتم». [۲] باز در سخن دیگری می‌فرماید: «من قبل از آن که دلت سخت و فکرت مشغول شود به تربیت تو پرداختم». [۳] ... پی‌نوشت‌ها [۱] الگوهای تربیت کودکان و نوجوانان، ص ۴۰ - ۴۱ [۲] نهج البلاغه، نامه۳۱، ص۳۳۸؛ روضة المتقین، ج۱۳، ص۸۲ [۳] همان 📕دوران‌طلایی‌تربیت (محمدعلی‌قاسمی) منبع: وبسایت‌راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️سعادت و لذت در قرآن (بخش چهارم و پایانی) 🔶يكی از مباحث مهم علم اخلاق مقوله‏ و است، و اينكه سعادت چيست؟ و لذت كدام است؟ مقوله ای است كه ذهن علمای اخلاق را به خود مشغول داشته است. در اين نوشتار به تعريف و از منظر پرداخته مي‏شود. 🔷گمشده‏ انسان در دنيا، و است، و مشكلات موقت را برای رسيدن به آن تحمل مي‏كند، و هنگامی كه به آن زندگی ابدی و لذت هميشگی رسيد، كامياب شده و به و رسيده است. قرآن كريم در آياتی واژه را با تعابير مختلف بكار برده است. 🔷در جايی ميفرمايد: «لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْكَبِيرُ؛ [بروج،۱۱] برای كسانی كه ايمان آورده ‏اند و كارهای شايسته انجام داده‌‏اند، بهشت هایی است، كه در آن نهرهايی جاريست و آن است»؛ و در آيه‏ ديگری چنين میفرماید: «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛ [مائده، ۱۱۹] خدا از آنان راضی و آنان نيز از خدا راضی هستند و اين است». 🔷و در برخی ديگر از آيات، تعبيری متفاوت با تعبير فوق را مورد استفاده قرار داده و ميفرمايد: «الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ يُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِيهَا نَعِيمٌ مُقِيمٌ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا... [توبه، ۲۰،۲۱و۲۲] كسانی كه ايمان آوردند و در راه خدا هجرت و با اموال و جان هایشان، جهاد كردند، منزلت شان در پيشگاه خدا بزرگتر و برتر است، و آنان خود رستگارانند؛ پروردگارشان آنان را نزد خود به رحمت و خوشنودی، و بهشت هایی كه برای آنان در آنها نعمت های ماندگار است، مژده میدهد؛ همواره در ان جاودانه اند... نویسنده: آیت‌الله‌مصباح‌يزدی (اخلاق در قرآن) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️با چه نباید ازدواج کرد؟ / استاد معاونیان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا