eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عاقبت ترک و از منظر دین (بخش اول) 🔶عاقبت ترک و از منظر قرآن بدین شرح است: 💠 🔷بر اساس آیه ۷۸ و ۷۹ سوره‌ی مائده گروهی از بنی اسرائیل بر اثر و تجاوز از حق و ، به زبان داوود و عیسی بن مریم علیهم السلام شدند: «لُعِنَ الَّذینَ کَفَروا مِن بَنی إسرائیلَ عَلی لِسانَ داوُدَ و عیسی ابنِ مَریَمَ… ؛ از میان بنی اسرائیل آنان که ورزیدند، به زبان داوود و عیسی بن مریم مورد قرار گرفتند؛ این (کیفر) از آن روی بود که ورزیده و (از فرمان خدا) تجاوز میکردند»؛ «کانوا لایَتَناهَونَ عَن مُنکَرٍ فَعَلوهُ لَبِئسَ ما کانوا یَفعَلون؛ آنان یکدیگر را از که مرتکب می شدند، نمیکردند؛ راستی چه بد بود آنچه می کردند». 🔷پیامبر اکرم (ص) در تفسیر این آیه می فرمایند: هنگامی که بنی اسرائیل مرتکب شدند، علماءشان آنان را از روی نهی کردند و پس از آن با آنان می نشستند و می خوردند و می آشامیدند، گویا آنان هیچ گناهی را مرتکب نشده اند. وقتی که خداوند آنان را اینگونه یافت، قلوبشان را به یکدیگر نزدیک کرد و آنان را به زبان پیامبری از پیامبران لعنت کرد. آنگاه فرمود حتماً باید و کنید و دست افراد نادان را بگیرید و به سوی دعوت نمایید، وگرنه خداوند قلوب شما را همانند یکدیگر می کند و شما را از خود دور می سازد ؛ همانطور که آنها را از رحمت خویش دور ساخت. [۱] 🔷به فرموده ی امام علی (ع) خداوند امت های پیشین را، جز به سبب و نکرد، و از رحمت خود دور نساخت؛ خداوند سفیهانشان را به واسطه گناهان، و دانشمندانشان را بر اثر ترک نهی از منکر لعن کرد. [۲] ... پی‌نوشت [۱] تفسیر المیزان، ج ۶، ص ۸۳ [۲] نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲ نویسنده: فیروزجائی منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت به نقل از راه بهشت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عاقبت ترک و از منظر دین (بخش دوم) 🔶عاقبت ترک و از منظر قرآن بدین شرح است: 💠عذاب فراگیر (۱) 🔷از دیگر پیامدهای ترک و عذابی است که افزون برگناهکاران، شامل امر به معروف و نهی از منکر نیز می شود: «واتَقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خَاصَةً واعلَموا أنَّ اللهَ شَدیدُ العِقاب؛ [انفال، ۲۵] و از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد، بترسید، و بدانید که خدا سخت کیفر است». ابن عباس در تفسیر این آیه میگوید: عذاب خدا که بیاید، ستمکار را از غیر ستمکار جدا نمی سازد. هم چنین گفته اند که ظالمان به سبب ظلمشان عذاب میشوند، و غیر ظالمان بر اثر و . [۱] 🔷در روایتی امام باقر (ع) می فرمایند: خداوند به حضرت شعیب (ع) وحی کرد، که من صد هزار نفر از قوم تو را هلاک خواهم کرد: چهل هزار نفر از آنها اهل معصیت و گناه، و شصت هزار هم از هستند؛ شعیب نبی (ع) تعجب کرد و گفت: پروردگارا! اشرار مستحق عذاب هستند، ولی چرا اخیار و خوبان عذاب می شوند؟ خداوند فرمود: زیرا آنان با گناهکاران مداهنه و سازش کردند (امر به معروف و نهی از منکر نکردند) و در موردی که من غضب کردم آنها غضب نکردند. [۲] 🔷در اصول کافی روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است، که خداوند دو فرشته را برای ویران کردن شهری فرستاد؛ وقتی آن دو فرشته به آن شهر آمدند، مردی را دیدند که مشغول دعا و گریه و تضرع است، از این رو یکی از دو فرشته - با وجود اینکه مرد عابد و این احتمال که شاید او پس از فرمان خدا توبه کرده است - در ویران کردن آن شهر تردید کرد و برای روشن شدن دستور خداوند برگشت و خدا بر اجرای آن دستور و زیر و رو کردن آن شهر، فرمان دوباره داد؛ آنگاه خداوند فرمود: آن مرد هیچگاه رنگ صورتش به خاطر غیظ و غضب برای خدا تغییر نکرده است. [۳] ... پی‌نوشت‌ها [۱] عبدالله سالمی، روض البیان، ج ۹، ص ۹۴ [۲] اصول کافی، ج ۵، ص۵۵، روایت ۱ [۳] همان، ص ۵۸، روایت ۸ نویسنده: فیروزجائی منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت به نقل از راه بهشت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا