eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعرخوانی «بنی‎فاطمه» در اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش دوم) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. 💠برکات مهدوی 🔹یکی از سؤالات درباره مباحث مهدویت این است که چگونه می توان از فیوضات امام غایب بهره مند شد؟ امامی که در پس پرده غیبت است، می تواند در حیات بشری اثری داشته باشد؟ جابر بن عبد الله انصاری با شنیدن خبر غیبت حضرت مهدی (عج) از نبی اکرم (ص) پرسید: «فَهَل یقَعُ لِشِیعَتِهِ الإِنتفاعُ فِی غَیبَتِهِ؟؛ آیا در غیبت حضرت، شیعیانش بهره و فایده ای از او خواهند برد؟» حضرت رسول فرمودند: «اِی و الَّذِی بَعَثَنِی بِالنُّبُوَّه إِنَّهُم ینتَفِعُونَ بِهِ وَ یستَضِیئُونَ بِنُورِهِ کانتِفاعِ النّاسِ بِالشّمسِ و إِن جَلَّلَها السِّحَابٌ؛ بله، قسم به کسی که مرا به نبوت برانگیخت، همانا شیعیانش از او بهره مند می شوند و به نور او روشنی می یابند؛ همانند بهره مندی مردم از خورشید، آن گاه که ابر آن را پوشانده باشد». 🔹از آن جایی که مشیت خداوند بر این تعلق گرفته است که نظام هستی، نظام اسباب و مسبّبات باشد، برای فیض وجود و دیگر فیوضات به واسطه ای نیاز بود که از طرفی بتواند با عالم ماده مرتبط باشد و در قالب انسان مادی تجلی یابد و از سوی دیگر، نزدیکترین و مقرب‌ترین موجود در عالم هستی به خالق متعال باشد. به همین دلیل است اولین چیزی که به وسیله آفریدگار هستی خلق شد، انوار طیبه ائمّه معصومین علیهم السلام بود و به واسطه آنان، فیض وجود به دیگر موجودات افاضه شد. (عج) واسطه فیض بین خالق و مخلوق است، و نور وجود، علم و هدایت به واسطه او به مخلوقات می رسد. 🔹آن حضرت به عنوان یکی از معصومین علیهم السلام، هدف نهایی آفرینش انسان و جهان است و مخلوقات همانگونه که در پیدایش خود نیازمند هدف نهایی هستند، در تداوم، استمرار و بقای خلقت نیز به آن نیازمندند. بنابراین، موجودات عالم، هم اصل وجودشان به واسطه امام است، و هم نعمت هایی را که در طول حیات خود دارند، به واسطه وجود بابرکت امام است. «بِبَقَائِهِ بَقِیتِ الدُّنیا و بِیمِینِهِ رُزِقَ الوَری؛ دنیا به واسطه‌ی بقای او باقی است و مخلوقات به برکت او روزی داده می شوند». [مفاتیح الجنان، دعای عدیله] این حقیقت در بیان نورانی معصومین علیهم السلام به خوبی بیان شده است. ... نویسنده: سید علی محمدی متکازینی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله  اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️زنان مجرد شادتر از زنان متأهل هستند؟ 🔹این، عنوان خبری بود که چندی قبل، بخش فارسی‌زبان شبکه‌ی آن را منتشر و برای بیشتر دیده‌ شدن خبر، به تبلیغش در صفحه‌ی اینستاگرام خود نیز پرداخت. خبری که شاید ابتدا مطلبی پژوهشی و تحقیقی به نظر آید؛ اما کمی دقت به مضمون آن، نشان می‌دهد که این موضوع، تنها پژوهشی ساده نیست و شروعی برای یک است؛ هدفی به‌نام و جمعیت کشورهای فارسی‌زبان و مسلمان که پشت ظاهر عادی و معمولی اخبار پنهان شده است و  نشان از تلاش برای به‌راه‌ انداختن یک می‌دهد. سناریوی اولیه‌ی این جریان در قالب خبری پژوهشی، آن‌هم در بخش فارسی‌زبان شبکه‌ی بی‌بی‌سی منتشر می‌شود و نگارش مطلب، به‌ حدی زیرکانه است که مخاطب تصور وجود جریانی فکری برای تغییر شیوه‌ی زندگی خود را حس نمی‌کند. 🔹در بخشی از مطالب این خبر، به مزایای برای اشاره می‌شود و اعتقاد بر این است که مجردها، روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتری برخوردارند، از شغل خود بیشتر از افراد متأهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تری می‌خورند و در سن پیری، تنهایی را کمتر احساس می‌کنند. در بخش دیگری از این مطلب نیز، با تشویق زنان و دختران به حمایت از افزایش تجرد، به توهین و انکار غریزه‌ی انسانی تولید نسل پرداخته شده و آمده است: «ما همه باید با هم به حمایت از دخترانی برخیزیم که خود را فراتر از وسیله‌ی تولید نسل و ارضای نفس دیگران می‌بینند و به آنان اطمینان بدهیم که به نیرو و همت‌شان باور دارند و به دیده‌ی قدر نگریسته می‌شوند». اما نکته‌ی قابل توجه آن است که در این گزارش، هیچ منبعی برای اثبات ادعا ارائه نشده و مطلب تنها بر پایه‌ی مصاحبه با چند زن مجرد بیان شده است. 🔹همچنین حمایت از تجرد و تلاش برای منصرف‌کردن جوانان از ازدواج، تنها به بخش فارسی‌زبان این شبکه که مخاطبان اصلی آن کشورهای مسلمان‌نشین از جمله افغانستان، تاجیکستان و ایران هستند، محدود شده است. این تلاش رسانه‌ی رسمی، بازتاب‌دهنده‌ی برای ، و در نهایت کاهش جمعیت در کشورهای آسیایی - به‌ ویژه - در حالی انجام می‌شود که و دیگر کشورهای اروپایی با ارائه‌ی ، در حال به و تولد فرزند بیشتر هستند؛ طوری که براساس طرح‌های تشویق به فرزندآوری، مادران شاغل می‌توانند برای تولد فرزند خود، حدود ۵۲ هفته مرخصی زایمان دریافت کنند و در ایام این مرخصی نیز، از تمامی مزایای شغلی و ارتقای جایگاه، بهره‌مند خواهند شد. 🔹از سوی دیگر دولت انگلیس برای تولد هر فرزند، علاوه بر اعطای انواع کمک‌هزینه به والدین، خدمات مختلفی از جمله امکانات رفاهی در ایام تحصیل کودک و تأمین هزینه‌های رشد طفل را برای والدین فراهم می‌کند. با وجود مصوب‌ بودن شرایط قانونی برای تشویق شهروندان به ازدواج و به‌ ویژه فرزندآوری در انگلیس، شاهد برای جوانان در کشورهای دیگر، از جمله و ایران هستیم. تلاشی که از طریق رسانه‌ی رسمی این کشور و به‌صورت غیرمستقیم در حال انجام است و با طرح معایب ازدواج، را به افراد القا می‌کند. به نظر می‌رسد تأکید بر تجرد، از جمله تلاش‌هایی‌ست که برای کم‌رنگ‌شدن ازدواج و صورت می‌گیرد، تا پازل‌های تخریب جامعه و در نهایت نژاد ایرانی، یک به یک تکمیل شود و نقش مادران را کم‌رنگ جلوه دهد. شایسته است که مسئولان و  متولیان فرهنگی، جهت گسترش در کشور، بیش از پیش تلاش نمایند و با تدوین برنامه‌ای جامع و کامل، به مقابله با کارشکنی غرب در راستای ازبین‌بردن مفهوم خانواده و ازدیاد نسل بپردازند. منبع؛ وبسایت پیام زن @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش چهارم) 🔸 را بی شک بايد يکی از مهم ترين و تاثيرگذار ترين انقلاب های جهان دانست، که آثار آن هم در درون مرزها و هم فراتر از مرزها بسيار عميق بوده است؛ به گونه ای که با توجه به اين تحولات و دستاوردهايی که به صورت مستقيم يا غير مستقيم از اين انقلاب ناشی شده است، می توان آن را انقلاب به معنای واقعی کلمه دانست؛ يکی از ويژگى هاى اين تحولات و دستاوردها اين است که در اکثر زمينه ها حاصل شده است، به گونه ای که شاهد يک تحول عظيم و فراگير در کل ساختارهای کشور بوده ايم. هدف اصلی در اين مقاله اين است که برخی از را مورد تحليل و ارزيابی قرار دهيم. 💠دستاوردهای سياسی 4⃣ «تحقق آزادیهای مشروع منطبق با ارزش ها و بنيان های بومی» 🔹اين در حالى است که تا پيش از تنها آزادی که وجود داشت، آزادی در مسير هر چه نزديکتر شدن به از نظر بود و فراتر از آن چيزى به نام آزادی به ويژه از نظر سياسی، اقتصادی و اجتماعی حتی با معنای غربی آن وجود نداشت، و تنها روزنه های به وجود آمده در مقاطعی از تاريخ همچون مشروطه و يا تحولات شهريور ۲۰،  برای آزادی های سياسی نيز بلافاصله با روی کار آمدن ديکتاتوری جديد بسته می شد و به اين ترتيب تبديل به آرزوی دست نایافتنی ملت ايران شده بود و به همين دليل بود که يکی از شعارهای اصلی مردم در راهپيمايی های پيش از انقلاب اسلامی عبارت بود از «استقلال، ، جمهوری اسلامی »؛ 🔹شعاری که آن را عصاره خواست های ملت در جريان انقلاب اسلامی دانسته اند و عنصر در آن نقش برجسته ای دارد، به همين دليل است که دادن و منطبق با ارزش های بومی که آزادی توام با مسئوليت در برابر خدا، [۱] پس از پيروزى انقلاب اسلامی به يکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تبديل شد و دولت جمهوری اسلامی ايران موظف به «تأمين‏ آزادی های سياسی و اجتماعی در حدود قانون» [۲] گرديد. بر همين اساس آزادی های متعدد در عرصه های سياسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران به رسميت شناخته شده است که محدوده آن ها را ارزش های بنيادين و مصالح ملی تعيين می کند. 5⃣ «تغيير در سياست خارجی کشور، استقلال در تصميم سازی های ديپلماتيک و نزديک شدن به ملت های مظلوم و مستضعف» 🔹اين در حالى است که تا پيش از پيروزى انقلاب اسلامی، سياست خارجی کشورمان تابعی از سياست های قدرت‌های سلطه گر جهانی بود و رژيم شاه به گونه ای به تدوين و اجرای سياست خارجی خود می پرداخت که گويی مسئوليت وی، نه حفظ و تامين منافع ملی، بلکه حفظ منافع غربی هاست و حتی از تصريح به اين مساله نيز ابايی نداشت، چنانکه شاه در پاسخ در زمينه مطرح شدن ايران به عنوان ژاندارم منطقه صريحا اين ماموريت خود را به منظور حفاظت از منافع غرب عنوان کرده و می گويد: «ارتش ما در واقع قادر بود در اين ناحيه كه براى اهميت استراتژيك فوق العاده‌ای دارد، هرگونه ناآرامی محلی را متوقف يا در نطفه خفه كند». [۳] نتيجه چنين سياست هايى اين بود که علاوه بر خدشه دار شدن حيثيت بزرگترين کشور شيعه جهان بابت ارتباطات پيدا و پنهان آن با رژيم صهيونيستی، و عدم استقلال در تصميم گيری های سياست خارجه، ملت ايران نيز هزينه های هنگفتی را در اثر اين سياست ها مجبور بودند متحمل شوند، همچون دخالت های بی دليل ايران در ظفار. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] ر.ک: بند ۶ اصل ۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران [۲] اصل ۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران [۳] پهلوی، محمدرضا؛ پاسخ به تاريخ، ترجمه­ حسين ترابيان، تهران، بی‌نا، ۱۳۷۱، چ اول، ص ۲۶۶، نقل از محمدعلی زندی، ايران ژاندارم منطقه، سايت پژوهشکده باقر العلوم (ع) نویسنده؛ سید روح الله لطیفی منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم @tabyinchannel
⭕️بدترین بیماری روحی و عقلی 🔹بدترین بیماری روحی و عقلی - که بدتر از آن بیماری ای نیست‌ - شرک است... این است که کسی در وجوب وجود، یا در آفرینش جهان، یا در تدبیر و اداره آن، یا در تشریع دین، یا در استحقاق عبادت و طاعت، شریک یا همتایی برای خداوند متعال قائل باشد.   📕 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة)، ص ۸۱ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عشق به امام زمان چگونه تحصيل ميشود؟ (بخش سوم و پایانی) 🔸در خصوص اينکه چگونه عشق (عج) را در دل خود ايجاد کنيم و اين شعله را در قلب خود فروزانتر از پيش گردانيم، توجه به اهميت و جايگاه محبت و عشق نسبت به امام زمان و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام خالی از لطف نيست. ما شيعيان معتقديم که ارتباط ما با اهل بيت تنها از نوع ارتباط هادی و هدايت شونده منهای هر گونه پيوند و رابطه عاطفی و قلبی نيست، بلکه ارتباط با ائمه طاهرين و خاندان مطهرشان از جنس محبت، مودت و عشق ورزی است، تا آنجا که امام صادق (ع) ميفرمايد: «هل الدين الا الحب؛ آيا دين چيزى غير از محبت است؟». 🔹اين طبيعت انسان است که سعی در برقراری ارتباط با کسانی دارد که برای او مفيد باشند و گره ای از مشکلات او باز کنند؛ حال اگر بدانيم که عليهم السلام به ملاحظه جايگاه رفيع خويش می توانند در مشکلات دنيا و در مواقف سخت عالم آخرت به فرياد ما برسند، و دوستی و محبت ايشان دارای آثار فوق العاده اينچنينی است، بيش از پيش مجذوب گوهر محبت ايشان ميشويم. به عنوان مثال رسول خدا (ص) ميفرمايند: «حبی و حب اهل بيتی نافع فی سبعة مواطن اهوالهن عظيمة: عند الوفاة و فی القبر و عند النشور و عند الکتاب و عند الحساب و عند الميزان و عند الصراط؛ محبت من و خاندانم در هفت جا که هول و هراس آنها عظيم اند، سودمند است: هنگام مرگ، در قبر، هنگام رستاخيز، هنگام گرفتن نامه اعمال، هنگام محاسبه اعمال، در کنار ميزان اعمال و هنگام عبور از صراط». [۱] 🔹نکته ديگر در مورد معرفت و شناخت نسبت به (عج) اين است که تحصيل آن تنها در زمينه دستيابى به محبت و عشق ايشان اهميت پيدا نميکند، بلکه تحقق امور بسيار مهم ديگرى نيز در گرو شناخت و معرفت امام معصوم (ع) است، که از جمله مهم‌ترين آنها نجات از مرگ در جاهليت و کفر است. در روايات فراوانی از شيعه و سنی، مرگ همراه با عدم شناخت (عج) مساوی با مرگ جاهليت قرار داده شده است. پيامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «من مات و هو لا يعرف امامه مات ميتة جاهلية؛ هر کس بميرد در حالی که امام خويش را نمی‌شناسد، به مرگ جاهليت مرده است». [۲] از بحث معرفت و (عج) به عنوان راه اصلی تحصيل عشق حضرت که بگذريم، توجه فراوان ما به و التزام جدی و عملی ما به و و در يک کلمه ، راه ديگر تحصيل محبت حضرت است. 🔹آرى برای اينکه محبت امام زمان (عج) در دل ما بيشتر شود و ارتباط قلبی و عاطفی ما با حضرت محکمتر گردد، بايد به خود با جديت عمل نمائيم؛ واجبات خود را با دقت انجام دهيم و محرمات و گناهان را ترک کنيم، با اين توضيح که نامه اعمال ما به حضرت عرضه ميگردد و ما نبايد با ترک وظايف دينى خود و با انجام گناه، حضرت را آزار دهيم و از خود ناراضی کنيم. بديهى است کسی که امام عصر (عج) را با اعمال ناشايست خود بيازارد، نبايد توقع داشته باشد که عشق و محبت حضرت روز به روز در دل او بيشتر گردد. بين ما و امام زمان‌مان حجاب ميگردد و راه ارتباط عاطفی و قلبی ما را با ايشان مسدود ميکند. گناه شايد در ظاهر و البته به طور موقت، شيرينی و حلاوتی به همراه داشته باشد، امّا در حقيقت بسيار تلخ است، چرا که ما را از امام زمان (عج) دور و دور تر ميکند؛ و در نقطه مقابل آن، ما را به حضرت نزديک ميکند و موجبات رضايت حضرت از ما را فراهم می آورد. بنابراين در مسير تحصيل عشق به امام زمان (عج)، در کنار تلاش برای کسب معرفت و شناخت نسبت به حضرت از اهميت بسيارى برخوردار است. پی نوشت‌ها؛ [۱] محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ج ۱، ص ۵۱۸ [۲] همان منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم @tabyinchannel
⭕️مخالفت روحانیت با تمدن دروغین 🔹 با ترقی مخالف نیست؛ با ترقی محمدرضایی مخالف است. با این تمدن «دروازه تمدن» مخالف است، این «دروازه تمدنی» که همه چیز ما را به باد داد. با این آزادی «آزاد زنان و آزاد مردانی» که ایشان می‌گویند مخالفند؛ نه با . آزادی سر جای خودش، اما بی‌بند و باری؟ آزادی یعنی هر که دلش می‌خواهد هر کاری بکند! می‌خواهم هروئین بکشم، به شما چه! می‌خواهم قمار کنم! می‌خواهم کارهای زشت بکنم! با این مخالف است روحانیت؛ نه با آزادی بیان؛ نه با آزادی قلم؛ نه با آزادی گفتار؛ نه با روشنگریها؛ نه با صنعت... 📕صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۷ منبع: وبسایت روح الله @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا