eitaa logo
تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
442 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️گستره عفاف (بخش پنجم) 🔸در این نوشتار برآنیم که ثمرات و نتایج را در جامعه مورد بررسی قرار داده، و با نگاهی به عوامل سیر نزولی توجه به فرهنگ و ، راهکارهای اجرایی که باعث رشد و ترویج این فرهنگ در جامعه می شود را ارائه دهیم. 💠علل کم توجهی به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی (۱) 🔹ارزش آثار و نتایج و را زمانی به خوبی می توان دریافت که با فقدان آن در ای مواجه باشیم. برای آگاهی از عوارض و باید به مراجعه کرد که در این زمینه پیشگام بوده اند. در چنین صورتی خواهیم دید که به اسم تمدن و چه بسیاری ، بهداشتی، روانی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی گریبانگیر آن جامعه شده است. 🔹کم اهمیت دادن به «عفاف»، «حجاب» و اجرای آن در جامعه خود زمینه‌ های و آثار زیانبار فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. شناخت عوامل مؤثر در سیر نزولی توجه به و می تواند ما را در تبیین هر چه بهتر راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب یاری دهد. آنچه در ادامه از آن سخن به میان می آید، اشاره به این عوامل می باشد: 1⃣«تبیین نشدن شایسته فرهنگ اسلام»؛ پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گرایش به و دیانت و انجام در جامعه به نحو خوبی رشد و بالندگی داشته است. برخی سیاستمداران کشور را پاک و سالم دانسته و به تصور اینکه این روند و این فضا ادامه خواهد داشت، از برنامه ریزی برای تبیین و استمرار که و نیز جزو آن است، تا حدی غافل شدند و به مسائل دیگری که گمان می کردند از اهمیت بیشتری برخوردار است، پرداختند. 2⃣«بحران سازی های متعدد دشمن»؛ این برخی از کارگزاران حکومت دینی را در مقاطعی به خود مشغول کرده و فرصت برنامه ریزی صحیح را از آنها سلب کرد. بحران هایی از قبیل جنگ، بحران های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و تنش های اجتماعی، که همه ما مصادیق بسیاری را از اول انقلاب تا حال، شاهد بوده ایم. 3⃣یکی دیگر از عوامل مؤثر بر سیر نزولی توجه به و در جامعه، است. عرصه‌ های فرهنگی به افراد خوش ذوق، ، و نیازمند است، که به صورت دقیق و عمیق بتواند را از منابع غنی اسلامی فهمیده و به شیوه صحیح ارائه دهند. از جمله موارد مهم در این زمینه، دقت نظر بیشتر در رابطه با تهیه محتواهای کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی است که بایستی مد نظر قرار گیرد، به نحوی که مطالب از ذوق و جذابیت لازم برخوردار بوده و با طبع جوان امروز تناسب داشته باشد، و آنان را جذب و اغنا کند، که البته در سال‌های اخیر به این مقوله توجه بیشتری شده است. ... منبع: تبیان @tabyinchannel
⭕️پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله:  🔸«مَنْ عَـمِلَ عَلى غَـيْرِ عِـلْمٍ كانَ ما يُفْسِدُ اَكْثَرَ مِمّا يُصْلِحُ».  🔹هر كس كه بدون و كار كند، بيش از آنكه كند، مى كند! 📕بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۱۵۰ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️زندگی امام جواد علیه‌ السّلام الگوست 🔹زندگی  علیه‌السّلام هم الگوست.  امام جواد علیه‌السّلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌ و پنج سالگی از دنیا رفت. این نیست که ما بگوییم؛ تاریخ می‌ گويد؛ تاریخی که غیر شیعه آن را نوشته است. آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا کرد. اینها چیزهای خیلی مهمّی است؛ اینها می تواند برای ما الگو باشد. بیانات مقام معظم رهبری ۷۷/۰۲/۰۷ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️بخشی از نامه ۳۱ نهج البلاغه (وصیتنامه امام علی علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام) - (بخش چهارم) 🔹پسرم آگاه باش احدى از وجود خداوند چنانكه پيامبر - صلّى الله عليه و آله - خبر داده خبر نداده است، پس به پيشوايى آن حضرت راضى باش، و براى رسيدن به منزل نجات، رهبريش را بپذير، كه من از نصيحت به تو كوتاهى نكردم، و تو در انديشه‏ات نسبت به صلاح خود هر چند بكوشى به ميزان انديشه‏اى كه من در باره تو دارم نخواهى رسيد. پسرم معلومت باد اگر براى پروردگارت شريكى بود، پيامبران آن شريك به سويت مى‏آمدند، و آثار ملك و سلطنت او را ديده، و به افعال و صفاتش آشنا مى‏شدى، اما او خدايى‏ يگانه است، همان گونه كه خود را وصف نموده، كسى در حكمرانيش با او ضديّت نمى‏كند، هرگز از بين نمى‏رود، و هميشه وجود داشته، 🔹اوّل است پيش از همه اشياء و او را اوليّتى نيست، و آخر است بعد از همه اشياء و او را نهايتى نمى‏باشد، بزرگتر از آن است كه ربوبيّتش به احاطه دل و ديده ثابت گردد، چون به اين حقيقت آگاه شدى در بندگى بكوش چنانكه شايسته مانند توست كه كوچك منزلت و فقير و كم قدرت و بسيار ضعيف است، و در طلب طاعت، و در ترس از عقوبت، و بيمناكى از خشم شديدا به پروردگار خود نيازمند است، زيرا چنين پروردگارى جز به خوبى تو را فرمان نداده، و جز از زشتى باز نداشته است. پسرم تو را از دنيا و وضع آن و از بين رفتن و دست به دست شدنش آگاه كردم، و از آخرت و آنچه براى اهلش در آنجا آماده شده خبر دادم، و براى تو در رابطه با هر دو جهان مثلها زدم تا به آنها پند گيرى و بر اصول آن گام بردارى. 🔹داستان آنان كه دنيا را آزموده‏اند داستان مسافرانى است كه در جايى خراب و همراه با قحطى و تنگى منزل گرفته‏اند و عزم رفتن به منطقه‏اى پر نعمت و لذت و محلّى سر سبز و خرم نموده‏اند، رنج راه، و فراق يار، و سختى سفر، و ناگوارى طعام را تحمل كرده، تا به خانه فراخ، و منزلگاه امنشان در آيند، بنا بر اين از آن همه سختى‏ها دردى نمى‏ چشند، و خرج اين سفر را خسارت نمى‏ بينند، و چيزى نزد آنان از آنچه وجودشان را به منزل هميشگى و جاويدشان نزديك كند محبوبتر نيست. و مثل مردمى كه مغرور به دنيا شدند مثل مسافرانى است كه در منزلى آباد و پر نعمت بودند و از آنجا به سوى محلى خشك و خراب و بى‏آب و گياه بار سفر بندند، پس چيزى نزد آنان ناخوشايندتر و سخت‏تر از جدايى از آنچه در آن بودند و رسيدن به جايى كه به جانب آن روى مى‏آورند و بدان جا مى‏رسند نيست. ... منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
⭕️فداکاران و جانبازان در راه اسلام 🔹من از همه شما های عزیزم و از همه کسانی که در راه دارند می‌کنند، در راه اسلام دارند می‌کنند، همه چیز خودشان را گذاشتند برای ، من تشکر می‌کنم و تشکر من چیزی نیست، خدای تبارک و تعالی تشکر می‌کند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۴/۰۲/۰۴ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️برگرفته از کتاب شریف اقبال الاعمال 🔹«در روایات وارده از مورد اعتماد دیدم که هر روز از ، حامی خاصی از علیهم‌ السلام‌ دارد که در برابر ، از انسان نموده، و انسان را بر سر سفره خود میهمان می‌کند. شنبه: صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله، یکشنبه: علیه‌ السلام‌، 🔹دوشنبه: و علیهما‌ السلام، سه‌شنبه: و و علیهم‌ السلام‌، چهارشنبه: مولا حضرت و و و علیهم‌ السلام‌‌، پنجشنبه: مولا علیه‌ السلام‌، 🔹و روز جمعه: مولایمان عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف. اینک که هر روز، دستگیر و از بیم‌ها دارد، مجموع آنها دستگیران سال خواهند بود؛ بنابراین به عنایت خداوندگار لطیف اعتماد کن که چگونه و ملازمان درگاه شریفش را و مدافع تو قرار داده است» . 📕 ، سید ابن طاووس (مورد توصیه آیت الله بهجت) ج ۱، ص ۷۳ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️مهارت های ضروری در سبك زندگی اسلامی (بخش ششم و پایانی) ◀️«ديگر مهارت های ضروری در سبک زندگی اسلامی» 🔹در آموزه های وحيانی به مهارت های برای تحقق تفکر مثبت، با جستجوی اطلاعات جديد، در ميان جامعه، تشخيص حق انتخاب های ديگر برای تصميم گيری و تشخيص برای مشکلات توجه شده است. از آنجا که اين نوع تفکر، هم به مسئله و هم به تصميم گيری های مناسب کمک می کند، به آن توجه خاصی مبذول داشته است. با استفاده از اين نوع تفکر، راه حل های مختلف مسئله و پيامدهاى هر يک از آنها بررسی می شوند. 🔹 گيری از ديگر مهارت ها در سبک زندگی اسلامی است. خداوند به (صلی الله علیه و آله) آموزش می دهد که چگونه تصميم گيری کند. چنان که در قرآن کریم سوره آل عمران، آيه ۱۵۹ می فرمايد: «به [برکت] رحمت الهی، با آنان نرم‌خو [و پر مهر] شدی و اگر تندخو و سخت دل بودی قطعاً از پيرامون تو پراکنده می شدند. پس، از آنان در گذر و برايشان آمرزش بخواه و در کار [ها] با آنان کن و چون گرفتی بر خدا توکل کن، زيرا خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد». [۱] 🔹از اين آيه و آيات ديگر به دست می آيد که بايد بر مبنای از حقايق و موقعيت ها باشد که از طريق و مانند آنها به دست می آيد. همچنين تصميم گيری بايد به قصد تعيين انجام گيرد و در آن و نيز پذيرش مسئوليت اعمال خود مورد تاکيد قرار گيرد. از اين رو سخن از و است. البته بايد آمادگی برای تغيير دادن تصميم ها برای انطباق با موقعيت های جديد نيز در دستور کار قرار گيرد؛ 🔹چنان که خداوند در آيه ۱۶ سوره انفال برای نمونه درباره به عنوان يک ساز و کار سخن به ميان می آورد. مهارت نيز در آموزه های قرآنی مورد تاکيد است. اينکه انسان نسبت به تاثيرات اجتماعی و فرهنگی بر ، و ، داشته باشد، و نسبت به نابرابری ها، پيش‌داوری ها و بی عدالتی ها آگاه باشد و بداند که ديگران هميشه درست نمی گويند و خود بايد در برابر اعمال و رفتار و گفتارش مسئول و پاسخگو باشد (اسراء، آيه ۳۶؛ ق، آيه ۱۸) 🔹 به عنوان يک مهارت، هر چند به معناى توانايى تحليل اطلاعات و تجارب است، اما آموزش اين مهارت، شخص به ويژه را قادر می سازد تا در برخورد با ارزش ها، فشار گروه و مقاومت کنند و از آسيب های ناشی از آن در امان بمانند. مهارت ، نيز مهارتی است که در بيان شده است. ما در بخش مهارت مقابله با هيجانات به آن اشاره داشتيم. 🔹اينکه بداند چگونه در موقعيت هايی که قابل تغيير نيستند خودش را مهار و کند و در مقابل فشارها و چون فقدان، طرد و انتقاد، خود را مديريت کند، و به آرام کردن خويش بپردازد و فشار را با و حلم بکاهد و بر مشکل نيفزايد، و باشد و آن را تنظيم و مديريت نمايد، از اموری است که در آيات و روايات به آن اشاره شده است. 🔹به هر حال توانايى مقابله با و اضطراب و دل نگرانی و تشويش از اصول اساسی است که در زندگی بايد اين مهارت را آموخت؛ زيرا اين توانايى که شامل های مختلف زندگی و تاثير آنها بر فرد، و نيز شناسايی منابع استرس و نحوه تاثير آن بر انسان است، فرد را قادر می سازد تا با اعمال و موضع گيری های خود فشار و استرس را کاهش دهد. برگرفته از روزنامه كيهان، شماره ۲۱۲۰۴ به تاريخ، ص ۸ (معارف) منبع؛ وبسایت پژوهه @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا