✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دلیل این همه توحش و جنایت اسرائیل چیست؟ چرا به فلسطین و لبنان حمله می کند؟ (بخش اول)
🔸حمله ددمنشانه #اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه و کارنامه سیاه ۷۵ ســال جنایت آن علیه مردم #فلسطین، همگی از ایده مرکزی شوم «نژادپرستی و قوم برگزیده» بودن #صهیونیسم و «انسانیت زدایی» پیروی میکند که بیمرز بودن قساوت و نداشتن هیچ قیدی در #جنایت کردن علیه بشریت و عدم پایبندی به قوانین بین المللی را با «پشتوانه #نظام_سلطه جهانی» به دنبال دارد.
🔹حقوق مردم #فلسطین بیش از هفتاد سال است که زیر چکمه های رژیم نامشروع صهیونیستی له میشود و این رژیم در مدت مذکور، وحشیانه ترین جنایتها را علیه این مردم مرتکب شده است. عملیات نظامی که نیروهای فلسطینی با نام #طوفان_الاقصی در نیمه مهرماه امسال علیه اشغالگران آغاز کردند، ادامه جنگی بود که سال هاست #اشغالگران علیه مردم #فلسطین به راه انداختهاند. طی دههها اشغال فلسطین، #رژیم_صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه #فلسطینیان فروگذار نبوده است و فهرست بلندبالایی از جنایات اشغالگران علیه ساکنان اولیه فلسطین و اعراب وجود دارد. در این گزارش به برخی از مهمترین #جنایات #رژیم_صهیونیستی علیه فلسطینیان طی چند دهه گذشته تا کنون اشاره خواهیم داشت.
🔹شروع جنایات صهیونیستی علیه ملت مظلوم #فلسطین از روز نکبت فلسطین بر اساس یک توطئه وحشتناک غربی با سردمداری #انگلیس در دهه ۴۰ قرن بیستم، از ملت آن، #غصب و به #زور_سلاح و #کشتار و #فریب، به جماعتی که عمدتاً از کشورهای اروپایی مهاجرت داده شدهاند، واگذار شد. این غصب بزرگ که در آغاز با #کشتار های جمعیِ مردم بیدفاع در شهرها و روستاها و راندن مردم از خانه و کاشانه خود به کشورهای هممرز همراه بود، در طول بیش از هفت دهه همچنان با همین جنایتها ادامه یافته است. با شروع اشغال رسمی فلسطین در بین سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی #تخریب شد. بسیاری از این تخریبها به این دلیل رخ میداد که فلسطینی های آواره نتوانند به خانه های خود بازگردند.
🔹در طول ۷۵ سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی با گلوله مستقیم به شهادت رسیده و یک میلیون نفر نیز دستگیر شدند. در تاریخ ۱۵ مه ۱۹۴۸ گروه های تروریستی یهودی شامل هاگانا واشترن و پالماخ که تحت نظارت و آموزش #انگلیسیها بودند #حملات_وحشیانه خود را به شهرها و روستاهای فلسطینی آغاز کردند. طبق آمار موجود، بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی، یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت فلسطینیان در آن زمان از خانه و کاشانه خود آواره شدند، و ۴۰۰ تا ۶۰۰ روستای فلسطینی کاملاً تخریب شد. فلسطینی هایی که در روز نکبت از سرزمین خود آواره شدند به کشورهای همسایه همچون اردن و مصر و لبنان و سوریه رفتند و تا امروز در اردوگاههای آوارگان زندگی میکنند و منتظر روز بازگشت هستند.
🔹در واقع رژیم غاصب صهیونیستی از ابتدای قرن بیست جنایات زیادی را در این سرزمین مرتکب شده که در مواردی میتوان گفت در طول تاریخ بشر کمنظیر یا بینظیر بوده است. #جنایات_صهیونیستها تا حدی بوده که رسانه های جهان تنها قادر بودند بخش ناچیزی از آن را گزارش دهند و انبوه دیگری از این جنایات در سینه ملت فلسطین و در حافظه تاریخی زنان و مردان و کودکان آن ذخیره شده است. از #کشتار های دسته جمعی مردم و #ویران_کردن خانهها و مزارع آنان و #دستگیری و #شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان آنان، تا #تحقیر و #توهین به کرامت این ملت و سعی در نابودی و هضم آن در معده حرامخوار رژیم صهیونیستی، و تا حمله به اردوگاه های آنان در خود فلسطین و در کشورهای همسایه که میلیونها #آواره را در خود جای داده است. #ادامه_دارد...
منبع؛ پرسمان
#فلسطین #اسرائیل #صهیونیسم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️رژیم صهیونیستى به دنبال تصرّف قدس شریف است
🔹در غفلت دنیاىاسلام، در غفلت آحاد مردم و ملّت هاى مسلمان، #رژیم_صهیونیستى به دنبال تصرّف #قدس شریف است، به دنبال تصرّف #مسجدالاقصى است، به دنبال تضعیف هرچه بیشتر #فلسطینیان است؛ این را باید توجّه داشت.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۹/۰۴
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای #فلسطین
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا قرآن برخی از «زندگان» را با تعبیر «مردگان» ياد کرده است؟
🔹معمولا وجود و عدم اشياء را با عينيّت آنها در خارج و عدم آن محاسبه مى كنند؛ ولى در منطق #قرآن_مجيد و #روايات_اسلامى وجود و عدم #اشياء با آثار آنها محاسبه مى شود. #زندگانِبىاثر، در صف #مردگان اند و #مردگانِزندهياد، در صف #زندگان. «قرآن مجيد» بارها روى اين مطلب تأكيد كرده است. گاه به پيامبر اكرم (ص) مى فرمايد: «إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَ لَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ؛ [نمل، ۸۰] به يقين تو نمى توانى سخنت را به گوش #مردگان برسانى، و نمى توانى كران را هنگامى كه روى برمى گردانند و پشت مى كنند فرا بخوانى».
🔹مسلّم است كه منظور از #مردگان و #كران در اينجا افرادى هستند كه ظاهراً زنده و داراى گوش شنوا مى باشند؛ امّا چون عكس العمل مناسبى در برابر دعوت پيامبر (ص) نشان نمى دهند، در زمره مردگان و كران محسوب شده اند. و در جاى ديگر مى فرمايد: «وَ مَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَ مَا يَنْبَغِي لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَ قُرآنٌ مُبِينٌ - لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيّاً؛ [یس، ۶۹ و ۷۰] ما شعر به او تعليم نداديم و سزاوار او نيست، اين [كتاب آسمانى] فقط ذكر و قرآن مبين است - تا افرادى را كه #زندهاند، بيم دهد».
🔹اميرالمؤمنين امام على (ع) به كميل بن زياد فرمود: «هَلَكَ خُزَّانُ الْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْيَاءٌ، وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ: أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ، وَ أَمْثْالُهُمْ فِی الْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ؛ [۱] #ثروت_اندوزان #مردهاند، در حالى كه ظاهراً زنده اند! ولى #دانشمندان، تا دنيا برقرار است، #زنده مى مانند: جسم آنها از ميان مردم بيرون رفته؛ ولى چهره آنان در آينه دلها نقش بسته است». اگر با اين مقياس قرآنى و روايى، اشخاص و افراد و تمدّن ها و برنامه ها را بسنجيم، جهان چهره ديگرى در نظر ما خواهد داشت و بايد هم مقياس سنجش، همين باشد؛ چرا كه #موجودِ_زنده چيزى است كه داراى #آثار_حيات است؛ آن كس و آن چيز كه آثار حيات نداشته باشد، در واقع مرده است،
🔹و اگر #مردگانى بعد از حيات خود آثار وجودى نشان دهند، تا آن زمان كه آثار وجود آنها در جامعه بشرى است، در زمره #زندگان محسوب مى شوند. #شهيدانِ راه خدا چون آثارشان باقى است، زنده و جاويدانند (گذشته از زندگى برزخى بهشتى)؛ و #ظالمانِ_بيدادگر كه جز تباهى و فساد و ويرانى و مرگ اثرى ندارند، به يقين در صف #مردگان مى باشند. اگر امام علی (ع) گروهى از مردم كوفه و عراق را به عنوان «أَشْبَاحٌ بِلَا أَرْواحٌ» و ناظران نابينا و شنوندگان كر، معرّفى مى كند به خاطر پيروى از همين منطق و همين فلسفه اسلامى است.
پی نوشت:
[۱] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، قم، ۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۴۸۶، (حکمت ۱۴۷)
📕پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، تهران، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج ۴، ص ۵۲۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️پيامبر اكرم (صلی الله عليه و آله):
🔸«إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ يَأْخُذوا عَلى يَدَيْهِ أَوْشَكَ أَنْ يَعُمَّهُمُ اللهُ بِعِقابٍ مِنْهُ».
🔹مردم آنگاه كه #ظالم را ببينند و او را باز ندارند، انتظار مى رود كه #خداوند همه را به #عذاب خود گرفتار سازد.
📕نهج الفصاحه، ح ۸۳۳
#پيامبر_اکرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️علماى اهل سنت درباره شخصیت امام حسن عسکرى (علیه السلام) چه گفتارى دارند؟
🔸با مراجعه به کتب تاریخ و رجال اهل سنت پى مى بریم که #امام_حسن_عسکرى (علیه السلام) از احترام ویژه اى نزد #علمایاهلسنت برخوردار بوده است. اینک به برخى از کلمات آنان اشاره مى کنیم:
1⃣ابوعثمان عمرو بن بحر جاحظ (ت ۲۵۰ هـ.ق) هنگام مدح و ستایش از ده نفر از #امامان مى گوید: « ... هر کدام از آنان عالم، زاهد، ناسک، شجاع، جواد، طاهر و تزکیه کننده اند... این سلسله براى هیچ خانواده اى از عرب یا عجم اتفاق نیفتاده است». [۱]
2⃣محمّد بن طلحه شافعى (ت: ۶۵۲ هـ.ق) مى نویسد: «بدان که #منقبت_عالى و #مزیّت_بزرگى را که خداوند به او اختصاص داده و نمونه آن را بر گردن حضرت آویزان نموده و به او عنایت فرموده و آن را صفت دائمى قرار داده که روزگار آن را کهنه نخواهد کرد، و زبان ها با تلاوت کردنش او را به فراموشى نخواهند سپرد، این است که #مهدى (محمّد) (علیه السلام) از نسل او و متولّد یافته از او است، و فرزند منتسب به او و پاره تن جدا شده از او است». [۲]
3⃣سبط بن جوزى (ت: ۶۵۴ هـ.ق) مى گوید: «او #حسنبنعلى بن محمّد بن على بن موسى الرضا بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب ـ (علیهم السلام) ـ است؛ او شخصى عالم و ثقه بود...». [۳]
4⃣ابن صبّاغ مالکى مى گوید: « ... هرگز کسى در امامت او شک و تردید نکرده است... او #نمونه_زمان خود و #بىنظیر بود... او سید اهل عصرش و #امام اهل زمانش بود. اقوالش محکم و افعالش مورد ستایش بود. هر گاه دانشمندان زمانش قصیده اى مى سرودند آن حضرت در مدح و قصیده آنان وجود داشت... او سواره اى بى همانند در تمامى علوم بود و او بیان کننده مشکلات علوم بود و از بیان آنها شانه خالى نمی کرد و خسته نمى شد. او پرده بردارنده از حقایق به نظر دقیق و واقع بین خود، و ظاهر کننده دقایق به فکر تیزبین خود بود. او از #امور_مخفى خبر مى داد. او #کریم_الأصل و #کریم_النفس بود. خداوند او را غریق رحمتش کند و در مکان گسترده بهشت خویش جاى دهد به حقّ محمّد (ص)، آمین». [۴]
5⃣نورالدین على بن عبدالله سمهودى (ت: ۹۱۱ هـ.ق) مى گوید: «امّا فرزند او ـ امام هادى (علیه السلام) ـ #ابومحمّدحسنخالص است. او شخصى عظیم الشأن بود... هنگامى که معتمد فرزند متوکّل عباسى او را حبس نمود کرامتى جلیل براى او آشکار شد». [۵]
6⃣على جلال الحسینى (ت: ۱۳۵۱ هـ.ق) مى نویسد: «ابومحمّد حسن زکى که به او #عسکرى مى گویند: در سال ۲۳۲ هـ.ق متولد شد. او نمونه زمان خود در #فضیلت و #عفاف و #زهد و #عبادت بود». [۶]
7⃣خیرالدین زرکلى (ت: ۱۳۹۶ هـ.ق) مى گوید « ... بعد از وفات پدرش با او به عنوان #امام بیعت کردند. او بر روش سلف صالحش بود. مردى #باتقوا و #اهل_عمل و #عبادت بود...». [۷]
8⃣عبدالله بن محمّد بن عامر شبراوى شافعى (ت: ۱۱۷۱ هـ.ق) مى گوید: « ...او را از حیث شرف بس است که #اماممهدیمنتظر از اولاد او است. خداوند این بیت شریف و نسب عظیم را خیر دهد. و بس است تو را به این نسبت از افتخار، و بس است تو را به این نسبت از علوّ قدر. آنان همگى کریم النسبند، همانند دندانه هاى شانه متعادلند... خوشا به حال این خانواده عالى مرتبه و بلند مقام... چه بسیار اقوامى که درصدد پایین آوردن منزلت آنان بودند، ولى خداوند آنان را بالا برد... خداوند ما را به محبّت آنان زنده بدارد و بر آن بمیراند، و ما را مشمول شفاعت آنان گرداند...». [۸]
9⃣عباس بن نورالدین مکّى (ت: ۱۱۸۰ هـ.ق) مى گوید: «ابو محمّد #امام_حسن_عسکرى، نسبش مشهورتر از ماه شب چهارده است. او و پدرش معروف به عسکرى اند. و امّا #فضایلش را زبان ها نمى توانند شماره کنند». [۹]
🔟عارف احمد عبدالغنى مى گوید: «کان من الزهد والعلم على امر عظیم...» [۱۰]؛ (او از حیث #زهد و #علم در مکانى عظیم قرار داشت...).
1⃣1⃣محمّد بن عبدالغفار هاشمى حنفى مى نویسد: «و کثر اتباعه وذاع صیته واتجهت إلیه الانظار...» [۱۱]؛ (او پیروان بسیار داشت. #موقعیّتش همه جا را گرفته و همه نظرها را به خود متوجه ساخته بود...).
پی نوشتها؛
[۱] رسائل جاحظ، ص ۱۰۶ [۲] مطالب السؤول، ج ۲، ص ۱۴۸ [۳] تذکرة الخواص، ص ۳۲۴ [۴] الفصول المهمة، ص ۲۷۹ [۵] جواهر العقدین، ص ۴۴۸ [۶] الحسین (علیه السلام)، ج ۲، ص ۲۰۷ [۷] الأعلام، ج ۲، ص ۲۰۰ [۸] الاتحاف بحبّ الأشراف، ص ۱۷۸ و ۱۷۹ [۹] نزهة الجلیس، ج ۲، ص ۱۸۴
[۱۰] الجوهر الشفاف فى انساب السادة الأشراف، ج ۱، ص ۱۶۰ و ۱۶۱ [۱۱] ائمة الهدى، ص ۱۳۸
• جهت کاهش حجم نوشتار، از آوردن متن عربی روايات صرف نظر گردیده است.
📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۵ ه.ش، ص ۱۸۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_عسکری #امام_حسن_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️صلاح دین و دنیای ما
🔹ای کاش میدانستیم صلاح دین و دنیای ما در تمسک به #انبیاء و #اولیاء و تمسک به #قرآن و #عترت است!
📕در محضر بهجت، ج ٢، ص ۳۸۱
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا امام عسکری (علیه السلام) از امور غيبي نسبت به امامان پيشين بيشتر استفاده کرده است؟
🔹مى دانيم كه #امامان (عليهم السلام)، در پرتو ارتباط با پروردگار جهان، از #آگاهی_غيبى برخوردار بودند، و در مواردى كه اساس حقانيت اسلام يا مصالح عالى امت اسلامى (همچون مشروعيت امامت آنان) در معرض خطر قرار مى گرفت، از اين آگاهى به صورت #ابزار_هدايت استفاده مى كردند. پيشگويى ها و #گزارشهای_غيبى #امامان (علیهم السلام)، بخش مهمى از زندگينامه آنان را تشكيل مى دهد، اما با يك مطالعه در زندگى #امام_عسكرى (علیه السلام) چنين به نظر مى رسد كه: آن حضرت بيش از امامان ديگر #آگاهی_غيبى خود را آشكار مى ساخته است. بر اساس تحقيق يكى از دانشمندان معاصر، از #كرامات و گزارش هاى غيبى و اقدامات خارق العاده #امام_حسن_عسكرى (علیه السلام)، «قطب راوندى» در كتاب «خرائج» جمعاً چهل مورد، «سيد بحرانى» در «مدينه المعاجز» صد و سى و چهار مورد، «شيخ حر عاملى» در «اثبات الهدايه» صد و سى و شش مورد، و «علامه مجلسى» در «بحار الأنوار» هشتاد و يك مورد را ثبت كرده اند [۱]
🔹و اين، به خوبى روشنگر فزونى بروز كرامات و #گزارشهای_غيبى از ناحيه آن حضرت مى باشد. به نظر مى رسد علت اين امر #شرایط_نامساعد و جوّ پر اختناقى بود كه #امام_عسکری و پدرش امام هادى (علیهم السلام) در آن زندگى مى كردند؛ زيرا از وقتى كه امام هادى (علیه السلام) از سر اجبار به سامرّاء منتقل گرديد، به شدّت تحت مراقبت و كنترل بود، از اين رو امكان معرفى فرزندش #حسن (علیه السلام) به عموم شيعيان به عنوان امام بعدى وجود نداشت و اصولاً اين كار، حيات او را از ناحيه حكومت وقت در معرض خطر جدى قرار مى داد. به همين جهت كار معرفى #امام_حسن_عسكرى (علیه السلام) به شيعيان و گواه گرفتن آنان در اين باب، در ماههاى پايانى عمر امام هادى (علیه السلام) صورت گرفت، [۲] به طورى كه هنگام شهادت آن حضرت هنوز بسيارى از شيعيان از امامت #امامحسنعسكرى (علیه السلام) آگاهى نداشتند. [۳]
🔹گويا عامل ديگرى نيز در اين زمينه بى تأثير نبوده و آن اعتقاد گروهى از شيعيان به امامت «محمد بن على»، برادر امام حسن عسكرى (علیه السلام)، در زمان حيات امام هادى (علیه السلام) بوده است. اين گروه بر اساس همين پندار او را در محضر امام هادى (علیه السلام) احترام مى كردند، ولى حضرت با اين پندار مبارزه مى كرد و آنان را به امامت فرزندش #حسن (علیه السلام) راهنمايى مى نمود. پس از شهادت امام هادى (علیه السلام) گروهى از خيانتكاران و نادانان، همچون «ابن ماهويه»، اين پندار را دستاويز قرار داده و به اغواى مردم و منحرف ساختن افكار از امامت #امام_عسكرى (علیه السلام) پرداختند. اين عوامل دست به دست هم داده و موجب شك و ترديد گروهى از شيعيان در امامت آن حضرت در آغاز كار گرديده بود، چنانكه برخى از آنان در صدد آزمايش امام (علیه السلام) بر مى آمدند [۴] و برخى ديگر در اين زمينه با امام مكاتبه مى كردند. [۵]
🔹اين تزلزلها و ترديدها به حدّى بود كه #امام_عسکری (علیه السلام) در پاسخ گروهى از شيعيان در اين زمينه با آزردگى و رنجش فراوانى نوشت: «هيچ يك از پدرانم، مانند من، گرفتار شك و تزلزل شيعيان در امر امامت نشده اند...» [۶] #امامحسنعسكرى (علیه السلام) براى زدودن زنگار اين شكها و ترديدها، و نيز گاه براى حفظ ياران خود از خطر، و يا دلگرمى آنان، و يا هدايت گمراهان، ناگزير مى شد پرده هاى حجاب را كنار زده، از آن سوى جهان ظاهر، خبر دهد، و اين، از مؤثرترين شيوه هاى جلب مخالفان و تقويت ايمان شيعيان بود. «ابوهاشم جعفرى» يكى از نزديكترين ياران امام بود، مى گويد: هر وقت به حضور #امام_عسكرى (علیه السلام) مى رسيدم، برهان و نشانه تازه اى بر #امامت او مشاهده مى كردم. [۷]
پی نوشتها؛
[۱] طبسى، شيخ محمد جواد، حياه الامام العسكرى، الطبعه الأولى، قم، دفتر تبليغات اسلامى، ۱۴۱۳ق، ص ۱۲۱
[۲] همان، ص ۲۱۷
[۳] مسعودى، اثبات الوصيّه، الطبعه الرابعه، نجف، المطبعه الحيدريه، ۱۳۷۴ق، ص ۲۳۴
[۴] همان، ص ۲۴۶
[۵] همان، ص ۲۳۸
[۶] حسن بن على بن شعبه، تحف العقول، الطبعه الثانيه، ۱۳۶۳ش، قم، مؤسسه النشر الاسلامى (التابعه) لجماعه المدرسين بقم المشرّفه، ص ۴۸۷
[۷] طبرسى، اعلام الورى، الطبعه الثالثه، دار الكتب الأسلاميه ص ۳۷۵
📕سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(ع)، قم، ۱۳۹۰ه.ش، ص ۶۴۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن_عسکری #امام_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️تنها راه، نابودی اسرائیل است
🔹...من بیش از پانزده سال است که در اعلامیه ها و سخنرانی های خود #اسرائیل را محکوم کرده و از ملت #فلسطین و سرزمین آنان دفاع کردهام. #اسرائیل غاصب است و هر چه زودتر باید #فلسطین را ترک کند، و تنها راه حل این است که برادران فلسطینی هر چه زودتر این #ماده_فساد را نابود گردانند و #ریشه_استعمار را در منطقه قطع کنند، تا آرامش به منطقه بازگردد.
بیانات حضرت امام در مصاحبه با مجله فردای آفریقا درباره انقلاب مردمی ۵۷/۰۹/۱۴
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد