✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا امام عسکری (علیه السلام) از امور غيبي نسبت به امامان پيشين بيشتر استفاده کرده است؟
🔹مى دانيم كه #امامان (عليهم السلام)، در پرتو ارتباط با پروردگار جهان، از #آگاهی_غيبى برخوردار بودند، و در مواردى كه اساس حقانيت اسلام يا مصالح عالى امت اسلامى (همچون مشروعيت امامت آنان) در معرض خطر قرار مى گرفت، از اين آگاهى به صورت #ابزار_هدايت استفاده مى كردند. پيشگويى ها و #گزارشهای_غيبى #امامان (علیهم السلام)، بخش مهمى از زندگينامه آنان را تشكيل مى دهد، اما با يك مطالعه در زندگى #امام_عسكرى (علیه السلام) چنين به نظر مى رسد كه: آن حضرت بيش از امامان ديگر #آگاهی_غيبى خود را آشكار مى ساخته است. بر اساس تحقيق يكى از دانشمندان معاصر، از #كرامات و گزارش هاى غيبى و اقدامات خارق العاده #امام_حسن_عسكرى (علیه السلام)، «قطب راوندى» در كتاب «خرائج» جمعاً چهل مورد، «سيد بحرانى» در «مدينه المعاجز» صد و سى و چهار مورد، «شيخ حر عاملى» در «اثبات الهدايه» صد و سى و شش مورد، و «علامه مجلسى» در «بحار الأنوار» هشتاد و يك مورد را ثبت كرده اند [۱]
🔹و اين، به خوبى روشنگر فزونى بروز كرامات و #گزارشهای_غيبى از ناحيه آن حضرت مى باشد. به نظر مى رسد علت اين امر #شرایط_نامساعد و جوّ پر اختناقى بود كه #امام_عسکری و پدرش امام هادى (علیهم السلام) در آن زندگى مى كردند؛ زيرا از وقتى كه امام هادى (علیه السلام) از سر اجبار به سامرّاء منتقل گرديد، به شدّت تحت مراقبت و كنترل بود، از اين رو امكان معرفى فرزندش #حسن (علیه السلام) به عموم شيعيان به عنوان امام بعدى وجود نداشت و اصولاً اين كار، حيات او را از ناحيه حكومت وقت در معرض خطر جدى قرار مى داد. به همين جهت كار معرفى #امام_حسن_عسكرى (علیه السلام) به شيعيان و گواه گرفتن آنان در اين باب، در ماههاى پايانى عمر امام هادى (علیه السلام) صورت گرفت، [۲] به طورى كه هنگام شهادت آن حضرت هنوز بسيارى از شيعيان از امامت #امامحسنعسكرى (علیه السلام) آگاهى نداشتند. [۳]
🔹گويا عامل ديگرى نيز در اين زمينه بى تأثير نبوده و آن اعتقاد گروهى از شيعيان به امامت «محمد بن على»، برادر امام حسن عسكرى (علیه السلام)، در زمان حيات امام هادى (علیه السلام) بوده است. اين گروه بر اساس همين پندار او را در محضر امام هادى (علیه السلام) احترام مى كردند، ولى حضرت با اين پندار مبارزه مى كرد و آنان را به امامت فرزندش #حسن (علیه السلام) راهنمايى مى نمود. پس از شهادت امام هادى (علیه السلام) گروهى از خيانتكاران و نادانان، همچون «ابن ماهويه»، اين پندار را دستاويز قرار داده و به اغواى مردم و منحرف ساختن افكار از امامت #امام_عسكرى (علیه السلام) پرداختند. اين عوامل دست به دست هم داده و موجب شك و ترديد گروهى از شيعيان در امامت آن حضرت در آغاز كار گرديده بود، چنانكه برخى از آنان در صدد آزمايش امام (علیه السلام) بر مى آمدند [۴] و برخى ديگر در اين زمينه با امام مكاتبه مى كردند. [۵]
🔹اين تزلزلها و ترديدها به حدّى بود كه #امام_عسکری (علیه السلام) در پاسخ گروهى از شيعيان در اين زمينه با آزردگى و رنجش فراوانى نوشت: «هيچ يك از پدرانم، مانند من، گرفتار شك و تزلزل شيعيان در امر امامت نشده اند...» [۶] #امامحسنعسكرى (علیه السلام) براى زدودن زنگار اين شكها و ترديدها، و نيز گاه براى حفظ ياران خود از خطر، و يا دلگرمى آنان، و يا هدايت گمراهان، ناگزير مى شد پرده هاى حجاب را كنار زده، از آن سوى جهان ظاهر، خبر دهد، و اين، از مؤثرترين شيوه هاى جلب مخالفان و تقويت ايمان شيعيان بود. «ابوهاشم جعفرى» يكى از نزديكترين ياران امام بود، مى گويد: هر وقت به حضور #امام_عسكرى (علیه السلام) مى رسيدم، برهان و نشانه تازه اى بر #امامت او مشاهده مى كردم. [۷]
پی نوشتها؛
[۱] طبسى، شيخ محمد جواد، حياه الامام العسكرى، الطبعه الأولى، قم، دفتر تبليغات اسلامى، ۱۴۱۳ق، ص ۱۲۱
[۲] همان، ص ۲۱۷
[۳] مسعودى، اثبات الوصيّه، الطبعه الرابعه، نجف، المطبعه الحيدريه، ۱۳۷۴ق، ص ۲۳۴
[۴] همان، ص ۲۴۶
[۵] همان، ص ۲۳۸
[۶] حسن بن على بن شعبه، تحف العقول، الطبعه الثانيه، ۱۳۶۳ش، قم، مؤسسه النشر الاسلامى (التابعه) لجماعه المدرسين بقم المشرّفه، ص ۴۸۷
[۷] طبرسى، اعلام الورى، الطبعه الثالثه، دار الكتب الأسلاميه ص ۳۷۵
📕سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(ع)، قم، ۱۳۹۰ه.ش، ص ۶۴۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن_عسکری #امام_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️تنها راه، نابودی اسرائیل است
🔹...من بیش از پانزده سال است که در اعلامیه ها و سخنرانی های خود #اسرائیل را محکوم کرده و از ملت #فلسطین و سرزمین آنان دفاع کردهام. #اسرائیل غاصب است و هر چه زودتر باید #فلسطین را ترک کند، و تنها راه حل این است که برادران فلسطینی هر چه زودتر این #ماده_فساد را نابود گردانند و #ریشه_استعمار را در منطقه قطع کنند، تا آرامش به منطقه بازگردد.
بیانات حضرت امام در مصاحبه با مجله فردای آفریقا درباره انقلاب مردمی ۵۷/۰۹/۱۴
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دلیل این همه توحش و جنایت اسرائیل چیست؟ چرا به فلسطین و لبنان حمله می کند؟ (بخش دوم و پایانی)
🔸حمله ددمنشانه #اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه و کارنامه سیاه ۷۵ ســال جنایت آن علیه مردم #فلسطین، همگی از ایده مرکزی شوم «نژادپرستی و قوم برگزیده» بودن #صهیونیسم و «انسانیت زدایی» پیروی میکند که بیمرز بودن قساوت و نداشتن هیچ قیدی در #جنایت کردن علیه بشریت و عدم پایبندی به قوانین بین المللی را با «پشتوانه #نظام_سلطه جهانی» به دنبال دارد.
🔹 #صبرا و #شتیلا، #دیریاسین تنها بخشی از #جنایات_صهیونیستها علیه ملت #فلسطین است. جنایت دیریاسین از #کشتار زنان و مردان تا دریدن شکم زنان باردار نهم آوریل هر سال، سالروز کشتار فجیع روستای «دیر یاسین» در غرب بیتالمقدس است. آمار مختلفی از تعداد شهدا وجود دارد، از ۲۵۰ تا ۳۶۰ نفری که بسیاری از آنها زن و کودک بودند و با خونسردی تمام به دست #صهیونیستها #قتل_عام شدند. کشتار در سحرگاه نهم آوریل ۱۹۴۸ به دست تروریست های «ایتسل» و «لیحی» که مورد حمایت سازمان تروریستی «هگانا» بودند انجام شد، جنایتکارانی که بعدها هسته مرکزی ارتش را تشکیل دادند. به گفته منابع فلسطینی، تروریستهای یهودی گمان میکردند که اهالی روستا که ۷۵۰ نفر بودند، از ترس و واهمه خانه هایشان را رها کرده و فرار کنند، اما مقاومت اهالی بهانه شد تا #صهیونیستها از کشتهها پشتهها بسازند.
🔹همچنین طبق گزارشها، صهیونیست های جنایتکار، اقدام به #مُثله_کردن بدن مطهر برخی اهالی کردند، حتی #شکمزنانباردار را برای شرطبندی بر روی جنسیت جنین می دریدند. حدود ۲۵ نفر از مردان روستا را سوار اتوبوس کردند و مانند ارتش روم در گذشته در خیابانهای بیتالمقدس گرداندند و سپس آنها را با تیراندازی اعدام کردند. #صهیونیستها همچنین #پیکر_شهدا را روی هم تلنبار کرده و آنها را به #آتش کشیدند. در واقع اصل ماجرا از آنجا آغاز شد که در بامداد روز نهم آوریل سال ۱۹۴۸ نیروهای موسوم به «آرگون» رژیم صهیونیستی از مناطق شرق و جنوب وارد روستای «دیر یاسین» و نیروهای «اشتیرن» نیز از قسمت شمال وارد این روستا شدند و بدین گونه روستا از هر طرفی بجز طرف غربی به محاصره درآمد.
🔹ساکنان روستا که همگی در خواب بودند با این اقدام غافلگیر شدند؛ آنها در ابتدا به مقابله با صهیونیستها پرداختند که این امر منجر به هلاکت ۴ تن از مهاجمان و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر شد. پس از این موضوع، صهیونیستها به منظور مقابله با پایداری ساکنان روستا، از نیروهای «پالماخ» در یکی از پادگانهای نظامی در نزدیکی قدس طلب کمک گرفتند، این نیروها اقدام به #گلولهباران توپخانهای این روستا نمودند تا زمینه حمله متجاوزین را فراهم کنند و با فرا رسیدن ظهر روستا به کلی از حضور نیروهای مقاومت خالی شد، بنابراین نیروهای آرگون واشتیرن به شیوه تروریستی خود برای #قتل_عام ساکنان روستا روی آوردند. بدین ترتیب مهاجمان از طریق منفجر ساختن منازل ساکنان روستا، آن را اشغال کردند و پس از تمام شدن دینامیتها و مواد منفجره، از طریق بمب و توپخانه اقدام به کشتار عناصر مقاومت نمودند و تمامی مردان و زنان و کودکان و سالخورده هایی را که در داخل منازل حضور داشتند، هدف تیراندازی های خود قرار می دادند.
🔹 #متجاوزین دهها تن از ساکنان روستا را کنار هم قرار داده و به طرف آنان تیراندازی می کردند و ۲ روز کامل #کشتارها و جنایتهای خود را ادامه دادند. نظامیان صهیونیست کشتاری شامل #شکنجه، #هتکحرمت، #قطع_اعضا، پاره کردن شکم زنان باردار و... را به راه انداختند و ۵۳ کودک را از دیوارهای محله قدیمی قدس به پایین پرت کردند و ۲۵ تن از مردان این روستا را در اتوبوس هایی حبس کرده و همانند ارتش قدیم رومانی، آنان را به نشانه پیروزی در خیابانهای شهر قدس چرخانده و در نهایت تیرباران کرده و به شهادت رساندند. #صهیونیستها اجساد قربانیان را در چاههای آب روستا انداخته و درهای آن را به منظور سرپوش نهادن بر جنایتهای خود بستند. #ادامه_دارد...
منبع؛ پرسمان با تلخیص
#فلسطین #اسرائیل #صهیونیسم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
🔹براى دولتمردان و دولتزنانِ #آمریکا، امنیّت #اسرائیل مسئلهى اصلى نیست، مسئلهى اصلى چیز دیگرى است. مسئلهى اصلى براى این حضرات، راضى نگهداشتن شبکهى سرمایه داران #صهیونیست است که رگِ حیات اینها را در دست گرفتهاند.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۹/۰۶
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای #اسرائیل #صهیونیسم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔹#حضرت_معصومه (سلام الله علیها) بعد از پدر بزرگوارشان، در سال ۱۷۹ تحت کفالت برادرشان #امام_رضا (عليه السلام) قرار گرفتند و تا سال ۲۰۰ هـ ق یعنی ۲۱ سال تمام، در کنار برادر به «مقامات عالی» و «کمالات علمی و معنوی و اخلاقی» دست یافتند؛ برخی از مقامات ایشان عبارت است از:
💠«مقام شفاعت»
🔹در مقام و منزلت و جایگاه این بانوى بزرگوار نزد اهل بیت (علیهم السلام) همین بس که #امام_صادق (علیه السلام) فرمودند: «آگاه باشید #بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوى #قم است. #بانویى از فرزندان من در آنجا وفات مى کند که نامش #فاطمه دختر موسى (عليه السلام) است؛ همه شیعیان ما به #شفاعت او وارد بهشت مى شوند». [۱] همچنین #مقام_معنوی ایشان در مرحله ای است که در فرازی از زیارتنامه معروفشان که توسط #امام_رضا (علیه السلام) بیان شده است میخوانیم: «یا فاطِمَةُ اشْفَعى لى فىِ الْجَنَّةِ، فَانَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ» [۲] (اى #فاطمه مرا در بهشت #شفاعت کن، چرا که در پیشگاه خدا داراى #جایگاه_باعظمت هستى».
💠«مقام علمی و حدیثی»
🔹#حضرت_معصومه (سلام الله علیها) از لحاظ #علمی و #حدیثی مثل مادرشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) #عالمه و #محدثه بودند و همانگونه که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با استدلال های متین و استوار، حقانیت ولایت امام علی (علیه السلام) را تبیین می کردند، حضرت #فاطمه_معصومه (سلام الله علیها) نیز چنین بودند. روایاتی که از آن حضرت نقل شده، غالباً درباره امامت و ولایت امام علی (علیه السلام) است که با اثبات ولایت حضرت، ولایت سایر امـامـان معصوم (علیهم السلام) نیز ثابت میشود.
🔹برای نمونه #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) با چند واسطه از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نقل می کنند که فرمودند: #پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله) در #شب_معراج به بهشت رفت و بر روی پرده ای در قصر بهشت دید که چنین نوشته شده: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ عَلِیٌ وَلِیُ الْقَوْمِ» (معبودی جز خدای یکتا و بی همتا نیست، #محمد رسول خدا و #علی ولی و رهبر مردم است)؛ و بر روی پرده درگاه قصر دیگری نوشته شده است: «شِیعَةُ عَلِیٍّ هُمُ الْفَائِزُون» (شیعیان علی رستگارند). [۳]
🔹همچنین در باب «مکانت علمی» #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) نقل شده است که روزی عده ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش هایی داشتند که می خواستند از محضر #امام_کاظم (علیه السلام) بپرسند و ایشان در سفر بودند. از این رو #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) پاسخ آن پرسشها را نوشت و به آنان تسلیم نمودند. آنان از مدینه خارج شده و در بیرون شهر با #امام_کاظم (عليه السلام) مصادف شدند. هنگامی که امام پرسش های آنان و پاسخ های #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) را مشاهده کرد، سه بار فرمود: «فِدَاهَا أَبُوهَا» [۴] (پدرش به فدایش باد). [۴]
پی نوشتها:
[۱] بحار الأنوار، ج ۵۷، ص ۲۲۸
[۲] کلیات مفاتیح نوین، همان، ص ۵۷۹
[۳] بحار الأنوار، همان، ج ۶۵، ص ۷۷
[۴] همراه زائران قم و جمکران، همان، ص۶۱؛ کشف اللئالی، نقل از: کریمه اهل بیت(س)، (علیاکبر مهدیپور) ص ۶۳ و ۶۴
📕بانوی ملکوت (علی کریمی جهرمی)
منبع: وبسایت راسخون
#حضرت_معصومه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️«کلام نور»
🔸«يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِی خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» ﴿٢١﴾
🔹«ای مردم! #پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا #پرهیزکار شوید».
🔸«الَّذِی جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِله أَنْدَادًا وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ» ﴿٢٢﴾
🔹«آن #پروردگاری که زمین را برای شما بستری گسترده و آسمان را سقفی برافراشته قرار داد و از آسمان، آبی [مانند برف و باران] نازل کرد و به وسیله آن از میوه های گوناگون، #رزق و #روزی برای شما بیرون آورد؛ پس برای #خدا شریکان و همتایانی قرار ندهید در حالی که می دانید [برای خدا در آفریدن و روزی دادن، شریک و همتایی وجود ندارد]».
📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره
#قرآن #کلام_نور
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (علیه السلام) ارزش «دوست خوب» را چگونه بیان می فرماید؟
🔹#امام_علی (عليه السلام) در بخشی از نامه ۳۱ #نهج_البلاغه می فرماید: «وَ الصَّاحِبُ مُنَاسِبٌ» [۱] (#يار و همنشين [خوب] همچون #خويشاوند انسان است). اشاره به اينكه پيوندهاى #دوستى گاه به قدرى قوى مى شود كه جاى پيوندهاى نَسَبى را مى گيرد؛ بلكه گاهى از آن قوى تر نيز مى شود. ضرب المثل معروفى است كه مى گويند از كسى پرسيدند: دوست بهتر است يا برادر؟ گفت: برادرى كه دوست باشد بهتر است. ضرب المثلى نيز در زبان عرب رايج است كه مى گويد: «اَلصَّديقُ نَسيبُ الرُّوحِ وَ الْأَخُ نَسيبُ الْبَدَنِ» [۲] (دوست، هماهنگ و مناسب با روح، و برادر، هماهنگ و مناسب با جسم و بدن است).
🔹از اين سخن مى توان چنين نتيجه گرفت كه همان حقوقى كه براى خويشاوندان در نظر گرفته مى شود، بايد درباره #دوستان_خوب در نظر گرفته شود. حضرت در ادامه مى فرمايد: «وَ الصَّدِيقُ مَنْ صَدَقَ غَيْبُهُ» (#دوست آن است كه در غياب انسان، #حق_دوستى را ادا كند). اشاره به اينكه كسانى كه در حضور انسان اظهار محبّت و عشق و علاقه مى كنند، ممكن است نشانه واقعى دوستى آنها نباشد؛ #دوستی_واقعى آنگاه آشكار مى شود كه انسان در غياب دوستش تمام آنچه را در حضور مى گفت و رعايت مى كرد بگويد و رعايت كند.
🔹#امام_علی (علیه السلام) در بخش دیگری از این نامه مى فرمايد: «وَ رُبَّ بَعِيدٍ أَقْرَبُ مِنْ قَرِيبٍ، وَ قَرِيبٍ أَبْعَدُ مِنْ بَعِيدٍ» (چه بسا #دورافتادگانى كه از #خويشاوندان نزديكتر و خويشاوندانى كه از هركس دورترند). اشاره به اينكه #پيوندهاى_نَسَبى هميشه دليل بر پيوند دل ها و نزديكى فكرها نيست؛ گاه مى شود #دورافتادگان به انسان از نزديكان نزديكترند. آنچه مهم است پيوند #دل و ارتباط #ارواح به يكديگر است كه اگر در نزديكان پيدا نشد مى توان آن را در دورافتادگان جستجو كرد. «قرآن كريم» نيز مى فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْواجِكُمْ وَ أَوْلَادِكُمْ عَدُوّاً لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ». [۳]
🔹حضرت در ادامه می فرماید: «وَ الْغَرِيبُ مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ حَبِيبٌ» (#غريب كسى است كه #دوستى نداشته باشد). آرى! آنچه انسان را از غربت بيرون مى آورد #محبّت است، و كسانى كه محروم از محبّت #دوستانند تنهاى تنهايند. اين غربت از عوامل مختلفى سرچشمه مى گيرد: گاه #كبر و #غرور و #خودبرتربينى است كه مردم را از انسان مى راند، و گاه #حسادتها و گاه #بیوفايىها و عوامل ديگر است. بنابراين براى اينكه از غربت بيرون آييم راهى جز اين نيست كه اين گونه رذايل را از خود دور سازيم و با جاذبه اخلاقى #دوستان_خوبى را برای خود فراهم نماییم.
پی نوشتها؛
[۱] «مناسب» از ريشه «نسب» در اينجا به معناى خويشاوند است.
[۲] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم، ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۱۶، ص ۱۱۷
[۳] سوره تغابن، آيه ۱۴
📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، تهران، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج ۹، ص ۶۷۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#دوست #دوستی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️شفا دادن الی ماشاءالله به تحقق پیوسته است
🔹ملتفت باشید! معتقد باشید! #شفا دادن الی ماشاءالله به تحقق پیوسته است! یکی از معاودین عراقی (ایرانیان ساکن عراق) غدّهای داشت و می بایستی مورد عمل جراحی قرار می گرفت. خطرناک بود. از آقا #امام_رضا علیه السلام خواست او را شفا بدهد، شب #حضرت_معصومه علیها السلام را در خواب دید که به وی فرمود: «غده خوب میشود؛ احتیاج به عمل ندارد». ارتباط خواهر و برادر را ببینید! از برادر خواسته [شده]، خواهر جوابش را داده است.
📕برگی از دفتر آفتاب، ص ١۶۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت
#امام_رضا #حضرت_معصومه #آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد