eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️تنها راه، نابودی اسرائیل است 🔹...من بیش از پانزده سال است که در اعلامیه‌ ها و سخنرانی های خود را محکوم کرده و از ملت و سرزمین آنان دفاع کرده‌ام. غاصب‌ است و هر چه زودتر باید را ترک کند، و تنها راه حل این است که برادران فلسطینی هر چه زودتر این را نابود گردانند و را در منطقه قطع کنند، تا آرامش به منطقه بازگردد. بیانات‌ حضرت‌ امام در مصاحبه با مجله فردای آفریقا درباره انقلاب مردمی‌ ۵۷/۰۹/۱۴ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دلیل این همه توحش و جنایت اسرائیل چیست؟ چرا به فلسطین و لبنان حمله می کند؟ (بخش دوم و پایانی) 🔸حمله ددمنشانه به بیمارستان المعمدانی غزه و کارنامه سیاه ۷۵ ســال جنایت آن علیه مردم ، همگی از ایده مرکزی شوم «نژادپرستی و قوم برگزیده» بودن و «انسانیت زدایی» پیروی می‌کند که بی‌مرز بودن قساوت و نداشتن هیچ قیدی در کردن علیه بشریت و عدم پایبندی به قوانین بین المللی را با «پشتوانه جهانی» به دنبال دارد. 🔹 و ، تنها بخشی از علیه ملت است. جنایت دیریاسین از زنان و مردان تا دریدن شکم زنان باردار نهم ‌آوریل هر سال، سالروز کشتار فجیع روستای «دیر یاسین» در غرب بیت‌المقدس است. آمار مختلفی از تعداد شهدا وجود دارد، از ۲۵۰ تا ۳۶۰ نفری که بسیاری از آنها زن و کودک بودند و با خونسردی تمام به دست شدند. کشتار در سحرگاه نهم ‌آوریل ۱۹۴۸ به دست تروریست‌ های «ایتسل» و «لیحی» که مورد حمایت سازمان تروریستی «هگانا» بودند انجام شد، جنایتکارانی که بعدها هسته مرکزی ارتش را تشکیل دادند. به گفته منابع فلسطینی، تروریست‌های یهودی گمان می‌کردند که اهالی روستا که ۷۵۰ نفر بودند، از ترس و واهمه خانه‌ هایشان را رها کرده و فرار کنند، اما مقاومت اهالی بهانه شد تا از کشته‌ها پشته‌ها بسازند. 🔹همچنین طبق گزارش‌ها، صهیونیست‌ های جنایتکار، اقدام به بدن مطهر برخی اهالی کردند، حتی را برای شرط‌بندی بر روی جنسیت جنین می‌ دریدند. حدود ۲۵ نفر از مردان روستا را سوار اتوبوس کردند و مانند ارتش روم در گذشته در خیابان‌های بیت‌المقدس گرداندند و سپس آنها را با تیراندازی اعدام کردند. همچنین را روی هم تلنبار کرده و آنها را به کشیدند. در واقع اصل ماجرا از آنجا آغاز شد که در بامداد روز نهم ‌آوریل سال ۱۹۴۸ نیروهای موسوم به «آرگون» رژیم صهیونیستی از مناطق شرق و جنوب وارد روستای «دیر یاسین» و نیروهای «اشتیرن» نیز از قسمت شمال وارد این روستا شدند و بدین گونه روستا از هر طرفی بجز طرف غربی به محاصره درآمد. 🔹ساکنان روستا که همگی در خواب بودند با این اقدام غافلگیر شدند؛ آنها در ابتدا به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند که این امر منجر به هلاکت ۴ تن از مهاجمان و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر شد. پس از این موضوع، صهیونیست‌ها به منظور مقابله با پایداری ساکنان روستا، از نیروهای «پالماخ» در یکی از پادگان‌های نظامی در نزدیکی قدس طلب کمک گرفتند، این نیروها اقدام به توپخانه‌ای این روستا نمودند تا زمینه حمله متجاوزین را فراهم کنند و با فرا رسیدن ظهر روستا به کلی از حضور نیروهای مقاومت خالی شد، بنابراین نیروهای آرگون و‌اشتیرن به شیوه تروریستی خود برای ساکنان روستا روی آوردند. بدین ترتیب مهاجمان از طریق منفجر ساختن منازل ساکنان روستا، آن را ‌اشغال کردند و پس از تمام شدن دینامیت‌ها و مواد منفجره، از طریق بمب و توپخانه اقدام به کشتار عناصر مقاومت نمودند و تمامی مردان و زنان و کودکان و سالخورده‌ هایی را که در داخل منازل حضور داشتند، هدف تیراندازی‌ های خود قرار می‌ دادند. 🔹 ده‌ها تن از ساکنان روستا را کنار هم قرار داده و به طرف آنان تیراندازی می‌ کردند و ۲ روز کامل و جنایت‌های خود را ادامه دادند. نظامیان صهیونیست کشتاری شامل ، ، ، پاره کردن شکم زنان باردار و... را به راه‌ انداختند و ۵۳ کودک را از دیوارهای محله قدیمی قدس به پایین پرت کردند و ۲۵ تن از مردان این روستا را در اتوبوس‌ هایی حبس کرده و همانند ارتش قدیم رومانی، آنان را به نشانه پیروزی در خیابان‌های شهر قدس چرخانده و در نهایت تیرباران کرده و به شهادت رساندند. اجساد قربانیان را در چاه‌های آب روستا ‌انداخته و درهای آن را به منظور سرپوش نهادن بر جنایت‌های خود بستند. ... منبع؛ پرسمان با تلخیص @tabyinchannel
⭕️حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی 🔹براى دولتمردان و دولتزنانِ ، امنیّت مسئله‌ى اصلى نیست، مسئله‌ى اصلى چیز دیگرى است. مسئله‌ى اصلى براى این حضرات، راضى نگهداشتن شبکه‌ى سرمایه داران است که رگِ حیات اینها را در دست گرفته‌اند. بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۹/۰۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️مقام و منزلت حضرت‌ فاطمه‌ معصومه (سلام الله علیها) 🔹 (سلام الله علیها) بعد از پدر بزرگوارشان، در سال ۱۷۹ تحت کفالت برادرشان (عليه السلام) قرار گرفتند و تا سال ۲۰۰ هـ ق یعنی ۲۱ سال تمام، در کنار برادر به «مقامات عالی» و «کمالات علمی و معنوی و اخلاقی» دست یافتند؛ برخی از مقامات ایشان عبارت است از:   💠«مقام شفاعت» 🔹در مقام و منزلت و جایگاه این بانوى بزرگوار نزد اهل بیت (علیهم السلام) همین بس که (علیه السلام) فرمودند: «آگاه باشید هشت در دارد که سه در آن به سوى است. از فرزندان من در آنجا وفات مى کند که نامش دختر موسى (عليه السلام) است؛ همه شیعیان ما به او وارد بهشت مى شوند». [۱] همچنین ایشان در مرحله ای است که در فرازی از زیارت‌نامه معروفشان که توسط (علیه السلام) بیان شده است می‌خوانیم: «یا فاطِمَةُ اشْفَعى‏ لى‏ فىِ الْجَنَّةِ، فَانَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ‏ الشَّاْنِ» [۲] (اى مرا در بهشت کن، چرا که در پیشگاه خدا داراى‏ هستى».   💠«مقام علمی و حدیثی» 🔹 (سلام الله علیها) از لحاظ و مثل مادرشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و بودند و همانگونه که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با استدلال های متین و استوار، حقانیت ولایت امام علی (علیه السلام) را تبیین می‌ کردند، حضرت (سلام الله علیها) نیز چنین بودند. روایاتی که از آن حضرت نقل شده، غالباً درباره امامت و ولایت امام علی (علیه السلام) است که با اثبات ولایت حضرت، ولایت سایر امـامـان معصوم (علیهم السلام) نیز ثابت می‌شود. 🔹برای نمونه (سلام الله علیها) با چند واسطه از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نقل می کنند که فرمودند: (صلی الله علیه و آله) در به بهشت رفت و بر روی پرده ای در قصر بهشت دید که چنین نوشته شده: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ عَلِیٌ‏ وَلِیُ‏ الْقَوْمِ» (معبودی جز خدای یکتا و بی همتا نیست، رسول خدا و ولی و رهبر مردم است)؛ و بر روی پرده درگاه قصر دیگری نوشته شده است: «شِیعَةُ عَلِیٍّ هُمُ الْفَائِزُون» (شیعیان علی رستگارند). [۳] 🔹همچنین در باب «مکانت علمی» (سلام الله علیها) نقل شده است که روزی عده ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش هایی داشتند که می خواستند از محضر (علیه السلام) بپرسند و ایشان در سفر بودند. از این رو (سلام الله علیها) پاسخ آن پرسش‌ها را نوشت و به آنان تسلیم نمودند. آنان از مدینه خارج شده و در بیرون شهر با (عليه السلام) مصادف شدند. هنگامی که امام پرسش‌ های آنان و پاسخ‌ های (سلام الله علیها) را مشاهده کرد، سه بار فرمود: «فِدَاهَا أَبُوهَا» [۴] (پدرش به فدایش باد). [۴] پی نوشت‌ها: [۱] بحار الأنوار، ج ‏۵۷، ص ۲۲۸ [۲] کلیات مفاتیح نوین، همان، ص ۵۷۹ [۳] بحار الأنوار، همان، ج ‏۶۵، ص ۷۷ [۴] همراه زائران قم و جمکران، همان، ص۶۱؛ کشف اللئالی، نقل از: کریمه اهل بیت(س)، (علی‌اکبر مهدی‌پور) ص ۶۳ و ۶۴ 📕بانوی ملکوت (علی کریمی جهرمی) منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️«کلام نور» 🔸«يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِی خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» ﴿٢١﴾ 🔹«ای مردم! خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا شوید». 🔸«الَّذِی جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِله أَنْدَادًا وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ» ﴿٢٢﴾ 🔹«آن که زمین را برای شما بستری گسترده و آسمان را سقفی برافراشته قرار داد و از آسمان، آبی [مانند برف و باران] نازل کرد و به وسیله آن از میوه های گوناگون، و برای شما بیرون آورد؛ پس برای شریکان و همتایانی قرار ندهید در حالی که می دانید [برای خدا در آفریدن و روزی دادن، شریک و همتایی وجود ندارد]». 📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی (علیه السلام) ارزش «دوست خوب» را چگونه بیان می فرماید؟ 🔹 (عليه السلام) در بخشی از نامه ۳۱ می فرماید: «وَ الصَّاحِبُ مُنَاسِبٌ» [۱] ( و همنشين [خوب] همچون انسان است). اشاره به اينكه پيوندهاى گاه به قدرى قوى مى شود كه جاى پيوندهاى نَسَبى را مى گيرد؛ بلكه گاهى از آن قوى تر نيز مى شود. ضرب المثل معروفى است كه مى گويند از كسى پرسيدند: دوست بهتر است يا برادر؟ گفت: برادرى كه دوست باشد بهتر است. ضرب المثلى نيز در زبان عرب رايج است كه مى گويد: «اَلصَّديقُ نَسيبُ الرُّوحِ وَ الْأَخُ نَسيبُ الْبَدَنِ» [۲] (دوست، هماهنگ و مناسب با روح، و برادر، هماهنگ و مناسب با جسم و بدن است). 🔹از اين سخن مى توان چنين نتيجه گرفت كه همان حقوقى كه براى خويشاوندان در نظر گرفته مى شود، بايد درباره در نظر گرفته شود. حضرت در ادامه مى فرمايد: «وَ الصَّدِيقُ مَنْ صَدَقَ غَيْبُهُ» ( آن است كه در غياب انسان، را ادا كند). اشاره به اينكه كسانى كه در حضور انسان اظهار محبّت و عشق و علاقه مى كنند، ممكن است نشانه واقعى دوستى آنها نباشد؛ آنگاه آشكار مى شود كه انسان در غياب دوستش تمام آنچه را در حضور مى گفت و رعايت مى كرد بگويد و رعايت كند. 🔹 (علیه السلام) در بخش دیگری از این نامه مى فرمايد: «وَ رُبَّ بَعِيدٍ أَقْرَبُ مِنْ قَرِيبٍ، وَ قَرِيبٍ أَبْعَدُ مِنْ بَعِيدٍ» (چه بسا كه از نزديكتر و خويشاوندانى كه از هركس دورترند). اشاره به اينكه هميشه دليل بر پيوند دل ها و نزديكى فكرها نيست؛ گاه مى شود به انسان از نزديكان نزديكترند. آنچه مهم است پيوند و ارتباط به يكديگر است كه اگر در نزديكان پيدا نشد مى توان آن را در دورافتادگان جستجو كرد. «قرآن كريم» نيز مى فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْواجِكُمْ وَ أَوْلَادِكُمْ عَدُوّاً لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ». [۳] 🔹حضرت در ادامه می فرماید: «وَ الْغَرِيبُ مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ حَبِيبٌ» ( كسى است كه نداشته باشد). آرى! آنچه انسان را از غربت بيرون مى آورد است، و كسانى كه محروم از محبّت تنهاى تنهايند. اين غربت از عوامل مختلفى سرچشمه مى گيرد: گاه و و است كه مردم را از انسان مى راند، و گاه و گاه و عوامل ديگر است. بنابراين براى اينكه از غربت بيرون آييم راهى جز اين نيست كه اين گونه رذايل را از خود دور سازيم و با جاذبه اخلاقى را برای خود فراهم نماییم. پی نوشت‌ها؛ [۱] «مناسب» از ريشه «نسب» در اينجا به معناى خويشاوند است. [۲] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم،‏ ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۱۶، ص ۱۱۷ [۳] سوره تغابن، آيه ۱۴ 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۹، ص ۶۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️شفا دادن الی ماشاءالله به تحقق پیوسته است 🔹ملتفت باشید! معتقد باشید! دادن الی ماشاءالله به تحقق پیوسته است! یکی از معاودین عراقی (ایرانیان ساکن عراق) غدّه‌ای داشت و می‌ بایستی مورد عمل جراحی قرار می‌ گرفت. خطرناک بود. از آقا علیه‌ السلام خواست او را شفا بدهد، شب علیها‌ السلام را در خواب دید که به وی فرمود: «غده خوب می‌شود؛ احتیاج به عمل ندارد». ارتباط خواهر و برادر را ببینید! از برادر خواسته [شده]، خواهر جوابش را داده است. 📕برگی از دفتر آفتاب، ص ١۶۴ منبع: وبسایت‌ مرکز تنظیم‌ و نشر آثار ‌آیت‌ الله‌ العظمی‌ بهجت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️در «عصر ظهور» كدامين مذهب از ميان مذاهب اسلامی بر جهان حاكم است؟ 🔹شكى نيست كه آخرين دين بشر از جانب خداوند متعال است. لذا خداوند متعال پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) را به عنوان [۱] توصيف كرده است. آن حضرت نيز تصريح به اين نموده كه بعد از خود پيامبرى ديگر نخواهد بود. لكن سؤال اين است كه از بين مذاهب موجود كدامين از مذاهب اسلامى به اجرا در خواهد آمد؟ در پاسخ بايد گفت: مطابق آيات و روايات فراوان، دين حاكم در عصر ظهور، دين است. [۲] همچنين با توجه به آياتى نظير پى مى بريم كه مذهب رايج در همان است. 🔹خداوند متعال مى فرمايد: «اَلْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً». [۳] (امروز شما را كامل كردم و خود را بر شما تمام نمودم و را به عنوان آيين [جاودان] شما پذيرفتم). مگر در آن روز چه اتفاقی افتاده است كه خداوند به سبب آن دين خود را بر مردم كامل كرده و نعمت را بر آنان تمام نموده است و را همراه با آن پذيرفته است؟ كليد فهم اين سؤال ها بررسى شأن نزول آيه و روشن شدن مصداق كلمه در آيه شريفه است. با مراجعه به روايات و بيانات مفسرين در ذيل آيه فوق پى مى بريم كه شأن نزول آيه، قضيه اى است كه در - روز هجدهم ذیحجه - اتفاق افتاده است. 🔹در آن روز (صلى الله عليه و آله) دست (عليه السلام) را بلند كرده و او را به عنوان و خليفه و جانشين بعد از خود معرفى كرده است. پس در كه بر همه اديان غالب خواهد شد، همان دينى است كه در مذهب يعنى پيروى از امام على (عليه السلام) و يازده امام معصوم (عليهم السلام) از فرزندان او متبلور شده است. لذا خداوند متعال در سوره نور مى فرمايد: «...وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ...» [۴]؛ (...و دينى را كه براى آنها پسنديده است پياده خواهد نمود...). اين دينِ پسنديده همان دينى است كه در روز غديرخم با خط ولايت مستدام است. پی نوشت‌ها [۱] سوره احزاب، آیه شریفه ۴۰ [۲] سوره توبه، آيه شريفه ۳۳ [۳] سوره مائده، آيه شريفه ۳ [۴] سوره نور، آيه شريفه ۵۵ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چاپ هفتم، ص ۶۱۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel