eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
این آشوب آشنا ؛ چند ملاحظه درباره فتنه در عراق - ۲ 🔹در حالی که قاطبه ملت عراق اذعان دارند رزمندگان مقاومت، از ایرانی ها گرفته تا حشد الشعبی (بسیج مردم) نقش اول را در بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و تروریست های وحشی داعش داشته اند، فحاشی و آتش زدن پرچم ایران یا حمله به مراکز رزمندگان عراقی و حشد و حزب الدعوه و یا جسارت به ساحت مرجعیت، عقده گشایی به نیابت از چه کسانی می تواند باشد؟⁉️ ♦️فتنه گران در عراق، سربازان اجاره ای همان اردوگاه "غربی-عبری-ارتجاعی" هستند که در حوادث سال 88، شعار "نه غزه نه لبنان" دادند و ادعا کردند از لبنان برای سرکوب معترضان نیرو آورده اند! یا نظیر همان ها که هنگام امداد رسانی حشد الشعبی عراق به سیل زدگان خوزستان، مدعی شدند اینها، همان ارتش عراق هستند که هشت سال با ما جنگیدند و حالا می خواهند ماموریت ناتمام اشغال ایران را به پایان برسانند!⁉️ 🔹شبکه رسانه ای دشمن، زمانی در افکار عمومی ایران چنین فضاسازی کرد که چرا پول ایرانی ها با سفر اربعین خرج عراقی ها می شود، و حالا همان شبکه به عراقی ها می گوید چرا پول شما باید صرف سفر اربعین ایرانی ها شود! ♦️می بینید که شگرد ها و بهانه ها و نقش ها و خیانت ها یکی است. به تجربه آموخته ایم هر گاه تنشی در داخل یکی از کشورهای محور مقاومت پدید می آید، اولا غالبا باید رد پای دشمنان زخم خورده را جست و جو کرد. و ثانیا شبکه رسانه ای وابسته به همان ها، یک واحد اغتشاش را صد برابر بزرگ تر نشان می دهند. 🔹قاطبه ملت عراق، نه ضد اسلام و مرجعیت است و نه ایران را دشمن می دارد. همه این آتش افروزی، عقده گشایی رژیم های متجاوزی است که👇👇👇
در منطقه ای حد فاصل ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، و یمن، در همین دو سال گذشته به ویژه شش ماه اخیر، ضرباتی غافلگیر کننده و راهبردی و کمر شکن متحمل شده اند. از نگاه دشمنان، اتحاد ملت های منطقه توانسته حصار فشار و تحریم و تحمیل انواع جنگ ها را بشکند و باید این وحدت را شکست. این وسط، بقایای حزب بعث و داعش، و شیعه نمایان انگلیسی- آمریکایی (سکولار)، فقط نقش مزدوران اجاره ای را برعهده دارند.⁉️ ♦️چاره چیست؟ روشنگری و بازگویی عبرت های شبیه هم در منطقه، جدا کردن صف مردم و مطالبات شان از صف آشوب افکنان و نا امنی سازانی که چند سال قبل معلوم شد پیشقراول وحشیگری و جنایت های داعش بوده اند، و برخورد با کسانی که مایه نارضایتی هستند و (وبعضا حتی دست شان با سامان دهندگان اعتراض در یک کاسه است).⁉️ 🔹اما فراتر از همه این مباحث باید تاکید کرد صهیونیسم مسیحی و ارتجاع سعودی تا امروز نتوانستند از فروغ نهضت جهانی اربعین -که همه مصیبت های خود را زیر سر آن می بینند- بکاهند و پس از این هم نخواهند توانست. چه بسا مدیریت درست ماجرا از سوی دولت و علما و مجاهدان عراقی می تواند مایه رشد و بصیرت بیشتر ملت عراق شود، همچنان که فتنه 88 در ایران، دست شبکه سازماندهی شده از سوی دشمن ظرف ۲۰ سال گذشته را رو کرد. جبهه مقاومت اسلامی درست در متن جنگ تحمیلی و همه جانبه دشمن که از آن به عنوان یاد کرده، مشغول است و لا جرم، آب دیده شدن در متن آتش فتنه های سخت، شرط لا ینفک این رسالت بزرگ است.⁉️ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️چرا عده‌ای می‌کنند و از قطارِ انقلاب اسلامی می‌شوند؟ 🔸انقلاب اسلامی حرکتی دربرابر است که می‌بایست چند را پشت سر بگذارد: ۱) ، که در آن، تمایلات عمومی متناسب با ایده‌ های انقلاب اسلامی بسط و شرح می‌یابد. ۲) ، که در آن به تولید می‌رسد و سازوکارهایی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌ها پیریزی می‌شود. ۳) و محصولات است که درمجموع، شکل میگیرد. 🔸انقلاب ما اکنون در است؛ مرحله کنونی، مرحله عبور از عقلانیت غربی و ورود به عقلانیت دینی است. اگر انقلاب اسلامی بخواهد آرمان های خود را در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی بسط دهد و به یک راه جدید در مقابل راه برآمده از تبدیل شود، باید عقلانیت جدید اسلامی تولید و از عقلانیت سکولار که سدی در مقابل سیر تکاملی انقلاب اسلامی است، گذر کند.  🔸به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در این مرحله و در مراحل قبل و بعد، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه وصول به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و می‌پندارند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه میپندارند؛ از این رو، در‌مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌سازند. بر این اساس ، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل انقلاب اسلامی تحلیل می‌شود. 💢از سوی دیگر، در هر مرحله، هم پدیدار می‌شود؛ زیرا هنگامی که عقلانیت دینیِ کاربردی و سازوکار حرکت اجتماعی الهی در دنیای جدید، طراحی می‌شود، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. 🔸این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهد داشت. 💢انقلاب اسلامی از آغاز درپیِ بسط بود. 🔸در قدم اول، به مبارزه با زیاده‌خواهی قدرت‌ها پرداخت و به مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت گریز و دین‌ستیز مبدل شد و درنهایت، به یک ایده اثباتی به نام رسید. در هریک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! 🔸به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را میخواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! 🔸یا در آن‌جا که امام انقلاب بر تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. 🔸هنگامی که تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.   🔸از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. 🔸بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. 💢در کنار همه که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به افتخارآمیز شیعیان در جهان و رشد تشیع در جهان اسلام و سایر کشورها، توجه و گرایش به اسلام انقلابی وحتی تمایل بسیاری از کشورهای انقلابی به اسلام، و...اشاره کرد. @tabyinchann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ طی زمان کن ای فلک، مژده‌ی وصل یار را پاره‌ای از میان ببر این شب انتظار را....... #شبتون_سرشار_از_آرامش 💞
🌾🌿🌾 💞گهرهایی ازامام حسن عليه السّلام: ⚜بر شما باد به تفكّر، كه تفكّرمايه حيات قلب شخص بصيرو كليد درِ حكمت است. 📚 إعلام الدين، ص 297 ⚜در شگفتم از كسى كه درباره خوراكيهاى خود انديشه و تأمل مى كند و ليكن درباره نيازمنديهاى فكرى و عقلى اش تأمل نمى كند . پرهيز مى كند از آنچه معده اش را اذيت مى نمايد اما سينه و قلب خود را از پست ترين چيزها پر مى كند. 📚 بحارالانوار، ج1،ص218 @tabyinchannel
🔮 حق عظیمی که (ع) بر دارد 👇 📌اسلام، دوباره نهضت شد، ، ، ، ، از اینکه بازیچه دست هواها و هوس‌ها بشود، باقی ماند، اما در شکل نهضت باقی ماند؛ 👈 یعنی در زمان امام حسن(ع) تفکر اسلامی که دوره‌ای را طی کرده بود و به قدرت و حکومت رسیده بود؛ و یک نهضت شد. 📍 البته در این دوره، کار این نهضت، به مراتب مشکل‌تر از دوره خود پیامبر (ص) بود؛ زیرا در دست کسانی بود که را بر تن کرده بودند؛ 👌 در حالی که از مذهب نبودند، مشکلی کار ائمه هدی(ع)‌ اینجا بود... 👌 اگر امام حسن(ع) ، را از بین می‌بردند و کسی را باقی نمی‌گذاشتند که اصیل اسلام باشد... نوبت به جریان هم نمی‌رسید. 📌 اگر بنا بود امام مجتبی(ع) با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، 🎯 امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته می‌شد، 🎯 هم باید کشته می‌شدند، 🎯 هم باید کشته می‌شدند، 🎯 همه باید از بین می‌رفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصت‌ها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشی خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی‌ماند، 👈 این، حق عظیمی است که امام مجتبی(ع) بر بقای اسلامی دارد.👉 البته بود؛ اما بالاخره صلحی واقع شد... 👌امام حسن(ع)‌ را حفظ کرد، یعنی بنا را حفظ کرد تا بعد از بیست سال، بیست و پنج سال، حکومت به برگردد. @tabyinchannel
💢 کثیف ترین، دروغگوترین و ترین رسانه 👆 ❌ 👆: مردهای میان برای دخترای ‼️ ❌ جنگ روانی 👆: مردهای عراقی میان برای زنهای ایرانی‼️ لعنت بر بی بی سی و بدا به حال ساده لوحانی که زیر این روباه انگلیسی قرار میگیرن و پز روشنفکری و آپدیت بودن میگیرن😐 @tabyinchannel
در جامعه ای که دسترسی به انواع لذت های جنسی آسان و فراوان باشد ، افراد به ندرت ارضای کامل و صحیح غریزه ی جنسی را تجربه می کنند لذا عشق در روابط زناشویی کاهش یافته و افراد به مانند گرسنگان که هرگز سیر نمی شوند ، دائما در طمع کسب لذت بیشتر و ارضای تنوع طلبی خویش بوده و به همین دلیل به انحرافات جنسی کشیده می شوند . @tabyinchannel
🔺دوران دشوار هر انقلابى، آن دورانى است که حق و باطل در آن ممزوج بشود. 🔻در دوران پیامبر، این‌طورى نبود. در دوران پیامبر، صفوف، صفوف صریح و روشنى بود. آن طرف، کفار و مشرکان و اهل مکه بودند، چون صحنه، صحنه‌ روشنى بود؛ غبارى در صحنه نبود. این‌طور جایى، جنگ آسان است؛ حفظ ایمان هم آسان است. 🔺اما در دوران امیرالمؤمنین، چه کسانى در مقابل على(ع) قرار گرفتند؟ خیال مى‌کنید شوخى است؟ خیال مى‌کنید آسان بود که "عبداللَّه‌بن‌مسعود "، صحابى به این بزرگى - بنا به نقل عده‌یى - جزو پابندهاى به ولایت امیرالمؤمنین نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟ 🔺وقتى غبار غلیظ‌تر مى‌گردد، مى‌شود دوران ؛ و شما مى‌بینید که چه اتفاقى افتاد. باز در دوران امیرالمؤمنین، قدرى غبار رقیقتر بود؛ کسانى مثل عمار یاسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه امیرالمۆمنین - بودند. هرجا حادثه‌‌اى اتفاق مى‌افتاد، عمار یاسر و بزرگانى از صحابه‌ پیامبر بودند که مى‌رفتند حرف مى‌زدند، توجیه مى‌کردند. 🔻در دوران شبهه و در دوران جنگ با کافر غیرصریح، جنگ با کسانى که مى‌توانند شعارها را بر هدفهاى خودشان منطبق کنند، بسیار بسیار دشوار است؛ باید هوشیار بود. ❎ امام خامنه ای (70/6/23) @tabyinchannel بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.