eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
نگران سريال‌های تركيه‌ای و هجمه فرهنگی‌شان بوديم، حالا به لطف سريال‌های مبتذل نمايش خانگی و دسترسی راحت آنها از طريق «وی‌ او‌ دی»‌ها، شاهد درنورديدن فرهنگ خانوادگی ايرانی‌ها در جلوی چشمان‌مان والبته توسط خودمان هستيم.... آقای وزارت ارشاد! خوابی يا آگاهانه به اين سريال‌ها مجوز می‌دهی؟! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
تبیین
نگران سريال‌های تركيه‌ای و هجمه فرهنگی‌شان بوديم، حالا به لطف سريال‌های مبتذل نمايش خانگی و دسترسی
◻️ نظارت شدیدی که آنها دارند و ما... 🔹 اگر در اروپا یا انگلیس شما طفل خودتان را که زیر سیزده سال دارد، در معرض ارتباطات مستقل سیم کارت و اینترنت قرار بدهید، قانون مختار است که با شما برخورد کند و شما به عنوان سرپرست بد محاکمه خواهید شد. 🔸 اصولا قراردادن یک نوجوان در معرض ارتباطات مستقل و اینترنت عمل منطقی نیست. اگر بحث تجربه هم باشد می‌بینیم که این کشورها از ما زودتر با تبعات این مسائل آشنا شدند و تبعات فرهنگی و اجتماعی را زودتر لمس کردند. 🔹 با وجود این که آنجا مسائل اسلامی نیست، ولی تبعات اجتماعی، پایین آمدن راندمان اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و تبعاتی که می‌تواند بر روی یک فرد، آینده افراد و حتی تاثیر جسمی بر روی افراد داشته باشد را بررسی کرده و چاره‌ای اندیشیدند. 🔸 آنها برای خودشان به تنظیم مقررات متناسب با رفع این نگرانی‌ها دست زدند ولی تنظیم مقررات و پیشنهادهای‌شان برای ما برعکس است. در رسانه‌های‌ خود نشان می دهند که بچه‌ها دسترسی به ارتباطات مجازی دارند ولی در مقررات‌شان اینگونه نیست. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
تبیین
نگران سريال‌های تركيه‌ای و هجمه فرهنگی‌شان بوديم، حالا به لطف سريال‌های مبتذل نمايش خانگی و دسترسی
⚠️ عشق مثلثی 🔺آن سال‌ها که شبکه فارسی-وان شروع به فعالیت کرده بود، دست و پای خانواده‌ها میلرزید، نگران روابط آزاد در سریال‌ها بودند. جاده که هموار شد، جم-تی‌وی وارد میدان شد و چیزی از ترویج روابط مثلثی و مربعی کم نذاشت 🔺 اما اکنون این «شبکه‌ی نمایش خانگی» است که وارد میدان شده و تمام اقشار مردم را پوشش میدهد آفرین به این همه مسئولیت‌پذیری مسئولان @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🕊 دستخطی دارم از او بر دل خود یادگار عشق کاری کرد با قلبم که چاقو با انار رفتنش یک شب، دمار از روزگار من کشید می کشم روزی که برگردد ،دمار از روزگار.....
نهج البلاغه ( ) مثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِي جَوْفِهَا، يَهْوِي إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَيَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ. دنيا مانند مار (خوش خط و خال) است كه به هنگام لمس كردن نرم به نظر مى‌رسد در حالى كه سم كشنده در درون اوست (به همين دليل) مغرورِ نادان به سوى آن مى‌رود و خردمند عاقل از آن حذر مى‌كند. نهج البلاغه ( ) كمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَيْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ.🌾🌾 چه بسيارند كسانى كه به سبب نعمتى كه به آنها داده شده در غفلت فرو مى‌روند و به سبب پرده‌پوشى خدا بر آنها مغرور مى‌گردند و بر اثر تعريف وتمجيد از آنان فريب مى‌خورند و خداوند هيچ كس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت‌ها و ترك عقوبت) آزمايش نكرده است. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی میاد که دیگه نمی‌ره!!!!! این همه فرار از و مسؤولیت ناپذیری نوبره😳 🔹به طرز وحشناکی از این سؤال در دورهمی که: [ازدواج کردی یا خیر؟] می‌ترسم! | 🔸 آن‌قدر نه و بهانه‌های واهی شنیدم و آن‌قدر از تأثیرات مخرب این بهانه‌تراشی‌ها در اجتماع می‌ترسم که گفتن ندارد. 🔹خلاصه بگویم؛ هرچه مهران مدیری در طول برنامه می‌سازد در این نقطه فرو می‌ریزد! 🔸چطور می‌شود به جامعه‌ی ایده‌آل فکر کرد در حالی که عنصر خانواده که هسته مرکزی ساخت تمدن است، روز به روز به سمت نیستی پیش می‌رود؟ ❓چرا هنرمندانِ پر ادعای کشور برای اصلاح روند نامطلوب کاهش ازدواج و پیری جمعیت حاصله قدمی بر نمی‌دارند؟ 🔹آیا اجتماعِ بارور و مولد با شعار حاصل می‌شود؟ ✍ پی‌نوشت: دردآورتر از حرفش، تشویق مردمی بود که بی‌تعهدیش رو ستایش کردن...!!! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ‌ها مرحوم هاشمی به مرحوم رفسنجانی: بایدتا آخر ایستادمبارزه مقطعی جواب نمی‌دهد! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
تبیین
⭕️خوشه‌ای از خرمن ابعاد شخصیتی (ع) 💠امام صادق(ع) فاتح قلّه عبودیت و بندگی حق تعالی 🔷 و حقّ تعالی، مهم‌ترین و اصولی‌ترین ویژگی و شاخص زندگی اولیای الهی است که معنای واقعی زندگی سعادتمندانه را برای جامعه انسانی ترسیم می‌نماید؛ چرا که بر اساس آموزه‌های رحمانی عبودیت و بندگی حقّ تعالی، و بوده و بر اساس این ویژگی انسان در مسیر صحیح زندگی قرار می گیرد؛ از این‌رو اولیای راستین پروردگار همواره اسوه خاص و ممتاز بندگی و عبودیت بوده‌اند، موضوعی که در صفحه‌های زندگی صادق آل محمد (ع) همچون اقیانوسی وسیع به خوبی خود را نشان داده است. 🔷مالک بن انس در خصوص این ویژگی ممتاز (ع) این چنین اعتراف کرده است: «مَا رأت عَیْنٌ و لا سَمِعتْ اُذُنٌ و لا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ أفْضَلَ مِنْ جعفرِ بنِ محمدِ الصادقِ فَضْلاً و علماً وَ عِبادَةً وَ وَرَعا؛ هرگز چشمی ندیده و گوشی نشنیده و افضل از جعفر بن محمد صادق (ع) در علم و عبادت و ورع به قلب بشری خطور نکرده است».   🔷عبودیت و بندگی در سلوک معنوی (ع) حتی مورد اذعان ابن تیمیه نیز قرار داشته است، به طوری که او در خصوص امام صادق (ع) این چنین اعتراف می‌نماید: «وی بر یکی از سه حالت بود است، یا نماز می‌خواند، یا قرآن می‌خواند و یا روزه‌دار بوده است». از نگاه امام صادق (ع) باشکوه‌ترین جلوه عبودیت و توحیدی به شمار می‌آید، اندیشه امام صادق (ع) در خصوص نماز به گونه‌ای شفاف و روشن بیان شده است که همگان را به اهمیت و ارزش نماز در سبک زندگی دینی واقف می‌نماید، کما اینکه در منابع روایی از امام ششم شیعیان این چنین نقل شده است: «مَا تَقَرَّبَ إِلَیَّ عَبْدِی بِشَیْءٍ أَحَبَّ إِلَیَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَیْهِ؛ هیچ بنده‌ای به من تقرّب پیدا نکرده است با چیزی که نزد من محبوب‌تر از باشد». 💠امام صادق (ع) اسوه بردباری و بخشش 🔷یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین اوصاف الهی که همواره خود را با آن به بندگان معرفی کرده، و است. عترت رسول خدا (ص) که سبقت گیرندگان واقعی به سوی کمالات اخلاقی هستند، نیز در رتبه اعلی فضایل اخلاقی همچون عفو و بخشش قرار دارند به گونه ای که اگر کسی به دنبال مصداقی برای فضایل و کمالات اخلاقی در میان جامعه انسانی باشد، کسی را بهتر از ایشان نمی‌شناسد، امام صادق (ع) نیز در میان امامان معصوم علیهم السلام در رفتار، تبلور عفو و بخشش بوده و آیینه تمام نمای ارزش‌های اخلاقی همچون عفو و بخشش بود. 🔷در روایتی ارزشمند، در خصوص این ویژگی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام اینگونه روایت شده: «قالَ الاِمامُ الصّادِقُ علیه السلام: اِنّا اَهْلَ بَیْتٍ مُرُوَّتُنا العَفوُ عَمَّنْ ظَلَمَنا؛ مـا خانـدانى هستـیم که مـردانگى مـا گذشت از کسى است که به ما ستم کرده است». این رفتار امام صادق (ع) پیام شفاف و الگوی حسنه برای همگان است تا اینکه در اوضاع بحران به جای انبار کردن مواد مصرفی به فکر دیگران باشیم و به نوعی قدمی در جهت التیام بخشیدن درد دیگران و برطرف کردن کمبودها برداریم. و تنها به فکر خورد و خوراک خود و خانواده خویش نباشیم. 🔷علمای اهل تسنن در کتب خود به این ویژگی ممتاز و برجسته امام صادق (ع) این چنین اذعان داشته اند: استاد ابو زهر می نویسد: «امام صادق مردی با گذشت و کریم بود، و هرگز زشتی و اسائه ادب را مقابله به مثل نمی‌کرد؛ بلکه عمل بهتر آن را جواب می‌داد و در این کار به دستور خدا عمل می‌کرد که باری تعالی امر کرده بود: «وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ؛ هرگز نیکى و بدى یکسان نیست؛ بدى را با نیکى دفع کن، ناگاه (خواهى دید) همان کس که میان تو و او دشمنى است، گویى دوستى گرم و صمیمى است!». 🔗متن کامل را اینجا 👈 rasekhoon.net/article/show/1529294 بخوانید. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Farsna(10).mp3
699.8K
🎙سه توصیه مهم امام صادق(ع) برای خوب زندگی کردن...حجت الاسلام رفیعی @Farsna
⚡️🥀⚡️🥀⚡️🥀⚡️🥀⚡️ 🥀 ⭕️راهکارهایی برای 🔶ستایش خداوند، پیش از دعا 🔷امام صادق علیه السلام میفرمایند: هرگاه خواهی دعا کنی پس خدا را تمجید کن و او را حمد و سپاس و تسبیح و تهلیل (لا اله الا الله) و ثنا بگوی و بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آل او صلوات فرست، سپس درخواست کن تا به تو داده شود. 🔺شرح: علامه مجلسی (ره) گوید: گاهی گفته شود که تمجید گفتن «الله اکبر» است و تمحید «الحمدلله» است و تسبیح «سبحان الله» است و تهلیل «لا اله الا الله» است و ثنا آن است که نعمت هایی که خداوند بر بنده عطا فرموده بشمارد: ولی دور نیست که معانی اینها را تعمیم دهیم که شامل گردد هرچه را به این معانی برسانند و اختصاص به این الفاظ مخصوص نداشته باشد، چنانچه تمجید بر «لا حول و لا قوة الا بالله» نیز اطلاق شده است. 🔷همچنین امام صادق علیه السلام میفرمایند: هر که دوست میدارد که دعایش به اجابت رسد، باید کسب خود را پاک و حلال کند. 📕واژه های اخلاقی از اصول کافی، آیت الله علی مشکینی @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️💥⚡️💥⚡️💥⚡️💥⚡️ 💥 ⭕️ جوان در برهه جوانی 🔶در بیشتر مکاتب تربیتی کهن و نو، اصلی پذیرفته و حاکم بر تمام گستره عمر آدمی برشمرده شده است، اما از نگاه امیر مؤمنان، میان تربیت پذیری و متغیر سن، همبستگی بالایی وجود دارد. معمولا هنگامی که در یک پژوهش بخواهند متغیرها را با هم ارتباط بدهند، می گویند: ارتباط متغیرها زمانی معنادار است که میان آنها همبستگی آماری، کمی یا کیفی وجود داشته باشد. 🔷از نگاه امام علی علیه السلام، با آنکه تربیت پذیری اصلی حاکم بر سراسر زندگی انسان است و هر انسان تا آخرین لحظه های زندگی خود، حالت تربیت پذیری و اثرپذیری دارد، اما میان تربیت پذیری و سنین پایین وجود دارد. یعنی هرقدر سن فراگیر پایین تر باشد، تربیت پذیری او بهتر است؛ زیرا متربی و ساختار شخصیتی وی هنوز دست نخورده و بکر است. 🔷شخصیت فراگیر در سنین پایین تر شکل نیافته و نهال گونه است؛ به طوری که می توان او را به هر صورتی جهت داد. با توجه به این نگرش، می توان گفت که جوانان و نوجوانان کیفی ترین مخاطبان تربیتی در مکتب تربیتی امام على (ع) هستند. این پیام از این کلام ایشان برگرفته میشود که می فرمایند: إنما قلب الحدث کالأرض الخالیه ما ألقی فیها من شیء قبلته، وبادرتک بالأدب قبل أن یقسو قلبک؛ سرزمین دل جوانان و نوجوانان بسان یک زمین خالی، شخم زده و آماده است که هرچه در آن بپاشی به سرعت می گیرد و رشد می کند. 🔷اهمیت این نکته را با طرح این پرسش پی می گیریم که اگر در مزرعه ای بخواهید نهال بکارید، اگر آن مزرعه شخم زده و خالی باشد، رشد و پرورش گیاه و نهال سریع تر است یا اگر پیش تر با کاشت گیاه دیگری اشغال شده باشد؟ روشن است که موانع یا گیاهان کاشته شده به طور طبیعی نمی گذارند بذر و نهالی که مورد توجه و هدف زارع است، خوب رشد کند. این نکته در مورد تربیت پذیری جوانان و نوجوانان نیز صادق است. نوجوانان و جوانان سریع تر، راحت تر و بدون سرمایه گذاری های کلان و دردسرآفرین تربیت پذیری دارند.   🔷امام علی علیه السلام در این گفتار خود می فرمایند: فرایندی از تربیت موفق است که در آن، انگیزه های تربیتی مربی پالوده و پیراسته باشد. فراگیر همواره باید احساس کند که انگیزه مربی و آموزشگر او در این امدادرسانی، خیرخواهی و جدیت در هموارسازی روند رشد و تعالی اوست. فرزند یا متربی باید احساس کند که پدرش، مادرش با مربی اش دغدغه او را دارند و به آینده اش چشم دوخته اند و برای وی دل می سوزانند.   🔗متن کامل را اینجا 👈 rasekhoon.net/article/show/1477411 بخوانید. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ( حکمت ۱۳۰ ) 🍀وقَدْ رَجَعَ مِنْ صِفِّينَ فَأَشْرَفَ عَلَى الْقُبُورِ بِظَاهِرِ الْكُوفَةِ : يَا أَهْلَ الدِّيَارِ الْمُوحِشَةِ، وَالْمَحَالِّ الْمُقْفِرَةِ، وَالْقُبُورِ الْمُظْلِمَةِ، يَا أَهْلَ التُّرْبَةِ، يَا أَهْلَ الْغُرْبَةِ، يَا أَهْلَ الْوَحْدَةِ، يَا أَهْلَ الْوَحْشَةِ، أَنْتُمْ لَنَا فَرَطٌ سَابِقٌ، وَنَحْنُ لَكُمْ تَبَعٌ لاَحِقٌ. أَمَّا الدُّورُ فَقَدْ سُكِنَتْ، وَأَمَّا الاَْزْوَاجُ فَقَدْ نُكِحَتْ، وَأَمَّا الاَْمْوَالُ فَقَدْ قُسِمَتْ، هَذَا خَبَرُ مَا عِنْدَنَا، فَمَا خَبَرُ مَا عِنْدَكُمْ؟ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ : أَمَا لَوْ أُذِنَ لَهُمْ فِي الْكَلاَمِ لاََخْبَرُوكُمْ أَنَّ (خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى).🍀 امام علیه السلام از ميدان (پرغوغا و مملو از تأسف) صفين باز گشته بود، به كنار قبرستانى كه پشت دروازه كوفه بود رسيد (رو به سوى آنها كرده) فرمود : اى ساكنان خانه‌هاى وحشتناك و سرزمين‌هاى خالى و قبرهاى تاريك! اى خاك‌نشينان! اى غريبان! اى تنهايان! و اى وحشت‌زدگان! شما در اين راه پيشگام ما بوديد و ما نيز به دنبال شما خواهيم آمد؛ اما خانه‌هايتان را ديگران ساكن شدند، همسرانتان (اگر جوان بودند) به نكاح ديگران درآمدند و اموالتان (در ميان ورثه)تقسيم شد. اينها خبرهايى است كه نزد ماست، نزد شما چه خبر؟ سپس امام علیه السلام رو به‌سوى اصحاب و ياران كرد و فرمود : آگاه باشيد اگر به آنها اجازه سخن گفتن داده مى‌شد به شما خبر مى‌دادند كه بهترين زاد و توشه (براى سفر آخرت) تقوا و پرهيزگارى است». @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🔺 با کلی‌گویی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد 🔻 نکته مهم درباره امر به معروف و نهی از منکر این است که در میان ما کلی‌گویی در موعظه و نصیحت هست، ارشاد هست، تعلیم هست، تذکر هست، اما امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔺️ امر به معروف و نهی از منکر این است که کسی را به یک معروف معیّن و مشخص و خارجی، امر یا از منکری معین و خارجی نهی کنند. ◽یک عمر در مذمت شراب داد سخن دادن هر اسمی داشته باشد امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ وقتی امر به معروف و نهی از منکر است که در یک مورد خاص اقدامی صورت بگیرد. ◾ بسا افراد که خیال می‌کنند کارشان امر به معروف و نهی از منکر است و حتی یک بار هم امر به معروف یا نهی از منکر نکرده‌اند. 💠 اگر کسی مشغول غیبت است و منعش کنیم، نهی از منکر کرده‌ایم اما در مذمت غیبت یک ساعت بحث کنیم نهی از منکر نیست‏. منبع: یادداشت‏های استاد مطهری، ج۱، ص۲۴۵ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
″صندلی‌های خالی کمسیون فرهنگی″ ♨️برخلاف انتظارها اوضاع کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم بهتر از مجلس دهم نیست؛ در حالیکه در پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم، ″اقتصاد و فرهنگ″ دو اولویت مهم کشور ذکر شده است. ❌رها کردن حوزه فرهنگ در اوضاع ″ولنگار″ کنونی و گرایش صرف به حوزه‌های اقتصادی، قطعا توفیق چندانی به‌همراه نخواهد داشت چرا که بخشی از بحران‌های اقتصادی ریشه در امر فرهنگ دارد. اصلاح شیوه صحیح مصرف و به صورت کلی، ″سبک زندگی مصرف‌گرا″ سبب افزایش موفقیت در پیاده‌سادی اقتصاد مقاومتی خواهد شد. ⛔️از طرف دیگر، زیر‌ساخت‌های عریض و طویل فرهنگ کشور در رویارویی با ″تهاجم و نفوذ فرهنگی″ در باتلاقی عمیق گیر کرده‌ و عاجز از حرکت مانده‌اند؛ لذا اکنون زمان ورود و اقدام جهادی در این عرصه است. ⛔️کمسیون فرهنگی جایگاه ″بازماند‌گان از کمسیون‌های دیگر″ نیست و نیاز به نمایندگان عالم و شجاع دارد تا بتوانند در برابر ″تقی‌زاده‌ها و قرارگاه‌های دچار اختلال″ قد عَلم کنند و دست به جراحی گسترده بزنند. چراکه مرحله بعدی ولنگاری فرهنگی، چیزی نیست جز ″فروپاشی فرهنگی″! 🔔نمایندگان محترم مجلس! نکند با نحوه چینش کمسیون فرهنگی، عجز و ناامیدی از اصلاح فرهنگ را القا کنید! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🌷🌷 🔴‍ 👇👇 برخي از والدين، هنگام ازدواج جوانان به همه مشكلات «اقتصادي، اشتغال، مسكن، سربازي و...» فرزندشان فكر مي‌كنند مگر به خود مشكل !!! 👈 يعني نمي‌دانند كه نياز عاطفي و جنسی ، دو نياز بسيار اساسي است كه اگر ارضا نشود سِيلی از مشكلات مانند: روابط نامشروع، پرخاشگری، اعتياد افسردگی ناامیدی و...به همراه دارد. 👈 مردي كه براي فرزندش تصميم مي‌گيرد كه الان نبايد ازدواج كني؛ دقيقاً مثل اين است كه به او بگويد تو گرسنه هستي باش ولی تا وقتي من نگفته‌ام نباید غذا بخوري چون تو یا الان پول ندارم یا صلاح نمیدونم غذا بخوری اين يعني «ميل خود» را «حق» دانستن. ✅ برخي از در توجیه تفکر غلطشون والدين مي‌گويند: زوج‌هاي زيادي را ديده‌ايم كه به دليل نداشتن شغل مناسب كارشان به طلاق كشيده‌شده است و ما مي‌گوييم: ما هم مجردان زيادي را ديده‌ايم كه با داشتن شغل و وضع مالي خوب آلوده به مواد، و کارهای خلاف شده اند و آرامش رواني ندارند. بنابراین نباید منتظر ماند تا همه چیز در حد کمال شود و ازدواج کرد چون نقص‌های دیگری سبز می شود @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣ تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔻نفی صریح حکام طاغوت زمان و معرفی امامت خود و ائمه گذشته 🔸 از نخستین سالهای پس از رحلت پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)، در همه‌ی دوره‌های امامت، مَطلع دعوت شیعی را اثبات امامت اهل‌بیت پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) تشکیل میداده است. دعوت امام صادق (علیه‌السّلام) نیز از این کلّیّت بیرون نبوده است. 🔸امام در هنگام اشاعه و تبلیغ این مطلب، خود را در مرحله‌ای از مبارزه میدیده است که میبایست به‌طور مستقیم و صریح، حکّام زمان را نفی کند و خویشتن را به‌عنوان صاحب حقّ واقعی ولایت و امامت به مردم معرّفی نماید. 🔸امام در مواردی به این بسنده نمیکند که امامت را برای خویش اثبات کند؛ بلکه همراه نام خود، نام امامان بحق و اَسلاف پیشین خود را نیز یاد میکند و در حقیقت سلسله‌ی امامت اهل‌بیت را متّصل و جدایی‌ناپذیر مطرح میسازد. 🔺پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۶۷و۷۳ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
♨️عدم تأیید جریان‌های انحرافی؛ سیره همیشگی امام خمینی (قدس سره) 🖊به مناسبت سالروز فوت دکتر شریعتی « از شیوه‌ها و تاکتیک‌های در مقابله با جریان‌های انحرافی و بازداشتن توده‌ها از گرایش به آن، این بود که از هرگونه و از آن جریان خودداری می‌ورزید و از اظهار نظر در مورد آن خودداری می‌کرد. آن روز که جریان دکتر در ایران اوج گرفت و شماری به هواداری او و جمعی به مخالفت با او جار و جنجال به راه انداختند، امام از هرگونه اظهار نظری در مورد او خودداری کرد و بدین گونه به پیروان خود آموخت که در برابر آن جریان چه وظیفه‌ای دارند، نه به پشتیبانی از او برخیزند که موجب تأیید از اندیشه‌های انحرافی او شود و نه بر ضد او سخن بگویند که دشمن از آن بهره‌برداری کند و آتش اختلاف را شعله‌ور سازد. نیز در جریان «سازمان مجاهدین خلق» امام با سکوت و آنان، ملت ایران را از فروغلتیدن در دام آنان بازداشت.»(نهضت امام خمینی ج۲ ص۷۰۱) @tabyinchannel @daneshgahevelyat