eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️قیام ائمه معصومین (علیهم السلام) برای مستضعفین و ملت‌ها 🔹کسی که را می‌داند، می‌داند که این هر یکی‌شان مثل یک انسان کامل، بلکه بالاتر، یک انسان الهی - روحانی، برای ملت‌ها و مستضعفین کردند در مقابل کسانی که می‌خواستند مستضعفین را از بین ببرند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۱/۲ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آيا «امام زمان» (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور، «تكنولوژى كنونى» را گسترش مى دهد؟ 🔸قبل از پاسخ به اين سؤال كه آيا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور، را گسترش مى دهد يا خير؟ بايد به دو نكته توجه كرد: 1⃣هدف غايى از خلقت كه مطابق برخى از آيات قرآن كريم، در تمام سطوح است، تنها و به طور كامل در عصر ظهور (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحقق مى يابد. 2⃣ به هر دو جنبه ، يعنى و او توجه دارد، ولى را با او قرار داده و اگر به امكانات و رفاهيات او توجه مى كند به ديد اصالتى نيست. 🔹با توجه به اين دو مقدمه به اين نتيجه مى رسيم كه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم از استفاده مى كند و هم در گسترش آن مى كوشد، ولى به مقدار و در راستاى كه همانا پياده شدن در تمام زندگى بشر است. 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ شمسی، چاپ هفتم، ص ۶۴۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله):  🔸«مَن سَرَّهُ أن يُمَدَّ لَهُ فِی عُمرِهِ و يُزادَ فی رِزقِهِ فَليَبَرَّ والِدَيه». 🔹«هر كه خوش دارد عمرش دراز و روزى اش بسيار شود، به و نيكى كند». 📕میزان الحکمه، ح ۲۲۶۷۱ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️جایگاه حجاب در سیره اهل بیت چگونه بود؟ (بخش اول) 🔸مطالعه سیره (علیهم السلام) نشان می دهد که «حضرات معصومین» در مقام توصیه مردم به حفظ ، به وظیفه روشنگرانه خود در بیان آموزه های دینی می پرداختند، و علاوه بر آن در مقام «رعایت پوشش شرعی»، با به این حکم شرعی، در صدد ارائه الگویی کامل از پوشش مطلوب زنان بودند. 💠بیانات و توصیه های اخلاقی معصومین راجع به حجاب 🔹واکنش (علیهم السلام) به «پوشش زنان جامعه پیرامون خود» و توصیه آنها به رعایت و و ، با مطالعه روایات به جا مانده از آن حضرات به روشنی مشخص می شود. برای مثال می توان به حساسیت آن (علیهم السلام)به موضوع و و جایگاه این موضوع مهم در گفتارهای ایشان اشاره کرد؛ تا آنجا که در این گفتمان تربیتی، «نیکوترین پوشش دین» معرفی می‌شود. (علیه السلام) در این زمینه می‌فرماید: «أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّينِ الْحَيَاء» [۱] (نیكوترین پوشش دین است). 🔹و نيز «برترین عبادت» معرفی می گردد. (عليه السلام) در روایتی در این رابطه می‌فرماید: «افضَلُ العبادَةِ العِفافُ» [۲] ( برترين عبادات است). احادیث و بیانات (علیهم السلام) راجع به این موضوع بسیار زیاد هستند؛ بطور مثال در حدیثی (علیه السلام) می‌فرمايد: «لَا حَيَاءَ لِمَنْ لَا دِينَ لَه‏» [۳] (آنکه ندارند، دین هم ندارد). و علاوه بر این دسته از احادیث، بیانات دیگری نیز در جوامع حدیثی وجود دارد که قدر مشترک شان، تشویق مردم به رعایت و بیان حدود و ثغور آن است. 🔹در این خصوص چند حدیث بسیار مورد توجه است؛ برای مثال می توان به این حدیث (صلی الله علیه و آله) در ارتباط با حفظ و بانوان اشاره کرد که فرمود: «اِنَّ مِن خَیرِ نِسَائَكُم اَلمُتَبَرَّجَةَ مِن زَوجِها الحصَانَ عَن غَیرِه» [۴] (بهترين زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرايش و خودنمايی کند، اما خود را از بپوشاند). 🔹یا دیگر حدیث نبوی در بیان ارزش پرهیز از نامحرم که می‌فرمايد: «حُمَادَيَاتُ النِّسَاءِ غَضُّ الْأَبْصَارِ وَ خَفَرُ الْأَعْرَاضِ وَ قِصَرُ الْوَهَازَة» [۵] (بارزترین درجه سه چیز است: پوشیدن چشم از نامحرمان، پوشیدن تمام اندام از بیگانگان، کم و با حیا از منزل بیرون شدن). یا این توصیه (صلی الله علیه و آله) به جوانان قریش که: «يا مَعشَرَ شَبابِ قُرَيشٍ اِحفَظوا فُروجَـكُم، اَلا مَن حَفِظَ فَرجَهُ فَلَهُ الجَنَّةُ» [۶] (اى جوانان قريش! پيشه كنيد؛ بدانيد هر كس خود را در برابر شهوت حفظ كند، از آن اوست). ... پی نوشت‌ها؛ [۱] غررالحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، قم، ص ۱۹۳. [۲] الكافی، دار الكتب الإسلامية، تهران، ج ‏۲، ص ۷۹. [۳] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ ۲، ج ‏۷۵، ص ۱۱۱. [۴] بحارالأنوار، همان، ج ۱۰۳، ص ۲۳۵. [۵] معاني الأخبار، ابن بابويه، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم‏، ص ۳۷۶. [۶] المعجم الاوسط، الطبرانی، ریاض، دارالحرمین، چ ۱، ج ۷، ص ۶۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️کلاس اولی هستیم و تکلیف سال هفتم را می‌خواهیم! 🔹گاهی به مطالب و روشن و آسان شرعی که می‌دانیم، نمی‌ کنیم و آن گاه نزد اساتید معرفت و اخلاق و تربیت می‌رویم و تقاضای و مطالبی بالاتر از آنچه لازم داریم می‌کنیم. 🔹در سطح کلاس اول هستیم و تکلیف سال هفتم را می‌خواهیم. این علامت آن است که نمی‌ خواهیم از بالا برویم و به و درجات عالی معنوی برسیم! ای‌ کاش می‌ دانستیم صلاح دین و دنیای ما در تمسک به و و تمسک به و است! 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۰ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تاکتیک های جنگ روانی (بخش چهارم) 🔸 از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. در یک تعریف «جنگ روانی» عبارت است از استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 5⃣«محک زدن» 🔹گاهی برای اوضاع جامعه و جامعه درباره موضوعی خاص، که نسبت به آن حساسیت وجود دارد و یا برای دریافت نظر و یا گروهی خاص یا صنفی از جامعه، منتشر می‌شود که عکس العمل نسبت به آن، زمینه طرح قرار می‌گیرد. سعی می‌کنند برای دریافت نظر گروهی خاص و یا حتی افراد جامعه، با انتشار یک موضوع، آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و سیاست های آینده خود را نسبت به آن، طراحی کنند؛ مثلاً برای ارزیابی نظر مردم ایران درباره رابطه با آمریکا، خبری منتشر می‌شود تا پس از آن، موضوعات جدی تری را در این باره منتشر سازند. 6⃣«ادعا بجای واقعیت» 🔹 برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود، گاهی بر ضد افراد، گروه های مختلف و رسانه های رقیب مطرح می کنند و آنان را مجبور به پاسخگویی می‌نمایند. در واقع، در این روش، مخابره شده و یا به چاپ رسیده، نوعی به جای واقعیت را در تداعی می‌کند، و با استفاده از کلماتی نظیر ، ، سعی می‌کند خبر را از دست ندهد، و نیز درستی و نادرسی خبر را به گردن منبع مدعی آن انداخته، چنانچه مورد تایید قرار گرفت، اعتبار پخش آن را نصیب خود کند و سرانجام، پیامی را که مورد نظرش می باشد، به همراه خبر، القا نماید. 🔹در جریان حمله به در سال ۲۰۰۱ پس از هر بمباران شدید مقرهای طالبان، ادعاهایی درباره کشته شدن «بن لادن» از سوی و رسانه های همسو با آنها، مطرح می‌شد و زمانی که خبر را تکذیب می‌کردند، می‌فهمیدند که تلاش آنها در انهدام مواضع طالبان و کشتار آنها، چندان موثر نبوده است، و اگر طالبان می‌کردند این سکوت، صحت ادعای آمریکایی ها را اثبات می‌کرد و نیروهای طالبان را از نظر روحی تضعیف می‌نمود. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها @tabyinchannel
⭕️فلسطینی‌ها از خاک خودشان دارند دفاع می‌کنند 🔹 مال کیست؟ «ملّت فلسطین» چه کسانی هستند؟ این از کجا آمده‌اند؟ حق دارد در مقابل آنها بِایستد؛ هیچ محکمه‌ای، هیچ مرکزی، هیچ سازمان بین‌المللی‌ای حق ندارد به اعتراض کند که چرا در مقابل سینه سپر کردید؛ حق ندارند. 🔹آن کسانی هم که به ملّت فلسطین کمک میکنند، وظیفه‌ی خودشان را انجام می‌دهند؛ هیچ کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی‌ حق ندارد به ، به اعتراض کند که چرا شما از ، از قیام مردم فلسطین حمایت کردید؛ وظیفه‌ی آنها است، باید می‌کردند. 🔹این دیگر، هم حکم اسلامی است، هم قانون عقلی است، هم منطق بین‌المللی و جهانی است. از خاک خودشان دارند دفاع میکنند؛ آنها است، کمک به آنها هم مشروع است. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری در خطبه های نمازجمعه تهران ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا