🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🍃خشم در نوجوان
برخورد با یک نوجوان عصبانی مانند ایستادن در وسط یک طوفان است.
💠بهترین نوع رفتار با نوجوان در هنگام بروز خشم چیست؟
❓آیا باید خشم نوجوانان خود را با عصبانیت بیشتری پاسخ داد و تهدید و تنبیه کرد؟
❓آیا باید تسلیم شوید و امیدوار باشید که دوباره پرخاشگری و بی ادبی نکنند؟
❗️خشم نوجوانان چیزی نیست که بتوانید از آن جلوگیری یا کنترلش کنید.
🔰وقتی نوجوان شما عصبانی است، او را به «کتری جوشان» تشبیه کنید.
🍃وقتی کتری به جوش می آید، بخار از دهانه آن خارج می شود. اما بخار فقط “علامت این است که آب به جوش آمده است. برای جلوگیری از جوشش آب، باید آتش زیر کتری را خاموش کنید.
❌پس تنها روی خود خشم نوجوانتان تمرکز نکنید. در عوض، علت اصلی عصبانیت او را پیدا کنید:
⛔آیا نوجوان شما احساس می کند که دوستش ندارید و احساس رها شدگی می کند؟
⛔آیا نوجوان شما از مشکل عدم رضایت از ظاهر دارد(بدگویی اطرافیان و عدم اعتماد به نفس) ؟
⛔آیا نوجوان شما قربانی قلدری همسالان خودش شده است؟
⛔آیا نوجوان شما با اضطراب دست و پنجه نرم می کند؟
⛔آیا این مسئله ریشه ژنتیک دارد؟
✔️در صورت لزوم حتما با روانشناس مشورت کنید.
#کانال_اولیا_و_مربیان
#فرزندپروری_مثبت
#کنترل_خشم
#نوجوان
#فرزند_شایسته
#چالش_های_زندگی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
180_64333359921702.pdf
250.7K
تدریس چگونه تلفیقی می شود؟
ویژه مدارس ابتدایی و کلاس های چندپایه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
185_64333355154271.pdf
257.8K
طراحی مناسب بسته یادگیری تلفیقی
ویژه مدارس ابتدایی و کلاس های چندپایه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🎺🎺توجه 🎺🎺توجه
سئوالات مسابقه پیامکی ۴ آذرماه ۱۴۰۳
طبق آیه ۳۱ سوره مبارکه اعراف چه کسانی محبوب خداوند نیستند؟
۱- اسرافکاران
۲ـ کافران
📲ارسال عدد گزینه صحیح به شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۱۴
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
هر کودکی هوشمند به دنیا میآید. هوشمندی چیزی نیست که برخی داشته باشند و برخی نداشته باشند.
هوشمندی رایحه ی زندگی است.
اگر زنده هستی، هوشمند هم هستی. هوشمندی یک پدیده طبیعی است.
انسانهای معدودی هوشمندانه زندگی می کنند و کمیاب هستن کسانی که هوشمندانه بمیرند.
بسیاری از مردم در تمام زندگی نادان باقی می مانند، ولی آنان در ابتدا غیر هوشمند نبودند.
پس چه اتفاقی افتاده؟
وقتی آنان کودکانی خردسال بودند،
به والدین و راهنمایان اعتماد کردند......
در دنیایی بهتر، والدین اگر واقعا فرزندانشان را دوست بدارند، به آنان خواهند آموخت که:
به هوشمندی خودشان اعتماد کنند.
در دنیایی بهتر، والدین به فرزندان کمک میکنند تا هر چه سریع تر مستقل باشند و به خودشان متکی شوند.
در دنیایی بهتر، کودکان هر چه زودتر به خودشان واگذار می شوند.
تمام تلاش والدین باید این باشد که کودک از هوشمندی خودش بهره ببرد تا بتواند عمل کند.
📖 راز _ اشو
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
شاهکار هنر ایرانی - فرش ایرانی
نقشه کوچ عشایر 😍
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
با کودکان خجالتی چه کنیم؟
1⃣ به فرزندتان فرصت آمادگی دهید:
اگر کودکتان بداند در تمام موقعیتها چه اتفاقی میافتد،نگرانی او کم میشود. مثلاً چند روز قبل از یک جشن تولد شما او را به خانه دوستش ببرید تا با والدین او آشنا شده و از وقایعی که قرار است در این جشن اتفاق افتد آگاه شود.
2⃣ در خانه با او تمرین کنید :
بازیهای مختلفی خارج از فعالیتهای روزمره فرزندتان انجام دهید. مانند ملاقات با یک شاگرد جدید در مدرسه.کارها و بازیهایی کنید تا او بتواند به طور یکسان همهی موقعیتهای اجتماعی را تجربه کند به فرزندتان کمک کنید تا آنچه را که انجام میدهد تجربه کند مثلاً اگر کودک دیگری عروسکش را میخواهد با هم بازی کنند و یا اگر پسر بچهای سعی در گرفتن اسباب بازیش را دارد با همدیگر از آن وسیله استفاده کرده و لذت ببرند.
3⃣بدبینی او را از بین ببرید:
خجالتی بودن معمولاً از الگوها و تفکرهای منفی که باعث بدبینی میشوند نشات میگیرد (مانند: بچهها مرا دوست ندارند) با تقویت و جایگزین کردن افکار مثبت به فرزندتان در از بین بردن بدبینی و تفکرهای منفی ذهن او کمک کنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🌸18 تکنیک برای پرسش درکلاس درس🌸
🌱🌱🌱
1⚘سوالات واضح بپرسید.
2⚘برای انتقام از بینظمیها سوال نپرسید.
3⚘فقط از فراگیران که ابراز تمایل میکنند، سوال نکنید.
4⚘برای دریافت پاسخ، زمان انتظار در نظر بگیرید.
5⚘مواظب باشید فقط یک جواب خاص را برای سوال مبنا قرار ندهید.
6⚘ابتدا سوال و بعد پاسخدهنده را مشخص کنید.
7⚘تاکیدتان بر سوالات بازپاسخ و تحلیلی باشد، نه حافظهای دانشی.
8⚘بعد از پاسخ دانشی(مانند؛ بله یا خیر و امثال این)، چرایی را جویا شوید.
9⚘از فراگیر بخواهید به زبان خود توضیح دهد، نه بیان خط کتاب و جزوه.
10⚘توضیح را با مثال بخواهید.(میتونی مثال بزنی؟)
11⚘تفاوت توضیح و مثال را به دانشآموز بگویید.
12⚘مبنای پاسخ درست را با خلاقیت دانشآموز همراه سازید.
13⚘اگر فراگیر به سوال پاسخ نداد، سوال را به شکل دیگری بیان کنید.
14⚘در صورت عدم پاسخگویی درست، برداشت فراگیر از سوال را جویا شوید.(شاید سوال شما مشکل دارد!)
15⚘گاه دانشآموز را در بیان یا نوشتن پاسخ، مختار بگذارید.
16⚘به سوالات مشارکتی و مباحثهای هم توجه کنید.
17⚘برای فراگیری که پاسخ اشتباه میدهد، فرصت بازآموزی در نظر بگیرید.
18 ⚘و از همه مهمتر:
فرهنگ گوشدادن فعال را به شاگردانتان یادآوری کنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📚راه های پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف🦋🦋
📌 دقّت به مشق ( رونویسی ) و تصحیح غلط ها و رعایت خط زمینه
📌توجّه به دست ورزی در دوره ی آمادگی
📌 مطمئن شدن از شناخت حروف الفبای فارسی
📌 بررسی دقیق تکلیف شب در خانه
📌 توجّه بیش تر به دانش آموزان کند نویس
📌 پرهیز از حرکات اضافی موقع گفتن املا
📌 استفاده از دانش آموزان ممتاز برای روخوانی و تکرار و تمرین در کلاس
👈 توجّه به نوع نشستن
👈 استفاده از کارت تند خوانی
👈 ترکیب صامت و مصوّت
👈 اطمینان از تلفظ صحیح حروفها توسط دانش آموزان
👈 تصحیح املا توسط خود دانش آموزان و . . .🦋🦋
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅انواع اختلالات دیکته نویسی
⁉️مشکلات املایی دانش آموزان چیست ؟؟؟
در مقابله با این مشکلات چکار کنیم ؟؟؟
🟣دانش اموزی که کلمه را جا می اندازد👇
✅ راهکار 1: به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند.
❌پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید.
✅راهکار 2: کمک کنید تا او به خود کمک کند.
چگونه ⁉️
چهار کلمه بی ربط بگویید و از او بخواهید که بعدِ شما تکرار کند و بعد پنج کلمه.
او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد از شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند.
✅راهکار 3: با ضربه زدن به یک وسیله، ریتم ایجاد کنید و او با دست زدن یا یک ریتمی که با دهانش ایجاد میکند ، ریتم شمارا تکرار کند .
〰〰〰〰〰〰〰
🔵دانش اموزی که آخر کلمه ها را نمینویسد👇
✅راهکار 1: باید با او صدای آخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست؟
🟣این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای آخر باشد.
چگونه ⁉️
🟡یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دورِ صدای آخر خط بکشد یا صدای آخر را با رنگ دیگر مشخص کند.
✅راهکار 2: جدول صدا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند
❇️تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم ، میتواند او را کمک کند
〰〰〰〰〰〰〰
💙دانش آموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد👇
✅راهکار 1:در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه.
🔶زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند، از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند.
🔶همچنین گاهی اوقات، آنها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید؛ او به صورت فردی خوب مینویسد.
🔶اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد.
✅تمام این موارد به هنگام املای فردی از او مشخص میشود.
❌❌ اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا آموزگار به او وارد شده باشد که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید مشکل او حل نخواهد شد.
💢در این مواقع چکار کنیم ⁉️
🟠 در این مواقع، هم معلم و هم والدین دانش آموز باید هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد.
🔷برای این منظور :
🟢 از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند.
🟢بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند.
توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند.
〰〰〰〰〰〰〰
🟡دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد👇
✅راهکار 1: در مرحله اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ، جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید.
🎗وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد، بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند.
🎗سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ، ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید. سپس بوسیله بازی و اسم رمز ،در ابتدا از او بخواهید تا نوشتن کلمه را تمرین کند؛ سپس جملات ساده بگویید و در پایان از او املا بگیری
✅اگر حین کار متوجه شدید که
ترکیبات را باهم قاطی میکند ، آنها را روی کارت نوشته و با بازی بخواهید هر کدام را که شما گفتید، پیدا کند. مسلما او با تمرین و تکرار ، یاد خواهد گرفت.
🔑🟣نکته مهم :
حال شما تمام این کارها را انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت، اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا با او مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!!
〰〰〰〰〰〰〰
📝️دانش آموزتان مشکل قرینه نویسی دارد یا اصطلاحا آینه وار است👇
✅راهکار 1: باید به او کمک کنید تا اولا اعضای بدن خود را خوب بشناسد⤵️
دست راست ، پای راست ، بازو ، ساعد، ساق ، شانه ، کتف ، ران ، مچ ، کف دست ،کف پا و ....
🎗بعد با بازی به او کمک کنید تا دست راست خود را سریع تشخیص بدهد مثلا وقتی وارد کلاس میشوید به او بگویید که دست راست خود را بالا ببرد ، روی سرش بگذارد ، روی صورت خود بکشد و ...
این تمرین را یک مدت پشت سرهم تکرار کنید(والدین هم در منزل انجام دهند)
تا او خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار که میخواهید نوشتن را شروع کنید بگویید
خب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند.
🟢حتما بعد از گذشت ده روز و با تمرینات مکرر، تغییر را مشاهده خواهید کرد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
چند نمونه فعالیت خلاق ، هدفمند و مهارت محور برای پایان هفته
فعالیت شماره ۱
یک داستان کوتاه با موضوع ضرب المثل "دست بالای دست بسیار است." بنویس. میتوانی برای داستان زیبایت نقاشی بکشی.
فعالیت شماره ۲
از مادر یا پدر بخواه چند تا از رسیدهای خریدشان را به تو بدهند. قیمت ها را به حروف بنویس . به نظر تو با این قیمت ها چه چیزهای دیگری میشود خرید؟
فعالیت شماره ۳
شماره تلفن یکی از عزیزانت را بنویس ، سعی کن آن را حفظ کنی. شماره او زوج است یا فرد؟
یک جمله محبت آمیز برایش بنویس.
فعالیت شماره ۴
چند نمونه کالای ایرانی که خریدی و از آن راضی بودی معرفی کن. خرید این کالا چه فایده ای برای تو و کشور عزیزمان ایران دارد؟
فعالیت شماره ۵
لیستی از چند جانور تهیه کن. تحقیق کن چرا خداوند پوشش بدن ، غذا و محل زندگی هر کدام را متفاوت آفریده است.
فعالیت شماره ۶
با نخود و لوبیا الگوهای جالب بساز ، رابطهی میان هر کدام از آن ها را بنویس.
فعالیت شماره ۷
آیا دیده یا شنیده ای که از انرژی نور خورشید استفاده شود؟ کجا و در چه وسایلی؟
یک گزارش تهیه کن و برای دوستانت بخوان.
فعالیت شماره ۸
دو بند از درس را انتخاب کن، از روی آن رونویسی کن طوری که به جای بعضی از کلمات، معنای آن را بنویسی.( معنای کلمه را با قرمز بنویس.)
مثال: پسر گفت:《 من فقط خوب نگاه کردم و به آنچه دیدم کمی فکر کردم. سر راهم اثر پای الاغی را دیدم که جای پای راستش کمتر از جای پای چپش فرو رفته بود.》
#تکلیف
─┅━◇━♧♧━
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#معلم_آگاه
#معلم_آگاه_سری_اول
🪫 پرسش 3⃣7⃣ :
✍همکار عزیزی پرسیدند: دانش آموزی دارم که در نوشتن املا مشکلی ندارد اما نمیتواند بخواند، راهکار مناسب به جهت رفع مشکل دانشآموز چیست؟( دانش آموز مد نظر در پایه سوم ابتدایی مشغول به تحصیل است)
( قسمت اول....)
📌در ابتدا بایدمطمئن شوید دانش آموز در تمام ۷ مرحله خواندن تسلط کافی را دارد، این ۷ مرحله شامل موارد ذیل میباشد:
۱- صدای اول واخر، بخش کردن، صدا کشی که به آن آگاهی واجی هم می گویند.
۲-شناخت حروف
۳- ترکیبات
۴- شناخت کلمه
۵- روخوانی
۶- روان خوانی
۷- درک مطلب
📌بعد از آنکه در تمام ۷ مرحله بالا مهارت کافی را کسب کرد برای بهبود روند روخوانیاش میتوانید از راهکار های زیر استفاد کنید:
▪️یکی از روش هایی که برای اختلال خواندن به کار میرود تکنیک چند حسی آموزش زبان است که حواس چندگانه را درگیر خواندن میکند، معلم در این شیوه تلاش دارد از طریق بهکارگیری حداکثر حواس مختلف کودک از جمله بینایی، شنوایی، حرکت و لامسه، ارتباط بین حروف و صدای آنها را در ذهن کودک بهوجود آورد. بهطور مثال، کودک حروف را بر روی کاغذهای برجسته و زبری لمس میکند و یا آنکه با ضربههای انگشتان خود، صدای هجاها را در میآورد.🔋
( ادامه دارد......)
═══════❁💠❁═══════
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
آموزش و درمان اختلالات یادگیری:
😎 توصیه هایی به #والدینی که فرزند مبتلا به #اختلالات_یادگیری دارند
۱. به وسیله ی #متخصص چشم و گوش، از #سلامتی کامل کودک مطمئن شوید.
۲. فضایی #آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.
٣. اوقاتی را به #بازی کردن با کودک و #شوخی کردن با او اختصاص دهید.
۴. کودک را به #پارک، #سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید.
۵. ترتیبی دهید که کودک، اوقاتی را به #بازی بپردازد.
۶ کودک را #تشویق کنید درباره ی خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش #صحبت کند.
۷. از #سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت #بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار #مثبتی انجام می دهد او را #تشویق کنید.
۸. به #سؤالات کودک ساده، روشن و کوتاه #جواب دهید.
۹. نقاط #قوت کودک را در درس، بازی و سایر کارها #برجسته کرده و تشویق کنید.
۱۰. با دادن برخی مسئولیتها به کودک، حس #استقلال و #اعتماد به نفس او را تقویت کنید.
۱۱. سعی کنید کودک، هم با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را #بازی کند.
۱۲. در منزل کتاب یا روزنامه #بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقه مندانه و مشتاقانه ی شما را ببیند.
۱۳. به اندازه ی کافی #اسباب_بازی های ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.
۱۴. به کودک یاد دهید که #کتاب، تنها وسیلهی خواندن نیست، بلکه می توان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای تمرین #خواندن استفاده کرد.
۱۵. با مدیر و معلم کودک #ارتباط مهرآمیز برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید.
۱۶. #پیشرفت کودک را بدون این که مکرر از او سؤال کنید، پیگیری نمایید.
۱۷. برای محل #مطالعه کودک، اتاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید.
۱۸. سعی کنید محل مطالعه ی کودک ساکت و #آرام باشد.
۱۹. برای اطمینان از سلامتی کودک، همیشه او را تحت #کنترل پزشک داشته باشید.
۲۰. کوچک ترین #پیشرفت کودک را ببینید و آن را به او اظهار کرده و اعتماد به نفسش را تقویت کنید.
منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی
#بیش فعالی
💥یکی از #ویژگی های کودک بیش فعال “ بی دقت و بی توجه “ بودن است.
▪️کودک نمی تواند روی #تکلیفی که به او می دهند #تمرکز داشته باشد.
▪️اکثر کودکان دچار بیش فعالی در دقت و #توجه کردن دچار #مشکل هستند.
▪️توجه زیاد به جزئیات #ندارند.
▪️بر بازی ها و کارهای مدرسه نمی توانند #تمرکز داشته باشند.
▪️کارهای مدرسه و فعالیت های #روزانه خود را در منزل تا آخر دنبال نمی کنند و آنها را به #پایان نمی رسانند.
▪️نمی توانند یک #وظیفه یا #تکلیف را تمام و کمال #انجام دهند.
▪️اسباب بازی ها و کتاب هایشان را اغلب #گم می کنند.
⭕️ امروز دوتا کتاب معتبر رو در مورد بیش فعالی باهم مطالعه و مقایسه می کردم👇
یکی سال 1388 #چاپ شده بود و شیوع بیش فعالی رو 2 تا 4 درصد کودکان و میزان آن را در #پسران 3 تا 9 برابر #دختران درج کرده بود
کتاب بعدی #چاپ 1400 بود. شیوع بیش فعالی رو 5 تا 8 درصد کودکان درج کرده بود.
نکته مهم اینه که شیوع بیش فعالی در حال #افزایش هست (یا آمار ابتلا داره بیشتر میشه یا تشخیص داره دقیق تر میشه)
⭕️خلاصه که حواستان را بیشتر جمع کنید
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💥 معرفی #بازی با هدف بهبود #سرعت پردازش و #حافظه فعال
🌹 در اوقات #فراغت یا #آخر هفته، #مسافرت و در منزل این بازی را انجام دهید
1⃣ به فرزندتان بگویید: هرکلمه ای که من می گویم، شما فقط صدا(حرف) #اول آن را به من بگو
2⃣ حالا باید کلمه هایی بگویید تا صدا یا حرف #آخر آنها را به شما بگوید
3⃣ در این مرحله کلمه هایی #سه حرفی بگویید (مانند : باد،دود،هفت،نود و...)
4⃣ حالا کلمه هایی بگویید و از فرزندتان بخواهید حرف یا صدای #اول و #آخر آن کلمات را به شما بگوید
5⃣ یک عدد هدف (مثلا عدد 100) در نظر بگیرید. حالا فرزندتان یکی یکی تا صد، دوتا دوتا تا صد، سه تا سه تا تا صد، چهارتا چهارتا و... تا صد بشمارد. در مرحله بعدی از همین عدد هدف ، دوتا دوتا، سه تا سه تا، چهارتا چهارتا، پنج تا پنج تا و.. #کم کند
🌹 این بازی منجر به تقویت موارد زیر خواهد شد👇
#اگاهی واجی
#حافظه شنیداری
#حافظه فعال
#توجه انتخابی و پایدار
#بهبود #دیکته و #خواندن و #کلمه سازی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
بَند چيست؟
نوشته ای کوتاه، که باکنار هم قراردادن چندجمله، درباره یک موضوع ساخته شود، بند یا پاراگراف گویند.
بند میتواند دوجمله یا بیشتر باشد.
جمله های یک بند باید در مورد یک موضوع باشند و
جمله ها باید با هم ارتباط داشته باشند.
اگر جمله ها با هم ربطی نداشته باشند، بند تشکیل
نمی شود بلکه چند جمله پراکنده ساخته شده است.
✨نکاتی که در بند نویسی باید رعایت شود.
جمله اصلی در بند اول نوشته شود و جمله های بعدی توضیحی باشد در مورد جمله اصلی...
رعایت زمان کارهای انجام شده (گذشته. حال. آینده)
مثال: من سال آینده به کلاس چهارم رفتم درست نیست و باید بنویسم من سال آینده به کلاس چهارم خواهم رفت.
هماهنگی کارانجام شده(فعل)و انجام دهنده آن(فاعل)
به عبارتی، هماهنگی بین جزء اول و جزء آخر جمله.
به عنوان مثال: من و دوستانم به پارک رفتم درست نیست و باید بنویسم من و دوستانم به پارک رفتیم.
رعایت نکات نگارش مثل نقطه، ویرگول، علامت سؤال، علامت تعجب، دو نقطه و گیومه...
__پاکنویسی و زیبا نویسی با حذف کلمات تکراری، اصلاح غلط املایی، جابجایی جمله ها یا حذف جمله ها...
بندنویسی، مقدمه نوشتن انشا است.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
☀️کدام روش بهترین روش فرزند پروری است؟
☀️بخش اول☀️
☀️وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ☀️
☀️و در رفتارت میانه روی اختیار کن و سخن آرام گو (نه با فریاد بلند)آیه 19 سوره لقمان☀️
🌟 شما جزو كدام دسته از والدین هستید ؟
🔸 ﻗﺎﻃﻊ (مقتدرانه):
با کودک صحبت می کنیم به او ﯾﺎﺩ ﻣﯽﺩهیم ﮐﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﻮﺩﺵ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﭼﺮﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ایم ﻭﭼﺮﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨد.
🔸 ﺳﻠﻄﻪﮔﺮ(مستبدانه):
از کودک ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭیم ﻭ ﺍﺯ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﯾﺎ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽکنیم.
🔸 ﻣﻨﻔﻌﻞ(آسان گیر):
به کودک ﻣﺤﺒﺖ می کنیم، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍنیم ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﮕﺬﺍﺭیم ﯾﺎ ﻗﺎﻃﻌﯿﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭیم ﮐﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﺪ.
🔸 ﻣﻨﻔك (بی اعتنا):
ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺩک مان ﻧﻤﯽکنیم ﻭ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍنیم ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺭﺍ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ کودک ﺗﺜﺒﯿﺖ کنیم.
☀️سبک فرزندپروری خود را شناسایی کنید و درصدد ترمیم یا تغییر آن باشید .
گروه مخاطب : معلمان ، مربیان ، مشاوران و والدین و..
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
——
یک رفلکس در نوزادها به اسم رفلکس پالمار-گرسپ یا چنگ زنی کف دست وجود داره که وقتی شما انگشتتون رو کف دست نوزاد بگذارید، نوزاد محکم انگشتتون رو میگیره.
این رفلکس بعد از چند ماه باید خود به خود محو بشه اما ممکنه توی یک سری افراد این رفلکس تا سنین بالاتر ادامه پیدا کنه (هرچند ضعیف تر). ادامه داشتن این رفلکس توی سنین کودکی میتونه توی ارتباط مغز با دست نوزاد اختلال ایجاد کنه و این ارتباط رو تحت تاثیر قرار بده و ضعیف کنه. این رفلکس میتونه باعث بشه کودک توی مهارتهایی که نیاز به فاین موتور کنترل (هماهنگی ریز بین چشم و دست) داشته باشه ضعیف عمل کنه. یکی از این مهارتها مهارت نوشتن هست که ممکنه تحت تاثیر این رفلکس قرار بگیره.
یه بازی خوب برای کاهش این رفلکس اینه که اعداد و یا شکل هایی کف دست کودک بکشیم و ازش بخوایم حدس بزنه چه عدد یا شکلیه. با این کار ارتباط نورونی بین مغز و کف دست تقویت میشه و عملکرد کودک توی مهارتهای ظریف حرکتی بهتر میشه 🌱
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
240_64132162118972.pdf
504.9K
دفتر قصهی سه بعدی
مناسب برای هفته کتاب و کتابخوانی
منبع: رشد دانشآموز شماره ۲. آبان ۱۴۰۱
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
💢کارول دوک تفاوت میان تحسین کردن کودکان به دلیل هوش آنها و تحسین کودکان به دلیل تلاششان را بررسی نمود.
او دریافت بسیار بهتر است به کودکان: «بگوییم تو قطعا تلاش زیادی کردهای» تا اینکه بگوییم: «تو واقعا باهوش هستی».
دوک به دو گروه از کودکان انجام کاری را محول نمود؛ یک گروه به دلیل تواناییهایشان تحسین شدند و گروه دیگر به دلیل تلاششان.
زمانی که از همان کودکان خواسته شد تا کار چالشبرانگیزتری را به انجام برسانند، کودکانی که به جهت تلاششان ستوده شده بودند به نسبت کودکانی که به دلیل تواناییهایشان تحسین شده بودند، اشتیاق بیشتری برای انجام آن کار از خود نشان دادند.
کودکانی که برای تواناییهایشان ستوده شده بودند، نگران بودند که نتوانند انتظارات را برآورده ساخته و در کار چالشبرانگیزتر شکست بخورند؛ درحالیکه گروه دیگر این نگرانیها را نداشتند.
کودکانی که به دلیل تواناییهایشان تحسین شده بودند در مقایسه با کودکان دسته دوم، پس از مواجهه با موانع احساس ناامیدی و دلسردی بیشتری از خود بروز دادند.
به اعتقاد دوک هنگامی که کودکان به دلیل تواناییهایشان ستوده میشوند، تصور میکنند که آن تواناییها ثابتاند و در نتیجه درباره شکست دچار نگرانی میشوند. از طرف دیگر کودکانی که به دلیل تلاششان تحسین شدهاند، معتقدند با تلاش همواره میتوان نتیجه بهتری گرفت.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پیام اموزشی.
تربیت اجتماعی وسیاسی یکی ازساحت های تربیت می باشد
انسان موجودی اجتماعی است ورشد وتعالی او درگرو زیست اجتماعی می باشد .زندگی بدون جامعه برای انسان امکان پذیر نمی باشد وخلقت او به گونه ای است که باید با سایر انسانها زندگی وتعامل داشته باشد .
درباب زیست اجتماعی انسانها دیدگاههای مختلفی وجود دارد
که ازمنظر اموزهای اسلامی انسان موجود ی فطرتا اجتماعی است
که بدان اشاره شد.
دیدگاه دیگری هم می گوید انسان حسابگراست وبه این نتیجه رسیده است که نفع او درزیست اجتماعی است
وانسان ها به تنهایی قادر به تامین نیازهای خود نمی باشند ،بنابراین عقل حسابگر اورا به سمت زندگی اجتماعی سوق داده است
یکی آزاهداف تربیت آن است که فرد را برای زندگی اجتماعی آماده کندودراو توانایی مشارکت وهمکاری جمعی را تقویت کند واورا جامعه پذیر بار آورد.
ودراو نگاه شهروندی را تقویت کند
که هم به حقوق خویش آشنا ومطالبه گر باشد وهم به تکالیف ومسولیت های اجتماعی خویش عمل نمایید.
شهروند کسی است که نسبت به جامعه خویش احساس مسولیت کند وبرای زیست بهترجامعه تلاش کند .
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
بهترین برخورد والدین با پرخاشگری نوجوان چه باید باشد؟
میر سبحان سادات، روانشناس و رواندرمانگر تو دوره «شیوه مواجهه و مدیریت پرخاشگری در نوجوانان» میگه که والدین باید به نقش خود در این مسیر توجه کنن و با راهبردهای مناسب از تداوم یا شدت گرفتن این رفتارها جلوگیری کنند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar