eitaa logo
معلم یار
6.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب.zip
1.07M
📖✨🌺✨📖 📚مجموعه عکس نوشته کتاب ✍مورداستفاده درتابلواعلانات هفته کتاب وکتابخوانی ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👶 | بچه‌ها رو تا ۷ سالگی رها کنیم یعنی چه؟! 🔸 پدر و مادر عزیز منظور از آزاد گذاشتن بچه‌ها این نیست که تربیت‌رو به کلی رها کنیم، منظور اینه که بچه‌ها رها باشن، هر لحظه اونارو تو یک فضای محصور قرار ندیم و بذاریم آزادی عمل داشته باشن. 🔸 برای این کار هم، باید محیط خونه‌رو امن کنیم و تا حد امکان وسایل لوکس‌رو از جلوی دستشون برداریم. 🔸 برخی اعتقادی به این مساله ندارن و میگن بچه‌ها باید ببینن و دست نزدن‌ رو یاد بگیرن اما واقعاً به چه قیمتی؟ به این قیمت که هر روز چیزی بشکنن، مادر فریاد بزنه و بچه تحقیر بشه؟ 🔸 والدین باید در تربیت فرزندان و تکرار نکات پرورشی صبور باشن. تا قبل از ۵ و گاهی تا قبل از ۷ سالگی، کورتکس مغز بچه‌ها (مرکز استدلال و قضاوت) تشکیل نشده و ما بارها ممکنه چیزی رو براشون تکرار کنیم اما دوباره همون کار رو حتی به فاصله ۱۹ دقیقه انجام بدن که خب این اصلاً دست خودشون نیست و والدین نباید عصبانی بشن و این کار بچه‌ها رو به حساب لج‌بازی بذارن. و 🆔@tadriis_yar
RAR for Android Premium (www.mplib.ir).apk
4.7M
نرم افزار win rar جهت اجرای فایلهای زیپ در گوشی های تلفن همراه @tadriis_yar
Kingsoft-Office-9.1.1.1(FarsRoid.Com).apk
20.46M
💢نرم افزار آفیس:نرم افزاری خوب برای باز کردن فایلهای word ، پاورپوینت،اکسل و پی دی اف در اندروید! 💜برای اجراشدن برنامه ها این فایل رو نصب کنید! @tadriis_yar
🔷 تجربه‌ای از یک مدرس موفق و خلاق «تقلب» و یادگیری عمیق! به قلم: دکتر حامد صفایی‌پور تدریس را تمام کردم و مشغول جمع‌کردن کیفم شدم. چند دقیقه‌ای به زنگ مانده بود. رو به کلاس گفتم: «بسیار خب! هفته آینده از این سه فصل امتحان می‌گیرم». صدای اعتراض بچه‌ها بلند شد: آقا ما نمی‌رسیم!؛ به خدا همان روز امتحان داریم؛ سه فصل زیاده! و از این صحبت‌ها. گفتم: «مطالب زیادهِ؟» پاسخ دادند: «بله خیلی». گفتم: «بسیار خُب، با خودتان تَقلُّب همراه بیاورید(!)». سکوت و لبخندی کلاس را گرفت؛ «واقعا آقا؟»؛ «بله! می‌توانید نصف کاغذ آ-چهار تقلُّب همراهتان بیاورید». زنگ خورد. با نگاهی به چهره‌های غافلگیرشده بچه‌ها از کلاس خارج شدم. هفته اینده با شوق دیدن تقلب‌های بچه‌ها به کلاس آمدم! وقتی وارد کلاس شدم گویی چند میناگر در حال کشیدن گُل و بوته‌هایی ظریف بر کاغذ اند؛ میکروفیل‌هایی تودرتو با نظمی هندسی و تماشایی. بچه‌ها مثل جلسات ارائه دانشجویان معماری در آتلیه‌های هنری، کاغذهای تقلب یکدیگر را می‌دیدند. برخی تلاش کرده بودند همه کتاب را در این، به قول خودشان، «یُخته‌جا»، جا دهند و برخی هم برگۀ تقلب نهایی را پاکنویس کرده بودند و درخت‌واره‌های مفهومی ترسیم کرده بودند. با شروع آزمون گفتم: «وقت آزمون یک ساعت است؛ نیم ساعت دوم می‌توانید از تقلب‌ها استفاده کنید». نیم ساعت گذشت. فرمان صادر شد. تقلب‌ها را در آوردند. برخی همه پاسخ‌ها را نوشته بودند و از سر سیری به تقلب‌ها نگاه می‌کردند. گاهی هم نگاهی به من! که ناسزای آبداری در آن نهفته بود. پنج دقیقه پایانی گفتم می‌توانید «تقلب‌هایتان را به دوستانتان تقلب بدهید». بامزه بود. بچه‌ها تقلب‌ها را جابه‌جا می‌کردند. وقت تمام. بچه‌ها یکی یکی برگه‌ها را تحویل می‌دادند و هنگام خروج از کلاس چیزی می‌گفتند: 💎«آقا اجازه! ما از تقلب استفاده نکردیم! خودمون بلد بودیم» 💎«آقا اجازه! ما اینقدر که برای نوشتن این تقلب وقت گذاشتیم روی کتاب وقت گذاشته بودیم تمام شده بود!» 💎«آقا اجازه! این سوال‌ها را با تقلب که هیچی با خوردن کتاب را هم نمی‌شد جواب داد. با بدجنسی تمام از درون می‌خندیدم. ما معلمان باید کاری کنیم که بچه‌ها با همان روشی که تقلب می‌کنند، درس بخوانند. تا به حال توجه کرده‌اید که تقلب، نیازمند چه سطحی از مهارت‌های شناختی است؟ در تمرین ما، کم بودن جا، برای نوشتن تقلب، نیاز به ترسیم «نقشه‌ مفهومی» را به وجود می‌آورد. دانش‌آموزان مجبورند مطالب را به صورت ساختارمند بفهمند. امتحان، پرسش کلاسی و همه بخش‌های نظام آموزشی فرصتی برای یادگیری اند. @tadriis_yar .
📘 ضرورت رعایت فاصله هنگام گفتن به دانش آموز در ⬅️ به هنگام ديكته گفتن(در منزل) كنار كودك بلكه با يك مناسب به او ديكته بگوييد . اين كار باعث مي شود كه : 👇  الف – كودك با توجه و دقت كند تااينكه متوجه شود شما چه مي گوييد چون در كلاس معلم با فاصله اي كه دارد به دانش آموز ديكته مي گويد و كودك بايد در منزل نيز چنين شرايطي را تجربه كند.                         ب – روي كلماتي كه املاي آنها را مي داند نمي كند و با اعتماد به نفس و اطمينان مي نويسد چون وقتي كودك به كسي كه به او ديكته مي گويد باشد هنگام نوشتن هر كلمه اي مرتب به او مي كند كه آيا با حالاتش كلمه اي را كه نوشته تاييد مي كند يا نه ؟            ج –كودك به خود مي شود چون هنگامي كه مثلا مادر كنار اوست و كلمه اي را نمي داند از مادر مي خواهد كه در نوشتن درست كلمه او را کند. د- هنگام ديكته گفتن روابط بين كودك و والدين دچار اختلال و كودك ديكته خود را با و به دور از هرگونه تنش و اضطراب مي نويسد . چون بعضي ازپدر يا مادرها به محض اينكه كودك كلمه اي را اشتباه مينويسد  بشدت مي شوند و سر كودك فرياد مي زنند . بطوري كه اين رفتار  باعث مي شود كه كودك دچار تنش و اضطراب گردد  تا جايي كه ديكته گفتن از مسير اصلي خود خارج شده به جر وبحث منجر خواهد شد. 📕اگر به ديكته گفتن توجه شود آنها نيز هنگام ديكته گفتن به برگه دانش آموزان نگاه نمي كنند. بلكه دانش آموزان ديكته را مي نويسند ودر دفتر خود را براي تصحيح به او مي دهند.                   ه- در صورتي كه كودك مشكل داشته باشد مشكل او مشخص واز همان ابتدا پي گيري هاي لازم از طرف والدين انجام مي گردد.   @tadriis_yar
🛑🛑 نکات فارسی آرایه های به کار رفته درکتاب فارسی ششم ✅ مبالغه مبالغه در لغت به معناي به نهایت رساندن و غلو کردن یا بزرگ نمایی در چیزي است.و در اصطلاح ، مبالغه آن است که نویسنده براي تزیین کلام خود ، در وصف چیزي بزرگ نمایی کند از نمونه هاي مبالغه می توان به موارد زیر اشاره نمود: زسم ستوران در آن پهن دشت زمین شد شش و آسمان گشت هشت همی بکشتی تا در عدو نماند شجاع همی بدادي تا در ولی نماند فقیر ✅ جان_بخشی به اشیا ( تشخیص) هر گاه در نوشته به اشیاي بی جان یا حتّی جاندار غیر انسان، جان وروح و صفت انسانی ببخشیم، به این آرایه، جان بخشی می گوییم. به عنوان نمونه در این شعر آرایه ي "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است. "آسمان تعطیل است / بادها بی کارند / ابرها خشک وخیس / هق هق گریه ي خود را خوردند در درس راز زندگی،هم آرایه ی "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است وهم مناظره ي زیباي غنچه و گل به چشم می خورد ✅ کنایه کنایه پوشیده سخن گفتن درباره ي امري با بیان نشانه ، نمونه یا دلیل آ ن امر است. کنایه سبب درنگ خواننده می شود ، ذهن او را به تلاش وا می دارد و حالات را براي او محسوس می سازد. فتاد از پاي ، کرد ، از عجز فریاد زشاخی مادرش آواز در داد. در بیت بالا. « فتاد از پاي » ، کنایه از ناتوانی است کنایه دریافت معنی معنی است از راه دلیل و منطق. یعنی، بیان نشانه ی یک چیز و خواستن خود آن چیز. به طور مثال در این مصراع (هنوز از دهن بوی شیر آیدش )اگر دهان کودک را ببوییم بوی شیر می دهد این امر مخصوص کودکان است . شاعر با بیان آشکارترین نشانه کودکی مخاطب را از ناتجربه و نا وارد بودن شخص مورد نظر آگاه می سازد. دریافت و فهمیدن کنایه همیشه از راه معنی معنی صورت می‌گیرد. معنی بوی شیر دادن دهان کودک بودن و معنی کودک بودن بی تجربگی و ناآگاهی است. این یک کنایه است. در کنایه شاعر یا نویسنده ادعای خود را با دلیل همراه می سازد، از این رو مخاطب توان انکار آن را ندارد و بدون اراده می پذیرد. مثالی دیگر :( فلانی ریش سفید است ) ریش سفید بودن نشانه بالا بودن سن و سال است، و شخصی که سن و سال بالایی دارد از تجربه زیادی برخوردار است. پس گوینده با بیان این جمله به باتجربه و آگاه بودن مخاطب اشاره می کند. ✅ ضرب_المثل درزبان فارسی گاهی جملات،عبارت یااشعاري رابه کارمی بریم که دربردارنده ي نکته یالطیفه یاپندي است که درمیان مردم رایج می گردد.مثال زیر بیتی است که تمام آن به ویژه مصراع اول آن ضرب المثل است نگرددشاخک بی بن برومند زتو سعی وعمل بایدزمن پند ✅ تشبیه یعنی مانند کردن چیزي به چیز دیگر که به جهت داشتن صفت یا صفاتی با هم مشترك باشند.در مصراع هایی مانند همچو رویش در بهاران، همچو جان در هر بدن مثل بوي عطر گل ها، مثل سبزي چمن وطن به رویش در بهاران، جان در بدن عطر گل ها و سبزي چمن تشبیه شده است شعراي وطن تصنیفی است که در قالب ترجیع بند سروده شده است. ✅ مناظره مناظره با هم سوال کردن است و به تعبیر دیگر مکالمه و گفت و گویی است دوطرفه که هر طرف با آوردن دلیل و ارائه ي نظرات خود سعی می کند برتري خویش را بردیگري به اثبات رساند. شعر "نکوهش بی جا" از پروین اعتصامی" نمونه اي زیبا از یک مناظرهاست : نکوهش بی جا سیر، یک روز طعنه زد به پیاز که تو مسکین ، چه قدر بدبویی گفت، از عیب خویش بی خبري زان ره از خلق، عیب می جویی گفتن از زشت رویی دیگران نشود باعث نکورویی ✅ تضاد به آوردن دو کلمه با معنی متضاد در نثر و شعر ،آرایه ی تضاد میگویند.که موجب زیبایی و لطافت سخن و تلاش ذهنی میشود. مانند هر چه زود برآید ،دیر نپاید. زود و دیر ←←←←تضاد گفتی به غمم بنشین ،یا از سر جان بر خیزم فرمان برمت جانا،بنشینم و بر خیزم شادی ندارد آن که ندارد به دل غمی آن راکه نیست عالم غم نیست عالمی در اینجا تضاد بین : بنشین ←←←بر خیز بنشینم ←←←بر خیزم شادی ←←←←غمی @tadriis_yar
❇️ کنایه و چند نمونه از آن کنایه سخنی است که دارای دو معنی نزدیک و دور باشد و بین این دو معنا ارتباطی وجود دارد. مقصود گوینده ظاهرا معنای دورتر است و معنای نزدیک حکم مثالی برای حرف او دارد. ✔️ برای مثال1: وقتی میگوییم فلانی_آب_از_دستش_نمیچکد منظور دورتر مورد نظر ماست. یعنی که فلانی بسیار خسیس است. ✔️ مثال 2: : معنای نزدیک ؛ چسباندن سر به سر کس دیگر معنای دور (کنایی) ؛ آزار دادن کسی ✔️ مثال 3: شیره_مالیدن : کنایه از گول زدن کسی 🛑 نکته: همه ها هستند. چون زمانی که ما از ضرب المثلی استفاده میکنیم در حقیقت ظاهر آن ضرب المثل منظور و مراد ما نیست. بلکه منظور معنای دومی است که در آن نهفته است. مثلا: ⬅️گهی_پشت_بر_زین_گهی_زین_به_پشت : کنایه از اینکه اوج و فرود پایدار و دائمی نیست و هر کس از جایگاهی که درآن قرار دارد به جایگاه دیگری خواهد رسید ⬅️ بی_دست_و_پا : کنایه از فرد بی عرضه ⬅️ شتر_دیدی_ندیدی : کنایه از درخواست فراموش کردن چیزی ⬅️ دل_ازدست_دادن: کنایه از عاشق شدن ⬅️ ده_روزمهرگردون: کنایه از کوتاه بودن مهر و محبت فلک ⬅️ موم_است_سنگ_خارا: کنایه از توانا بودن 🛑 نکته: چنان که گفتیم هر ضرب المثلی کنایه است. اما، هر ای نیست. در حقیقت ضرب المثل کنایه ای است که در طول سالیان اقبال عمومی پیدا کرده و وارد زبان مردم شده است. ✅ و اینک تعدادی ضرب_المثل : پشت دست را داغ کردن ( پشیمان شدن) - تیر از شست رفتن ( از دست دادن فرصت) - چند پیراهن بیشتر پاره کردن ( تجربه ) - دسته گل به آب دادن ( اشتباه کردن ) - در یک چشم به هم زدن .... ( در زمانی بسیار کم ، به سرعت ) - جان به در بردن ( نجات یافتن ) - کمر بستن ( آماده شدن ) - دل تنگ شدن ( احساس هجران ) - سنگ دل بودن ( بی احساس بودن ) - آفتابِ لبِ بوم ( فردی که به دلیل سن بالا در آستانه مرگ باشد ) - ( از شرایط بد به بدتر @tadriis_yar
✅✅ کنایه_های_دور_و_نزدیک ✔️ پشت دست داغ کردن: معنی نزدیک:با شیء داغ دست راداغ کردن وسوزاندن معنی دور:پشیمان شدن وتوبه کردن. ✔️ گندم نما جوفروش: معنی نزدیک:کسی که جومی فروشد وانمود می کند که گندم می فروشد معنی دور:آدم مکار وحیله گر. ✔️ دنبال نخود سیاه فرستادن: معنی نزدیک:کسی را برای خرید نخودسیاه به بازارفرستادن معنی دور:کسی را به دنبال چیزی نایاب وغیرقابل دسترس فرستادن که موفق به پیدا کردن آن نخواهد شد. ✔️ جگر کسی را کباب کردن: معنی نزدیک:ازجگر کسی کباب درست کردن معنی دور:کسی رابسیار عذاب دادن. ✔️ گردن کلفت: معنی نزدیک:‌کسی که گردن کلفت دارد معنی دور:شخص ثروتمند وپولدار،به شخص قدرتمند وپر زور می گویند. ✔️ چشم وگوش را باز کردن: معنی نزدیک:چشم وگوش خود را باز بگذار معنی دور:هوشیار وآگاه باش . ✔️ بی سر وپا: معنی نزدیک :کسی که سر وپا نداشته باشد معنی دور:فرومایه وپست،کسی که شخصیت اجتماعی کمی دارد ✔️ اجاقش کور است: معنی نزدیک:کسی که اجاق گازش روشن نباش معنی دور:کسی که فرزند نداشته باشد ✔️ بی بخار: معنی نزدیک :کسی که بخار ندارد معنی دور:آدم بی غیرت. ✔️ تیر کسی به سنگ خوردن: معنی نزدیک:کسی که تیرش به سنگ می خورد معنی دور:به آرزوی خود نرسیدن درکاری موفق نشدن. ✔️ ازجان خودسیرشدن: معنی نزدیک:کسی که از جان خود سیر شده باشد معنی دور:ناامیدشدن واززندگی بیزار شدن. ✅کنایه های رایج که استفاده می شود. _‌ زهرترک شدن:بسیارترسیدن _هوای کسی را داشتن :مراقب کسی بودن _دست شیطان را ازپشت بستن:بسیار مکار وفریبکار بودن _دست بی نمک دارد:محبت وخدمت کسی نزد دیگران مورد بی اعتنایی قرار گرفتن _نان کسی را بریدن : مانع از به دست آوردن رزق وروزی کسی شدن _رنگ عوض کردن:تغییر عقیده دادن _دستش به دهانش می رسد:درآمد کافی برای مخارج زندگی دارد _به پای کسی نشستن :منتظر کسی ماندن _پای کسی را از جایی بریدن:مانع رفت وآمد او به جایی شدن @tadriis_yar
💥💥💥💥 صندلی صمیمیت 💥💥💥 ⬅️ یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتمادبه نفس در دانش آموزان بخصوص دانش آموزان منزوی و خجالتی ۱. انتخاب یک موضوع ابتدا توسط دانش آموز ( در یک درس ) سپس توسط معلم( موضوع باید کلی طرح گردد ) ۲. دانش آموزان در گروه وبه طور مشارکتی هم فکری کنند و درباره ی موضوع مشورت کنند.( تفکر گروهی و بیان فردی ) ۳. قرار گرفتن در جایگاه معلم و صحبت کردن پیرامون موضوع درمقابل جمع.( بیان فردی:پرورش قدرت بیان ) ۴. ارزشیابی، با اجرای این فعالیت آموخته های دانش آموزان وهمچنین میزان رشد وتقویت مهارت سخن گفتن آن ها ارزیابی می شود. توانایی خوب سخن گفتن عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید و اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن، پیش درآمد درست نویسی و نوشتن خلاق است. لذا در این فعالیت ها برای آموزش سخن گفتن و پرورش فن بیان طراحی شده است. 🔍🔍🔍هدف از فعالیت صندلی صمیمیت: ۱. توجه به همکاری و مشارکت در گروه ۲. اجازه ی سخن گفتن به دیگران ۳. سخن گفتن روبروی جمع در جایگاه معلم ۴. از بین رفتن خصومت ها و ایجاد صمیمیت ۵. برقراری ارتباط بین آموخته ها و خاطرات و بیان آن ها ۶. اعتماد به نفس @tadriis_yar
هدایت شده از Ltms
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید @tadriis_yar ایده های ناب آموزشی و خانه داری بهترین کانال خلاقیت و نوآوری @khalaghbashh کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpazburak اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید در کانال ضمن خدمت عضو شوید 🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها 🔘 سوالات آزمون ها 🔘 محتوا دوره ها @ltmsme نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇 @ltmsme اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب @karyabinaft
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
❌❌❌با فیلتر و به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و داستان @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ...🔆 🔆صبح آمده تا عشق بکارد 🌧️باران محبت به سرت باز ببارد ☀️خورشید رسیده است که با جوهر نورش 🤍نقشی ز خدا بر دل پاکت بنگارد 🙂 سلام؛ صبحتون بخیر و همراه با سلامتی و عاقبت بخیری 🌐 📲@tadriis_yar12
🔴 در پی اقدام خصمانه و انحصارانه گوگل‌پلی علیه پلتفرم های ایرانی و حذف آن ها از گوشی کاربران پیشنهاد می‌شود از برنامه های ایرانی به عنوان جایگزین سرویس‌های گوگل استفاده کنید. 🔸موتور جستجو: ذره‌بین: zarebin.ir گردو: gerdoo.me 🔸نقشه و مسیریابی: نشان: neshan.org 🔸فضای ذخیره‌سازی ابری: بیان: bayanbox.ir پیکوفایل: picofile.com کمک یار آموزش @tadriis_yar 🔸ترجمه: ترگمان: targoman.ir 🔸شنیدن پادکست و موسیقی: ایران‌صدا: iranseda.ir شنوتو: shenoto.com ناملیک: namlik.me 🔸دانلود نرم‌افزارهای کاربردی: سیبچه: my.sibche.ir سیب‌اپ: sibapp.com کافه بازار: cafebazaar.ir مایکت: myket.ir 🔸سایت‌های کتاب‌خوانی: طاقچه: taghche.com فیدیبو: fidibo.com کانال ضمن خدمت فرهنگیان @ltmsme 🔸مشاهده فیلم و ویدیو: تلوبیون: telewebion.ir آپارات: aparat.com نماوا: namava.ir فیلیمو: filimo.com 🔸سرویس‌های ایمیل: چاپار: chmail.ir میهن‌میل: mihanmail.ir ایمیل‌پست: mail.iran.ir میل: mail.ir #⃣ `جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای‌مجازی ✊🏻 @tadriis_yar
38385399541324.pdf
1.84M
📘بارم بندی دروس دوره اول متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ @tadriis_yar
♦️ دانش آموزی که در به جای "پنبه" می نویسید "پمبه" در تمیز شنیداری دارد. 💥 راه های تقویت تمیز شنیداری👇 1)   دور و نزدیک را تشخیص دهد با چشم بسته 2)   تشخیص صداهای و ، زیر و بم از هم 3)   کشف صداهای مثل تیک تاک ساعت 4)   تعقیب صدا(که منبع صدا را تشخیص دهد) 5)    نقش و زمینه شنوایی یعنی با پخش یک موسیقی به یک محرک شنوایی گوش کند 6)     سمعی یعنی شما نام شی را بگویید و کودک تصویری را که با  همان صدا می شود، نشان دهد. 7)     پیدا کردن کلمات هم و هم بعد از بیان کلمات توسط مربی مثل سیب،سگ، شیر 8)   پیوند شنودی: کلمه بعداز حروف آن کلمه مثل ت – و – پ- توپ 9)   پیدا کردن توسط دانش آموز بعداز شنیدن معلم 10) تشخیص جفت وسایل 11) تشخیص اول یا آخر کلمه و بیان آن 12) قافیه های ، مثلاً هم قافیه است با رُک، مرغ به دانه می زند= نوک 13) آگاهی از هم وزن، مجموعه های 3 تایی و 4تایی به کودک گفته و او کلمات هم وزن را پیدا کند- مثل موش، لب، گوش. ❇️ ارسال کننده:حسین چلوی @tadriis_yar
🔰 تمرکز در مطالعه 💢 بخش سوم 🔷 فراموش نكنيد كه پاره‌اي از مشكلات جسمي مثل: اختلال در كاركرد تيروئيد يا كم‌خوني مي‌تواند علائمي مثل خستگي‌پذيري، خواب‌آلودگي و… را ايجاد كند و به اين ترتيب مانع از تمركز كامل شما گردد. حتماً با پزشك در اين زمينه‌ها مشورت كنيد تا با درمان، عملكرد تحصيلي بالاتر و بهتري داشته باشيد. 🔷 يكي از روشهاي غلط مطالعاتي كه معمولاً منتهي به كندخواني و در نتيجه حواس پرتي مي‌شود استفاده از روش كلمه خواني به جاي عبارت خواني و جمله خواني است. مكث‌هاي متعدد و سرعت كم‌خواندن شما حتماً به فقدان تمركز و ايجاد حواس پرتي مي‌انجامد. 🔷 ايجاد تنوع در مطالعه به صورت تنوع در انجام خواندني‌ها، تكاليف حل كردني، حفظ كردني و عملي مستقيماً به افزايش سطح تمركز شما خواهد انجاميد. پس از خواندن يا انجام دادن يك نوع تكليف درطول زمان زياد خودداري كنيد. 🔷 براي داشتن تمركز هر چه بيشتر بهتر است به هنگام مطالعه، علامت‌گذاري يا حاشيه نويسي كنيم. يادداشت برداري كنيم. مطالب را به صورت نموداري رسم كنيم. نكته‌يابي كنيم يا زير نكات مهم خط بكشيم. اينگونه فعاليتها به افزايش سطح تمركزتان خواهد انجاميد. 🔷 مداد و كاغذي را هميشه آماده داشته باشيد تا موج افكار ناخواسته را با نوشتن مهار كنيد. با اين كار ضمير ناخودآگاهتان را خلع سلاح كرده و تمركزتان را افزايش مي‌دهد زيرا افكار ناخواسته معمولاً منتهي به اعمال ناخواسته‌اي مي‌شود كه مغاير هدف فعلي و عمل در حال انجام است.
🔺 فرمول موفقیت
🔰 چرا باید تست بزنیم؟ 📌 برخی از مزایای تست زدن: 1⃣ شباهت با آزمون‌ها 🔷 یکی از مهم‌ترین علل الزام تست زنی در سال کنکور این است که در آزمون‌های آزمایشی و در مهم‌تر از همه کنکور سراسری، سوالات به صورت چهارگزینه‌ای مطرح می‌شوند. بنابراین از آنجا که شما در مدرسه بیشتر با راه و روش پاسخ تشریحی پیش می‌روید، ایجاب می‌کند در این سال سرنوشت‌ساز، راهِ تست‌زنی را پیش گرفته و مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم در آن را کسب کنید. 2⃣ شناسایی نقاط قوت و ضعف 🔷 اگر تست زنی همراه با درس خواندن باشد، شما می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را به راحتی تشخیص دهید. با این کار، می‌توانید نقاط ضعفتان را با خواندن پاسخنامه، مطالعه بیشتر دروس و یا حتی عوض کردن منابع درسی و مرور چند باره آن برطرف کنید. همچنین نقاط قوتتان را بیش از پیش تقویت کرده و اجازه ندهید از ذهنتان پاک شوند و به نقاط ضعفتان تبدیل شوند. 3⃣ نقشه راه برای یادگیری بهتر 🔷 تست زدن به شما یک نقشه راه می‌دهد که چگونه درس بخوانید و جلو بروید. اگر این اصل مهم را درست یاد بگیرید و آن را در روتین روزانه‌تان قرار دهید موفق خواهید شد. 4⃣ مرور از نگاهی دیگر 🔷 یکی از اهداف پنهان تست‌زنی، مرور می‌باشد. مرور تست‌های زده شده شاید با اختلاف از خود تست‌زنی هم مهم‌تر باشد. با مرور تست های غلط و درستتان می‌توانید بسیاری از مطالب درسی‌تان را مرور کنید و همچنین اشتباهات خود را به حداقل ممکن برسانید.
3884963823.pdf
7.99M
🖍 یک جزوه بی نظیر از کل زیست کنکور مفید و کامل . نمی خوای این پست رو برای دوستات فوروارد کنی؟🤔 نمی خوای اونا هم تو درساشون پیشرفت کنن و مشکلات درسی شون رفع بشه؟😶👇 .@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{بهترین روش خلاصه نویسی📝✨↜} • . نمی خوای این پست رو برای دوستات فوروارد کنی؟🤔 نمی خوای اونا هم تو درساشون پیشرفت کنن و مشکلات درسی شون رفع بشه؟😶👇 . @tadriis_yar
🔰 تمرکز در مطالعه 💢 بخش دوم 🔷 تمركز پيدا كردن آسان است اما حفظ و تداوم تمركز كار سختي است كه نياز به هوشياري و آگاهي و اراده و انگيزه دارد. 🔷 دامنه تمركز مداوم بر روي يك موضوع حداكثر 45 الي 50 دقيقه است. پس، براي داشتن تمركز هر چه بيشتر در فواصل 45 الي 50 دقيقه به ذهن‌تان استراحت دهيد. به عبارت ديگر برنامه‌هاي مطالعاتي خود را در فواصل زماني كوتاه پياده كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد. 🔷 براي داشتن تمركز هر چه بيشتر بايد سرعت خودتان را با سرعت ذهن‌تان هماهنگ كنيد. سرعت ذهن شما بسيار بالاست اما وقتي از او كار كمي مي‌خواهيد بصورت طبيعي و اتوماتيك ذهن شما متوجه محركهاي نامربوط ديگر مي‌شود و در نتيجه حواس پرتي ايجاد مي‌شود و تمركز از بين مي‌رود. براي اين منظور هنگام مطالعه كردن ذهنتان را درگير فعاليتهاي متعدد ديگري مثل خلاصه كردن، دسته‌بندي كردن، به حافظه سپردن، طراحي سوال، حدس زدن و… نماييد. 🔷 هيچ‌وقت سعي نكنيد وقتي خسته هستيد يا گرسنه يا خواب‌آلود به يادگيري بپردازيد زيرا خستگي، گرسنگي، خواب‌آلودگي و ساير موارد مشابه بر دامنه تمركزتان اثر گذاشته و موجب حواس پرتي شما مي‌شوند. تمركز وقتي در اوج خودش خواهد بود كه سيستم‌هاي مختلف بدني در آرامش كامل به فعاليت خود مشغولند.