03-mtn modafean salamat 2 (www.mplib.ir).pdf
120K
💠 سرود « مدافعان سلامت ۲ » - متن
🎹 آلبوم سرود مناسبتی
✒️شاعر: ناشناس
🎼 آهنگساز : ناشناس
🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان
🌸 موضوع : #سرود #ولادت #حضرت_زینب #پرستار #مدافعان_سلامت #روز_پرستار
🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ :
http://www.mplib.ir/post/4640
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
مدافعان سلامت 1 | باکلام - www.mplib.ir.mp3
8.22M
💠 سرود « مدافعان سلامت ۱ » - باکلام
🎹 آلبوم سرود مناسبتی
✒️شاعر: ناشناس
🎼 آهنگساز : ناشناس
🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان
🌸 موضوع : #سرود #ولادت #حضرت_زینب #پرستار #مدافعان_سلامت #روز_پرستار
🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ :
http://www.mplib.ir/post/4639
.✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#تکلیفمهارتی_املاباطرحخوانا
_درس چهارم از کتاب فارسی را آماده کن وپنج خط را انتخاب کن. با صدای بلند بخوان و صدای قشنگت را ضبط کن📲📲📲_
سپس آن را گوش کن و در دفترت بنویس.
حالا املایت را تصحیح کن.
یادت نره به خودت بازخورد بدی ☺️☺️
هدف تقویت مهارت خواندن وتقویت حافظه شنیداری
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#تفسیر_رنگها
در نقاشی هایی که رنگ آمیزی بسیار روشن وجود دارد، احساس ایمنی دیده می شود و در رنگ آمیزی های تیره و آشفته که در آن رنگ ها با یکدیگر تداخل دارند، نوعی پریشانی یا پنهانکاری دیده میشود.
❤ کودکانی که از رنگ قرمز استفاده می کنند، تمایل به برون ریزی احساسات دارند و عواطفشان را خیلی راحت بیان می کنند، رنگ های سرخ در ابتدا مورد توجه خردسالان است، اما در سال های بعد، نشان دهنده پرخاشجویی آنان است.
💙 رنگ آبی در نقاشی معرف لطافت است و نشان دهنده حساسیت، ملایمت، صلح و آرامش است. افراط در استفاده از این رنگ معنای تسلیم پذیری دارد.
💜 رنگ بنفش ترکیبی از قرمز و آبی است که میتواند نوعی تضاد و نیز تمایلات نامتجانس را نشان دهد. استفاده افراطی از رنگ بنفش در نقاشی کودک نشان دهنده اضطراب است.
💛 رنگ زرد در نقاشی، شکفتگی، پیشرفت، شادی و خوش بینی را نشان می دهد و اگر در نقاشی کودک به شکل افراطی از آن استفاده شود، نشان دهنده نیاز به آزادسازی تنش های درونی است.
💚 رنگ سبز در نقاشی، تمایل به مورد محبت و توجه قرار گرفتن است. این رنگ مبنای تجربی دارد و در نقاشی کودکانی که اضطراب جدایی دارند و یا به شدت وابسته هستند، بیشتر دیده می شود.
💕 رنگ صورتی نشان دهنده صلح، تعادل و توازن و نیز معرف عاطفه ای است که فاقد هوای نفس و پرخاشگری است. استفاده از این رنگ در نقاشی کودک بیان کننده روحیه مهربان او هست.
🍊 رنگ نارنجی یادآور آرامش و خوشی است. کودکی که از این رنگ در نقاشی استفاده می کند، هم میل به پیشرفت دارد و هم ممکن است کمی پر جنب و جوش باشد. افراط در استفاده از این رنگ، تحریک پذیری و ناآرامی فرد را نشان می دهد.
🔘 رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است و در صورتی که در نقاشی کودکان غالب باشد، ناتوانی در بروز احساسات را نشان می دهد.
⚪ رنگ سفید همانند رنگ خاکستری، رنگی خنثی است و معنای آن، فقدان رنگ در نقاشی است، که این امر، خلا عاطفی یا ناتوانی کودک را در برون ریزی عواطف نشان می دهد.
⚫ رنگ سیاه به معنای تکذیب، ترس، تشویش، وسواس و اضطراب است. کودکانی که در نقاشی خود تمایل به استفاده از این رنگ دارند، سعی دارند غم و ناامیدی و اضطراب را نشان دهند.
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
با توجه به مشکلات پیش آمده و به حد نصاب نرسیدن نمرات شرکت کنندگان در
مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم
ويژه دانش آموزان دختر ،
این مسابقه مجددا برگزار می گردد.
زمان آزمون: پنج شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ آبان ماه 1401 ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰ و ۲۰ الی ۲۰:۳۰ عصر
مكان آزمون: سامانه https://nezarat.medu.ir
علاقه مندان با كد ملي ( اگر کد ملی با صفر شروع می شود نیازی به وارد کردن صفرهای ابتدای کد ملی نمی باشد) به عنوان نام كاربري و رمز عبور و از قسمت دانش آموزان وارد سامانه https://nezarat.medu.ir شده و از بخش مسابقات و جشنواره ها، در مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم ثبت نام نمايند.
در هر منطقه به يك نفر از افرادي كه به تمام سوالات پاسخ درستي داده باشند به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد.
تصاوير ذيل نحوه ثبت نام در مسابقه را آموزش مي دهد.
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
انواع حروف در زبان فارسی🔽🔽🔽🔽
🔻انواع « ڪه»
مطلق (وابستگی ) ڪه مفهوم خاصی ندارد : آنان ڪه رفتند . آنان ڪه خاڪ را به نظر ڪیمیا ڪنند ...
بیان علّت یا تعلیل : به معنی زیرا، چون و... : زبان درڪش ای مرد بسیار دان ڪه فردا قلم نیست بر بی زبان
حرف اضافه: به معنی «از» و معمولاً بعد از صفت برتر می آید : جُوی مشڪ، بهتر ڪه یڪ توده گِل
ضمیر پرسشی : به معنی چه ڪسی؟ ڪه گفتت برو دست رستم ببند ؟
ضمیر مبهم : در معنی ڪسی یا هرڪسی : هر ڪه آمد عمارتی نو ساخت * خبر از دوست ندارد ڪه ز خود بی خبر است
🔻انواع « چه »
صفت پرسشی: قبل از اسم یا ضمیرمی آید: چه ڪسی راز مرا می داند؟ چه ڪتابی می خوانی ؟
ضمیر پرسشی: به تنهایی و به قصد پرسش می آید و می توان آن را جمع بست: او چه ڪرد آن جا ڪه توآموختی؟
ضمیر تعجبی: برای بیان تعجّب می آید و می توان آن را جمع بست : این مُلڪ چه ها دید و چه ڪردند بدین خلق !
صفت تعجبی: قبل از اسم یا ضمیر و برای بیان تعجّب می آید: چه خیال ها گذر ڪرد و گذر نڪرد خوابی !
حرف ربط بیان علت یا تعلیل: به معنی زیرا، زیرا ڪه ، به علت این ڪه و … : چه، هر یڪی را از این غذای دیگر است .
حرف ربط همپایگی: هرگاه دو بار درجمله به معنی « یا » بیاید : چه بخواهی چه نخواهی او می آید
پسوند تصغیر : اگر درآخر اسم قرار گیرد و نشانه ڪوچڪیِ ڪلمه قبل از خود باشد : زاغچه، باغچه
🔻انواع « تا »
حرف ربط به معنی تا این ڪه ، زیرا ڪه، وقتی ڪه ، ڪه : بیا تا قدر یڪ دیگر بدانیم ؛ بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران
حرف اضافه نشان دهنده ی پایان زمان یا مڪان و مسافت : چون ڪه تا اقصای هندوستان رسید ؛ از این جا تا مدرسه راهی نیست.
صوت یا شبه جمله به معنی «هان» ، « مبادا » و معمولاً قبل از فعل منفی می آید: به روز نیڪ ڪسان گفت تا تو غم نخوری !
میان وند : بین دوڪلمه می آید و ڪلمه ای با مفهوم جدید می سازد : دور تا دور ، سر تا پا و…نڪته : اگر حرف «از» قبل از آن بیاید، «تا» به معنی حرف اضافه است : از سر تا پا …
ممیّز : به جای ڪلمات «شاخص» : می آید : دو تخته پتو > دو تا پتو ؛ دو فروند هواپیما > دوتا هواپیما و …
🔻انواع «چو – چون»
حرف ربط به معنی وقتی ڪه ، زیرا، چون ڪه و ... : چو باز آمدم ڪشور آسوده دیدم ؛ چون نیڪ نظر ڪرد، پَرِ خویش بر او دید
حرف اضافه به معنی مانندِ، مثلِ، بسانِ و ... : چون شیر به خود سپر شڪن باش ؛ چو فرهادم آتش به سر می دود
قید پرسشی به معنی چگونه :دوش چون بودی ؟ ڪه شب چون بدی روز چون خاستی ز پیڪار دل بر چه آراستی ؟
🔻انواع « را »
نقش نمای مفعول : این فصل را با من بخوان باقی فسانه است * این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است
حرف اضافه در معانی:
الف - به : پدر را گفتم از انسان، یڪی سر بر نمی دارد
ب - برای : این نصیحت ز جهان گذران ما را بس
پ- از : حڪیمی را پر سیدند ...
ت- مخصوصِ : منت خدای را عزّ و جلّ ...
ج- قسم به : دل می رود ز دستم صاحبدلان خدا را
فڪ اضافه : نشانه ی جدایی بین مضاف و مضافٌ الیه است : فلڪ را سقف بشڪافیم و طرحی نو دراندازیم > سقف فلڪ را بشڪافیم
را مالکیت یا تغییر فعل : پدر رابعه را سه دختر بود پدر رابعه چهار دختر داشت
🔻انواع « ان »
پسوند جمع : گاوان و خران بار بردار *** بِه زآدمیان مردم آزار
پسوند صفت حالیه : نگران با من اِستاده سحر؛ شادان همی رفت
پسوند زمان : بامدادان ڪه خاطر بازآمدن بر رای ماندن چیره شد ...
پسوند مڪان : دیلمان ؛ گیلان، ریگان و ...
پسوند اسم مصدر: حنابندان ؛ یخ بندان و ...
پسوند نسبت : جانان ؛ بابڪان
پسوند شباهت : ڪوهان
پسوند صفت فاعلی : گریان ، روان ؛ جویان و ...
🔻انواع «ڪ »
ڪ تصغیر: بیان ڪوچڪی ظاهری : مثال : اتاقڪ – شهرڪ – سَرڪ – چشمڪ
ڪ تحقیر : بیان ڪوچڪی باطنی : مردڪ – زنڪ
ڪ تحبیب : پسرڪ – دخترڪ
ڪ ترحم : غلامڪ – حیوانڪ
ڪ تشبیه : عروسڪ – پفڪ – شاپرڪ
ڪ همراهی:سنگڪ–باد بادڪ
ڪ تعظیم : حسنڪ وزیر
ڪ نسبی : زردڪ–سفیدڪ–سیاهڪ
🔻انواع «الف»
الف دعا : ڪناد
الف ندا : خدایا
الف واسطه: ڪشاڪش
الف مناظره: گفتا
الف اطلاق یا اشباع :
«ز بیژن مگر آگهى یابما»
الف تفخیم و تعظیم: بزرگامردا
الف مبالغه: خوشا
الف اسم معنىساز: ژرفا
الف صفت فاعلی: دانا ، بینا
🔻انواع «ی»
ی نڪره: ڪتابی
ی وحدت: نشانه ی یڪی بودن
ی شناسه: رفتی ، آمدی
ی استمراری : رفتمی ، بودندی
ی مصدری : خستگی ، زیبایی
ی لیاقت: خوردنی، پوشیدنی
ی نسبت: تهرانی، محمدی
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
تجربه یک ساعت نگارش در کلاس👌
🌺انشای شفاهی و کتبی بر اساس داستان🌺
لطفا اندیشیدن را به دانش آموزان بیاموزید👌
از روز قبل ، داستانی را در گروه به اشتراک گذاشتم تا پیش خوانی کنند و برای مشارکت و گفت و گو آماده باشند.
می توان از تصاویر مرتبط با داستان ، فیلم کوتاه ، کلیپ ، متن ، شعر یا هر چیز مرتبط هم استفاده کرد.
برای کلاس انشای امروز ،، داستان کرم کنجکاو از ویتاتو ژیلینسکای را انتخاب کردم و پی دی اف را یک روز زودتر به گروه فرستادم تا فرصت مطالعه داشته باشند.
در گام اول ، چند دانش آموز ، خلاصه ای از داستان بارگذاری شده را بیان کردند.
قرار شد در بند اول نوشته هم به عنوان مقدمه ، فشرده ای از داستان بیاورند.
این داستان از ابتدا تا انتها همراه با امید بخشی و هیجان است .
دانش آموزان با بحث و گفت وگوها و سوالات خود ، کلاس انشا را پویا کردند.
در این برنامه ، هر کسی خودش می اندیشد و با احترام به دیگران و البته بدون توجه به نظراتشان و تکرار آنها ، با ذهن پرسشگر خود و با ژرف نگری, گفت و گو و تعامل را تجربه کرده و گروه را همراهی می کند.
👌گام اول : بیان داستان چالش برانگیز
من یکی دیگر از داستان های ویتاتو ژیلینسکای را به نام کرم کنجکاو، به اشتراک گذاشتم.
👌گام دوم : راهنمایی در جهت طرح سوالات و بیان چالش های موجود در فراز و نشیب های داستان و شخصیت های آن به صورت غیر مستقیم
دانش آموزان آزاد هستند تا در مورد هر قسمت از داستان که برایشان حیرت آور است یا آنان را به تفکر واداشته است ؛ سوالاتی را مطرح کنند.
در این قسمت معلم به صورت غیر مستقیم ، با بیان پرسش هایی، دانش آموزان را درجهت طرح سوالات مناسب هدایت می کند.
تعامل و همکاری دانش آموزان در بیان سوالات مطلوب است.
به تک تک سوالات انها ، باید توجه و به نام خودشان ثبت و توجه کرد.
حالا برخی از سوالات که جنبه چالش برانگیزتری دارند ؛ نقطه مناسبی برای آغاز بحث و گفت و گو هستند.
دانش آموزان می توانند در مورد ابعاد مختلف داستان صحبت کنند و شما باید با حوصله گوش کنید.
هر کسی پاسخ و دلایل خود را بیان می کند و به این ترتیب ، حلقه کند و کاو شکل گرفته و قدرت استدلال ، انتقاد ، خلاقیت و روحیه پرسشگری دانش آموز تقویت می شود.
در ضمن انها می توانند داستان را بازسازی و بازگویی کنند یا بازآفرینی کرده و مایه طنز به آن اضافه کنند.
همچنین می توانند تمام پیام های دریافت شده از داستان را بیان کنند یا این که با موشکافی بیشتر ، صحنه های زیبای داستان ، فضا سازی ها و نکات جالب آن را بنویسند.
👌داستان هایی انتخاب کنید کوتاه ، پر محتوا , جذاب و فلسفی که دانش آموزان را به تأمل و تفکر وا دارد و ناگزیر پرسش هایی را در ذهنشان ایجاد کند .( اندیشه ورزی)
آن وقت است که کلاس انشا با حس طعم شیرینی همراه و لذت بخش خواهد شد
به هر حال معلم ، نقش اساسی در اجرای مطلوب این برنامه را دارد و توفیق این برنامه و تحقق اهداف آن ، در گرو هدایتگری ها و مداخلات هوشمندانه اوست و اوست که روحیه گفت و گو ، حقیقت جویی ، عدالت طلبی و.....را در دانش آموزان برمی انگیزد.
فایده ها 👌
۱_ عادت دادن به فکر و تامل و پرسیدن
و پیدا کردن ذهن کنجکاو و پرسشگر
( از کجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود ؟ )
۲_ رشد قدرت تخیل
۳_دقیق و عمیق دیدن جزئیات
بار آوردن دانش آموزانی فعال ، محقق و متفکر
۴_تجزیه و تحلیل کردن متن
در جست و جوی علت چیزها بودن و به چالش کشیده شدن
۵_اگاه شدن به جهان پیرامون و یافتن جهان بینی بالاتر. بالا بردن هوش و خلاقیت
۶_ آشنایی با ادبیات جهان ، آثار ارزشمند و داستان های پر تامل ایرانی یا خارجی
۷_ ارتقا توانایی و گرفتن تصمیمات درست برای زندگی
۸_ توفیق اجباری مطالعه
۹_ پیدا کردن شجاعت ، برای گفت و گو با دوستان و معلم
۱۰_ بیشتر شدن تعامل و دوستی هایشان با هم
۱۱_هر داستانی ، یک یا چند حکمت نهفته و نکته تربیتی دارد که با کند و کاو به آن می رسند.
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌸جدول خانواده الگوهاي پردازش اطلاعات
الگوهاي پردازش اطلاعات، گرايش فطري انسان براي درك و فهم جهان از طريق دستيابي به داده ها و سازماندهي آنها، درك مسائل و توليد راه حل قطعي براي آن، و ارائه مفاهيم و زمان مناسب براي انتقال آنها به ديگران را مورد تاكيد قرار مي دهد
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸انواع روش های تدریس:
1ـ روشهای تاریخی
2 ـ روشهای نوین
یا
1- روش های سنتی
2- روش های فعال
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌸خانواده الگوهاي نظام هاي رفتاري:
راهنماي طراحي الگوهاي متعلق به اين خانواده، يك مبناي نظري مشترك است كه غالباً از آن با عنوان نظريه ي يادگيري اجتماعي ياد مي شود. اين مبناي نظري را با اسامي وعناوين ديگري همچون تغيير رفتار، رفتار درماني و سايبرنتيكز[2]نيز مي شناسند. موضع گيري اين الگوها درباره ي انسان چنين است كه اورا نظام ارتباطي «خود- تصحيح كننده[3]» اي مي پندارند كه در واكنش نسبت به اطلاعاتي كه حكايت از ميزان موفقيت او در انجام وظايف و تكاليفش دارد، رفتار خود را تغيير مي دهد.
الگوهاي متعلق به خانواده ي نظام هاي رفتاري كه متكي به كارهاي بي. اف.اسكينر . روانشناسان سايبرنتيكي، است در ميان چهار خانواده الگوهاي تدريس از گسترده ترين پشتوانه پژوهشي برخوردارند (بروس جويس )
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡روش های تدریس سنتی و نوین🟡
✳️روش سنتی:
به صورت خلاصه می توان بیان نمود که به روشی گفته می شود که آموزش دانش آموزان به صورت معلم محور انجام می شود و دانش آموزان نقشی منفعل دارند.
برخی از ویژگی های این روش به شرح ذیل می باشد:
🔸️معلم محور است.
🔸️معلم انتقال دهنده مطالب است.
🔸️ارتباط به صورت یک سویه می باشد.
🔸️یادگیری دانش آموزان در سطح دانش است.
📚✏️📝📚✏️📝📚✏️📝📚✏️📝
✳️روش نوین:
به صورت خلاصه می توان بیان نمود که به روشی گفته می شود که آموزش دانش آموزان به صورت دانش آموز محور انجام می شود و دانش آموزان نقشی فعال دارند.
برخی از ویژگی های این روش به شرح ذیل می باشد:
🔸️دانش آموز محور است.
🔸️معلم ناظر و راهنمای انتقال مطالب است.
🔸️ارتباط به صورت چند سویه می باشد.
🔸️یادگیری دانش آموزان در سطح کاربرد است.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌸 خانواده الگوهاي اجتماعي :
تدارك اجتماع يادگيري: هنگامي كه باهم كار مي كنيم، نوعي انرژي جمعي توليد مي كنيم كه به آن «هم افزايي[1]» گفته مي شود. طراحي الگوهاي خانواده اجتماعي بدين منظور است كه استفاده ي بهينه از اين پديده با برپا كردن اجتماعات يادگيري فراهم شود
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
36749764710701.pdf
2.42M
کتاب روش های نوین تدریس
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
آموزش هیبریدی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷روش تدریس مبتنی بر ایفای نقش
ایفای نقش روشی است که می تواند برای تجسم عینی موضوعات و درس هایی که برای نمایش مناسب اند، به کار رود. در این روش ،دانش آموزان موضوعی را به صورت نمایش کوتاه اجرا می کنند. هر معلم بنا به موضوعی که تدریس می کند، می تواند از روش ایفای نقش بهره گیرد.در این روش لازم است که اموزگار دانش آموزان را لحظه به لحظه در جریان ایفای نقش همراهی کند.
ایفای نقش برای یادگیرندگان موقعیت یادگیری مبتنی بر تجربه ایجاد می کند.این باور در روش تدریس ایفای نقش برجسته است؛ چرا که می توان بین موقعیت واقعی زندگی و موضوع درسی قیاس کرد.
روش تدریس ایفای نقش ریشه در ابعاد شخصی و اجتماعی آموزش و پرورش دارد. در این روش تدریس ، افراد تلاش می کنند فهم دقیقی از خود و دانش خویش به دست آورند . چنین روندی در صورت همیاری افراد میسر می شود. روش تدریس ایفای نقش، از بعد اجتماعی برای دانش آموزان فرصتی ایجاد می کند تا به یاری یکدیگر به تحلیل موقعیت های اجتماعی بپردازند.
🔹مراحل روش تدریس مبتنی بر ایفای نقش
۱.انتخاب بازیگران
۲.اماده سازی بازیگران
۳.بیان اهداف برای دانش آموزان و آماده سازی آنان
۴.اجرای نمایش
۵.طرح سوال
۶. توضیح و تعیین تکلیف
🔹مزایای این روش تدریس
۱.ایجاد شور و شوق و انگیزه درونی در فراگیران.
۲. مشارکت و فعالیت دانش آموزان در کلاس درس .
۳.کسب نگرش های جدید و قبول ارزش های اجتماعی.
۴.تقویت قدرت مدیریت و سازماندهی افراد .
۵.ایجاد زمینه برای بحث گروهی.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌸 خانواده الگوهاي شخصي (فردي) :
اين الگوها با چشم اندازي نسبت به فرديت فرد آغاز مي شود. اين الگوها سعي دارند به تعليم وتربيت سامان بخشد، به طوري كه به درك و فهم بهتر ما از خود، و پذيرش مسئوليت در قبال تعليم وتربيت(رشد) خود منتهي شود
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
🌱 تکنیکهای افزایش تمرکز در حین مطالعه🌱
🛑ایجاد رغبت :
با ارائه اطلاعات کافی درباره مطلبی که فرد مطالعه میکند و کاربرد آن میتواند در وی ایجاد انگیزه کند و او را به سوی تمرکز سوق دهد.
✅ تعیین زمان مطالعه :
زمان مطالعه با توجه به کارهای ضروری و غیرضروری تعیین میشود و بهتر است فرد در فواصل بین مطالعه به استراحت نیز بپردازد.
🛑 تعیین حجم مطالعه :
با توجه به زمان در نظر گرفته شد و نوع درس و نوع مطالعه(تست و تمرین و یا تشریحی و خواندن) مقدار و حجم مطالبی که قرار هست خوانده شود و یا تعداد تست و تمرین را مشخص کنید .
✅تعیین مکان مطالعه :
مکان مطالعه بهتر است از قبل تعیین شود تا حالتی را در فرد ایجاد کند که بداند آن مکان فقط مختص به مطالعه بوده و بهتر است آنجا بههم ریخته و آشفته نباشد و از نورکافی برخوردار باشد.
🛑تکرار جمله تاکیدی:
لازم است فرد بارها به خود متذکر شود که الان زمان مطالعه است و قرار نیست به مطلب دیگری فکر کند. جملههای اینچنینی میتواند بارها از سوی فرد تکرار شود.
✅خواندن اجمالی :
فرد ابتدا به صورت اجمالی مطلب را میخواند و با این کار درک اولیه از مطلب پیدا میکند و سپس شروع به خواندن جزئیات میکند.
🛑سریع خواندن :
ذهن انسان این توانایی را دارد که در یک زمان به چند مطلب مختلف فکر کند. بنابراین برای افزایش تمرکز لازم است سریعخوانی صورت بگیرد تا ذهن فرصت پرداختن به چند مساله را نداشته باشد.
✅تقسیم انرژی :
بهتر است مطالب سخت و دشوار در زمانی خوانده شود که فرد در اوج انرژی است.
🛑خط کشیدن زیر مطالب مهم :
این روش ذهن فرد را درگیر تمرکز بیشتر و دقت کردن و پیدا کردن مطالب مهم و از حواسپرتی جلوگیری میکند.
✅استفاده از راهنما و ابزار :
بهعنوان مثال استفاده از مداد یا انگشت هنگام مطالعه میتواند تمرکز را افزایش دهد و به نوعی ذهن به سوی نگاه کردن و توجه کردن به مطلب موردنظر هدایت میشود.
🛑یادداشتبرداری و نکتهبرداری :
این روش کمک میکند مطالب مهم تر و عناوین کلیتر از سوی فرد دوبارهنویسی شود و برای مرور، دسترسی بهتری به نکات داشته باشد.
✅کنترل افکار مزاحم :
بسیاری از افکار، مانع تمرکز ما میشود. توصیه میشود فرد، افکار مزاحم تکرار شونده خود را یادداشت کند. سپس برای این افکار و پرداختن به آنها زمان در نظر بگیرد. یعنی در طول روز زمان مشخصی را در نظر داشته باشند که به این افکار نیز بپردازند و این روش باعث میشود کنترل افکار در اختیارش قرار گیرد.
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
╭┄┅✨📚😍📚😍📚😍✨┅┄╮
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
╭┄┅✨📚😍📚😍📚😍✨┅┄╮
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
❗️❓چرا پیشرفت نمیکنیم ❗️❓
بسیاری از دانشآموزان علیرغم داشتن ساعت مطالعهی بالا پیشرفت نمیکنند. این دانشآموزان اگر به عملکرد خود بیشتر دقت کنند متوجه میشوند یکی از دلایل نرسیدن به نتیجهی مطلوب، نداشتن تمرکز است؛
بنابراین انرژی و زمان زیادی مصرف میکنند اما بازده مطالعاتی آنها همچنان پایین است.
در ادامه به راهکارهایی برای تمرکز بهتر میپردازیم.
1️⃣اول از همه باید به تغذیهی خود توجه کافی داشته باشید. گلوکز به بهتر تمرکز کردن شما کمک میکند.
2️⃣هنگام مطالعه تلفن همراه خود را خاموش کنید یا حداقل در اتاق مطالعهی خود قرار ندهید؛ چون بسیاری از تماسها ضروری نیستند.
3️⃣اگر عادت دارید بر روی میز و صندلی مطالعه کنید باید یک صندلی خوب انتخاب کنید و همچنین روی میز را خیلی شلوغ نکنید و فقط کتابی را که میخواهید مطالعه کنید بر روی میز قرار دهید.
4️⃣لیستی از کارهایی که باید در طول روز علاوه بر درس خواندن انجام دهید تهیه کرده و آنها را اولویتبندی کنید. برای انجام کارهایتان زمان مشخص کنید و بر روی آنها تمرکز ویژه داشته باشید.
5️⃣تصویری از هدفهای کوتاهمدت، میانمدت، بلندمدت را مقابل دیدتان قرار دهید و هر روز صبح آن را ببینید و برای رسیدن به آن یک لحظه از وقتتان را هدر ندهید.
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
╭┄┅✨📚😍📚😍📚😍✨┅┄╮
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
╭┄┅✨📚😍📚😍📚😍✨┅┄╮
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
-357687549_-301702233.pdf
24.86M
طرح درس کل نشانه ها 👆
برای خودتون ذخیره کنید لطفا پایه اول 👆👆
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
1_1715664855.pdf
613.9K
انواع امضا برای امضای تکالیف بچه ها 👆👆😍
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar