هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
1_1753676706.pdf
1.44M
#بودجه_بندی_ابتدایی
مختص پایه اول تا ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #ایران
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
🖼️ #طلوعی_دیگر...🔆
🤲 پروردگارا …
🌻شکوفایی روزت را سپاس می گویم
🌻که تاریکی شب را پایان می بخشد
🌻و تاریکی شب را نظاره گرم
🌻که هیاهوی روز را سرانجام است؛
🌻در این میان این “من” هستم
🌻 که بالا می روم؛ پایین می آیم؛
🌻خوشحال و غمگین می شوم؛
🌻تهی و سرشار می شوم و باز…
🌻همان می شوم که بودم،
🌻پروردگارم بندگی ام را بپذیر.
☀️ سلام؛ صبح زیباتون بخیر 🙂
🌐 قرارگاه_مجازی
📲 ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✔️ چند نکته در مورد انجام #تکالیف بچه های #بیش_فعال یا دچار #اختلالات_یادگیری
⬅️ انجام تکالیف #طولانی برای کودکان با اختلال یادگیری یا نقص توجه - بیش فعالی بسیار #خسته کننده و #آزار دهنده است، در این مواقع شما می توانید #تکالیف طولانی و زیاد را به مراحل #کوچکتر #تقسیم کنید، تا زودتر تکالیف انجام شود و در هر مرحله که تکالیف انجام شد ، به کودک پاداش دهید، #پاداش می تواند کلامی ( آفرین، احسنت، ... )باشد، این تشویق ها انگیزه ی کودک را برای ادامه دادن به انجام تکالیف بیشتر می کند یا می توانید برای #تشویق ، از مشوق های دیداری مانند #جایزه ها یا #امتیاز ها استفاده کنید.
⬅️ در هنگام انجام #تکالیف به کودک #زنگ_تفریح بدهید:
🔆 اگر از او بخواهید #دو تکلیف را پشت هم انجام دهد که هر دوی آن تکالیف نیاز به خود کنترلی زیادی دارد، عملکرد او در تکلیف دوم اغلب #بدتر است. پس بین دو تکلیف یه #زنگ تفریح داشته باشید
👈
🔻روش های #برخورد با دانش آموزان #بیش_فعال در کلاس :
┏━━━⚡️━━┓
┗━━⚡️━━━┛
🔎 حساس نشوید : به بیش فعالی دانش آموز حساسیت فراوان نشان ندهید , زیرا احتمال دارد این رفتار برای #جلب توجه باشد .
🔎 محیط آرام : تا می توانید از روش هایی کمک بگیرید تا در فضای کلاس #آرامش را برقرار کنید. کودکان بیش فعال در کلاس پرسروصدا و شلوغ #تحریک پذیرند. #قصه گویی و استفاده از #موسیقی آرام و ملایم, برای آرامش او معجزه می کند .
🔎 تمرکز این گروه از دانش آموزان را بهم نزنید : زمانی که مشغول انجام تکالیف خود هستند با آن ها #حرف نزنید .
🔎 زمانی را برای صحبت #انفرادی با او قرار دهید :راجع به #علاقمندی ها و #موفقیت های او صحبت کنید.
🔎 با مشورت خود او #علامت و #نشانه ای را با هم قرار داد کنید تا مواقعی که حواسش پرت شد و یا تکالیف را درست انجام نداد, #بدون جلب توجه دیگر همکلاسانش از آن استفاده کنید .
🔎 تکالیف کلاس را به #تدریج به او بدهید و درحین انجام کارش , لحظاتی هرچند کوتاه به او #استراحت بدهید .
🔎 برای دانش آموز بیش فعال بغل دستی درنظر نگیرید تا عملکرد #حرکتی بیشتری داشته باشد . ( مراقب باشید تا احساس #طرد شدن از همکلاسی هایش را پیدا نکند) .
🔎 زمان انجام تکالیف توسط دانش آموز و تدریس در کلاس ,#قدم بزنید و گاهی به آرامی #دستی بر سرش بکشید تا تمرکزش را از دست ندهد .
🔎با جملات #مثبت با اوصحبت کنید . مثلا هرگز به او نگویید :از جایت بلند نشو . جملات #منفی او را #تحریک می کند .
🔎 و در مواقع اضطراری اگر قادر به کنترل کلاس نیستید احساس #ضعف خود رانشان ندهید . #فریاد نزنید و او را مورد #انتقاد قرار ندهید . سعی کنید با مدد گرفتن از #مشاور مدرسه , مشکل را به آرامی حل کنید.
🔥 #پیشنهاداتی برای افزایش خودباوری کودکان دچار مشکلات نقص توجه #بیش_فعال
┏━━━ ⚡️━━┓┗━━ ⚡️━━━┛
⭐️ آنها را برای همه ی رفتارهای مناسبشان #تشویق کنید
⭐️ بخاطر هر رفتار نامناسب جزئی از آنها #انتقاد❌نکنید❌
⭐️ از عنوان گذاریهای فراگیر #اجتناب کنید(تو تنبل هستی؛ بیش فعال هستی و.. ممنوع)
⭐️ فعالیت هایی را پیدا کنید که در انجام آنها #بهتر عمل می کنند و فرصت هایی برای تمرین و اجرا فراهم کنید
⭐️ هرگز رفتار آنها را با خواهر و برادر و سایر بچه ها #مقایسه ❌نکنید❌
⭐️ هرگز رفتار کودکتان را در #حضور آنها به گفت وگو نگذارید (مگر آنکه مثبت باشد)
⭐️ #انتظارات خود از کودک را در حد واقع بینانه نگه دارید
⭐️ از افراد #متخصص کمک بگیرید ( آموزگار کلاس وی ،مشاوره و...)
⭐️ فعالیت هایی را فراهم کنید که #موفقیت شان حتمی است
⭐️ از فعالیت هایی که احتمال #شکست در آنها زیاد هست اجتناب کنید
⭐️تلاش وی را #تشویق کنید نه فقط انجام تکالیف را
⭐️ تکالیف و درخواست ها را به اجزای #کوچک تقسیم کنید.برای مثال اگر می خواهید کودک اتاقش را نظافت کند، به جای دستور" برو اتاقت را تمیز کن" دستورات زیر را به او بدهید👇
* جمع آوری همه لباسها از کف اتاق
*چیدن لباسها در کمد یا کشو ها
*مرتب کردن رختخواب
*ریختن کاغذها در سطل آشغال
💥 هنگامی که به اتاق برگشتید و دیدید هنوز هم بهم ریخته است، به جای اینکه اتاق را کثیف یا نامرتب بنامید💥ابتدا آنچه را که انجام داده است #تشویق کنید و دوباره مراحل را به وی یادآوری کنید
منبع: کتاب کلیدهای پرورش کودکان مبتلا به نقص توجه
☂برای استفاده سایرین "انتشار" دهید
✍ #معلمان عزیز و والدین گرامی سعی کنید املا را از حالت #استرسزا و مداد کاغذی (مخاطب و شنونده) خارج کنید و هدفتان از املا گرفتن فقط #درست نوشتن کلمات باشد نه مچ گرفتن و تضعیف روحیه و اعتماد بنفس دانشآموز.
┏━━━ ⚡️ ━━┓
🆔
┗━━ ⚡️ ━━━┛
✏️ املا #انتقال عین كلام است به نوشتار، آن هم نوشتار رسمی. (گفتار محاوره ای در املا به كار گرفته نمیشود)
✅ #اهداف اصلی املا:
✍ #درستنویسی: تبدیل نشانههای آوایی به نوشتاری
✍ #زیبانویسی: از نظر اندازه، فونت و فاصله بین كلمهها
✍ #خوانانویسی: بدون غلط،تمیز و زیبا مطابق با رسم الخط كتاب درسی
✅ نحوه قرائت املا:
✍ متن املا قبل از #نوشتن دانشآموزان یكبار خوانده شود و از آنها خواسته شود كه متن را به دقت #گوش دهند، بدون آنكه چیزی بنویسند.
✍ حال متن املا با #صدای رسا و شمرده خوانده شود.
✍ در تقریر املا رعایت زبان معیار و تلفظ صحیح كلمهها و تركیبها ضروری است.
✍از تكرار زیاد و غیرضروری پرهیز شود چرا كه این عمل موجب كند نویسی و بیتوجهی میشود.
✍متن املا كلمه به كلمه قرائت نشود بلكه به صورت #گروه كلمات به هم مرتبط بیان، تا ارتباط معنایی و انسجام كافی رعایت شود.
✍هنگام قرائت علائم سجاوندی توسط والدین یا آموزگار بیان شود تا دانش آموزان درست و دقیق بنویسند.
✍متن املا در پایان یك بار دیگر خوانده شود.
✅ پس از #تصحیح املا لازم است:
✍ دانش آموز كلماتی را كه اشتباه نوشته به طور صحیح و خوانا در پایان املا بنویسد و آنها را در جملههای مناسب به كار ببرد.
✍ در صورت امكان برای كلمه یا كلمات #اشتباه نوشته شده یك یا دو واژه هم معنی، مترادف یا متضاد یا هم خانواده بیان گردد.
✍ با راهنمایی(آموزگار و والدین) املا را در دفتر مشق با رعایت حاشیه و علایم سجاوندی #پاكنویس نماید و صورت صحیح كلمههایی را كه اشتباه نوشته است به منظور توجه بیشتر با رنگ دیگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣آموزش نشانه-ر کلیپ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣ترکیب نشانه-ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نشانه ها
کلیپ نشانه ر
نشانه ر
🔴 #چگونه به کلاس #اولی ها #کمک_کنیم؟!
┏━━━ ⚡️ ━━┓
🆔
┗━━ ⚡️ ━━━┛
#تاثیر_بلندخوانی_در_بهتر_خواندن
💎 #قبل از خواندن ، #حین خواندن و #بعد از خواندن کتاب ، درباره موضوع آن توضیحاتی به کودک بدهید ؛ زیرا تذکر این نکات موجب #درک بهتر او از مطلب خواهد شد .
💎 #قبل از شروع مطالعه ، درباره عنوان کتاب برای کودک #صحبت کنید . از او بپرسید :
" آیا حدس می زنی موضوع کتاب درباره چیست ؟
" ضمن خواندن کتاب ، از کودک بپرسید : "آیا می توانی پیش بینی کنی که بعد چه می شود ؟
" او را تشویق کنید تا درباره آن چه از کلمات ، متن و موضوع داستان نمی فهمد ،بیان کند و ،گوناگون با کودک #صحبت کنید تا مهارت ((تفکر انتزاعی )) او تقویت شود .
💎 ضمن حرف زدن با کودکان سعی کنید با استفاده از روش های مختلف بیانی ، مثل : #ضرب المثل ها ، لفظ #کلام ها ، شعرهای کوتاه و ساده ، تمثیل ها ، معماها و .. مفاهیم نهفته زبان و کلام رابرای آن ها توضیح دهید تا بچه ها نیز بتوانند تفکر انتزاعی را در خود شکل و پرورش دهند . برای مثال ، شرح ضرب المثل : (( جوجه را آخر پاییز می شمارند )) ، هم برای کودکان لذت بخش است و هم با مفهوم انتزاعی این ضرب المثل آشنا می شوند و درصورت نیاز هم می توانند از آن در جملات خودشان استفاده کنند .
💎 #شنیدن داستان های واقعی و داستان های خیالی موجب پرورش فکر و ذهن آن ها و درک بهتر مطلب می شود.
💎 یکی از #بهترین شیوه هایی که موجب تصحیح جمله بندی کودکان می شود ، این است که از آنها بخواهید ماجراهای #روزانه شان را برایتان تعریف کنند ؛ آن چه برای آن ها اتفاق افتاده است ، آن چه موجب تعجب و حیرتشان شده و آنچه مایه خنده و نشاطشان شده است . هم چنین می توانید باهم #داستانی بسازید و آن را بر روی کاغذ بیاورید . این کار را حتی می توانید در اتومبیل ، اتوبوس ، قبل از خواب و ... با هم انجام دهید .
💎 شخصیت های محبوب داستان ها را با کمک هم #انتخاب کنید و بعد به نوبت درباره ماجراهایی که ممکن است برای او رخ دهد ، صحبت کنید . ضمن داستان پردازی به نکاتی که می تواند ماجرای داستان را جالب تر و شنیدنی تر کند ، اشاره کنید .
/
┏━━━⚡️━━┓
🆔
┗━━⚡️━━━┛
#بیش_فعالی
#رفتار
#توان_بخشی
☂ #نکته 1 : به عواملی که می توانند باعث #بروز رفتار #نامناسب در کودک #بیش_فعال یا دارای مشکلات #توجه شوند، آگاه باشید.
♦️ این عوامل می توانند محیط #شلوغ، پر سر و #صدا، #خستگی، #گرسنگی، زیاد #نشستن روی صندلی، انجام تکالیفی مثل #ریاضی، #زمان های خاصی در روز مثلا عصرها و خیلی چیزهای دیگر باشند.
👈 آگاهی از این عوامل کمک می کند #محیط را طوری #آماده کنید که مانع شدت بخشیدن به مشکلات کودک شود.
☂ #نکته 2 : بکوشید زمانی خاص را به #سایر فرزندانتان اختصاص دهید
💥 به هیچ وجه نمی توان از این حقیقت روی گرداند که داشتن فرزندی مبتلا به اختلال کمبود توجه ،وقت #زیادی می گیرد.
اما شما باید بکوشید زمانی خاص را برای فرزندان #دیگرتان نیز داشته باشید.این کار می تواند رفتن به #فروشگاه یا #تماشای یک برنامه تلویزیونی با هم یا زمانی برای #تنها بودن با شما باشد.
ما نوجوانانی را می شناسیم که بر سر والدینشان #فریاد می زنند" کاش من هم این اختلال را داشتم ، زیرا در آن صورت #رفتار بهتری با من داشتی" !!!
💥 #همه فرزندان ما نیاز به توجه و محبت والدین دارند👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چیزهایی که بچه_ها باید در خانه یاد بگیرند..
#بیش_فعالی
#نکته 👈
┗━━⚡️━━━┛
3 اصل مهم در آموزش به کودکان #بیش_فعال :
1⃣ اختصار :
تمرین های #خلاصه شده، دروس مختصر و #ساده شده منجر به یادگیری بهتر این کودکان می شود .
2⃣ تنوع :
این کودکان یک فعالیت را برای بار دوم #ضعیف تر اجرا می کنند، زیرا توجه آنها #پایدار نیست ، بنابراین #توقف و #تکرار برایشان #خسته کننده و سخت است ، لذا باید با ارائه موضوعات یکسان از طریق روش های مختلف توجه دانش آموز را بالا برد .
3⃣ نظم و برنامه :
یک برنامه #ثابت روزمره در چارچوب فعالیت های کاملا #سازماندهی شده را طراحی کنید ، بنابراین تنظیم قوانین و توقعات و پیامدهای آن ، چگونگی عمل به وظایف و ... به طور کامل #روشن شده باشد.
1_1893635388.pdf
3.51M
کتابچه ی روان خوانی پایه اول
👆👆👆👆👆👆
#روان_خوانی
هم برای املا عالی هم روان خوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شمارشموزیکالاعدادتا۲۰
ارسالی از شیرین شاهوردی سرگروه آموزشی پایه اول ابتدایی بروجرد
38.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه ای از تمرین املا (به جای تمرین در تخته)
نشانه ر درس ۵ (مادر)