eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
7.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
8.3هزار ویدیو
13.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تدریس فصل هفتم علوم سوم ابتدایی 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام 🔸 👈 تدریس درس 7 علوم سوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم مهری حکمی 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی فصل ۴ فعالیت صفحه ی۶۴ تدریس بدون نام معلم می باشد. جهت استفاده ی همکاران آموزگار:مریم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
38.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش متفاوت و جذاب مفهوم ضرب و آشنایی با ضرب عدد ۲ از آموزش های معلم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
1.docx
24.4K
🎉نمونه سوالات مطالعات 📌سوم ابتدایی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
ارزشیابی_علوم_سوم_سخت_کوشان_آذر.pdf
405.8K
🥁ارزشیابی علوم 🍒سوم ابتدایی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تدریس فصل هفتم علوم سوم ابتدایی 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام 🔸 تک قسمت 👈 تدریس درس 7 علوم سوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم راضیه حکمت 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 صفحه ی ۶۲ و ۶۳ ریاضی جذاب و کارتونی فصل چهارم از آموزش های معلم رحمانی 🔹 : ضرب و تقسیم 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل 4 ریاضی سوم ابتدایی ◀️ فیلم تدریس فصل چهارم ریاضی سوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم عسل رحمانی 🔸 هشتگ ها : , , , ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 2 آذر (06).pdf
958.1K
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه سوم ابتدایی 🔸 هفته دوم آذر 👈 🔸 هشتگ ها : , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم تدریس درس 7 علوم سوم ابتدایی 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام / آینه ها 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام / آینه ها 🔺 تدریس و آموزش فصل هفتم علوم سوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم مهتاب نورمحمدی؛ دکترای ## شناسی؛ معلم و مترجم 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 3 آذر (01).pdf
1.17M
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه سوم ابتدایی 🔸 هفته سوم آذر 👈 🔸 هشتگ ها : , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
پیک هفته 2 دی.pdf
1.52M
پیک هفتگی 🔻 هفته دوم دی ماه 🔸پایه دوم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
بنویسیم دی ماه.pdf
454.2K
آزمون فارسی 🔻 دی ماه ( نوبت اول) 🔸پایه دوم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
Gama.ir_Q-PDF_6997.pdf
143.3K
🥁آزمون بنویسیم 📮 سوم ‌ابتدایی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpaziibaham
هدایت شده از معلم یار
🔻بازیهای مناسب برای کودکان بیش فعال 🔵 بازی با لیوان آب یک لیوان آب سرخالی به کودک می دهیم و از او می خواهیم مسافت حدود یک متر را با این لیوان برود و برگردد و مواظب باشد که آب از لیوان نریزد. این بازی و برقراری، بین دست و پا و چشم کودک مان را قوی می کند و باعث می شود که از روی کتاب برای کودک آسان شود. بعد از چند روز، به یک مرحله سخت تر می رویم و از کودک می خواهیم که با همان لیوان آب از سه یا چهار پله بالا و پایین برود. 🔵 بازی با برگ کاغذ برای در خوب گوش دادن و نوشتن ، در کودکانی که این اختلال را دارند، می توانیم از یک بازی استفاده کنیم؛ به این ترتیب که یک برگه کاغذ جلوی دهان مان می گیریم و کلمه ای را به آرامی می گوییم و از کودک بخواهیم آن کلمه را به ما بگوید. دلیل کاغذ گرفتن جلوی دهان، جلوگیری از لب خوانی کودک است. اگر لب خوانی کند، دیگر توجه و دقتی به خوب گوش دادن نمی کند. کودک باید از ساختار شنیداری خود کمک بگیرد و توجه کند تا بتواند کلمه شما را تشخیص دهد. اگر تا چند بار نتوانست کلمه را تکرار کند، کمی تُن صدای خود را بالاتر ببرید. پس از گذشت چند روز از بازی، می توانید تعداد کلمات را بیشتر کنید و تا پنج کلمه برسانید. مرحله بعدی این است که از کودک بخواهید که کلمات را به طور منظم به شما بگوید. (برای نمونه، شما می گویید میز و بعد از گفتن کودک می گویید دیوار و کودک باید بگوید میز، دیوار و همینطور تا کلمه پنجم.) بچه های در خوب گوش دادن و نوشتن دیکته مشکل دارند. 🔵 راه رفتن روی جدول با کودک خود به کوچه بروید و از او بخواهید مسافتی را روی جدول کنار کوچه یا خیابان راه برود و دست های خود را باز نگه دارد؛ این بازی کمک زیادی به حفظ تعادل بدن و تمرکز او دارد. 🔵 بازی فوت کردن شمع از کودک می خواهیم شمعی را که روشن کرده ایم فوت کند، بدون خاموش شدن شعله، یعنی فقط شعله شمع حرکت کند ولی خاموش نشود. این بازی هم ممکن است مثل بازی های دیگر برای بچه ها سخت باشد ولی کودک شما با تمرین و تشویق موفق به انجامش می شود. 🔵 بازی با توپ تخم مرغی یک توپ تخم مرغی را روی میزی به طول تقریبا یک متر بگذارید. خود شما در یک طرف میز و کودک تان سمت دیگر میز بنشینید و این توپ را با کمک فوت کردن به سمت مقابل هدایت کنید؛ طوری که توپ به جای دیگری نرود و اگر هم رفت، با کمک فوت آن را به مسیر درستش برگردانید. این بازی ها برخلاف ظاهر ساده ای که دارند، برای بچه هایی که دچار - نقص توجه اند، خیلی سخت هستند، چرا که این بازی ها تاثیر مستقیمی روی مغز بچه ها می گذارند و باعث ایجاد تمرکز و تقویت حافظه و دقت آنها می شوند. معمولا بچه های خیلی زود از انجام این بازی ها خسته می شوند که این را می توانیم با شاد کردن محیط بازی و فشار نیاوردن به کودک کمتر کنیم. ممکن است کودک وقتی می خواهد برای اولین بار این بازی ها را انجام دهد، متوجه توضیحات شما نشود و حوصله اش برود و اشتیاقی به بازی پیدا نکند. در این شرایط بهتر است شما اول این بازی را انجام دهید تا برای کودک قابل فهم شود.
هدایت شده از معلم یار
✳️🌸. زبان بدن و تدریس. 🌸✳️ ⁣⁣⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣ ⁣از دست‌های‌ خود استفاده کنید، با دستان خود حرف بزنید ⁣دست‌های شما شاخص اعتمادند، یعنی اگر دیگران دست‌های شما را نبینند، ممکن است به شما اعتماد نکنند. در زمان تدریس، همیشه باید دست‌های شما در معرض دید باشد. باید دست‌های‌تان را از جیب‌تان بیرون بیاورید و آنها را پشت خود یا زیر میز پنهان نکنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣در مواجهه با رفتارهای نامناسب دانش‌آموزان، برخورد درستی داشته باشید: ⁣در زمان روبه‌رو شدن با رفتارهای نامناسب، از نظر فیزیکی در سطح آنها پایین بیایید (هم‌ قد آنها شوید) و با آرامش درمورد پیامدهای بالقوه‌ی این رفتارها با آنها صحبت کنید. تأثیر این کار بسیار بیشتر از توبیخ‌کردن آنها در مقابل هم‌کلاسی‌های‌شان است. اگر رفتار ناشایست آنها جدی است، بیرون کلاس یا پس از پایان کلاس با آنها صحبت کنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از حالات چهره‌ی خود استفاده کنید: ⁣می‌توانید از حالت‌های چهره‌ی خود برای انتقال معانی فراوانی استفاده کنید. برای مثال، برای دریافت پاسخ‌های دانش‌آموزان، مشتاقانه به آنها نگاه کنید، وقتی دانش‌آموزی مردد به‌نظر می‌رسد، با لبخندِ خود به او اطمینان بدهید یا وقتی می‌خواهید دانش‌آموزان را تشویق کنید که درمورد پرسشی فکر کنند، ژستی متفکرانه بگیرید، مثلا دست خود را به چانه‌تان بگیرید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از فریاد کشیدن و صدازدن نام دانش‌آموزان با صدای بلند پرهیز کنید: ⁣وقتی حس می‌کنید کلاس درس از کنترل شما خارج شده است، کافی است آرام بنشینید و بدون اینکه چیزی بگویید، دانش‌آموزان را نگاه کنید. با این روش، کلاس درس آرام و ساکت می‌شود و با حفظ آرامش خود، جذبه‌ی لازم در کلاس درس را به‌دست می‌آورید. در این حالت باید درس را متوقف کنید و منتظر بمانید تا دانش‌آموزان آرام شوند.⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣(یکی از روش های کارآمد) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
هدایت شده از معلم یار
🌐دانش آموز خجالتی 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - با صدای آرامی صحبت می کند 🔱2 - بیشتر اوقات ساکت و آرام می نشیند 🔱3 - در مقابل مشکلات عقب نشینی می کند 🔱4 - صحبت کردن برایش مشکل است 🔱5 - زیاد عرق میکند 🔱6 - تصمیم گیری برایش دشوار است 🔱7 - از روبه رویی با بزرگسالان هراسان است 🔱8 - برای اثبات عقیده اش پافشاری نمی کند 🔱9 - دوستان کمی دارد 🔱10 - گوشه گیر است و معمولاً آخر کلاس می نشیند 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - او را مورد توجه قرار دهید 🔱2 کودک و رفتار مناسبش را تشویق کنید 🔱3 - مهارتهایش را افزایش دهید 🔱4 - اگر داوطلب کاری شد ، آنا کار را به او محول کنید 🔱5 - از او درخواست مشارکت در کارها کنید 🔱6 - برای هر موفقیت او را تشویق کنید 🔱7 - زمینه ی صحبت و اظهار نظر را برای او فراهم کنید 🔱8 - هیچ گاه او را وادار به انجام کاری نکنید
هدایت شده از معلم یار
🌐دانش آموز دزد 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - اشیا دیگران را بر میدارد و پنهان میکند 🔱2 - چیزهایی را میدزدد که حتی به آنها احتیاجی ندارد 🔱3 - دزدی و عمل خلاف خود را انکار میکند 🔱4 - در امتحانات تقلب میکند 🔱5 - به حقوق دیگران احترامی نمی گذارد 🔱6 - دوست دارد دیگران کارها را برایش انجام دهند 🔱7 - دروغ می گوید 💠علل پیدایش : 🔱1 - در خانواده احساس امنیت و اعتماد وجود نداشته است 🔱2 - از توجه و محبت کافی برخوردار نباشد.
هدایت شده از معلم یار
🌐دانش آموز ترسو 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - مضطرب و نگران است 🔱2 - ناگهان هراسان و مایوس می شود 🔱3 - برای انجام کار ثباتی نشان نمی دهد 🔱4 - به مسائل اخلاقی توجه زیادی دارد 🔱5 - کودک ساکت و آرامی است 🔱6 - هیچ گاه ریسک نمی کند 🔱7 - محتاط و محافظه کار است 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - به او توجهی بی ریا و صمیمانه ای معطوف کنید 🔱2 - کارهایی که علاقه دارد انجام دهد به او محول کنید 🔱3 - کودک را به نوشتن و صحبت کردن در مورد ترس هایش تشویق کنید 🔱4 - به هنگام ترس ، او را مورد حمایت قرار دهید 🔱5 - به او اعتماد به نفس بدهید 🔱6 - کارهایی به او محول شود که توانایی انجامش را داشته باشد
هدایت شده از معلم یار
🌐دانش آموز بی دقت 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 – اغلب لوازم مدرسه اش را گم میکند 🔱2 تکالیفش نامنظم و نا مرتب است 🔱3 - به لباس پوشیدن و وضع ظاهریش اهمیت نمی دهد 🔱4 - برای خودش مشکلاتی به وجود می آورد 🔱5- اغلب دیر به مدرسه می آید 🔱6 - بد خط می نویسد 🌀(در دوره ی ابتدایی اغلب دانش آموزان بی که صبر و حوصله ی آموزگاران را می طلبد ) 💠نحوه برخورد معلم : 🔱1 - تكالیف نا مرتب و سر سری از او پذیرفته نشود 🔱2 - قوانین کلاس و مدرسه با او در میان گذاشته شود 🔱3 - ضوابط مشخص و معین برای او در کلاس قرار دهید 🔱4 - وقتی در حالت عصبانیت است او را به حال خودش رها کنید 🔱 5 - به او مسؤلیت بدهید. 🌐دانش آموز شلوغ 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - به چیزی معتقد نیست 🔱2 - بی اجازه صحبت میکند 🔱3 - غير قابل تحمل و جاه طلب است 🔱4-دوستان زیادی دارد 🔱5 - برای هر سؤالی ، جوابی دارد چه درست و چه غلط 🔱6 - دوست دارد مرکز توجه قرار گیرد 🔱7 - پرخاشگر و عصبانی است 🔱8-به دیگران اجازه نمی دهد حرفشان تمام شود و صحبت می کند . 💠علل پیدایش : 🔱1 - ممکن است مورد توجه و محبت والدین قرار نگرفته باشد. 🔱2 - والدین در خانواده بین کودکانشان تبعیض قائل می شدند 🔱3 - ممکن است والدینش نیز افراد شلوغی بوده باشند 🔱4 - دائماً تحت فشار قرار گرفته بوده 🔱5 - رفتارش کنترل نمی شده است 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - مهارتهای اجتماعی به او آموخته شود 🔱2 - با اولیااش مصاحبه و گفتگو کنید 🔱3 - وادار شود خارج از نوبت کاری را انجام ندهد. 🔱4 - به او مسؤلیت بدهید 🔱5 - او را تنبیه نکنید 🔱6 - مهارت مطالعه در او تقویت شود 🔱7 - از تهدید و تهمت به او خود داری شود. 🌐دانش آموز تنبل 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - از انجام تکالیف خود داری میکند 🔱2 - کارهایش را اکثراً نا تمام رها می سازد 🔱3 - منتظر دیگران میماند و تلاشی برای حل مشکلاتش نمیکند. 🔱4 - بی توجه و بی دقت است 🔱5 - برای عدم انجام کارهایش بهانههای متعددی پیدا میکند 🔱6 - به ندرت برای انجام کاری داوطلب میشود 🔱7 - قدرت تمرکز حواس ندارد 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - با والدینش صحبت کنید 🔱2 - برای رفتار مناسبش او را تشویق کنید 🔱3 - کارهایی به او محول شود که درخور تواناییش باشد 🔱4 - انجام و تکمیل کار و فعالیتهای او پیگیری شوند 🔱5 - او را جریمه درسی نکنید 🔱6 - از او بخواهید هر کاری را در زمان تعیین شده انجام دهد
هدایت شده از معلم یار
اگه یک دانش اموز قلدر در کلاس داشته باشی و بقیه بچه ها گیر بده و خشن باشد عکس العملت چیه؟ دانش  آموزان قلدر رو باید تو  جمع های درسی ،دوستانه ،قرار داد که با بقیه بچه ها همکاری کنه ،بخاطر رفتار خوب با دوستاش،بلافاصله تشویق بشه ،داستان‌های در مورد صبوری و مهربانی براشون تعریف کرد ،یه کتاب روانشناسی بود تو دانشگاه در ای مورد توضیحاتی داده بود که هرگز نقش های مدیریتی بهشون ندید مثل نمایندگی کلاس که باعث زورگویی و احساس قدرت و برتری بیشترش در مقابل دوستانش میشه،وقتی بچه خوبخود گیر میده اگه نماینده بشه که بچه ها رو بیشتر اذیت میکنه ،باید به روش‌های آموزشی مثل سرگرم کردن اونها با بچه های دیگه برای درست کردن کاردستی کارورزی نقاشی‌های گروهی وارد کرد اگه یه مدتی اینجور همکاری کنه با بچه ها ،خودبخود باهاشون دوست میشه و تو جمع هم پذیرش میشه و احساس خشونت و قلدری تبدیل به دوستی میشه ،نمایندگی کلاس معمولا به صورت هفتگی  بین بچه ها میچرخه تا دانش آموزان کم رو و خجالتی یا ضعیف تر هم اعتماد به نفس گرفته و نقش های رهبری رو بیاموزند.