eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
8.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
10.9هزار ویدیو
15.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️👈 فیلم تدریس درس 7 علوم سوم ابتدایی 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام / آینه ها 🔹 : نور و مشاهده ی اجسام / آینه ها 🔺 تدریس و آموزش فصل هفتم علوم سوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم مهتاب نورمحمدی؛ دکترای ## شناسی؛ معلم و مترجم 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 3 آذر (01).pdf
1.17M
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه سوم ابتدایی 🔸 هفته سوم آذر 👈 🔸 هشتگ ها : , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
پیک هفته 2 دی.pdf
1.52M
پیک هفتگی 🔻 هفته دوم دی ماه 🔸پایه دوم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
بنویسیم دی ماه.pdf
454.2K
آزمون فارسی 🔻 دی ماه ( نوبت اول) 🔸پایه دوم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
Gama.ir_Q-PDF_6997.pdf
143.3K
🥁آزمون بنویسیم 📮 سوم ‌ابتدایی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpaziibaham
هدایت شده از تدریس یار
🔻بازیهای مناسب برای کودکان بیش فعال 🔵 بازی با لیوان آب یک لیوان آب سرخالی به کودک می دهیم و از او می خواهیم مسافت حدود یک متر را با این لیوان برود و برگردد و مواظب باشد که آب از لیوان نریزد. این بازی و برقراری، بین دست و پا و چشم کودک مان را قوی می کند و باعث می شود که از روی کتاب برای کودک آسان شود. بعد از چند روز، به یک مرحله سخت تر می رویم و از کودک می خواهیم که با همان لیوان آب از سه یا چهار پله بالا و پایین برود. 🔵 بازی با برگ کاغذ برای در خوب گوش دادن و نوشتن ، در کودکانی که این اختلال را دارند، می توانیم از یک بازی استفاده کنیم؛ به این ترتیب که یک برگه کاغذ جلوی دهان مان می گیریم و کلمه ای را به آرامی می گوییم و از کودک بخواهیم آن کلمه را به ما بگوید. دلیل کاغذ گرفتن جلوی دهان، جلوگیری از لب خوانی کودک است. اگر لب خوانی کند، دیگر توجه و دقتی به خوب گوش دادن نمی کند. کودک باید از ساختار شنیداری خود کمک بگیرد و توجه کند تا بتواند کلمه شما را تشخیص دهد. اگر تا چند بار نتوانست کلمه را تکرار کند، کمی تُن صدای خود را بالاتر ببرید. پس از گذشت چند روز از بازی، می توانید تعداد کلمات را بیشتر کنید و تا پنج کلمه برسانید. مرحله بعدی این است که از کودک بخواهید که کلمات را به طور منظم به شما بگوید. (برای نمونه، شما می گویید میز و بعد از گفتن کودک می گویید دیوار و کودک باید بگوید میز، دیوار و همینطور تا کلمه پنجم.) بچه های در خوب گوش دادن و نوشتن دیکته مشکل دارند. 🔵 راه رفتن روی جدول با کودک خود به کوچه بروید و از او بخواهید مسافتی را روی جدول کنار کوچه یا خیابان راه برود و دست های خود را باز نگه دارد؛ این بازی کمک زیادی به حفظ تعادل بدن و تمرکز او دارد. 🔵 بازی فوت کردن شمع از کودک می خواهیم شمعی را که روشن کرده ایم فوت کند، بدون خاموش شدن شعله، یعنی فقط شعله شمع حرکت کند ولی خاموش نشود. این بازی هم ممکن است مثل بازی های دیگر برای بچه ها سخت باشد ولی کودک شما با تمرین و تشویق موفق به انجامش می شود. 🔵 بازی با توپ تخم مرغی یک توپ تخم مرغی را روی میزی به طول تقریبا یک متر بگذارید. خود شما در یک طرف میز و کودک تان سمت دیگر میز بنشینید و این توپ را با کمک فوت کردن به سمت مقابل هدایت کنید؛ طوری که توپ به جای دیگری نرود و اگر هم رفت، با کمک فوت آن را به مسیر درستش برگردانید. این بازی ها برخلاف ظاهر ساده ای که دارند، برای بچه هایی که دچار - نقص توجه اند، خیلی سخت هستند، چرا که این بازی ها تاثیر مستقیمی روی مغز بچه ها می گذارند و باعث ایجاد تمرکز و تقویت حافظه و دقت آنها می شوند. معمولا بچه های خیلی زود از انجام این بازی ها خسته می شوند که این را می توانیم با شاد کردن محیط بازی و فشار نیاوردن به کودک کمتر کنیم. ممکن است کودک وقتی می خواهد برای اولین بار این بازی ها را انجام دهد، متوجه توضیحات شما نشود و حوصله اش برود و اشتیاقی به بازی پیدا نکند. در این شرایط بهتر است شما اول این بازی را انجام دهید تا برای کودک قابل فهم شود.
هدایت شده از تدریس یار
✳️🌸. زبان بدن و تدریس. 🌸✳️ ⁣⁣⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣ ⁣از دست‌های‌ خود استفاده کنید، با دستان خود حرف بزنید ⁣دست‌های شما شاخص اعتمادند، یعنی اگر دیگران دست‌های شما را نبینند، ممکن است به شما اعتماد نکنند. در زمان تدریس، همیشه باید دست‌های شما در معرض دید باشد. باید دست‌های‌تان را از جیب‌تان بیرون بیاورید و آنها را پشت خود یا زیر میز پنهان نکنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣در مواجهه با رفتارهای نامناسب دانش‌آموزان، برخورد درستی داشته باشید: ⁣در زمان روبه‌رو شدن با رفتارهای نامناسب، از نظر فیزیکی در سطح آنها پایین بیایید (هم‌ قد آنها شوید) و با آرامش درمورد پیامدهای بالقوه‌ی این رفتارها با آنها صحبت کنید. تأثیر این کار بسیار بیشتر از توبیخ‌کردن آنها در مقابل هم‌کلاسی‌های‌شان است. اگر رفتار ناشایست آنها جدی است، بیرون کلاس یا پس از پایان کلاس با آنها صحبت کنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از حالات چهره‌ی خود استفاده کنید: ⁣می‌توانید از حالت‌های چهره‌ی خود برای انتقال معانی فراوانی استفاده کنید. برای مثال، برای دریافت پاسخ‌های دانش‌آموزان، مشتاقانه به آنها نگاه کنید، وقتی دانش‌آموزی مردد به‌نظر می‌رسد، با لبخندِ خود به او اطمینان بدهید یا وقتی می‌خواهید دانش‌آموزان را تشویق کنید که درمورد پرسشی فکر کنند، ژستی متفکرانه بگیرید، مثلا دست خود را به چانه‌تان بگیرید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از فریاد کشیدن و صدازدن نام دانش‌آموزان با صدای بلند پرهیز کنید: ⁣وقتی حس می‌کنید کلاس درس از کنترل شما خارج شده است، کافی است آرام بنشینید و بدون اینکه چیزی بگویید، دانش‌آموزان را نگاه کنید. با این روش، کلاس درس آرام و ساکت می‌شود و با حفظ آرامش خود، جذبه‌ی لازم در کلاس درس را به‌دست می‌آورید. در این حالت باید درس را متوقف کنید و منتظر بمانید تا دانش‌آموزان آرام شوند.⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣(یکی از روش های کارآمد) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹