eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
562 عکس
78 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ کانالِ اخبار پذیرش و دانشگاه ادیان و مذاهب https://eitaa.com/adyanuni تلفن تماس: 09907661051 🔹رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد: 🔹مطالعات زنان ـ زن و خانواده 🔹مطالعات زنان ـ حقوق زن در اسلام 🔹شیعه شناسی گرایش کلام 🔹شیعه شناسی گرایش جامعه شناسی 🔹کلام شیعه 🔹مطالعات اسلامی به زبان خارجی 🔹مذاهب اسلامی 🔹فلسفه دین 🔹اخلاق گرایش فلسفه اخلاق 🔹فلسفه ذهن 🔹فلسفه و کلام اسلامی 🔹فلسفه هنر 🔹حکمت هنر اسلامی 🔹مدیریت رسانه 🔹علوم ارتباطات اجتماعی 🔹جامعه شناسی 🔹جامعه شناسی فرهنگ 🔹علوم سیاسی 🔹ادیان ابراهیمی 🔹ادیان غیرابراهیمی 🔹دین شناسی 🔹ادیان و عرفان 🔹تصوف و عرفان اسلامی 🔹تاریخ تشیع 🔹تاریخ و تمدن ملل اسلامی 🔹فرق تشیع 🔹مدیریت 🔹برنامه ریزی آموزشی و درسی 🔹زبان و ادبیات فارسی 🔹روانشناسی عمومی 🔹روانشناسی شخصیت 🔹علوم قرآنی 🔹فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی 🔹فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی 🔹حقوق 🔹مذاهب فقهی 🔹رشته‌های مقطع دکتری: 🔹ادیان و عرفان گرایش تصوف در جهان معاصر 🔹عرفان اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره) 🔹مطالعات زنان و خانواده گرایش مطالعات حقوق خانواده 🔹مطالعات زنان و خانوده گرایش حقوق زن در اسلام 🔹تاریخ اسلام 🔹شیعه شناسی 🔹تاریخ تشیع اثنی عشری 🔹فرقه های تشیع 🔹فلسفه هنر 🔹حکمت هنرهای دینی 🔹وهابیت شناسی 🔹مذاهب کلامی 🔹مذاهب فقهی 🔹مذاهب اسلامی گرایش تقریب 🔹حقوق 🔹مدیریت رسانه 🔹ادیان و عرفان گرایش ادیان ایران باستان 🔹دین پژوهی 🔹مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی 🔹فلسفه اخلاق 🔹فلسفه و کلام اسلامی @tafaqqoh
🔖 بررسی حجیت روایات با سند ضعیف و متن قوی با تأکید بر روایات «حجة الله» 🌐 https://s-hadith.kashanu.ac.ir/article_111213_c0c67c07400851a5d7654c7e059a08e9.pdf 🌐 https://s-hadith.kashanu.ac.ir/article_111213.html ✔️ بسیاری از روایات، به‌ویژه روایات و از جمله روایاتی که درباره «حجة الله» هستند، دارای سند مقبول نیستند، اما بسیاری از این روایات به‌دلیل قراینِ صحت از جمله قراینِ متنی، قابل ‌قبول هستند. نمی‌توان روایتی را که دارای متن صحیح هماهنگ با سایر روایات است یا به‌دلیل علوّ ‌متن قابل‌ِ جعل نیست، به‌دلیلِ ضعفِ سند کنار گذاشت و خود را از معارف آن بی‌بهره کرد. از جمله دلایل این نظریه می‌توان به در حجیت چنین خبری و نیز روایاتی که دربر‌دارنده دستور امام معصوم علیه السلام به بررسی متنی است اشاره کرد. واقعیت‌های تاریخی و عدم راه‌یابی جعل‌های گسترده و سازمان‌یافته به آن نیز، اهمیت را نسبت به افزایش می‌دهند. در‌ روایات درباره «حجة الله» که منظور تمام روایاتی است که درباره رسول و امام معصوم است، هماهنگی با کلیات و هندسه معارف دینی، روایت مشابه با سند معتبر و نیز سندهای متفاوت در کتب مختلف از جمله قراین پرکاربرد برای روایت از معصوم علیه السلام هستند. @tafaqqoh
✔️ بازخوانی یک گفتگو با همسر شهید مطهری: ماجرای ازدواج آیةالله مرتضی مطهری با همسرش / شهید مطهری اصلاً اهل مریدبازی و ریاکاری نزد مردم نبود. استاد مطهری نظیر نداشت؛ او یک بشر عادی نبود؛ برای مادرش بهترین پسر، برای من بهترین همسر و برای بچه‌هایش بهترین پدر بود. 🌐 aghigh.ir/000Wbc @tafaqqoh
🔖 بررسی تطبیقی دیدگاه آیةالله معرفت و آیةالله فاضل لنکرانی درباره استعمال لفظ در بیش از یک معنا و ارتباط آن با ظهر و بطن آیات قرآن کریم 🌐 http://pg-h.journals.miu.ac.ir/article_4172_4b7f3a4f50b81b17e635526e0fc3ceb6.pdf 🌐 http://pg-h.journals.miu.ac.ir/article_4172.html ✔️ یکی از مسائل اختلافی در علم اصول، مسئله استعمال لفظ در بیش از یک معنا (چندمعنایی) است. خاستگاه این مسئله بیشتر مربوط به الفاظ قرآن‌کریم است. آیةالله‌معرفت و آیةالله‌فاضل [اعلی الله مقامهما] به و استعمال لفظ در بیش از یک معنا معتقد هستند. در بحث و آیات قرآن کریم، آیةالله‌معرفت، مفهوم عام برگرفته از آیه را با رعایت سه‌شرط، معنای باطنی آیه می‌داند. به عقیده ایشان، معانی باطنی در عرض معنای و از مصادیق چندمعنایی هستند. دیدگاه آیةالله‌معرفت درباره معنای قرآن طرداً و عکساً محل تأمل است. از آن جمله، کشف مفهوم عام که شامل معنای ظاهری و معنای باطنیِ مذکور در روایات است که در برخی آیات متصور نیست. آیةالله‌فاضل ذو‌وجوه بودن آیات قرآن «فإنّ القرآن حمال ذو وجوه» را به‌مثابه احتمالی در ارتباط بطون قرآن معرفی می‌کند و هفت‌گانه را از سنخ معانی گوناگون یک آیه نمی‌داند. از این‌رو ظاهر و باطن قرآن را از مصادیق بحث نمی‌داند. از مهم‌ترین وجوه تأمل نسبت به دیدگاه ایشان این است که حمل باطن قرآن بر وجوه مختلفی که مفسران با بی‌توجهی به معنای لغوی، و ، یا تحمیل یک اعتقاد باطل بر آیات قرآن بیان کرده‌اند، بسیار بعید است و از مُحسّنات قرآن به شمار نمی‌آید. در این نوشتار با روش تطبیقی به بررسی دیدگاه آیةالله معرفت و آیةالله فاضل درباره چندمعنایی و ارتباط آن با ظهر و بطن آیات قرآن‌کریم خواهیم پرداخت. @tafaqqoh
هدایت شده از معاونت پژوهش (سطح)
هدایت شده از معاونت پژوهش (سطح)
مقاله التفصیل قاطع للشرکه.pdf
429.3K
طلاب محترم به جهت بالندگی بیشتر نشست، قبل از جلسه مقاله را مطالعه نمایند. به سه اشکال خوب محتوایی از جانب طلاب محترم، تشویقی پژوهش تعلق می گیرد.
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔵 کارگروه بازخوانی آثار متفکرین اسلامی خانه علم و مهارت طه برگزار می‌کند: 🔰 درس گفتار کلان روایتی از ایده‌های اقتصادی شهید مطهری، صدر، بهشتی؛ 🔷 به روایت: حسین عبدالهی طلبه درس خارج_دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه شریف؛ 🔼 سه جلسه ۹۰ دقیقه‌ای؛ 🔽حضوری و مجازی؛ ◀️ چهارشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ ♦️ شروع از ۱۰ اسفند؛ ▶️مکان: قم، خیابان صفائیه، کوچه ممتاز ساختمان نورالقلین؛ ❌ ثبت نام در این دوره رایگان‌است. 🌐 لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/ultg5 ☎️ برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ذیل تماس بگیرید: ۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ چشم انداز آفاق اندیشه https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
📌📌اطلاعیه پذیرش مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام در سال تحصیلی 1403- 1402 🔰 شرایط پذیرش خارج : ✅ اتمام کامل مقطع سطح عالی با حداقل معدل 17 ✅ تعهد به اشتغال تحصیلی تمام وقت ✅ قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی 🔴طلاب عضو جامعه نخبگان و یا طلابی که معدل کل آنها در سطح ۲ و ۳ نوزده به بالا شده از امتحان کتبی معاف می باشند. 📅زمان آزمون کتبی: جمعه 19 خرداد 1402 ساعت 9 صبح 📆زمان مصاحبه شفاهی: هفته نخست تیرماه 📑محدوده آزمون کتبی : ♦️فقه : مکاسب جلد 3 ( بیع ) و جلد 5 (خیارات) ♦️اصول : کفایه تا ابتدای المقصد الثامن ✳️طلابی که حلقه ثالثه را به جای کفایه درس گرفته اند می توانند در آزمون کتبی حلقه ثالثه شرکت نمایند. 👌لطفا جهت ثبت نام مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام ، اطلاعات لازم را در لینک ذیل وارد نمایید: 🌐https://formafzar.com/form/5bwog 📣📣مهلت ثبت نام: 🔴🔴تا پایان اردیبهشت 1402 🔴🔴 🔰جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید: ☎️شماره تماس 09196494102 🟠آیدی ایتا @sarvieh_mostafa 🔰آدرس : صفائیه ابتدای کوچه آمار مدرسه امام حسین علیه السلام 🔰جهت آشنایی با سیاست های آموزشی، پژوهشی مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به سایت مدرسه مراجعه فرمایید 🌐www.mfih.ir 🔰مدرسه عالی فقه و اصول امام حسين عليه السلام
📌📌 اطلاعیه پذیرش مقطع مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام در سال تحصیلی 1403-1402 🔰 شرایط پذیرش ✅ اتمام پایه شش تا شهریور ۱۴۰۲ ✅ داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ✅ حداقل معدل ۱۸ در دروس مقدمات ✅ قبولی در مصاحبه علمی و عمومی ✅ تعهد به اشتعال تحصیلی تمام وقت 🔴 جهت ثبت نام یکی از این دو راه را انتخاب نمایید: 1. ثبت نام در سامانه نجاح جهت شرکت در آزمون جامع و انتخاب مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به عنوان اولویت. 2. ارسال ریز نمرات دوره مقدمات و مدارک سوابق آموزشی، پژوهشی، عضویت در مرکز نخبگان و... به آیدی @mfih1400 📆 زمان ثبت نام : تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ ♦️ پس از بررسی نتایج، در اولین فرصت با متقاضیانی که شرایط پذیرش را دارند جهت مصاحبه علمی و عمومی تماس گرفته خواهد شد. 👌 جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید: ☎️شماره تلفن: 37742626 ☎️شماره 09193493940 (حاج آقا دارابی معاون محترم آموزش) 🟠آیدی ایتا : @MFIH1400 🔰آدرس : صفائیه ابتدای کوچه آمار مدرسه امام حسین علیه السلام 🔰جهت آشنایی با سیاست های آموزشی، پژوهشی مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به سایت مدرسه مراجعه فرمایید 🌐www.mfih.ir 🔰مدرسه عالی فقه و اصول امام حسين عليه السلام
هدایت شده از حکمت نوین اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | هم‌اندیشی بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔸با ارائه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی مردمی و با حضور حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر خسروپناه‌دزفولی (دبیر شورای عالی‌انقلاب‌فرهنگی) و سیداحمدعبودتیان (دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت) 🔻۲۵بهمن ۱۴۰۱ تهران، سرچشمه‌ 🆔موسسه حکمت نوین اسلامی https://eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096
🔻آیت‌الله‌العظمی سبحانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش: ❇️ مردم را در جریان نتایج تحقیقات مسمومیت دانش‌آموزان قرار دهید ◻️ افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند ◻️ اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند. برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند. در آیات و روایات، تزکیه مقدم بر تعلیم است و نظام آموزشی ما نیازمند اقدامات تربیتی است تا دانش آموزان در مقابل فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.
و 💠 حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در دیدار فرمانده کل نیروی انتظامی؛ سردار رادان ✅ عوامل مسمومیت مدارس را دستگیر و آنها را قلع و قمع کنید 💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع بعد از ظهر امروز در دیدار با سردار رادان؛ فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت های این ماه امنیت را مقدمه و زمینه ساز رشد و توسعه در جامعه بیان نموده و در ادامه خاطرنشان کردند: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: « ثَلَاثَةُ أَشْيَاءَ يَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَيْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. 💢 حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهارداشتند: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند. اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود. 💢 معظم له در ادامه افزودند: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودند مایحتاج مردم و نیاز های ضروری مردم. 💢 مرجع تقلید شیعیان در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت ها بیان کردند و اظهارداشتند: یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (علیه السلام) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر است که حضرت در نامه ای به او نوشتند: ای مالک! « إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ ، فليَكُن صَغْوُكَ لَهُم، و مَيلُكَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد. شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع مشکلات و برقراری امنیت و آسایش آنها تمام ظرفیت ها را بکار بگیرید. 💢 مرجع تقلید شیعیان در پایان ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت فرمودند: ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزارن به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و تمامی حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسئلت می نماییم. https://eitaa.com/noorihamedani
در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می زند / لزوم رفع نگرانی خانواده های دانش آموزان / حوادث اخیر اتفاق افتاده در مدارس با مدیریت حل شود 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج شنبه یازدهم اسفند با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: در هر امری مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلی را می زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می خورد اما آنچه انسان را می سازد همه ماست. 🔸 در شرح حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی کرد چه افراد عادی و چه بادیه نشین و چه شهری، این احترام گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولین باید رعایت کنند. 🔹 ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم بدهیم، اگر مردم ببینند، هم می بینند و هم عمل می کنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی رود. 🔹 در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می زند اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت های علمی حرف اول را می زند، تجربه هم نشان داده که با نمی شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با می شود. جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را اداره می کند و با ، و می توان با جهان به درستی زندگی کرد. 🔹 ایشان درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، اظهار داشتند: این کار با مدیریت حل می شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می شود که بچه های زیر مجموعه آنها که بچه های خودشان محسوب می شوند، آسیب می بینند، ما دعا می کنیم که این آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند. ▫️ ایشان در پایان اظهار امیدوار کردند تا به برکت اهلبیت و خون های پاک شهدا و تلاش خدمتگزاران تعلیم فرهنگی کشور، خیر دنیا و آخرت نصیب جامعه اسلامی شده و صلاح و فلاح به مردم ما عنایت شود. 📚 دیدار وزیر آموزش و پرورش با حضرت استاد تاریخ: 1401/12/11 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از شنبه های فقهی
هشتاد و ششمین جلسه شنبه های فقهی با موضوع متولی تطبیق عناوین ثانویه در حکومت اسلامی در محضر حجت الاسلام علی محمدی شنبه سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ @shfeghhi
هدایت شده از شنبه های فقهی
چکیده بحث : «قانون اراضی» در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مهمترین چالشهای مواجهه دیدگاه متداول ولایت فقیه با دیدگاه ولایت مطلقه فقیه است. برخلاف انتظار، اختلاف نظرهایی که پیرامون قانون اراضی با دیدگاه حضرت امام در این زمینه به وجود آمده، نه بر سر گستردگی محدوده اعمال ولایت فقیه، بلکه بر سر بی نیازی برخی عرصه ها از اعمال ولایت توسط فقیه، از نگاه ایشان است! مرحوم آیت الله صافی ولایت فقیه و نیابت عامه فقیه را براساس توقیع شریف حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می پذیرد، و با اینکه محدوده ولایت فقیه را منحصر در «تطبیق عناوین احکام و تعیین حکم اهم از مهم در مقام تزاحم» میداند، ولی تطبیق عناوین ثانویه را نیز در همین محدوده قلمداد کرده و آن را در اختیار ولی فقیه میداند. لیکن حضرت امام بر اساس مبانی خود، تطبیق عناوین ثانویه را از اختیارات مردم میداند که از طریق نمایندگان مجلس، به عنوان وکلای شرعی و عرفی مردم، اعمال می شود و در آن، نیازی به اعمال ولایت فقیه نیست. مقاله حاضر با بهره گیری از روش اسنادی-تحلیلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای، تلاش می کند اصل این اختلاف علمی را به تصویر کشیده، ادله و مستندات طرفین را مطرح و تبیین نماید. واژگان کلیدی: امام خمینی، آیت الله صافی گلپایگانی، حکومت اسلامی، ولایت فقیه، تطبیق عناوین ثانویه.
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
📚تازه‌ترین و کامل‌ترین کتاب درزمینه منتشر شد! شاید باورتون نشه؛ ولی یک اردوی تربیتی ۱۰ تا مؤلفه اساسی داره که تو این کتاب معرفی شده! اگه بگم اردو ۱۳ دسته‌بندی مختلف داره و تو هر دسته، چند نوع اردو وجود داره، که دیگه اصلاً باورتون نمی‌شه! همه این اقسام اردو هم تو این کتاب معرفی شده. کتاب تربیت در اردو، جلد نخست از مجموعه پنج جلدی "قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی" و محصول تازه از تنور درآمده‌ی انتشارات شهید کاظمی قم (اسفند ۱۴۰۱) است. این مجموعه پنج جلدی برای کمک به مسئولان و برنامه سازان مجموعه‌های تربیتی، و نیز مربیان و برگزارکنندگانی نوشته شده که برنامه‌های تربیتی را اجرا می‌کنند. خواننده این کتاب تو سه بخش با چیستی، چرایی و چگونگی برگزاری یک اردوی تربیتی سازنده آشنا می‌شه. مشاهده و خرید اینترنتی کتاب به قلم مرتضی رجائی و علی سرافراز👇 https://nashreshahidkazemi.ir/1082/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88.html 🆔 @rajaaei_ir
🔸در حوزه‌ها، اساس، فقاهت است. فقه بايد پيشرفت بكند. امام خامنه‌ای (مدظله العالی) : در حوزه‌ها، اساس، فقاهت است. فقه بايد پيشرفت بكند. فقاهت به معناى خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معناى عام كه آگاهى از دين است در اينجا فعلًا مورد بحث ما نيست؛ فقه به معناى خاص، يعنى آگاهى از علم دين و فروع دينى و استنباط وظايف فردى و اجتماعى انسان از مجموعه‌ى متون دينى، كه خيلى هم مهم است... ما بايد به فقه عمق ببخشيم. از سطحى‌نگرى در فقه بايستى پرهيز بشود. امروز فقه ما بايد از فقه زمان شيخ و شاگردان شيخ و شاگردان شاگردان شيخ كه بزرگان دوره‌ى ما قبل ما هستند عميق‌تر باشد. در مسائل، ما به‌هيچ‌وجه نبايد سطحى فكر كنيم. بايد به فقه پيچيدگى و عمق ببخشيم. اين، يك بعد از ابعاد پيشرفت فقاهت است. بعد ديگر، سعه و فراگيرى مسائل زندگى است؛ يعنى ما بايد به بعضى از ابواب آن هم ابواب داراى اهميت فردى، نه اهميت اجتماعى اكتفا نكنيم؛ مثلًا ابواب طهارت. شما الآن نگاه كنيد ببينيد، تعداد كتبى كه در باب طهارت نوشته شده، چقدر است؛ تعداد كتبى كه در باب جهاد، يا در باب قضا، يا در باب حدود و ديات، يا در باب مسائل اقتصادى اسلام نوشته شده، چقدر است. خواهيد ديد آن اولى بيش از اين دومى است؛ از بعضيها كه خيلى بيشتر است. بعضى از كتب دوره‌يى ما، حتّى كتاب جهاد را ندارد... عده‌يى هم كه بحث كردند، خيلى مختصر بحث كردند و مثلًا مى‌بينيد كه آن پيچيدگى‌هاى علمى را در بعضى از كتب به كار نبردند. ما بايد به فقه وسعت بدهيم؛ يعنى فقه ما بايد از لحاظ سعه‌ى سطح فقاهت پيشرفت كند و همه‌ى مسائل زندگى را شامل بشود. بيانات در آغاز درس خارج فقه؛ 31 شهریور1370 @m_feghahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️💯 پیشنهاد تماشا 🎥 ببینید | اجتماع و پیاده روی عظیم و باشکوه عاشقان حضرت بقيه الله (عج) در شب نیمه شعبان در مسیر مسجد مقدس جمکران 👌تصاویری زیبا از حضور بی نظیر مردم و عرض ارادت به امام خوبی ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم @qomirib
مباحث مربوط به را با لینک های زیر دنبال کنید. مهارت اول : ترسیم https://eitaa.com/maharathaye_talabegi/122 مهارت دوم : قسمت اول https://eitaa.com/maharathaye_talabegi/129 مهارت دوم : قسمت دوم https://eitaa.com/maharathaye_talabegi/153 مهارت سوم: https://eitaa.com/maharathaye_talabegi/240 مهارت چهارم: تمرکز برای عضویت کلیک کنید @maharathaye_talabegi
🔸 بشارتی برای دوستداران علم 🔻 امشب نسخه مجله وزین کتاب شیعه شماره ۲۱ _ ۲۲ به لطف استاد گرامی حاج آقای مختاری دست یاب شد. از جمله مطالب آن گزارشی از تقریرات اصول آیت الله محقق داماد توسط حضرت آیت الله شبیری است که شامل مباحث اصول عملیه میباشد. این تقریرات _ان شاء الله_ در شماره بعدی مجله منتشر خواهد شد. ◀️ تصویر صفحه ابتدایی تقریر: هذه من تقريرات بحث سيّدنا الأستاد المحقق المدقق حجة الاسلام والمسلمين الحضرت المستطاب السيد محمد الداماد (أدام الله ظلّه و وفّقنا للاستفادة من درسه)، و قد فات منّا كتابة مباحث الظن و نسأل الله أن يوفّقنا لكتابة باقي مباحث الأصول تقريراً لبحثه الشريف. والله هو الموفّق الناصر. وكان شروعه دام ظلّه لهذا المبحث (مبحث البراءة) ذي قعدة سنة ۱۳۶۷. و أنا الحقير الفقير المحتاج إلى رحمة ربه الغني السيد موسى الشبيري الزنجاني 🆔 https://t.me/sanabargh_channel @tafaqqoh
فوائد_اللمعتين_في_مدارك_الروضتين_١.pdf
5.16M
📚 فوائد اللُّمعتَین فی مَدارکِ الرّوضَتَین / ج ۱ 🔹 کتاب الطهارة و کتاب الصلاة 🖊 مرحوم سید محمدحسین حکیم (قُدّسَ سرُّه) ✔️ از شروحِ مفیدِ کتابِ @tafaqqoh
فوائد_اللمعتين_في_مدارك_الروضتين_٢.pdf
6.42M
📚 فوائد اللُّمعتَین فی مَدارکِ الرّوضَتَین / ج ۲ 🔹 کتاب الزکاة تا کتاب العطیة 🖊 مرحوم سید محمدحسین حکیم (قُدّسَ سرُّه) ✔️ از شروحِ مفیدِ کتابِ @tafaqqoh
فوائد_اللمعتين_في_مدارك_الروضتين_٣.pdf
5.34M
📚 فوائد اللُّمعتَین فی مَدارکِ الرّوضَتَین / ج ۳ 🔹 کتاب المتاجر تا کتاب الوصایا 🖊 مرحوم سید محمدحسین حکیم (قُدّسَ سرُّه) ✔️ از شروحِ مفیدِ کتابِ @tafaqqoh
فوائد_اللمعتين_في_مدارك_الروضتين_٤.pdf
4.48M
📚 فوائد اللُّمعتَین فی مَدارکِ الرّوضَتَین / ج ۴ 🔹 کتاب النکاح تا کتاب الغصب 🖊 مرحوم سید محمدحسین حکیم (قُدّسَ سرُّه) ✔️ از شروحِ مفیدِ کتابِ @tafaqqoh
فوائد_اللمعتين_في_مدارك_الروضتين_٥.pdf
5.93M
📚 فوائد اللُّمعتَین فی مَدارکِ الرّوضَتَین / ج ۵ 🔹 کتاب اللُقطة تا کتاب الدیات 🖊 مرحوم سید محمدحسین حکیم (قُدّسَ سرُّه) ✔️ از شروحِ مفیدِ کتابِ @tafaqqoh