eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
608 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح خیارات اللمعة 🖊 الشیخ علی کاشف الغطاء رحمه‌الله ✔️ از منابع مورد استفاده شیخ انصاری رحمه‌الله در کتاب 🌐 http://www.ar.islamic-sources.com/download/C76.SHARH-KHIARAT.pdf @tafaqqoh
🔹 دروس خارج استاد ترابی شهرضایی حفظه الله خارج اصول شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۷ الی ۷:۳۵ صبح خارج فقه شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۷:۳۵ الی ۸:۱۰ صبح چهارشنبه ۷ الی ۷:۳۵ صبح کلاس اسلامی چهارشنبه ۷:۳۵ الی ۸:۱۰ صبح 🔹 مکان: میدان معلم مدرسه امام کاظم علیه السلام مدرس شماره ۲۷ 💠 صوت و تقریر دروس در سروش: 🌐 sapp.ir/dars_torabi 🔸 مدیر کانال: @hasan5254 @tafaqqoh
قاموس المصطلحات الفلسفیة عند صدر المتألهین - السيد جعفر سجادي.pdf
13.83M
📘 قاموس المصطلحات الفلسفیة عند صدرالمتألهین رحمه‌الله 🖊 دکتر سید جعفر سجادی @tafaqqoh
📚 النجعة فی شرح اللمعة 🖊 علامه شیخ محمدتقی شوشتری رحمه‌الله 🌐 http://www.ar.islamic-sources.com/?s=%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B9%D8%A9 @tafaqqoh
🔊 تدریس کتاب شرح نظام (علم صرف) به زبان عربی؛ ۱۰۰ جلسه 🎙 استاد شیخ علی آل‌محسن دام عزه 🌐 http://www.almohsin.org/?act=av&action=viewcat&pid=16 @tafaqqoh
شکل‌دهی سبک زندگی و دین پذیری کودکان 🖊 محمد کاویانی 🌐 http://ensani.ir/fa/article/download/362911 @tafaqqoh
20100919171750-روان شناسي عزاداري.pdf
494.1K
🔖 روان‌شناسی عزاداری 🖊 محمد کاویانی @tafaqqoh
دروس فی فقه المعاملات (البیع) 🖊 استاد سید کاظم مصطفوی حفظه الله @tafaqqoh
دروس في فقه المعاملات (البيع) - السيد محمد كاظم المصطفوي.pdf
6.05M
📗 دروس فی فقه المعاملات (البیع) 🖊 استاد سید کاظم مصطفوی حفظه الله @tafaqqoh
تحقیقی پیرامون قوۀ اعطای حَدّ در ادراکات اعتباری علامه طباطبایی [رحمه‌الله] 🌐 http://pms.journals.pnu.ac.ir/article_4406_c1f7bc63e603c5abd8f06ed295c3e372.pdf : نظریۀ طی چند دهۀ گذشته از سوی برخی شارحان، منتقدان و محققان از زوایای مختلف، مورد مطالعه قرار گرفته و البته باز هم جای پژوهش‌های دیگر در این‌باره خالی است. نوشتار حاضر به‌دنبال طرح این مسئله و یافتن جواب آن است که بر اساس تعریفی که از اعتباریات ارائه داده؛ بر دخالت و تأثیر قوۀ واهمه در شکل‌گیری تأکید داشته و هم‌چنین در رساله‌ها و کتاب‌های خویش به نقش قوۀ خیال در عمل تصریح کرده است. این پژوهش بر اساس کتب و آراء اندیشمندان مختلف، به‌ویژه علامه ، به‌دنبال تبیین جایگاه هستی‌شناسانه و معرفت‌شناسانۀ این دو نیرو و همچنین تعیین نقش آن‌ها یا یکی از آن‌دو در اعطای حکم یک شیء به شی‌ء دیگر است. یافته‌های تحقیق را بدین‌صورت می‌توان بیان نمود: ۱. تکلیف جایگاه و کارکرد دو نیروی واهمه و خیال به‌صورت روشن در آثار علامه مشخص نشده است. ۲. اگر به سیر اعتبارسازی ذهن انسان توجه شود، علاوه بر نقش قوای دیگر، نقش پیشین عقل در این زمینه غیرقابل‌انکار است. ۳. اگرچه اموری مانند و ، اهم منابع الهام‌بخش علامه طباطبایی در طرح نظریۀ اعتباریات است، ولی این موضوعات در عین مشابهت با اعتباریات، با آن‌ها تفاوت‌ جوهری دارند. ۴. از مجموع این مطالب می‌توان تعریفی از اندیشه‌های اعتباری ارائه کرد که به نظر نگارندگان کامل‌تر از تعاریف موجود در آثار علامه و سایر محققان است. @tafaqqoh