eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
772 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 🔶 تشکّر از تمامی دست‌اندرکاران انجام مأموریت ناوگروه ۸۶ 🙏صمیمانه از یکایک شما تشکّر میکنم؛ ✅هم از مجموعه‌ی ناوگروه ۸۶ که مأموریّت بزرگی را انجام دادند و پیرامون کره‌ی زمین را با موفّقیّت گردش کردند. ➕همچنین تشکّر میکنم از: 🔹خانواده‌های شما 🔸فرمانده محترم نیروی دریایی 🔹قرارگاه راهبردی‌ای که در ارتش تشکیل شد 🔸دستگاه‌هایی که پشتیبانی کردند که این کار بزرگ با شراکت مجموعه‌ای از افراد انجام بگیرد. لازم میدانم یادی کنم از شهیدان نیروی دریایی، شهیدان ناوچه‌ی پیکان و شهدای ارتش سرافراز جمهوری اسلامی؛ همه‌ی ‌ما مدیون آنها و خانواده‌هایشان هستیم. ☝️اقدامهای گذشتگان شما در دوران حوادث مهمّ انقلاب تا امروز، زمینه‌ی موفّقیّت امروز شما است؛ باید قدردان آنها باشید.ماجرای حرکت شما شرح و تفصیلِ بیشتر و داستان مفصّل‌تری دارد که باید تبیین بشود. 🔶 درباره کار بزرگ ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران 🏷حرکت ناوگروه ۸۶، افتخاری بی‌مثال‌ در تاریخ دریانوردی ما 👇 📍یک مجموعه‌ی سیصدوپنجاه‌‌نفری، 📍با یک فرمانده مجرّب و کاردان، 📍بتوانند ۶۵ هزار کیلومتر را طی کنند 📍و نزدیک هشت ماه روی آب بمانند، دقیقاً ۲۳۲ روز؛ 👏اینها کارهای بزرگی است. 🔶 حقایقی که درباره عمق حرکت ناوگروه ۸۶ نمایانگر شد: 👈وجود ۳ عامل مهم همت بلند، قدرت اراده و اعتماد به نفس 👈دانش نظامی و قدرت طرّاحی 👈شجاعت، استقامت و قدرت تحمّل سختی‌ها 👈مدیریت توانا و کارآمد و ماهر 🔶 درباره نقش خانواده‌ها در ایجاد انگیزه برای اعضای ناوگروه 📌اگر خانواده‌ها اظهار ناراحتی و نارضایتی میکردند، همان [کسی] هم که رفته بود پشیمان میشد. بحمداللّه خانواده‌هایتان امتحان خوبی دادند، صبر خوبی کردند، احساس افتخار کردند، این افتخار را نشان دادند. 🔶 چند نکته در باب اقدامِ بزرگِ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران: 📌 حرکت ناوگروه ۸۶، مصداق آیه‌ی «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم» بود. 📌 اعتماد به نفس نیروهای ما را ارتقا داد، سطح توانایی‌های نظامی ما را بالا برد. 🔶 تجربه‌های ارزشمندی را در عرصه‌ی دریانوردی به نیروی دریایی و به نیروهای نظامی تقدیم کرد. 👇تجربه‌های جدید در: 🔹عبور از عرض اقیانوس آرام 🔸گذر بدون حادثه از تنگه‌ها و آبراه‌های دشوار 🔹مواجهه با عوارض دریایی در راه‌های دور 🔸خودکفایی در سوخت، در برق، در امکانات بهداشتی و درمانی 🔹ارتباط با مرکز ⭕️این دستاوردها، همه ذخیره‌های علمی است و در دانشگاهها باید تدریس بشود. 📌برای کشور وجهه‌ی بین‌المللی ایجاد کرد. 🔶 درسهای قابل توجه در دریانوردی ناوگروه: 🔹درس خداشناسی ✔️دریا در واقع یک نمایشگاهی است از آیات پروردگار. 🔹درس انقلاب ✔️این دانایی، این توانایی، این اعتماد به نفْس راُ این همّت را، این جسارت اقدام به یک چنین کار بزرگ را انقلاب به ما داد. 🔹حضور امنیّت‌ساز ✔️ویژه‌خواریِ در مسائل عمومیِ مربوط به بشریّت، جزو خصوصیّات ابرقدرت‌ها است، جزو خصوصیّات آمریکا است؛ شما این را نقض کردید. 🔶 از همه‌ این درسها باید یک نتیجه گرفت و آن اینکه همه بدانیم: ⭐️موفّقیّتهای بشر، ⭐️کمالات بزرگ، ⭐️پیشرفتهای گوناگون، ⭐️امیدهای برآورده‌شده، 📌همه از بطن تلاشها و سختی‌ها به وجود می‌آید. 🔶 نکات پایانی: 👈داستان این سفر هشت‌ماهه‌ی شما میتواند بن‌مایه‌ی یک کار خوب تلویزیونی و سینمایی بشود؛ هنرمندها به میدان بیایند. امروز نود درصدِ تجارت دنیا از طریق دریا انجام میگیرد. ما از دریا باید خیلی استفاده کنیم. 🔶 درباره پررونق‌تر بودن محرم امسال ✨امسال به برکت توجّهات حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) محرّم پُرشوری بود. ⭕️دشمنها سعی کردند، تلاش کردند که محرّم را بی‌رونق کنند، [امّا] درست نقطه‌ی مقابل آنچه آنها میخواستند اتّفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سالهای قبل پُرشورتر، پُرحرکت‌تر، پُررونق‌تر و پُرفایده‌تر بود. کار خدا این‌جوری است. 🔶 امیدواریم ان‌شاء‌اللّه همیشه شماها موفّق باشید، سربلند باشید. شماها به معنای واقعی کلمه فرزندان من هستید؛ دعایتان میکنم و امیدوارم ان‌شاء‌اللّه در همه‌ی حوادث زندگی، در همه‌ی امتحانهای بزرگ زندگی، مثل این امتحان، موفّق و مؤیّد باشید. 🆔 @tahlil_shjr
خط حزب الله_۴۰۴.pdf
3.35M
صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب 🔸 یادداشت هفته خط حزب‌الله در آستانه ۱۸ مردادماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم به این پرسش پاسخ داده است که چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار ارزش‌های آن به نسل‌های جدید است؟ 🔶 خط‌حزب‌الله در گزارش این هفته خود با عنوان «واماندگی منافقین جلاد؛ از مرصاد تا لیبرتی» نگاهی به استیصال پی‌درپی و تاریخی گروهک تروریستی مجاهدین خلق داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید علی ماهانی تقدیم می‌شود. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۴۰۴ 🆔 @tahlil_shjr
زن و رسانه 🔰قسمت دوم 🔶 گونه‌شناسی الگوی شخصیت زن در رسانه ملی 🔶 تلویزیون هر روزه در قالب فیلم‌ها و مجموعه‌های نمایشی ایرانی، تصویرهایی را از جامعه، خانواده، افراد و سبک زندگی آنها ارائه می‌دهد که می‌تواند برای بیننده معانی و پیامدهای متفاوتی داشته باشد. برای گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تفکیک این تصاویر از یکدیگر می‌توان مدخل‌های متفاوتی را برگزید. در این نوشتار تلاش شده تا با نگاهی هویتی و فرهنگی گونه‌های مختلف تصویر شخصیت زن از یکدیگر تفکیک گردد. 1⃣ زن نمایشی: 🔶 فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی انباشته‌ای از تصاویر کاریکاتوری و نمایشی از زنان در قالب‌ها و اشکال مختلف است که با واقعیات و آرمان‌های زندگی زنان ایرانی هیچ تناسبی ندارد. به‌طور خاص نمونه این زن نمایشی را می‌توان در دو نوع بد و خوب، یا مورد نفی و مورد تأیید مشاهده کرد. زنان نمایشی بد آنهایی هستند که در قالب مادرهای الکی مهربان و کاملا منفعل، مادرشوهرهای بدجنس، زنان خبیثی که همسر دوم و یا صیغه‌ای هستند، زنان خانه‌دار احمق، دختران جوان احساسی و خام که فریب می‌خورند و... زنان نمایشی خوب نیز معمولا مادربزرگ‌های فوق العاده مهربان، دختران بسیار فهمیده و عاقل و بعضا با یک چادر مصنوعی روی سرشان، زنان فداکار که حتی شوهران دزد و معتاد و بی‌وفایشان را صرفا از روی عشق رها نمی‌کنند، زنان شاغل و موفقی که شبیه مردان هستند و... 🔶 آنچه این تصویرسازی‌ها را شدیدا مخدوش و معیوب ساخته، تمرکز روی یک یا چند ویژگی است که به شکل مصنوعی و اجباری به شخصیت‌های داستان‌های آبکی الصاق شده است. این زنان آن قدر دور از انتظارند و آنقدر با واقعیات ملموسی که زنان ایرانی با آن درگیرند دور هستد، که می‌توان آنها را نسخه نمایشی زنان در رمان‌های عامه پسند دانست. ظاهرا هدف از ارائه این تیپ‌های معیوب این است که بیننده از یک الگوی شخصیتی و رفتاری دوری جوید و به نوع دیگر نزدیک شود. اما متأسفانه این هدف بسیار دشوار و پیچیده است و تیپ های مزبور نه تنها کمکی جهت رسیدن به آن نمی‌کنند بلکه اسباب دورتر شدن از آن هستند. 2⃣ زن واقعی: 🔶 در سال‌های اخیر برخی مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین اجتماعی و تاریخی و همچنین پاره‌ای از برنامه‌های مستند توانسته‌اند تا حدودی تصویرگر واقعیاتی پیرامون زنان جامعه ما باشند. آنچه در اغلب این آثار به چشم می‌آید محدود شدن‌شان به نمایش زنانی است که به نوعی با مسائل اجتماعی کلان مانند اعتیاد، طلاق، فرزندان بزهکار، تنگی معیشت و نظایر آن درگیر هستند. در واقع این برنامه‌ها زنان را معمولا در شرایط خاصی نشان می‌دهند که گرچه در جامعه ما فراوان وجود دارند اما واقعیت ملموس زندگی تمام زنان یا تمام زندگی یک زن درگیر مسائل خاص نیست. انتخاب پاره‌ای از بخش‌های زندگی زنان در این موارد و حذف سایر ابعاد زندگی آنها هرچند عامدانه نیست، اما به نوعی تحریف واقعیات از طریق کاستن از آن و برجسته کردن وجوه خاصی از آن است. این مورد، از جمله مواردی است که در بررسی ناکامی الگوی شخصیت زن در تلویزیون مهم به شمار می‌آید. 3⃣ زن آرمانی: 🔶 یکی از اهداف رسانه فرهنگیِ پیشرو، غیر از ترسیم واقعیات و پاسخوگویی به نیازهای واقعی مخاطبان، ترسیم افق‌های متعالی‌تر و ارتقاء بخشیدن به نیازهای مخاطبان است. ظاهرا در پیگیری این هدف است که گه گاهی شاهد پخش آثاری هستیم که سعی دارند زنان موفق و واجد ویژگی‌های برجسته را همچون الگو و آرمانی برای سایر زنان ترسیم کنند. آنچه معمولا در این راستا تولید و پخش می‌شود مجموعه‌های مستندی است که به معرفی و مصاحبه با همسران و مادران شهدا و جانبازان، مادران فرزندان ناتوان، زنان مشغول به فعالیت‌های خیریه و مانند آن اختصاص دارد و البته برنامه‌های مذهبی و خانواده که با دعوت از کارشناسان، سعی دارند زنان را برای رسیدن به زندگی مطلوب راهنمایی کنند. 🔸 : ابوالفضل اقبالی 🆔 @tahlil_shjr
زن و رسانه 🔰قسمت سوم 🔶 سینمای غرب زده و ارزش های زنانه... 1⃣ در دنیای مدرن و عصر جهانی شدن، رسانه‌ها مهم‌ترین و با نفوذترین ابزار انتقال فرهنگ و شکل دهی به سبک‌های زندگی می‌باشند. امروزه ديگر اين بشر نيست كه فكر مي‌كند چگونه بپوشد، چگونه بخوابد و چگونه زندگي كند؛ بلكه اين رسانه‌هاي جهاني هستند كه اين برنامه‌ريزي‌ها را به عهده گرفته‌اند. هم چنین گسترش تعاملات جهانی و برخورد فرهنگ‌ها با یکدیگر از یک سو، و تمرکز قدرت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در دست متولیان و حامیان فرهنگ و تمدن غرب از سوی دیگر، باعث شده که سبک زندگی دنیای مدرن به فرهنگ غالب دنیا تبدیل شود. فرهنگی که پایه¬های اصلی آن بر تفکر اومانیستی و لیبرالیستی انسان مدرن بنا شده است و شاید ضرورتا سنخیتی با زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف از جمله جامعه ما نداشته باشد. 2⃣ ارزش های زنانه آن دسته از مقولاتی است که در دین مبین اسلام وجود و رعایت آن¬ها برای زنان بسیار توصیه و تاکید شده است که از جمله آنها می توان به ارزش حیا و عفاف، دلبستگی و تن ندادن به عشق¬های مجازی و علاقه و هوس زود گذر میان دو جنس مخالف، رعایت حدود و چارچوب شرعی و دینی در ارتباط با نامحرم، عدم بروز رفتارهای عاطفی آشکار در برابر جنس مخالف، وفاداری به همسر، رعایت حجاب در پوشش، خانواده گرایی، پذیرش قیومیت مرد در ساختار قدرت خانواده و تمکین در برابر او و مواردی از این قبیل می‌باشد. حیا به عنوان یکی از ارزش‌های اساسی و مورد تاکید اسلام برای انسان به ویژه زنان می‌باشد که کارکرد تقویت و تحکیم پایه‌های روابط زوجین و خانواده را داشته و از بین رفتن و یا کمرنگ شدن آن در خانواده‌ها علی الخصوص در زنان باعث ایجاد آسیب‌های جدی در مدیریت ارزشی و رفتاری اعضای خانواده می‌گردد. 3⃣ عشق میان دختر و پسر نامحرم در آثار سینمایی داخل کشور مقوله ای است که به شدت سخیف و سطحی ایجاد می شود و با دو بار گفتگوی کوتاه این دو به یکدیگر وابسته می شوند. گویا عشق سطحی و سست میان دختر و پسر که با یک نگاه و یک تعامل ساده اتفاق می افتد از مفروضات جریان حاکم بر سینماست. این مساله در واقع یکی از مهمترین نقاط آسیب زا در فیلم های سینمایی کشور ما است که به تایید و الغای یک بخش از سبک زندگی روشنفکری و مدرن در جامعه می پردازد. در حالی که واقعیات جامعه گواه بر این حقیقت است که عشق هایی که مبنایی چون شناخت و عقلانیت نداشته و مبتنی بر احساس و نشئت گرفته از یک نگاه زود گذر و یا خاطرات کودکی است چندان اساس محکمی برای تشکیل خانواده و ازدواج نبوده و نیست. با عنایت به این مساله، سریال‌های پرمخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای، با حذف و یا کمرنگ جلوه دادن ارزش‌های زنانه‌ای چون حیا در تعاملات میان افراد نامحرم و قبح‌زدایی از عشق‌های خارج از چارچوب زن و مرد متاهل و نیز عادی جلوه دادن مفاهیمی چون خیانت به همسر، سعی در آسیب رساندن به رکن اساسی جامعه اسلامی ایران یعنی خانواده می‌نمایند. از سوی دیگر در سال های اخیر جریان حاکم بر سینمای کشور که متاثر از دیدگاه های روشنفکری و لیبرال هستند یک نوع هم صدایی با رسانه های غربی را در آثار و ساخته¬های خود صورت می¬دهند که نمونه¬هایی از این دست را می¬توان در آثار و فیلم¬های سینمایی کشور مشاهده نمود. 🔶 یکی از مهمترین عناصر مشترک این دسته از آثار و فیلم ها با گفتمان اصلی حاکم بر رسانه های غربی، مقوله بازنمایی زنان و ارزش های مربوط به زنان است. مسائلی از قبیل عشق های مجازی و دوستی های قبل از ازدواج، روابط باز با جنس مخالف، استفاده ابزاری از زن در جهت ارتقاء جذابیت اثر، سبک مدرن پوشش و حجاب، خانواده ستیزی و... در این آثار به وفور به چشم می خورد. 🔸 : ابوالفضل اقبالی 🆔 @tahlil_shjr
صدهاهزارجوان، پیشران حرکت انقلاب 🔰 قسمت اول 🔶 چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار  ارزش‌های آن در نسل های جدید است؟ 🔶 «نقطه‌ی امیدآفرین این است که در این تلاش همه‌جانبه‌ی‌ دشمن، شما می‌بینید در چنین شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته، دانشجوی انقلابی در فلان دانشگاه فحش ناموسی می‌شنود، از میدان خارج نمیشود؛ طلبه‌ی بسیجی زیر شکنجه به شهادت میرسد، حاضر نیست حرفی را که دشمن میخواهد بر زبان جاری کند. مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعّالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه‌، اردوهای جهادی، اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این‌همه لغزشگاه‌ها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند.»۱۴۰۲/۳/۱۴ سطرهای بالا، بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم  سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی است. ایشان در ادامه با ذکر یک نمونه از این مصادیق، باب دیگری از تحلیل موفقیت انقلاب اسلامی در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر را بازگو کردند. اتفاقی که نه تنها مایه امیدواری است بلکه درست، نقطه مقابل تحلیل‌های مغرضانه دشمنان است: «شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیّت منوّر و نورانی برمیخیزد؛ از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.» ۱۴۰۲/۳/۱۴ 🔻 نمونه اعلای انسان انقلاب اسلامی 🔶 "اگر شما کار اعزام مرا جور نکنید، هرجا بروم می‌گویم که شما کاری نمی‌کنید. هرجا بروم می‌گویم دروغ است که شهدا عند ربهم یرزقون هستند، می‌گویم روزی نمی‌خورید و هیچ مشکلی از کسی برطرف نمی‌کنید. خودتان باید کارهای من را جور کنید." اینها را همان جوانی گفته بود که ۱۰ سال بعد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام خمینی نامش را پشت تریبون بردند و او را نمونه‌ای از رویش‌های انقلاب اسلامی دانستند که حتی سال‌های سخت دهه شصت را هم به یاد ندارند. اولین نسلی که با فاصله از انقلاب و جنگ پا به دوران جوانی گذاشته و از قضا، دشمن  برای استحاله جمهوری اسلامی امید زیادی به این نسل بسته بود.  در اوج تابستان ۱۳۹۲ مصطفی تصمیم گرفته بود کسب و کارش را تعطیل کند و راهی سوریه شود. به گفته خودش قرار بود در اولین اعزام به ‌عنوان آشپز راهی میدان شود که به دلایلی از پای پرواز در فرودگاه او را برگرداندند. مصطفی هم با زبان روزه و دل پر، تمام مسیر برگشت از فرودگاه تا خانه در شهریار را گریه کرده و بعد از آن هم به همراه همسرش رفته بود مزار شهدای گمنام و عبارات بالا را بر زبان رانده بود.  تمام زندگی برای مصطفی، عرصه جهاد بود. حتی زمانی که در اوج مبارزات سیاسی و فرهنگی پیش از بحران سوریه، خبری از توپ و تانک و گلوله نبود، مسلک مصطفی جهاد بود و مقدم بر همه جهادها هم جهاد با نفس. حرف‌هایی بر زبان می‌راند و توصیه‌هایی می‌کرد که نشان می داد از زمین و زمان بریده و گوش به عالم شهود سپرده. در همان ایام به دوستانش گفته بود: "وقتی کار فرهنگی را شروع می کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم، وقتی که کارتان می‌گیرد و دورتان شلوغ می شود تازه اول مبارزه است زیرا شیطان به سراغتان می آید اگر فکر کرده اید که شیطان می گذارد شما به راحتی برای حزب الله نیرو جذب کنید، هرگز، اگر می خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید، زندگی نامه شهدا را بخوانید سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید، سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می کند و راه درست را نشانتان می‌دهد، دعای ندبه و هیئت چهارشنبه را محکم بچسبید، خودسازی دغدغه اصلی شما باشد." 🆔 @tahlil_shjr
صدهاهزارجوان، پیشران حرکت انقلاب 🔰 قسمت دوم 🔻 افوض امری الی الله 🔶 حتی چند سال بعد وقتی در پاسخ به کسی که گفته بود برای شهید شدن به سوریه می‌روی، گفته بود "ما حتی برای شهید شدن هم به سوریه نمی‌رویم! برای رضای خدا می‌‎رویم حالا اگر شهادت را هم داد که داد اگر هم نداد که نداده است! افوض امری الی الله!" انگار نه انگار این مصطفی بخشی از همان نسلی است که بعد از دفاع مقدس، طبق تحلیل های اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی، قرار بوده سپاه اجنبی باشند برای استحاله جمهوری اسلامی از درون!  در حرف‌ها و جملات مصطفی دلبستگی به مکتب عاشورا و مقاومت برای برپا بودن پرچم اسلام، هویدا بود. جوانِ مجاهدِ داستان تبدیل به یک عارف شهودی شده بود که دیگر شهادت هم برایش موضوعیت نداشت. شهادت برای مصطفی طریقیت داشت برای ادای تکلیف و رضای خدا!   بعد از بحران آمریکایی-صهیونیستی تروریسم تکفیری هم که دیگر صحنه خیلی واضح شده بود. برای همین هم با وجود همه بالا و پایین شدن‌های روزگار دست از تلاش برای رفتن به سوریه برنداشته بود. 🔶 جوانی که روزهای نوجوانی را در مسجد و پایگاه بسیج محل گذرانده و حالا هم تمام فکر و ذکرش، بچه‌های محل و رشد فکری و فرهنگی آنهاست، بی‌تاب‌‎تر از آن بود که باب جهاد و شهادتی را که به رویش باز شده را از فکر و خیال بیرون کند. به هر دری زد تا بلکه بتواند با اسم و نام رسمی اعزام شود و شد. با همه اینها اما خدمت در بخش‌های پشتیبانی و لجستیکی جبهه مقاومت برایش رضایت‌بخش نبود و در اعزام‌های بعدی سعی کرد خودش را به خط مقدم نبرد برساند. 🔻 بهم زدن نقشه استکبار با نسل سومی‌ها 🔶 ظاهراً موانع و بهانه ها برای  توقف و نرفتن مصطفی کامل بود، اما او کسی نبود که به راحتی تن به این مسئله بدهد. در نهایت و با لطایف الحیلی با هویت یک رزمنده افغانستانی خودش را به سوریه رساند و در نهایت هم با فداکاری و رشادت‌ها و با پشتکاری که از خود نشان داد، در تیپ فاتحِ رزمندگان افغانستانیِ مدافع حرم موسوم به «فاطمیون» مسئولیت گرفت و بازوی مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از جبهه مقاومت شد.روزهای عجیبی بود. فرمانده بلندآوازه مقاومت که روزهای گرم و سرد دفاع مقدس را چشیده بود حالا به کمک جوانان دهه هفتادی و شصتی که در روزهای دفاع مقدس، دوران نوزادی و طفولیت‌شان را می‌گذراندند یا به دنیا نیامده بودند، مشغول بر هم زدن نقشه‌های اردوگاه استعمار و استکبار بود. از قضا موفق هم بودند.  سپاه سلیمانی در قامت مأمور مکلف شده اردوگاه انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، پر از جوانانی بود که طبق محاسبات دو دهه قبل دشمن باید الان مامور به استحاله جمهوری اسلامی می‌بودند اما قضیه عکس شده بود. مصطفی و امثال مصطفی و نسل او در عین بعضی تفاوت‌ها اما همان شخصیتی را پیدا کرده بودند که بسیجیان در دهه ۶۰ در جبهه‌های جنگ داشتند؛ با این تفاوت که برخلاف آنها که در مرزهای جغرافیای سیاسی ایران با دشمن بعثی می‌جنگیدند، اینها در سرزمین‌هایی چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای رسمی کشور می‌جنگیدند. این رویش نسل جدید انقلابی البته در فضایی بود که دشمن همه توان خویش را برای تهاجم فرهنگی و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس به راه انداخته بود: «یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دهه‌ی ۷۰، امروز دارند میروند به‌عنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، حججی‌ها درست شدند.» ۱۳۹۷/۵/۲۲ 🔶 بسیجیان خمینی در مدافعان حرم بازتولید شده بودند با این تفاوت که دیگر نه پشت دروازه‌های خرمشهر و آبادان و قصر شیرین بلکه در پشت مرزهای فلسطین اشغالی می‌جنگیدند. انقلاب اسلامی برخلاف همه طراحی‌ها و زمینه‌سازی‌ها نه‌تنها متوقف نشده که در عین همه مشکلات و موانع پیش رفته بود. حالا بهتر می‌توان راه و افق روشنی را دید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدام نوید آن را می‌دهند: «جوان ایرانی، مورد کینه‌ی دشمنان است... از اوّل انقلاب تا امروز جوانها بودند که کارهای بزرگ را در جبهه‌های مختلف، میدانهای مختلف، به عهده گرفتند و پیش بردند...در همین زمان معاصر شما، شهید حججی، مصطفی صدرزاده، آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان. اینها برجسته‌اند، نقطه‌های واقعاً برجسته‌اند. هزارها، ده‌ها هزار، صدها هزار جوانِ ایرانیِ مسئولیّت‌شناس امروز وجود دارند؛ اینها موتور حرکتند، اینها موتور پیشران حرکت کشور و حرکت نظامند.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🆔 @tahlil_shjr
محرم، جلوه‌گاه تکثر فرهنگی در ایران 🔶 یکی از مشکلات جامعه ما، مواجهه کانالیزه شده مردم با حقایق است. متاسفانه دشمنان با وارونه جلوه دادن حقایق، ارائه تصویر ناقص از حقیقت یا حتی دست زدن به شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی، بسیاری از حقایق مسلّم جامعه و فرهنگ ما را به صورت مخدوش مخابره می‌کنند. یکی از آن عرصه‌هایی که در سالیان گذشته دشمن تمام تلاش خود را کرده تا یک تصویر تحریف شده از آن ارائه دهد، عرصه دینداری و میزان و کیفیت آن در جامعه ایرانی است. دشمن تمام ظرفیت رسانه‌ای خود و تمام خلاقیت خبیثانه خود را به کار گرفته تا این تصویر را ارائه کند که جامعه ایرانی از یک جامعه دیندار عبور کرده و اکنون تنها قشر اندکی آن هم از طیف‌های کم‌سواد و کمتر تحصیلکرده جامعه به تقیدات و آیین‌های دینی پایبندی دارند. اگر چه ما برای نشان دادن دروغ و کذب بودن این تصویر، کار‌هایی کرده‌ایم، اما هیچ‌کدام از سیاست‌ها و کار‌های ما، به اندازه اتفاقی که در محرم رقم می‌خورد، به صورت عینی و ملموس و اثرگذار این تلاش دشمن را ناکام نمی‌گذارد. 🔶 در ایام محرم، خود مردم یک مواجهه رودررو و عینی با حقیقت دینداری در جامعه ایرانی دارند و گستردگی، عمق و کیفیت عظیم این ظرفیت بزرگ را به چشم می‌بینند. حقیقتاً باید گفت محرم، پادزهر سیاست‌های رسانه‌ای دشمن در خدشه وارد کردن به چهره و تصویر دینی مردم ایران است. 🔶 اگر با یک نگاه جامعه‌شناختی به ترکیب و قشربندی اجتماعی عزاداران حسینی در محرم بپردازیم، می‌بینیم که این آیین، محدود به یک طیف یا طبقه خاص اجتماعی نیست؛ تکثر و تنوع فرهنگی و اجتماعی بخوبی در برگزاری این آیین قابل مشاهده است. در واقع محرم بهترین جلوه‌گاه تکثر و تنوع فرهنگی ایران و در عین حال اتحاد و یکپارچگی آن است. چندین سال است که دشمنان ما تلاش می‌کنند القا کنند دیگر دین، نمی‌تواند عنصر وحدت‌بخش اجتماعی در ایران باشد، اما حضور گسترده طیف‌های مختلف مردم در عزاداری محرم، بخوبی بی‌بنیاد بودن این نظریه را نشان می‌دهد. عزاداری سراسری مردم ایران، جلوه‌ای از عنصر وحدت‌بخش دین است. 🔶 البته این سخنان لزوم وظیفه و مسؤولیت ما در حفظ این چندگونگی در عزاداری محرم را نفی نمی‌کند. ما وظیفه داریم از این تکثر فرهنگی در عزاداری امام حسین دفاع کنیم و اجازه ندهیم یک سبک و یک نوع عزاداری به عنوان سبک معیار به همه طیف‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه القا شود، البته باز هم این حرف به معنای کار فرهنگی در برابر شیوه‌های مذموم و منحرف عزاداری نیست. پیشینیان ما مثل شهید مطهری بشدت بر موضوع عزاداری و اصلاح فرهنگ عزاداری کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند و این مسیر را ما هم باید طی کنیم، اما بین اصلاح فرهنگی و حذف فرهنگی تمایز است. یک مصلح مثل یک جراح باید مراقب باشد اصلاح او به قطع عضو نینجامد. به نظر من بر ما فرض است که از این ظرفیت عظیم تکثر فرهنگی در عزاداری امام حسین (ع) حفاظت کنیم که این خود ضامن وحدت‌بخشی و یکرنگی اجتماعی خواهد شد. 🔸 : حجت‌الاسلام محمدحسین هاشمیان 🆔 @tahlil_shjr
اطاعت از امام؛ درس بزرگ عاشورا.pdf
120.2K
اطاعت از امام؛ درس بزرگ عاشورا 🔰 سخنرانی شب تاسوعای ۱۴۴۵در حسینیه امام خمینی 🔶 در شب نهم محرم الحرام ۱۴۴۵، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی درباره شخصیت حضرت عباس بن علی علیه‌السلام و بصیرت و شناخت زمان ایشان به ایراد سخن پرداخت. 🔸 : حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی؛ استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم 🆔 @tahlil_shjr
✅ ‍ توهین سفیر به خاندان سلطنتی 🔶 سراسر حکومت ۳۷ ساله محمدرضا پهلوی را نباید و نمیتوان یکپارچه دید. ولیعهدِ جوان وقتی در ۲۶ شهریور ۱۳۲۰ برای ادای سوگند به مجلس میرود و به شاه ایران تبدیل میشود در ده سال اول سلطنت در معادلات داخلی و خارجی از جایگاهی برخوردار نیست. او حتی نمیتواند در مقابل توهین و شروط بولارد سفیر انگلستان از خانواده سلطنتی دفاع کند زیرا در شرایط جنگ جهانی دوم بقای سلسله پهلوی وابسته به حمایت و دخالت چند قدرتی است که ایران را تسخیر کرده اند. 🔶 این ماجرا... پیش از فرارسیدن روز سوگند ولیعهد، سفارت انگلستان شرط میکند که قبل از آغاز مراسم رضاشاه و همه فرزندان او از چهار ازدواجش باید ایران را ترک کنند و در روز ادای سوگند از خاندان سلطنتی کسی در مجلس حضور نداشته باشد. تنها کسی که در روزهای تنهایی با شاه همراهی میکند همسر او فوزیه خواهر ملک فاروق پادشاه مصر است. در آن روزها بولارد سفیر انگلستان؛ در اظهارنظری طعنه آمیز هنگام خروج خاندان سلطنتی از ایران میگوید: "گویا اشرف پهلوی به فکر حرفه ای تازه در هالیوود است. البته او برای این حرفه هیچ لیاقت، استعداد و آمادگی ندارد." 🔶 هر چند به گفته فریدون هویدا، اشرف توانست پل سرمایه گذاری به هالیوود راه پیدا کند و هر بار به آمریکا سفر میکرد با هنرپیشگان دیدار داشت چون او خرج های سنگینی میکرد اما اظهارات توهین آمیز سفیر انگلستان با واکنشی مواجه نشد زیرا عملا در شرایط جنگ شاهِ جوان قدرت و توانایی نداشت حتی از خانواده خود دفاع کند چه رسد دفاع از ایران! 🔶 این درحالی جالبتر خواهد بود که در دوره رضاشاه در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۱۵ با دستور او رابطه دیپلماتیک با آمریکا قطع میشود. زیرا غفار جلال علاء وزیر مختار ایران در آمریکا و همسر انگلیسی وی برای شرکت در یک میهمانی عازم ماریلند بودند و چون می خواستند سر وقت در آن میهمانی حاضر شوند به راننده خود دستور دادند با سرعت غیرمجاز حرکت کند و بازداشت میشوند. رضاشاه که این را توهین به سفیر ایران میداند رابطه را قطع میکند اما سال ۱۳۲۰ خود او خاندان پهلوی به جایگاهی میرسند که حتی در مقابل توهین سفیر انگلستان در ایران هیچ کاری نمیتوانند انجام دهند. 🔶 مشابه این ماجرا در آذرماه 1315 رخ داد یکی از نشریات فرانسه مقاله ای با عنوان «دیکتاتور ایران» نوشت ودر آن رضا شاه را یک مستبد شرقی نامید و رضاشاه رابطه با فرانسه را قطع کرد. اساسا دولتهایی که به مردمان خود وابسته نباشند به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
عاشورای معنادار! 🔶 «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود. برای به نتیجه رساندن این نقشه هم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند و با ساختن انگاره‌های جدید از تحولات و وقایع تاریخی به ویژه تاریخ اسلام و تشیع و تلاش مذبوحانه برای تقلیل واقعه دهم محرم سال 61 هجری به یک جنگ داخلی میان اعراب آنان را نسبت به حادثه عالم‌گیری چون عاشورا و کربلا بی‌تفاوت کنند! 🔸فراموش نکرده‌ایم که سال‌های قبل با نزدیک شدن به این ایام، موضوعاتی مانند تشکیک در فلسفه هزینه کردن و نذری دادن برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، ژست انسان‌دوستی می‌گرفتند و مدعی بودند که به جای سفره‌های اطعام حسینی باید به نیازمندان کمک کرد! این در حالی بود که نه تنها نیازمندان و محرومان جامعه از این سفره پربرکت بهره‌مند بودند، بلکه اساسا فرهنگ دستگیری و کمک به محرومان و نیازمندان از دل مساجد، تکایا و هیئات مذهبی در قالب خیریه‌ها و... جوشیده و در طول سالیان متمادی خدمت‌رسان به مردم بی‌بضاعت بوده که مصداق عینی آن در کمک‌های مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا بود. 🔶 اما امید دوباره دشمن برای پیاده‌سازی نقشه‌های شومش علیه فرهنگ عاشورا و پاسداشت این حماسه بزرگ از یک‌سو حوادث پاییز سال گذشته بود که دشمنان اسلام و ایران با بهانه قرار دادن یک حادثه و روایت غیرواقعی از آن، طراحی قبلی خود را برای مبارزه با حجاب پیاده کردند که با پشتیبانی پرحجم رسانه‌های بیگانه و در قالب عملیات پیچیده شناختی منجر به کشف حجاب برخی از زنان و دختران شد که مغلوب این هجمه رسانه‌ای قرار گرفتند. آنها تصور می‌کردند که با تعمیم این موضوع به مسئله عزاداری امام حسین(ع) می‌توانند خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند. 🔸مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهد شد. 🔸 :علی حیدری؛ تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
تبلیغ باید از لاک دفاعی و انفعالی خارج شود.pdf
95.7K
تبلیغ باید از لاک دفاعی و انفعالی خارج شود 🔶 تبلیغ بر پایه رساندن و منتقل کردن پیام است؛ اگر در تبلیغ مخاطب را نشناسیم و این واقعیت را که انسان عصر جدید رو به تحول، تکثر و تغییر است را در نظر نگیریم مثل این خواهد بود که خشت بر آب می‌زنیم و در واقع کاری می‌کنیم که هیچ‌گاه به هدف نمی‌رسیم. 🔶 اینکه رهبر انقلاب فرمودند در تبلیغ باید مخاطب را بشناسیم به این دلیل است که مخاطب ما یک مخاطب ثابت با یک نگاه و اندوخته‌های تعریف‌شده معین نیست و مرتب درحال دریافت‌ها، ورودی‌های جدید و تغییرات است و بایستی متناسب و متناظر با آنها، تخصص و جامعیت در این مسئله داشته باشیم. 🔶 زمانی تبلیغ در یک میدان بدون مزاحم، مخالف و درگیری است و زمانی تبلیغ رساندن پیام به کسی است که خود آن شخص یا فکر یا طیف در معرض حملات و صدمات بیرونی است و در اینجاست که صحنه تبلیغ تبدیل می‌شود به میدان پیکار و موازنه قدرت برای تغییر تمایلات و مدیریت افکار عمومی و در اینجا جنس تبلیغ باید جنبه هجومی و حمله پیدا کند، زیرا بهترین دفاع حمله است. 🔸 : حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه 🆔 @tahlil_shjr