eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و پنجم - سری جدید) شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۵ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت پنجم ⬇️⬇️ از دقیقه ۵۰ تا آخر 🌺 سیره امام زمان(عج) این بود که در هفتاد سال غیبت صغری با چهار نائب خاص خود، شبانه روز از شیعه مراقبت کرد. از همین شیعه ای که کج فهمی دارد، بد عمل می‌کند، گناهکار است و حتی امام خودش را کشته است!! 🌺 تا جایی که خدا به امام موسی کاظم می‌‌فرماید این شیعه به درد تو نمی‌‌خورد. باید یا تو را بیاورم پیش خودم یا این ها را بکُشم. ولی امام، خودش را سپر قرار می‌‌دهد که شیعیان بمانند. کدام شیعه؟ شیعه ی متقی؟ خیر. همین شیعه ی گنهکار را که با امام مخالفت می‌کند و اطاعت نمی‌کند، امام کاظم حفظ کرد!! 🌸 به تعبیر ملاصالح مازندرانی تا در آینده ان‌‌شاءالله از نسل همین شیعه ی مرده، خداوند، شیعه ی زنده بیرون بیارد. بالاخره نظام هستی دست خدای متعال است و "یُخرَجُ الحَیّ مِنَ المَیِّت" می‌‌کند. 🌸 اهل بیت تمام همّت خود را مصروف داشتند که شیعیان حفظ شوند و سالم بمانند. اینهمه دستورالعمل هایی که از ائمه رسیده مؤیّد همین امر است که می‌‌خواهند شیعه را حفظ کنند. ♦️ در زمان غیبت چه کسی باید کیان شیعه را حفظ کند؟ علما و فقها و رُوات احادیث اهل بیت باید شیعه را حفظ کنند. هر کس که می‌‌تواند، باید راوی احادیث بشود و همین طور نسل به نسل احادیث را نقل کنند که سخنان اهل بیت منقطع نشود. ♦️ لذا دائماً باید کتاب‌های شیعه مانند کافی، بحار، من لا یحضره الفقیه، تهذیب، وافی .... همه چاپ بشود، تا سخنان اهل بیت منقطع نشود و ما بنا داریم تا روز قیامت در محضر احادیث و دستورات اهل بیت باشیم. 🌷 ما باید دائماً فرمایشات اهل بیت را پخش کنیم. یکسری هم باید به حوزه های علمیه برویم با دقت تمام در همه ی ابعاد، از اصول دین و فروع دین به خصوص احکام شرعی را باید بر اساس مبانی اهل بیت فهم کنیم، فقاهت پیدا کنیم. ما محقّق می‌‌‌خواهیم. 💢 الان هم که فضای مجازی و اینترنت آمده و همه چیز را از اینترنت می‌‌‌گیریم. طلبه ای نداریم که سرکلاس درس بنشیند و کتاب بگیرد و حضوری محضر استاد درس بخواند، شب تحقیق کند از خدای متعال کمک بگیرد. توسّل به ذیل ولایت اهل بیت به عنوان واسطه و مجرای حق متعال، این کتاب ها را زیرو رو کند و از احادیث حقایق استخراج کند! 💢 طیف طیف شدیم. یک عده به وِفق سیاست و مصلحتِ حزب و گروه خود مباحث را تفسیر می‌‌کنند این جوری نمی‌‌شود. ما داریم کلاً اساس شیعه را نابود می‌‌‌کنیم. ما باید این روش هایمان را تصحیح کنیم. ما داریم کم کم شیعه را به بن بست می‌‌‌کشانیم. این حرف ها از سر دلسوزی گفته می‌‌شود. 🌸 ما باید روشهای خود را تصحیح کنیم. ممکن هست کارها و اعمال ما خدای ناکرده باعث بدبینی جوانان نسبت به ما شود. الان در دانشگاهها جوانان با تقلید و مرجعیّت آشنا نیستند. ما نباید قرآن و روایات و اهل بیت را از منظر خود و با دید خود ببینیم. بلکه باید خود را خالص کنیم. باید محقّق و متحقّق بشویم‌. باید جوانها را دریابیم. نسل شیعه دارد منقطع می‌‌شود. 🌸 این کشورِ شیعه ی امیرالمومنین، افتخارها دارد که باید حفظ شود.. باید در روش های خود تجدید نظر کنیم و نقائص کار خود را پیدا کنیم 🌺 شیعه به انحراف کشیده می‌‌‌شود و نمی‌‌تواند از اسلام و اهل بیت آنطوری که حقیقتِ متنِ واقع است، استخراج و استنباط کند. شیعه رنگ گرفته و براساس رنگ خودش علی و فاطمه می‌‌گوید. 🌺 باید براساس صبغة الله، علی و فاطمه و امام زمان بگوییم، نه امام زمانِ تخیّلی، امام زمانِ با فهم جزئیِ عقل مَشوب به وَهم و خیال خودمان، این ها نه به درد خودمان می‌‌خورد نه به درد امام زمان و نه به درد اجتماع می‌‌خورد. ♦️ لذا وظیفه ی علما در زمان غیبت، در حوزه های علمیّه این است که عقاید شیعه، سلامت و بقای شیعه را حفظ کنند. و وظیفه دارند تکثیر نسل شیعه را حفظ کنند. کلّ اهل بیت وظیفه خود می‌‌دانستند که شیعه را حفظ کنند. چون شیعه به دنبال دیگران نرفت و پیرو اهل بیت شد. ♦️ شیعه می‌‌خواهد خالص باشد، می‌خواهد به دنبال اهل بیت برود. اعتقاد شیعه این است که خودش را به روشی که اهل بیت فرمودند، بسازد و انسان شود. لذا به گردن اهل بیت حق دارد و باید حفظ شود. 🌷 و حالا که شیعه به امام خود دسترسی ندارد، حوزه های قم و نجف و مشهد و اصفهان ... باید شیعه و عقاید شیعه را حفظ کنند و جلوی کج‌ رَوی شیعه را بگیرند تا شیعه سیر و سلوک کند و در مسیر انسانی باشد. والحمدلله رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸زیارت ائمه بقیع ( سلام الله علیهم اجمعین ) در روز سه شنبه🌸
🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ✳️ "اِنّ الله لَیس بِظَلّامٍ لِلعَبیدٍ" ♦️در عالم، یک سر سوزن به کسی تظلّم نمی‌شود، اگر هم احیانا اینجا کسی مورد ظلمی از طرف بندگان خدا قرار گرفت به محض اینکه طور وجودی‌اش عوض شد آنقدر در ماوراء طبیعت مقامات می‌بیند که می‌گوید بارالها این مقامات برای چیست؟ میفرمایند: اینها بإزای آن ظلمهایی‌ست که به تو وارد شد و تو صبر کردی و دست به خلاف نزدی. ♦️می‌گوید بارالها!! می‌شود که من برگردم و باز از این ظلم ها به من بشود که من به مقامات عالی‌تری برسم؟! ♦️هیچ چیز در عالم گم نمی‌شود غصه نخور. شما فقط در مسیر طهارت باش، به سوی کمال انسانیتی که قرآن فرموده است باش. همه چیز بر مبنای حق است اگر یک تیغِ میوه یا خارِ گلی به دست تو فرو رفته در آن عالم، مَقام داری، عِوض داری. ✅ فص فاطمیه_جلسه ۴۴ فصل ششم ✅ استاد صمدی آملی https://chat.whatsapp.com/F1vVCsLkc0HDtkSeSuJ9sB
📚 ✍️مولف: ✍️ با مقدمه 🔷 جلد سخت، 590 صفحه ، فارسی 🔶 قیمت : 95 ت 🔰موضوع : ، ، (ع)، (ع) —————✨✨✨—————- ❇️ جهت سفارشات به آیدی زیر در ایتا یا تلگرام پیام دهید ⬇️⬇️ @ghaemAdmin1 🔸مجموعه فرهنگی قائم (عج) آمل 01143266835 ✅ ارسال پستی سفارشات به سراسر کشور —————✨✨✨————— ⭕️ آدرس کانال در ایتا و تلگرام : ⬇️⬇️ @ghaem256 ⭕️ آدرس پیج در اینستاگرام: ⬇️⬇️ instagram.com/ghaem_256
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و ششم - سری جدید) یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۶ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت اوّل ⬇️⬇️ از اوّل تا دقیقه ۱۱ 📗 اگر معنای متقین در آیه ی "رَبَّنا هَب لَنا مِن اَزوَاجِنا وَ ذُرّیاتِنا قُرّةاَعیُنِِ وَاجعَلنا لِلمُتّقینَ اِماما" را بر اساس آیات دیگر قرآن کریم مثل آیات اوایل سوره ی بقره با دقت بررسی کنیم می‌بینیم متقین به معنای شیعه حقیقی در عصر محمدی(ص) است. 🏵 شیعه ی حقیقی در این عصر، همانند شیعه ی حقیقی در اَعصار گذشته، ائمه(ع) هستند که پیرو پیغمبر اکرم(ص) شدند. 🌺 کلمه ی شیعه یعنی پیرو، و یک پیرو باید با تمام شئون و مراتب، تابع امام و پیشوای خود باشد. لفظ شیعه و امام، به تابع و متبوع و طالب و مطلوب برمی‌‌گردد. 🌺 معنای تابع و متبوع و طالب و مطلوب به نحو اَتمّ برای شش نفر از انبیاء عظام آمده است که اوّلین آن ها حضرت آدم(ع) و بعد از ایشان حضرت نوح(ع) و بعد جناب ابراهیم خلیل و حضرت موسی و حضرت عیسی تا به جناب رسول الله که مقام ختمی هستند. 🌸 هر یک از این انبیاء دوازده جانشین دارند که جانشینان آن‌ها خلیفه و تابعِ محض آن‌ها هستند، اما نه تابعِ تقلیدی بلکه تابعِ حقیقی. 🌸 یک تابعی هستند که هر آنچه متبوعشان به وفقِ متن واقع دریافته است آن‌ها هم درمی‌‌‌یابند، منتهی از ناحیه جدول وجودی متبوعشان می‌‌یابند. 🌷 درعصر محمدی(ص) چون که مقام شریف رسول الله؛ در نبوّت و رسالت تشریعی، ایشان خاتم و افضل انبیاء ست، طبیعتاً شیعیان حقیقی پیغمبر اکرم هم افضلُ الشّیعه هستند، بهترین پیروان در عالم اند. 🌷 یک فرد از این بزرگواران باقی مانده است که به بقیّةالله معروف شده است. این بقیةالله به عنوان سِرّ شیعه محسوب می ‌‌شود. 💢 اگر تمام دوازده معصوم از امیرالمومنین تا امام دوازدهم، به انضمام حضرت فاطمه زهرا(س) را بعنوان شیعه ی پیامبر بگیریم؛ آن وقت امام زمان سِرّ شیعه ی دوازده امامی است. چون این دوازده نفر، بصورت محققانه نه مقلدانه تابعِ محض جناب رسول الله هستند. 💢 از باب این که امیرالمومنین تابع محض جناب رسول الله است؛ هر کسی هم که تابع امیرالمومنین باشد،‌ براین تابعینِ تابع هم لفظ شیعه اطلاق می‌‌شود. (یعنی هرکسی تابعینِ امیرالمومنینی باشد که تابع رسول الله بود) 🌷 الان شیعه ی اصطلاحی به پیروان امیرالمومنین گفته می‌‌شود، کسانی که اعتقاد دارند امیرالمومنین خلیفه و جانشین بلافصل رسول الله است. 🌷 بعد از پیغمبر اکرم، این شیعه به دنبال دیگران راه نیفتاده چون که دیگران خودشان را در عرض جناب رسول الله مطرح کردند. 🏵 شیعه حقیقی آن کسی بود که تبعیّت محضِ محقّقانه و عاقلانه و شهودانه و عارفانه نسبت به جناب رسول الله داشته باشد که "اَلّذینَ یُؤمِنونَ بِما اُنزِلَ اِلَیکَ وَ ما اُنزِلَ مِن قَبلِک"(بقره_۴) 🌺 امیرالمومنین؛ شیعه ی حقیقی و محقّقانه ی پیامبر بود. چون جناب رسول الله درباره امیرالمومنین فرمود: که یا علی هر چه من می‌‌شنوم تو هم می‌‌‌شنوی و هر چه که من می‌‌بینم تو هم می‌‌‌بینی "إِنَّکَ تَسْمَعُ ما أَسْمَعُ، وَ تَری ما أَری"(دقیقه ۱۰) 🌸 ما هم که تابعِ این شیعه ی حقیقی، (امیرالمومنین) هستیم و بعد از آن حضرت هم در هر عصری شیعیانِ حقیقی کسانی بودند که اگر بعد از امیرالمومنین در قید حیات بودند شیعه امام حسن باشند، بعد از امام حسن اگر در قید حیات بودند، شیعه امام حسین باشند و... 🌸 این گونه از شیعه ها مثل جابر بن عبدالله انصاری و دیگران تا امام زین العابدین و امام باقر را هم ادراک کردند. 💢 یک حدیث شریفی، جابر بن عبدالله انصاری از جناب رسول الله نقل کردند که حضرت لوح زرّینی را به ایشان نشان دادند و در این لوح زرّین اسامی دوازده جانشین خودشان را به ایشان معرفی کردند.(دقیقه ۱۱) https://chat.whatsapp.com/F1vVCsLkc0HDtkSeSuJ9sB
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و ششم - سری جدید) یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۶ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۱ تا دقیقه ۲۲ 🏵 شیعه ی حقیقی در عصر هر امامی زندگی می‌‌‌کند، باید آن امام را در طول امامان قبل از او بداند که به جناب رسول الله وصل می‌‌شوند. و به امامانی هم که بعد از آن امام و براَساس نصّ الهی و اِنتسابِ حق متعال باید امام بشوند، به آن‌ها هم اعتقاد داشته باشد. 🏵 شیعه ی حقیقی، مثلاً در زمان امام صادق، ایشان را بعنوان امام ششم، بعداز امام پنجم، چهارم، سوم، دوم و امیرالمومنین امام بداند. یعنی به تمام امامان قبلی در طول هم معتقد باشد که همه ی آنها بعداز جناب رسول الله و بعنوان جانشینان ایشان هستند. 🌷 و در عین حال بعداز امام عصر خودش، فرضاً اگر در عصر امام صادق هست، به امامان بعدی تا حضرت بقیةالله به ترتیب معتقد باشد. 🏵 شیعه ی حقیقی کسی است که در هر عصری زندگی می‌‌کند، معتقد باشد که آخرین جانشین رسول الله می‌‌آید و ایشان آخرین حجت الهی است که بعد از او دیگر کسی را بعنوان حجةالله که اِنتسابی و انتخابی از طرف حق متعال باشد، نداریم 🌷 حتی بحث غیبت جناب بقیةالله هم در زمان قبل از ولادت این حضرت بین انبیاء و ائمه معروف بود. 🏵 شیعه ی حقیقی در وحله ی اوّل، از خود امیرالمومنین هست تا حضرت بقیةالله. این دوازده نفر به اضافه اُمُّ الاَئمةالمعصومین، حضرت فاطمه زهرا شیعه حقیقی اند که تابع جناب رسول الله(ص) هستند.(دقیقه ۱۵) 🌷 هر کسی هم تابع این شیعیانِ حقیقی باشد در بین عموم به طائفه ی شیعه ی اثنی عشریّه معروف شدند. 💢 لذا در هنگام تلقینِ میّت به او می‌‌گوییم که به توحید و نبوّت رسول الله و انبیاء و نیز به دوازده معصومِ جانشینان دین خاتم الانبیاء شهادت بدهد. 💢 در حقیقت تلقین یک نحوه بیان عقاید حقّه ی شیعه ی امامیّه و اثنی عشریّه است. که اگر میّت، تاکنون به این حقایق توجه نداشته است ما هنگام دفن، به او تلقین می‌کنیم و او هم زنده هست و حقیقتاً آنچه به او القاء می‌‌شود را تلقّی می‌کند و برای او راهگشاست. 🌷 پیغمبر اکرم صاحبِ ولایت تامّه ی الهیّه بود. امامان شیعه هم اهل همان ولایت شدند. پیامبر(ص) دارای برزخیّت کبری بین ذات حق متعال و اَعیانِ ثابته است و همینطور برزخیّتِ بین اَعیانِ ثابته با اَعیان خارجه، و نیز بین عالَم غیب و شهود، و در مَاسوَی الله بین حق و خلق، و در عالم طبیعت هم بین خدای متعال با خصوص افراد انسانی، این مقام برزخیّت را که مقام محمود الهی است، دارند. 🏵 این شیعیانِ حقیقیِ دست اوّل‌ (یعنی ائمه علیم السّلام) هم مانند خودِ رسول الله(ص) این مقام برزخیت را دارند. این بزرگواران فقط سِمَت رسالت و نبوّت تشریعیّه را برعهده ندارند. 🌺 ما، شیعیانِ بعد از این شیعیان حقیقی(ائمه) هستیم، و این توفیق را داریم که از هزارو چهارصدو پنجاه سال قبل تا الان، به لطف خداوند مُتّصف به صفتِ امامیّه هستیم. 🌺 پس شیعه ی حقیقیِ در مرتبه ی ثانی، آن هایی هستند که امامیّه نامیده می‌‌شوند. چه این که شیعه ی حقیقیِ دسته ی اوّل هم امامیّه هستند. 🌸 به این معنا که امام زمان، هم خودش را امام می‌‌داند و از خدا می‌‌خواهد که خدای متعال او را برای متقین امام قرار بدهد. و هم خودش را امامِ بعد از امام حسن عسکری می‌داند و همینطور امام حسن عسکری را امامِ بعد از امام هادی می‌داند ....(دقیقه ۲۰) 🌸 در دسته ی اوّل، دوازده امام خودشان امامیّه هستند و می‌‌فرمایند" وَاجعَلنا لِلمُتّقینَ اِماماً"(فرقان_۷۴) خدایا ما را برای متقین امام قرار بده 💢 یکی از معانی استخراج شده از این آیه این است که دسته اوّلِ شیعه ی حقیقی هم، امامیّه هستند. چونکه خودشان برای متقین عصرشان امامند. و بعد از جناب رسول الله هم اوّلین فرد آنها، امیرالمومنین، امام و جانشین پیغمبر(ص) است. 💢 و براساس این آیه؛ این بزرگواران از خدای متعال طلب کردند که آنان را برای متقین امام قرار دهد. یعنی خداوندا ما شایستگی داشته باشیم برای متقینِ (دینِ) تو امام باشیم البته اینجا معنای"لامِ" "لِلمتقین" را به معنای متعارف (برای) می‌‌گیریم. اینها امامیّه ی دسته اوّل هستند. 🌷 امامیّه ی دسته دوم کسانی هستند که این آیه را تلاوت می‌‌‌کنند، اما "لامِ" "لِلمتقین" را به معنای "مِن" تعبیر می‌‌کنند. این‌ها کسانی هستند که از حق متعال طلب می‌‌کنند که از بین متقین برای آنها امام قرار دهد. 🌷 پس دسته ی اوّلِ شیعه، متقین حقیقی هستند. متقین حقیقی مثل امیرالمومنین تا حضرت بقیةالله "یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ" هستند.(بقره_۳) (دقیقه ۲۲) https://chat.whatsapp.com/F1vVCsLkc0HDtkSeSuJ9sB
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و ششم - سری جدید) یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۶ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۲ تا دقیقه ۳۱ 🌺 ایمان این بزرگواران (ائمه علیهم السلام) به معنای ایمان شهودیِ تامّ است. که حتی شهودِ ایمانیِ متقینِ دسته اوّل، از تمامِ شهود اِیقانی و ایمانی و معرفت شهودیِ همه ی انبیاء گذشته و تابعینِ ایشان هم بالاتر است. 🌺 پس این متقین "یومنون بالغیب" هستند و اقامه ی نماز می‌‌کنند و به فرموده ی امیرالمومنین و امام صادق( ع): ما خدا را عبادت می‌‌کنیم به جهت طمعِ بهشت و فرار از جهنم نیست. بلکه از خدا می‌‌خواهیم که اگر قرار باشد ما را در جهنم هم جا بدهی فقط در محضر تو باشیم کافی است. 💢 عبادت و نماز آنها به تعبیر علامه طباطبایی سِرّ مکنون است. یعنی سِرّی که در کِنّ فرد است. کِنّ یعنی کمون و بطون فرد، سِرّی که در باطن فرد است. 💢 و هیچگاه نمی‌‌توانید آن را در ظاهر مشاهده کنید حتماً باید براساسِ اسم شریفِ باطن در کِنّ فرد آن را ملاحظه کرد. 🌷 چون این سِرّ در فرد، مکنون شده و مستور و سَتر است یعنی پنهان شده است. اگر می‌‌خواهید پیدایش کنید باید به باطن بروید تا او را پیدا کنید. 🌸 مانند بازی کودکان که پنهان می‌‌‌شوند و یکی از آنها مامور می‌‌شود که او را پیدا کند. در واقع از همان زمان راه کشف را می‌‌آموزد که چگونه مستورها و مکنون‌‌ها را پیدا کند.( دقیقه ٢۵) 🌸 یعنی از طریق بازی راه کشف را یاد می‌‌گیریم که چگونه دنبال مکنونات و حقایق بگردیم؟ که حقایق مکنونی اند کشفی نیستند، براساس اسم باطن هستند. 🌷 پس ائمه؛ شیعیان دست اوّل بودند. ما هم شیعیان دسته ی دوم و ما هم امامیّه هستیم. و از خدای متعال می‌‌‌خواهیم از آن متقین، برای ما امام قرار دهد. 🌺 آن متقینی که؛ ایمان به غیبِ کِنّیِ مکنونی دارند و اقامه ی نماز می‌‌‌کنند. و نماز آنها، نماز آزادانه و نماز اَحرار است، نه نماز تُجّار و ترسوها. 🌺 آن متقینی که به آنچه بر پیغمبر نازل شد و هر آنچه که بر انبیای قبل نازل شد، ایمان دارند. 🌸 از خداوند آن متّقینِ عالیِ عالی را می‌‌خواهیم که به تمام مقامات انسانی، به جز سِمَت نبوت تشریعی، رسیدند. که البته حقیقتِ نبوّت تشریعی که نبوت اِنبائی است، را دارند. 🌸 و همچنین ولایت و عصمت تامّه ی الهیّه را دارند، طهارت مطلقه را هم حائزند. 🌷 ما شیعه و مومن به چنین شیعیانِ حقیقی و صحابه ی حقیقی هستیم‌.(مراد ائمه علیهم السّلام است) 💢 لذا اگر آنها(ائمه) از خداوند امامت را برای خودشان تلقی می‌‌‌کنند. (یعنی می‌‌خواهند که خداوند آنها را برای متّقینِ دسته دوم امام قرار دهد) 💢 ولی ما از خداوند متعال می‌‌خواهیم که از بین متّقینِ دسته اول برای ما امام قرار دهد. 🌺 در اینجا امامت بعنوان الگو بودن نیست، بلکه امامت و ریاستِ تامّه ی الهیّه که از طرف حق متعال تعیین می‌‌شود. ما می‌‌خواهیم که خداوند از آن متقینِ برای ما امام قرار دهد تا دنبال دیگران نرویم. 📗 چون ائمه فراوان داریم که در قرآن آمده: "فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْر"(توبه_۱۲) با امامان کفر بجنگید. 🌸 حداقل جنگی که با این امامان کفر داریم این است که از خداوند بخواهیم برای ما از بین متّقین امام قرار بده نه از بین امامانِ کفری که 📗 "يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَات" اند. (بقره_۲۵۷) 📗 در آیه ی سوم آیةالکرسی آمده است: "اللهُ وليُّ الَّذین آمَنوا، یُخرِجُهم مِن الظُّلماتِ إلی النُّور" (بقره_۲۵۷) خداوندِ ولیِّ مومنین؛ آنها را از ظلمتها به سوی نور راهنمایی می‌کند. 📗 "وَالَّذینَ کَفَرُوا" این ائمه ی کفر، پبشوایان کفّار هستند که: "یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ" این امامان کفر دیگران را بدنبال خود می‌‌کشانند و تمام زیر مجموعه ی خود را از نور فطرت به سوی ظلمت می‌‌برند‌.(دقیقه ۳۰) 🌺 زیرا همه عالَم بر اساس فطرت خلق شدند؛ که فطرت شَقّ طولی است، عرضی نیست. حق متعال فاطِر زمین و آسمان است از باب اینکه شقّ طولی است 🌺 لذا تمام موجودات نظام هستی در سلسله ی طولیّه ی وجودِ مطلق هستند نه در عرض او. که او "وَحدَهُ لاَ شَریکَ لَه" است. هیچ موجودی در عرضِ او نداریم. بلکه در آن مقامِ "وحده لا شریک له" او؛ یکیِ بی شریک است. 🌸 اما در مقام سلسله ی طولیّه؛ همه در طول او هستند. که او "فاطِرُالسّمواتِ وُالاَرض" است. 🏵 امام حقیقی؛ که شیعه ی حقیقیِ خاتم الانبیاء در عصر محمدی(ص) است، تمام زیر مجموعه ی خودش را از ظلمات بسوی نور می‌‌برد. یعنی از کثرات بسوی وحدت مطلقه سوق می‌‌دهد.(دقیقه ۳۱) https://chat.whatsapp.com/F1vVCsLkc0HDtkSeSuJ9sB