🇮🇷مسابقه سربازان ولایت 🇮🇷
✅ویژه فرزندان طلاب و روحانیون استان یزد
🔻موضوعات مسابقه
١.استکبار ستیزی
٢. ١٣ آبان
٣.شهید محمد حسین فهمیده
۴.شیطان بزرگ
۵.شهدای روحانی
✅رشته های مسابقه
١.دل نوشته
٢. نقاشی (ویژه سنین ٧ تا ١٢ سال)
٣.عکس سلفی(با موضوع حضور در راهپیمایی ١٣ آبان)
👌(برای کلیه شرکت کنندگان در مسابقه الزامی است)
ارسال به آیدی:basij_yazd@ در پیامرسان ایتا
💼 جوایز مسابقه💼
🥇هدیه ۵٠٠ هزار تومانی به نفر برگزیده هر رشته
🥈٢۵ هدیه ٢٠٠ هزار تومانی به برترین ها
🎤شرکت کنندگان میتوانند آثار خود را روز ١٣ آبان در محل های مشخص شده در مسیر راهپیمایی تحویل دهند.
🚫تنها به آثار دریافتی در ١٣ آبان ترتیب اثر داده میشود.
👌اخبار مکان تحویل و برگزیدگان را از کانال سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر دنبال کنید🔻
روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد
@btyazd99
بصیرت افزایی طلاب.pdf
12.9M
🔰#جزوه رنگی بصیرت افزایی طلاب
#بصیرت
#روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⭕✊ راهپیمایی ۱۳ آبان #اتمام_حجت با آشوبگران داخلی و مداخله گران خارجی
🔸 وعده ما
🌹 همه با هم در راهپیمایی ۱۳ آبان
🌹 در سراسر کشور ایران اسلامی
ـــــــــــــــــــــــ
📣 #اطلاعیه
⚜برنامه اعلامی ستاد نماز جمعه شهر یزد بمناسبت روز دانش آموز بدین شرح اعلام میگردد
🔰 ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه:
آیت الله ناصری ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد
💠سخنران پیش از خطبه:
حجت الاسلام و المسلمین طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار
📌محفل قرآنی
📌بیان احکام
📌مهد آدینه
📌نمایشگاه کتاب
📌نمایشگاه عفاف و حجاب
🔸با رعایت شیوه نامه های بهداشتی
🗓 جمعه ۱۳ آبان ماه
⏱ ساعت ۱۱
🕌 مسجد آخوند ملّااسماعیل
➕کانال اطلاع رسانی دفتر آیت الله ناصری
https://eitaa.com/joinchat/3957915652C49ee0fab57
به مناسبت شهادت حضرت معصومه س.zip
19.77M
مجموعه ای از فایلهای صوتی، تصویری و متنی به مناسبت روز وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها
شامل زندگی نامه، زیارت نامه، جایگاه حضرت از زبان اهل بیت علیهم السلام، پاورپوینت حضرت معصومه سلام الله علیها در نگاه علما و بزرگان، مداحی و پوسترهای مناسب این ایام
حضرت معصومه سلام الله علیها، عطیه ای است الهی به شیعیان خصوصا مردمان دیارمان
با انتشار مناسب این بسته تبلیغی، در آشنایی و انس جمعیت بیشتری از هموطنانمان با این دردانه اهلبیت نقش موثری ایفا می کنیم.
التماس دعا
🔰خداوند در آیۀ 120 سورۀ توبه میفرماید:
🔹ما كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ
🔸سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیهنشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلّف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این بخاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی، و گرسنگی در راه خدا به آنها نمیرسد و هیچ #گامی که موجب #خشم کافران میشود برنمیدارند، و ضربهای از دشمن نمیخورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته میشود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمیکند!
#سیزده_آبان
#مرگ_بر_آمریکا
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره):
🔰کجا موظف به خشونتیم!
🔸️چنين نيست كه در اسلام هيچ خشونتى نداشته باشيم و هميشه مثل برّه سرمان را بيندازيم و حداكثر يك بَعى بگوييم. در مقابل گرگ و پلنگ بايد حمله كرد، بايد شير بود. بله در مقابل دوستان و مؤمنين رام باشيد «اذلّةٍ على المؤمنين» (مائده ۵۴) تعبير قرآن است. امّا نسبت به دشمنان بايد شير باشيد تا آنها هم جرأت نكنند به شما حمله كنند.
۱۳۷۸/۰۵/۰۷
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تیزر معرفی کتاب «طلبه و انقلاب اسلامی»
✍️تألیف: محمد عالم زاده نوری
✅ درباره #حوزه و #طلبه_انقلابی پرسش های فراوانی وجود دارد:
❓طلبه انقلابی کیست؟
❓این وصف را بر چه کسی می توان به حقیقت اطلاق کرد؟
❓اهمیت انقلابی بودن طلبه چیست؟
❓اگر طلبه و حوزه انقلابی نباشد چه میشود؟
❓مدرسه و حوزهای که محل #رشد طلبه انقلابی است چه ویژگی هایی دارد؟
❓آیا #حوزه_امروز برای تربیت اینگونه طلبه مناسب است؟
❓وظیفه و نقش مدیران، مسئولان و اساتید در پرورش #طلبه_عصر_انقلاب چیست؟
⏪ در این کتاب تلاش شده به پارهای از اینها پرداخته شود.
📎تولید تیزر توسط خانه طلاب جوان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰قال الله تعالی: أُولٰئِكَ حِزْبُ ٱللهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ ٱللّهِ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ
آنان همان حزب اللّه هستند و حزب اللّه، همان رستگارانند.
💎از امام سجّاد علیه السلام روایت شده که این آیه را قرائت نمود و فرمود:
هُم وَ اللّهِ شیعَتُنا أهلَ البَیتِ، یَفعَلُ اللّهُ ذٰلِکَ بِهِم عَلیٰ یَدَی رَجُلٍ مِنّا، وَ هُوَ مَهدِیُّ هٰذِهِ الاُمَّةِ، وَ هُوَ الَّذی قالَ رَسولُ اللّه صلیاللهعلیهواله: ”لَو لَم یَبقَ مِنَ الدُّنیا إلّا یَومٌ واحِدٌ، لَطَوَّلَ اللّهُ ذٰلِکَ الیَومَ حَتَّیٰ یَلِیَ رَجُلٌ مِن عِترَتی، اسمُهُ اسمی، یَملَأُ الأرضَ عَدلاً وَ قِسطاً کَما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً."
💎به خدا سوگند، آنان، شیعیان ما اهل بیت هستند. خداوند، این وعده را به دست مردی از ما برای آنان محقّق می سازد و او، «مهدی» این امّت است.
📌او کسی است که پیامبر خدا (ص) [در باره او] فرمود:
«اگر تنها یک روز به پایان دنیا باقی مانده باشد، خداوند، آن روز را چنان طولانی می گردانَد تا مردی از عترت من و هم نام من، بیاید که زمین را پُر از عدل و داد کند، چنان که پُر از ظلم و جور گشته است».
#مهدویت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#معرفی_کتاب
📗الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی
📌#راهبردهای_تحولی تهذیب و تربیت
1️⃣دفتر اول
✍️نویسندگان: محمد عالم زاده نوری– مهدی عبداللهی
🔹این کتاب در 100 صفحه به ماهیت و ارکان #شورای_تهذیب بیشتر با رویکرد تبیینی و توصیهای - نه قانونی و آییننامهای – پرداخته است.
ابتدا به شرح 10 صفحه ای از دست های بسیار در تربیت شامل مدیر، معاون تهذیب، سایر معاونان، اساتید، مشاور، کارشناسان مدعو و طلاب اقدام شده و سپس فلسفه و ثمرات شورای تهذیب و تربیت را در 9 بند توضیح می دهد.
همچنین در ادامه موضوعات گفتگو در شورای تهذیب و ملاحظات اجرایی آن و 2 شیوه گفتگو و تفکر در آن شورا بحث شده است.
📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/10/t-134.pdf
#محصولات
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✍️توضیح تکمیلی دربارۀ کتاب «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی»
🔹تزکیه و تعلیم انسان، غایت بعثت انبیاست و حوزه های علمیه کانون پرورش انسان هایی است که مسئولیت تعلیم و تزکیه انسان ها را به دوش می کشند و در عصر غیبت پیامبران بزرگ الهی، پا جای پای آنان می گذارند. این کار دشوار را فردی نمیتوان انجام داد و تنها راه حل در این میان، «#اهتمام_جمعی» است.
باید دست، در کار تربیت زیاد شود و دیگران هم به خدمت این کار بزرگ آیند. ایده آل این است که همگان به عنوان عامل تربیت تلاش کنند و به سطح نازل کار نیز قناعت نکنند. رویکرد تربیتی باید فراگیر شود.
🔹در حوزههای علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقشآفرینی میکنند.
مدیر، استاد، پرسنل، طلاب دیگر، فضا و محیط مدرسه، کتب درسی، متون آموزشی و...؛ اگر بخواهیم در تربیت طلبه اهتمام جدی داشته باشیم باید همۀ این عوامل را در کنار هم و به صورتی کاملا هماهنگ و منسجم به کار گیریم.
بیتردید یک نفر ـ به عنوان مدیر یا معاون تهذیب ـ برای فکر کردن و اقدام مؤثر در این زمینه کافی نیست. باید اندیشههای متعدد و متنوعی در فکر و تدبیر تربیتی و دستهای فراوانی در اقدام و عمل تربیتی به کار افتد. برای این منظور لازم است یک هستۀ فکری قدرتمند برای برنامهریزی، طراحی، هدایت، نظارت و حمایت از فعالیتهای تربیتی و تهذیبی در مدرسه تشکیل شود تا تلاشهای متفرق در نظام واحد قرار گیرد و سطح تصمیمگیریها و اقدامات ارتقا یابد.
🔹معاونت تهذیب حوزههای علمیه برای پیدایش چنین سازۀ ارزشمندی طرح شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه را پیشنهاد میکند.
🔹#شورای_تهذیب مدرسۀ علمیه، یک هستۀ فکری برای هدایت، نظارت و حمایت از امور تربیتی ـ تهذیبی مدرسه است که تحت نظارت مدیر مدرسه فعالیت میکند.
🔹مدرسۀ علمیه اگر فاقد این شورا و محروم از برکات آن باشد، در کار تهذیب و تربیت طلبه توفیق چندانی ندارد و مدیر و معاون مدرسه هرچند انسانهای وارسته، عالم و مجاهدی باشند به تنهایی کار چندانی از پیش نمیبرند.
#معرفی_کتاب
📘معادله الزام و اختیار در تربیت
📌#راهبردهای_تحولی تهذیب و تربیت
2️⃣دفتر دوم
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
🔹این کتاب در 126 صفحه به موضوع حد و مرز الزام و اختیار در تربیت می پردازد. در مراکز آموزشی و تربیتی، حداقل دو سبک کلان مدیریتی تربیتی شیوع دارد که این کتاب به بررسی آن می پردازد. سبک اول با استفاده از همه ابزارات الزام و قرار دادن مخاطبان در سختی و فشار، قائل به شکوفایی و رشد حداکثری مخاطبین است و در مقابل سبک دوم از طریق معرفت بخشی و فرهنگ سازی و درونی سازی احساس مسئولیت، مخاطبین را به رشد، تشویق و رهنمود می سازد. طبیعتا هر دو سبک، دلایل زیادی به در تایید روش خود و نیز ضعف هایی بر طیف مقابل، روا می دارند. ابتکار جالب این کتاب، روش پرداخت به این دلایل است که آن را طی 14 گفتگو به صورت رفت و برگشت در 30 صفحه با قلمی روان، استدلالات و اشکالات و پاسخ های هر سبک به طیف مقابل را مطرح می کند.
📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/10/t-135.pdf
#محصولات
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#معرفی_کتاب
📘جمعسپاری و مردمیسازی تربیت
📌#راهبردهای_تحولی تهذیب و تربیت
3️⃣دفتر سوم
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
🔹این نوشتار در 167 صفحه به غرض بحث و بررسی پیرامون یکی از راهبردهای تحولی معاونت تهذیب و تربیت «مردمیسازی تربیت» و بیان چیستی، چرایی و چگونگی آن پدید آمده است.
🔸«مردمیسازی» به مشارکت گرفتن تودهی انسانها و به میدان آوردن ارادههای همگانی است که ضرورت انکارناپذیر کارهای بزرگ، خصوصاً سازندگی انسان در فضای حوزههای علمیه به شمار میرود.
🔹در این کتاب تلاش شده است تصویر ملموس، کامل و یکپارچهای از مردمیسازی تربیت با ذکر نمونههای عینی متعدد و مصادیق عملیاتی بیان شود تا دستاندرکاران امر تهذیب و تربیت با استفاده از این ظرفیت عظیم، امر خطیر انسانسازی را خصوصاً در حوزههای علمیه که کانون تربیت عالمان ربانی مجاهد است پیگیرند.
🔸این کتاب، یک متن درسی نگرشساز است که مخاطب اصلی آن مدیران مدارس علمیه و معاونان تهذیب و تربیتاند.
گرچه خود طلاب و همه دستاندرکاران تربیت در حوزه و غیر حوزه نیز از محتوای آن بهره می برند.
📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/10/t-136.pdf
#محصولات
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 #عمامه ما پارچه کفن ماست
در این دورانی که چند نادان و ابله به خود اجازه دادهاند که به عمامه روحانیت توهین کنند، چند کلامی سر گشاده به همه طلاب دهه هشتادی و به ویژه سه نوه عزیزم، علی، هادی و ابوالفضل که از طلاب محترم حوزه علمیه قماند، خواهم نوشت. عزیزانم:
۱. این لباس را از پیامبر گرامی اسلام داریم که آن را تاج ملائک دانستند و خود به راس مبارک امام علی علیه صلوات الله بستند و آن حضرت را بدان مفتخر ساختند.
۲. به آیت الله گلپایگانی (ره) نقد شد که برای طلاب سخت است که تابستانها از راههای دور و نزدیک برای دریافت شهریه به قم سفر کنند، وگرنه از آن محروم میشوند. در پاسخ فرمودند مایلم به کوری چشم طاغوت و شیاطین ببینم اول هر ماه طلاب از سراسر ایران آمده و در قم حضور مییابند. این را مانوری قدرتمندانه از اسلام علیه کفر و طاغوت میدانستند.
۳. حرمت این لباس باید حفظ شود، که کفن ماست، اگر بر ما بماند.
۴. روزهای دوران گذشته رضاخانها این لباس را برنمیتابیدند و به فرمان انگلیس همه را متحد الشکل کردند.
۵. به خاطر دارم که پس از ۱۵ خرداد هر بار طلاب در فیضیه بر علیه شاه، آن طاغوت بچه شعار میدادند، درختان خیابان ارم گوئیا رویش برف نشسته، که این عمامه های پرتابشده طلاب توسط ساواکیها و آجانهای آن زمان بود.
۶. روشنفکرمآبهای وابسته به غرب که تز اسلام منهای روحانیت را قائل بودند، نیز این لباس و او که آن را پاس میداشت خوش نمیداشتند. عصر جمعهای که حضرت علامه مصباح (رض) آنها را به نقد کشید، به آن بزرگ توهین کردند و...
۷. در دوران جنگ، در میدان هم اگر عبا و قبا دستوپاگیر بود، آنها برمیداشتیم، ولی عمامه را نه، که این خود حرز ما بود.
۸. دوستان زیادی داشتم که با عمامهای خونین به شهادت رسیده و به قرب الهی عروج کردند: آقا مصطفی ردانیپور، آقا رحمت الله میثمی، آقا عبدالله میثمی، آیت الله شمسآبادی که عمامهاش را وسیله شهادتش قرار دادند، و...
۹. پس از انقلاب شهدای محراب و ۴۳۵۰ شهید طلبهای که همه افتخار آفریدند و نسبت آنها به جمعیتشان از همه گروهها و اصناف بالاتر است.
۱۰. این روزها نیز داعشصفتان همان مشی و مرام را دنبال میکنند. در صحن مبارک هشتمین امام روحی فداه، حضرت احمد بن موسی علیهما السلام، شکنجه آرمان عزیز و...
۱۱. ولی هر که بپسندد و یا نه، بداند که ما حرمت این لباس و اهل آن را پاس داشته و در پوشیدن و بزرگداشت آن اهمال نخواهیم کرد.
۱۲. ورود عزیزان هشتاد و هشتاد و پنجی ما به عرصه علوم دینی بس مبارک و ارجمند است که لحظهای سربازی امام عصر ارواحنافداه با همه سختیها وظیفه خطیری است که بر این توفیق هزاران شکر و سپاس.
✒️ مرتضی آقاتهرانی
۱۲ آبان ۱۴۰۱
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴یافاطمة اشفعي لنا في الجنة🏴
#وفات_شهادت_گونه_حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها_تسلیت_باد
مرغ دلم راهی قم میشود
در حرم امن تو گم میشود
عمه سادات سلام علیک
روح عبادات سلام علیک
کوثر نوری به کویر قمی
آب حیات دل این مردمی
عمه سادات بگو کیستی؟
فاطمه یا زینب ثانیستی؟
از سفر کرب و بلا آمدی؟
یا که به دنبال رضا آمدی؟
من چه کنم شعله داغ تو را
درد و غم شاهچراغ تو را
کاش شبی مست حضورم کنی
باخبر از وقت ظهورم کنی!
شاعر: آغاسی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
.
🔻آشنایی با مباحث کتاب «فقه و نظام سازی»
🔹 با #نهضت_امام_خمینی، فرصت #نظام_سازی عینی و اقدامات گسترده اجتماعی نیز در اختیار روحانیت قرار گرفت.
🔹 #انقلاب_اسلامی در حقیقت نهضت و حرکتی برای اجرا و اقامه دین خدا و تحقق مکتب تشییع در سطح جامعه بود. بنابراین مهمترین مسأله #عصر_ما، کیفیت #ساخت_جامعه_اسلامی است و برترین نیاز انقلاب اسلامی چگونگی اجرا و شیوه تحقق بخشیدن به دین در شرایط پیچیده امروز دنیا است.
🔹 #راهبر انقلاب حضرت آیتالله خامنهای حرکت انقلاب را در پنج مرحله تصویر کرده و ایستگاه فعلی آن را مرحله سوم یعنی #دولت_سازی_اسلامی و ایجاد تشکیلات مدیریتی اسلامی نشان داده اند.
🔹 برای ساخت -دستگاه_حاکمیت_دینی و رسیدن به دولت اسلامی لازم است #نرم_افزار اداره جامعه تکمیل شود و خرده نظامات اجتماعی از جمله نظام تعلیم وتربیت اسلامی نیز به صورت کامل رقم خورد.
#معرفی_کتاب
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰استاد عالم زاده نوری مطرح کرد؛
لباس روحانیت؛ لباس خدمت بیمنت و بیدریغ به مؤمنان
✍️برای مردم ایران و امت اسلام روشن بود و با این پاکبازیها و فداکاریها روشنتر شد که لباس روحانیت، لباس دین، لباس پیامبران الهی از آدم تا خاتم، لباس رزم و مجاهدت و لباس مبارزه با ظالمان و فاسدان و لباس خدمت بیمنت و بیدریغ به مومنان است.
https://tahzib.ismc.ir/?p=974
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نمودار فرهنگی.pdf
147.2K
🔰رهیافتی به منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی
📌در حوزۀ فرهنگ و تربیت
#نمودار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تیزر معرفی کتاب «فقه و نظام سازی»
✍️محمد عالم زاده نوری
📎تولید تیزر توسط خانه طلاب جوان
#معرفی_کتاب
#کتاب
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔴 این سهم تو از خون اوست!
#خبر_دروغ
✅ محمد بن مسلم گويد: شنيدم #امام_باقر عليهالسلام ميفرمود:».
🍃 بنده خدا روز قيامت محشور میشود (با اين كه در دنيا) دستش به خونى آلوده نشده (و خونى نريخته) به اندازه يك حجامت يا بيشتر خون به او میدهند و میگويند: اين سهم تو از خون فلان كس است؟
عرض میكند: پروردگارا! تو خود میدانى وقتی جان مرا گرفتى خون كسى را نريخته بودم.
خداوند میفرماید: آرى! تو از فلانى، روايتى چنين و چنان شنيدى و به ضرر او بازگو كردى، پس آن خبر زبان به زبان به فلان جبّار (ستمكار) رسيد و بدان روايت او را كشت و اين بهرۀ تو از خون اوست.
🍃عنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ يُحْشَرُ الْعَبْدُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ مَا نَدِيَ دَماً فَيُدْفَعُ إِلَيْهِ شِبْهُ الْمِحْجَمَةِ أَوْ فَوْقَ ذَلِكَ فَيُقَالُ لَهُ: «هَذَا سَهْمُكَ مِنْ دَمِ فُلَانٍ» فَيَقُولُ: «يَا رَبِّ إِنَّكَ لَتَعْلَمُ أَنَّكَ قَبَضْتَنِي وَ مَا سَفَكْتُ دَماً» فَيَقُولُ: «بَلَى، سَمِعْتَ مِنْ فُلَانٍ رِوَايَةَ كَذَا وَ كَذَا فَرَوَيْتَهَا عَلَيْهِ فَنُقِلَتْ حَتَّى صَارَتْ إِلَى فُلَانٍ الْجَبَّارِ فَقَتَلَهُ عَلَيْهَا وَ هَذَا سَهْمُكَ مِنْ دَمِهِ
📖 كافي، ج۲، ص: ۳۷۰ - ۳۷۱
#آرمان_عزیز
#شهید_ارمان_علی_وردی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙آیتالله میرباقری:
نُخبگیْ فقط نخبگیِ ذهنی و نخبگیِ فکری نیست؛
کسی که تعلقی دارد که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است.
نُخبگیْ به میزان فداکاری برای دین است.
در تعریف نُخبگی، ظرفیتِ روحیْ کمتر از ظرفیتِ ذهنی نیست.
نُخبگی، نُخبگیِ در تعلُّق است.
نُخبه کسی است که علائقش علائقِ ممتاز است و تعلقُّ بالای روحی به اسلام دارد.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚معرفی و دریافت #کتاب «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی»
♻️ازجمله راهکارهای موثر برای زدودن صفات نامطلوب اخلاقی و همچنین ایجاد و تقویت صفات مطلوب باطنی، روش تحمیل بر نفس است؛ بنابراین معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تدوین و انتشار کتاب روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی تلاش نموده به خوانندگان یاری نماید تا بتوانند به کمک این روش قدمهای بلندی در مسیر ارتقای مراتب اخلاقی بردارند.
🔹این کتاب دارای مقدمه و ۴ بخش میباشد:
۱- تعریف روش تحمیل بر نفس و مبنای تربیتی
۲- اصل تربیتی، اهمیت و انواع روش
۳- آثار روش تربیتی تحمیل بر نفس
۴- شرایط تأثیرگذاری روش.
✍️نویسنده: هادی حسین خانی نائینی
📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd