eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
124 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲🏻شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش اول: 🔸با خواندن این دعا، یک هفته از محبت خداوند سرمست شوید. 🔹خدایا مرا با لطف و رحمت خود، تأدیب فرما. 🔸خدایا با عافیت و مهربانی مرا به سوی خودت، حرکت ده. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۴.mp3
1.43M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۹) ✨ ویژگی های مرتبه صور نباتیه و حیوانیه در مبانی قدما ❓ نخل چرا اشرف مرتبه نباتات دانسته شده است؟ ❓انسان چرا در مرتبه حیوانات دانسته شده است؟ https://eitaa.com/taraef110
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش دوم: 🔸خدایا مرا غافل از حرکت به سوی خودت قرار مده. 🔹خدایا کوتاهی‌های مرا عامل غفلت از توجه به خودت قرار مده چرا که اگر تو مرا رها کنی، هیچ چاره ساز دیگری وجود ندارد. 🔸خدایا مرا متوجه و محاسبه‌گر قرار بده. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی(9) 💠مسأله علم دینی در کشور ما با چه مقوله هایی در ارتباط است؟ 🆔eitaa.com/taraef110
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش سوم: 🔸خدایا اعتراف می‌کنم که تمام خیرات و برکات مادی و معنوی در ید قدرت توست؛ خدایا من فقیر و محتاجم و جز درگاه تو جایی ندارم . 🔹خدایا هیچ کس جز تو، در عالم مستغنی و بی‌نیاز نیست و تمام عالم هستی حکومت توست که فرار از آن ممکن نیست. 🔸خدایا از عذاب تو به سوی تو فرار می‌کنم. خودم را به دامان تو می‌اندازم تا تو مرا دستگیری کرده و بالا ببری. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸استاد وکیلی؛معرفت شناسی(8) 🔵لذت برآیندی برتر🔵 در این مبحث، منظور از لذت، لذت برآیندی برتر اســت. زیرا در بســیاری از مواقــع، کاری لــذت دارد، امــا کار لذت بخش تــری هم در کنــار آن وجــود دارد. در حقیقــت موضــوع عقل عملی انســان،《لذت برآینــدی برتــر》اســت. یعنی عقــل عملی به مــا میگوید هــر کاری که برآینــد آثــارش لذیذتــر بــود، آن کار را باید انجــام داد. به تعبیــری گزارۀ مبدأ و مبنای عقل عملی، همین گزارۀ لذت برآیندی برتر است. تمام سلســله بایدهای اخلاقی و رفتاری انسان به همین گزاره برمیگردد و انســان ناخــودآ گاه تصدیــق میکند که 《هر عملی کــه مجموع آثار آن نسبت به دیگر چیزها، الذّ بود؛ باید آن را انجام داد》. پس مادر کل دستگاه اخلاق و رابط بین 《هستها و نیستها》 با 《بایدها و نبایدها》 همین یک جمله است: 《هرچه لذت برتر برآیندی است باید》؛هنر دانش اخالق این است که برای این کبری، صغری بیابد و بتواند اثبات کند که چه چیزی لذت برتر برآیندی است. ✔️مدل تصمیم گیری بــا توجــه بــه آنچــه گفتــه شــد روشــن اســت کــه انســان در هنگام تصمیم گیــری، همیشــه دو مرحلــه را طــی میکند: ابتــدا بین مجموع آثار، برآیند میگیرد و سپس تمام این برآیندها را با برآیند دیگر رفتارها مقایسه میکند تا ببیند که در مجموع کدامیک لذت و نفع و خوشی بیشتری دارد و در نهایت بر اساس همان رفتار میکند. https://eitaa.com/taraef110
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش چهارم: خدایا تو خودت را به ما من شناساندی و مرا به سوی خودت راهنمایی کردی. خداوندا، مرا به دام محبّت خودت گرفتار کن. مرا با وزیدن نسیم‌های ملکوتی به قلبم، به سوی خودت بکشان. خدایا! هدف مرا در زندگی، جلب محبتت و رسیدن به لقاء خودت قرار بده. اگر انسان با دیدۀ عبارت بین به زندگی خود نگاه کند، دست خداوند را در تمام طول عُمر خود خواهد دید. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملکات_نفسانی_و_تمایلات_استاد_وکیلی.mp3
18.05M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (26) 🔶نقد مبادی افعال اختیاری در فلسفه 🔹برای صدور فعل اختیاری علاوه بر تصدیق به فایده نیاز به توجه و تمرکز و عدم غفلت نیز هست 🔹تاکیدات با بیانات مختلف در شرع برای بدست آمدن همین تمرکز و توجه روی مسئله هست 🔹علاوه بر تمرکز باید روح آدمی نیز با عمل یک سنخیت و تمایل و گرایشی داشته باشد 🔹بخشی از سنخیت و نورانیت باطنی ذاتی و وراثتی است و بخشی با انجام اعمال خیر و مداومت بدست می آید که در نتیجه آن نورانیت جدید حاصل شده و منشا اعمال خیر بعدی می شود 🔹ملکات نفسانی و تمایلات گاها تمرکز را بهم میزند در نتیجه شخص با وجود داشتن تمرکز کافی باز هم به علم خود عمل نمی کند 🔹لهو و لعب و کارهای لغو تمرکز و توجه را بهم زده و عامل غفلت هستند https://eitaa.com/taraef110