eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد وکیلی.mp3
4.83M
🎙 سخنرانی استاد وکیلی در همایش دستاوردهای پژوهشی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 💢 اهمیت و ضرورت الگوها و مدل های دینی 💢 معرفی کتب برگزیده استان (کتاب الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان و کتاب حکایت حجاب) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman08_9.mp3
650.2K
💠استاد وکیلی؛(55) ❓چرا خداوند شیطان را خلق کرد که می‌داند چه میکند و چرا نابود نمی‌کند با اینکه می‌تواند ؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman08_10.mp3
367.1K
💠استاد وکیلی؛(56) ❓جمع‌بندی صفت قدرت خدا https://eitaa.com/taraef110
راه رسیدن بهشت اول رعایت حق الناس و بعد حق الله و بعد تجلی توحید است.الانسان ج۱۱.mp3
948.3K
⭕️استاد وکیلی 💠برای رسیدن به بهشت اول رعایت حق الناس و بعد حق الله و بعد تجلی توحید قرار دارد. 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
📘 همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها چاپ دوم کتاب «عشق مجازی» تحریری از دروس استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی در 488 صفحه قطع رقعی منتشر شد. 📚 عشق مجازی در آینه شریعت و معرفت ✅ یکی از جنجالی‌ترین مباحث بین مخالفان و مدافعان عرفان، «عشق » است. اهل عرفان، عشق را راهی به سوی خدا می‌بینند اما مخالفان، آن را متعارض شریعت می‌خوانند. کتاب عشق مجازی، با واکاوی مفهوم عشق در کلام عرفا، و پاسخ‌گویی به نقدهای مخالفان عرفا و فلاسفه – به ویژه منتقدان ملاصدرا – چگونگی رسیدن به عشق حقیقی از عشق مجازی را تبیین کرده است. کتاب «عشق مجازی در آینه شریعت و معرفت» همچنین رساله‌ای فقهی دربارۀ نگاه به نامحرم را بیان می‌کند. 🚛 تهیه این اثر فاخر با تخفیف ویژه در فروشگاه صبح توحید: towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
فهرست و مقدمه عشق مجازی.pdf
1.12M
باتوجه به درخواست عزیزان همراه، فهرست و مقدمه کتاب عشق مجازی بدین وسیله منتشر گردید. ☑️ towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلند شو علمدار علم رو بلند کن 🔳 إنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان تسلیت باد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی (21) دیدگاه اعتدالی در یقین(منطق دانان) 💠در نگاه منطق دانان،یقین ها به دو قسمت پایدار و ناپایدار تقسیم می شوند. 🌀گاه به این صورت است که به چیزی یقین پیدا می کنیم و این یقین،هرگز از بین نمی رود و همیشه استوار است. 🌀اما گاهی یقین به گونه ای است که می توان در آن تشیک نمود و به تعبیری کاری کرد که این یقین زائل شود. 🌀ارزیابی منطق دانان این گونه است که از جهت پایداری یا عدم پایداری آن را بسنجیم یعنی اگر شخص خواست یقینش را ارزیابی کند،باید مشخص شود که چه مقدار ثبات دارد و براساس این ثبات،میزان اعتماد به یقین یه دست می آید. ⁉️حال شخص چگونه باید میزان ثبات یقینش را بسنجد❓ 💠منطق دانان عقیده دارند که قضایای یقینی مورد اعتماد با دو دسته از قضایای یقینی غیر قابل اعتماد اشتباه گرفته می شوند و آن دو دسته ((مشهورات )) و ((وهمیات))هستند. 📚معرفت شناسی ص ۷۱ و ۷۲ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۵. الفصل الرابع۵ -0.mp3
861K
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۲۳) ✨ بررسی تطبیق عالم ظلال بر عالم اعیان ثابتة 📌 معنای تعبیر به «عین ثابت» در نزد عرفا و حکما ❓مرتبه اعیان ثابته کجاست؟ ❓ آیا این معانی موجود در روایات از باب «رُبّ حامل فقه» است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع(23) ✨ تبدیل برخی از مفاهیم مطلق و مقید به مجمل و مبین 💠 « المسالة الثامنة: الثمرة الفقهیة للمختار فی حقیقة الوضع » (۳) 🔰 ... و من ثمرات البحث الفقهیة أن کثیرا مما یعد من المطلق و المقید و یرجع فیه الی المرجحات یصیر من المجمل و المبین. و ذلک مثل الغناء و الغناء الملهی و المنزل و المنزل المستوطن. 🔹 فإذا ورد «اذا بلغت منزلک فلاتقصر» و « اذا بلغت منزلک الذی تستوطنه فلا تقصر» فلا ینبغی أن نعتبرهما مطلقا و مقیدا. فإن «المنزل» قد یطلق علی «مایعد للسکن مع استحکام و ثبات» سواء سکن فیه أحد أم لا. و قد یطلق علی خصوص «مایسکن فیه الانسان» مثلا اذا سئل أحد : «أین منزلک» و کان له دار لایسکنه لا یأذن العرف له أن یذکره فی الجواب نظرا الی هذا المعنی الخاص. فـ«المنزل» مشترکا لفظا بین معنیین بینهما عموم و خصوص . فإذا قید بالسکنی و الاستیطان کانا بیانین للمجمل لا قیدین للمطلق. 🔅 أضف إلی ذلک أن الاخبار تنقل بالمعنی غالبا فلا بعد أصلا فی فرض أن الراوی اذا سمع « المنزل المستوطن» من الامام (علیه السلام) لایتفوه بالقید لمکان کونه توضیحیا عند نقل الحدیث. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۷۶ (مع تصرف یسیر) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه مختار به سطور کتاب مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[@Nooremojarrad_com]14450101-02- lq_1.mp3
2.13M
⭕️استاد وکیلی ؛ 💠داستان مرحوم نظام رشتی و امام حسین علیه السلام https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛انسان شناسی (1) ⁉️راه تصور و شناخت عالم مجردات⁉️ 💠همانطور که در روایات اشاره شده است راه تصور و شناخت عالم مجردات،شناخت نفس خود انسان است. 🌀شاهد آن سخن امیرالمومنین علیه السلام است که فرمودند : (( مَن عَرَفَ نَفسَه عَرَفَ رَبَّه)) همچنان که مرحوم ملا صدرا در مواضع متعدد در اسفار می فرمایند که؛ ((کلید فهم معارف مبدأ و معاد،معرفت نفس است و از معرفت نفس،می توان به فهم دیگر معارف رسید)) 🌀زیرا تنها موجود مجردی که ما مستقیما با آن در ارتباطیم همان نفس ما است و درنتیجه،تنها پلی که برای شناخت عالم مجردات داریم نیز همان نفس انسانی است. 💠از این رو می توانیم با تمرکز بر درون خود، با عالم مجردات ارتباط برقرار کنیم و آن را بشناسیم؛در غیر این صورت از طریق عالم بیرون یا همان عالم حس،هیچ گاه نمی توان به عالم مجردات متصل شد. 📚انسان شناسی ص 24 و 25 https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.رابع.۵.mp3
1.63M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۲۳) ✨ النفس کمال اول لجسم طبیعی آلی ❓آیا تقیید به جسم طبیعی صرفا توضیحی است؟ 📌 سعی مرحوم ملا صدرا در ارائهت تعریف عام از نفس https://eitaa.com/taraef110
[@Nooremojarrad_com]14450702-04_1.mp3
4.23M
⭕️استاد وکیلی؛ 💠دعایی که امام هادی علیه السلام زیاد میخواندند و از مقام باطن خودشان استمداد می طلبیدن. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(22) 💠تفکیک بین یقینیات و مشهورات 🟠قضایای مشــهوره، قضایایی اســت که عوامل درونــی ندارد؛ بلکه چــون زیــاد القــاء شــده اســت، انســان بــه آن یقیــن پیــدا کرده اســت و عوامــل درونــی آن قضیــه، در حــدی نیســت کــه بــرای انســان یقین بیافریند. 🔴پس ا گر انســان بخواهد که یقین قابل اعتماد را از یقین های مشــهور، تفکیک کند، راه اول این اســت که شــخص به فطرت خود برگشــته، خــود را از تعلیمــات و تأدیبــات بیرونی خالی کند و ســپس بررسی نماید که آیا یقینش باقی میماند یا خیر؟ 🟣جناب شیخ الرئیس در آثارشان مفصلا توضیح می دهند و می فرمایند که به عنوان مثال تصور مردم بر این اســت که قتل نفس،کار قبیحــی اســت. حــال آیــا واقعــا قتل نفس،عملی قبیح بوده و از قضایای یقینی قابل اعتماد است؟ 🔵با بررســی متوجه می شــویم منشــأ اینکــه افــراد یقیــن میکنند که قتل نفس عمل قبیحی اســت، تأدیبات و القائات اســت. از کودکی مرتبا در گوش افراد تکرار شــده اســت که قتل نفس عمل بدی است، از طرفــی حــس عاطفۀ انســانی هم آن را بد میداند؛ در نتیجه انســان یقیــن میکنــد که قتل نفس عمل قبیحی اســت و اساسا این گزاره را یــک گــزارۀ بدیهــی تلقی میکنــد. 🟢 اما اگر به قول شــیخ الرئیس انســان در خلــوت بنشــیند و خــود را از تمام آموزشهــا و تأدیبات و اطرافیان خالی کند، میبیند که ممکن اســت قتل نفس در برخی مواقع عمل خوبــی باشــد. 🟡 یعنــی در کلیت قضیه شک می کند و به این نتیجه میرســد که قتل نفس به طور کلی عمل قبیحی نیســت، بلکه حســن و قبــح آن به اینکه شــخص چه کســی باشــد، چه عملــی انجام داده باشد و چه اثری بر این قتل نفس مترتب شود، بستگی دارد. 📚معرفت شناسی ص 72 و73 https://eitaa.com/taraef110
کانال دروس حوزوی استاد وکیلی 🆔eitaa.com/taraef110 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 استاد وکیلی؛ 💠فناء في الله به چه معناست❓ 💠 آیا امکان رسیدن انسان محدود به ذات بی نهایت الهی وجود دارد❓ https://eitaa.com/taraef110