درسهایی از مدیریت عاشورا 11. استاد وکیلی.mp3
4.77M
☑️مدیریت حسینی (11)
✔️سومین کار سیدالشهدا در نهضت کربلا
☑️یادآوری اهداف توسط سیدالشهدا
☑️ضرورت فراموش نشدن هدف در حرکت الهی
☑️تعریف کار فرهنگی
☑️پالایش نیروهای نهضت
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 https://eitaa.com/taraef110
نسبت معانی اسمی به حرفی.. استاد وکیلی.mp3
1.72M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(5)
☑️تشریح نسبت معانی حرفی به اسمی
☑️دیدگاه مرحوم کمپانی
☑️دیدگاه مرحوم آخوند خراسانی
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
مومن_در_زندگی_اش_لهو_و_لعب_ندارد_استاد_وکیلی.mp3
6.95M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (11)
🔶 مومن در زندگی اش لهو و لعب ندارد
🔹 جایگاه بازی و تفریح و سرگرمی در زندگی دینی
🔹لهو مومن در چند امور حق و واقعیت است ..تیراندازی اسب سواری و...
🔹لهو مومن تفریح و سرگرمی است که امتدادی در آخرت پیدا میکند برعکس دیگران که امورات باطلشان هیچ گونه امتداد اخروی ندارند.
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
🌹مقام حضرت رقیه سلام الله علیها 🌹
#برش_کتاب
#شهیدان_عشق
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 12. استاد وکیلی.mp3
4.34M
☑️مدیریت حسینی (12)
✔️چارچوب کلی مدیریت سیدالشهدا
✔️مدیریت بر اساس اتصال به خداوند متعال
☑️روش ناقص مدیریت غیرالهی
☑️روش صحیح مدیریت الهی
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 13. استاد وکیلی.mp3
3.77M
☑️مدیریت حسینی (13)
✔️تفاوت مدیریت الهی و بشری
☑️روش کشف وبررسی اهداف وبرنامه ها
☑️ضامن حقانیت اهداف و برنامه ها
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 https://eitaa.com/taraef110
جایگاه_جناب_محی_الدین_فهم_روایات_استاد_وکیلی.mp3
5.45M
🔶 جایگاه جناب محی الدین و کتب او و شاگردانش درفهم معارف قرآن و روایات.
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 14. استاد وکیلی.mp3
4.15M
☑️مدیریت حسینی (14)
✔️جامعیت مدیریت سیدالشهدا علیه السلام
☑️وسعت گستره مدیریت سیدالشهدا
☑️ابعاد مختلف مدیریت در سیدالشهدا
☑️مدیریت رسانه در نهضت کربلا
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 15. استاد وکیلی.mp3
6.13M
☑️مدیریت حسینی (15)
✔️مدیریت منابع انسانی و فعالیت آنها
☑️استفاده حداکثری امام حسین از منابع انسانی
☑️استفاده از ابزار غیرالهی در مدیریت
☑️روش ایجاد انگیزه در افراد مجموعه
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 https://eitaa.com/taraef110
الوضع و اقسامه. الخبر و الانشاء..استاد وکیلی.mp3
1.98M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(6)
🔘موضوع بحث: الوضع و اقسامه
(الخبر و الانشاء)
☑️تفاوت خبر و انشاء در مثل صیغه های
بعتُ و انکحتُ
☑️متعدد بودن وضع به تعدد غایت
☑️اشکالی بر المنطلق در تقسیم
مترادف و مشترک لفظی
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
راهکار_صحیح_تامین_نیاز_های_روحی_و_درونی_در_اسلام_استاد_وکیلی.mp3
6.33M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (12)
🔶 راهکار صحیح تامین نیاز های روحی و درونی در اسلام
🔹مدیتیشین اسلامی و راه کار های رسیدن به آرامش و تخلیه انرژی درون در اسلام
🔹انس با ملکوت و الله و عبادت زمینه اضطراب های درونی و تشویش ها و...از بین می برد و چنان آدمی را مشغول می سازد که انرژی اضافی برای تخلیه از طریق امور لهو و.. باقی نمی گذارد
🔹راه های کار امروزی مانند موسیقی رقص و.. بعد حس را تقویت کرده و مشکل را چند برابر می کنند .
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 16. استاد وکیلی.mp3
9.71M
☑️مدیریت حسینی (16)
✔️بررسی نمونه هایی از مدیریت منابع انسانی و فعال سازی نیروها در مدیریت سیدالشهدا علیه السلام
☑️تعامل با افراد بر اساس ویژگی شخصی
☑️احترام و اکرام افردا تشکیلات
☑️تلاش برای رفع مشکلات افردا تشکیلات
☑️دادن مسئولیت به افراد مختلف
☑️دادن حق انتخاب به افردا تشکیلات
☑️حضور و پیشگامی مدیر در عرصه
☑️هماهنگی نیروها به یکدیگر
☑️توجه به آمادگی افردا نهضت
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://eitaa.com/taraef110
🔶پذیرش خبر فاسق ثقه در تاریخ🔶
لازم نیست که راوی یک خبر از شیعه بوده و یا متّصف به خیر و صلاح باشد مهم آن است که راوی در مسئله مورد نظر به طوری باشد که ظنّ به کذب و دروغ و جعل وی نداشته باشیم و بلکه از کلام وی ظنّ و گمان حاصل شود. و البته هر چه منبع و ناقل خبر از وثاقت و تقوای بیشتری برخوردار باشد درجه اعتبار خبر بیشتر می شود.
در خصوص تاریخ قیام و شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السّلام حجم بسیار زیادی از منقولات از طریق دشمنان حضرت به دست ما رسیده که چون می دانیم در نقل جنایات بی قصد و غرض بوده و بنای بر تحریف و جعل نداشتند بدان اعتماد می نمائیم.
📚شهیده شام صفحه ۲۶
#برش_کتاب
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
درسهایی از مدیریت عاشورا 17. استاد وکیلی.mp3
653.6K
مدیریت حسینی (17)
✔️کلام پایانی استاد وکیلی
🎵درس های مدیریتی عاشورا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://eitaa.com/taraef110
ورزش در اسلام - استاد وکیلی.mp3
1.86M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (13)
🔶 ورزش در اسلام
🔹 آیا در اسلام توصیه ای برنامه ریزی ثابت و عمل منظم و مستمر برای یک تفریح و فعالیت بدنی شده یا خیر
🔹حفظ صحت جسمی در اسلام چگونه محقق می شود
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
تاثیر_نرم_افزارهای_جدید_درفقه_وتفقه_استاد_وکیلی.mp3
5.83M
⭕️ برشی از خارج اصول استاد وکیلی (14)
♦️تاثیر نرم افزازهای جدید در فقه وتفقه
#خارج_اصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
🔶لذت جویی یا کمال طلبی؟🔶
برخی بر اساس الگوی ((کمال طلبی))، انسان ها را به دین داری و حرکت به سمت خداوند دعوت میکنند و معتقدند چون حرکت به سوی خداوند موجب کمال است باید به سوی او حرکت کرد.
نقد
این الگو با اینکه در جای خود صحیح است، ولی فطری نیست؛چرا که انسان ها ذاتاً کمال جو نبوده، بلکه لذت جو هستند. کمال در نگاه فلسفی، به معنای افزایش یافتن سعه و ظرفیت وجودی انسان در مقابل ضعف و نقصان وجودی است. انسان هرچه به عقل خود مراجعه کند، با این حکم مواجه نخواهد شد که باید در جستجوی کمال باشد مگر آنکه از خارج بداند کمال برای او موجب لذت، سعادت و خوشی است.
شاهد این مسئله، آن است که اگر انسان احساس کند رسیدن به کمال عاری از لذت و همراه با اَلَم و رنج است، هیچ انگیزهای برای حرکت به سوی کمال در او پدید نمی آید و از آن فرار خواهد کرد.
از اینجا معلوم میشود که حرکت ناخودآگاه انسان به سوی کمال ریشه در این دارد که کمال را ملازم با لذت می داند.
در حقیقت می توان گفت عامل اصلی و اساسی در حرکت او، لذت است نه کمال.
📚کتاب معلم معرفت شناسی صفحه ۴۲و۴۳
#برش_کتاب
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
ملائک_جزئیه_و_اجانین_استاد_وکیلی.mp3
7.21M
⭕️ استاد وکیلی: علم النفس صدرایی (22)
✔️ ملائکۀ جزئی و اجانین
#علم_النفس_صدرایی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
الوضع و اقسامه. استاد وکیلی.mp3
2.27M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(7)
☑️نتیجه و جمع بندی:
مبحث الوضع و اقسامه کفایة الاصول
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
تربیت_اسلامی_مخالف_با_ترویج_فرهنگ_شانس_گرایی_استاد_وکیلی.mp3
4.2M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (14)
🔶 تربیت اسلامی مخالف با ترویج فرهنگ شانس گرایی
🔹 بازی های تاسی و فرهنگ شانس محوری
🔹تفاوت قرعه و استخاره با شانس
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥ببینید:
آیا زمان اول دارد یا خیر؟
#پرسش_پاسخ
@erfanvahekmat_com
آیا_اراده_خداوند_به_طاعت_تعلق_گرفته_یا_معصیت؟_استاد_وکیلی.mp3
4.74M
⭕️ استاد وکیلی: کشف المراد (8)
▫️ آیا اراده خداوند به طاعت تعلق گرفته یا به معصیت؟
▫️بررسی دیدگاه اشاعره و معتزله
▫️در صورتی که اراده خداوند بر طاعت تعلق بگیرد و بنده خدا اطاعت نکند آیا خداوند مغلوب شده است؟ آیا علم خداوند به جهل تبدیل شده است؟
#کشف_المراد
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
پرورش_حب_استعلا_و_برتری_جویی_در_برخی_بازی_های_امروزی_استاد_وکیلی.mp3
4.65M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (15)
🔶 پرورش حب استعلا و برتری جویی در برخی بازی های امروزی
🔹 جایگاه سبقت و رقابت در امور مادی
🔹توصیه اسلام به مسابقه در امور معنوی
🔹روحیه تفاخر و تکبر و از بردن تواضع در برخی بازی ها و مسابقات برای امور دنیوی
#طرائف
#فقه_تربیتی
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110