eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرط تبادر و احراز آن - استاد وکیلی.mp3
3.45M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(10) ☑️شرط تبادر و احراز آن https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(2) ⭕️انواع نگاه های مقابل امکان شناخت واقع⁉️ 🔴در برابر امکان شــناخت و دستیابی به واقع، دو نگاه مخالف وجود دارد: 🔻نگاه اول عــده ای معتقدنــد کــه انســان هیــچ گاه نمیتواند معرفــت یقینی کســب کنــد. ایــن نــگاه، همــان نــگاه شــکاکیت و یــا گرایش هــای سوفســطایی است که عمالاً میگوید: {شناخت ممکن نیست} این تفکر، اعتقاد قلبی بسیاری از دانش آموزان است. هرچند این سخن را صریحــاً بــه زبان نمی آورند، اما به دلیل وجــود افکارضدونقیض در جامعه و ناتوانی از حل مســائل به این شــبهه دچار هستند. به همین جهــت وقتــی وارد بحث میشــوند و مطالبی را میشــنوند، میگویند کــه اینهــا نظــر شماســت و قابل احتــرام اســت و ا گــر بــه آنهــا گفتــه شــود کــه ایــن دیدگاه حــق اســت، خواهند گفــت: {حــق قابل اثبات نیست!}. این بدان معناست که جوان و نوجوان ما ناخود آگاه مبانی سوفسطایی را پذیرفته و امکان شناخت را انکار کرده است. بسیاری از گرایشهای پلورالیســمی که طبــق آن {تمام افکار محترمند و باید به تفکرات و گرایشهای همگان احترام گذاشــت}، ر یشــه در همین مباحث معرفت شناسی دارد. 🔻نگاه دوم برخــی دیگــر معتقدنــد که در خصوص مســائل حســی و تجربی، تحصیــل علــم ممکــن اســت؛ امــا در مــورد مســائل فراحســی، راه تحصیل علم بســته میشــود. از این نگاه به دیدگاه هــای {تجربه گرا و پوز یتویســیتی }تعبیر میکنند. 📚کتاب معلم/معرفت شناسی/صفحه ۲۳و۲۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman01_6_1.mp3
3.73M
💠استاد وکیلی؛ (5) ❓آیا می‌شود جهانی ماوراء این جهان وجود داشته باشد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman02_1.mp3
2.12M
💠استاد وکیلی؛ (6) ❓حقیقت خواب چیست؟ ❓فرق خواب و بیداری به صورت کلی چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نعمت عقل و ادب. استاد وکیلی.mp3
4.98M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (19) 🔶نعمت عقل و کلفت ادب 🔹عقل یک نعمت الهی خدادادیست که رشد درونی پیدا می کند و اکتسابی نیست 🔹ادب اکتسابی است از جنس مهارت های رفتاری که باید تبدیل به عادت و ملکه شود. 🔹مراحل تادیب و تحصیل یک ادب : 1️⃣ آموزش و درک اهمیت و منفعت 2️⃣ پیدا شدن شوق و تکرار عمل 3️⃣ عادت و ملکه شدن ادب 🔴 ملکه شدن محصول تکرار یک عمل است https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل توحیدیه (3) - استاد وکیلی.mp3
6.11M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طباطبایی (3) ✨تفسیری برای شریفه «أفی الله شک فاطر السموات و الارض» ✨برترین تقریر علامه برای ضرورت ازلیه ی حقیقة الواقعیة https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(3) ✨ نتایج نظر برگزیده در تفسیر دلالت وضعیة لفظیة 🌕 «ثمرات رأی المختار فی تفسیر الدلالة الوضعیة اللفظیة» 🔈 إن کان اختیار اللفظ و البناء علی استعماله کلاهما عن التفات تفصیلی- کما فی الاوضاع التعیینیة- فالموضوع له مضبوط بحدوده 🔊 [أما] الوضع المبتنی علی العادة - الذی هو شائع بین أبناء اللغة کما مضی- [فـ]بما أن حدوث العادات الانسانیة و تطوراتها تلقائیان و هما رهن امور لا تحصی، یتمیز بأمور: 1⃣ عدم مساواة المعانی الموضوع لها الالفاظ عند جمیع اهل اللغة 2⃣ عدم استقرار معنی اللفظ عبر الزمان 3⃣ عدم انضباط معنی الکلمة عند الشخص الواحد 4⃣ عدم ضرورة الجامع بین مصادیق المشترک المعنوی 5⃣ أن الموضوع له تشکیکی 6⃣ عدم استقرار اللفظ فی المعنی(سیلان اللغة) [و سیأتیها هاهنا بیانها واحدا فواحد ان شاء الله] 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۴۸ (مع تصرف یسیر) ⚠️نظریه برگزیده حضرت استاد در باب تفسیر دلالة وضعیة و عدم پذیرش مقوماتی همچون قرن اکید در پیام قبل ذکر شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم_النفس_فلسفی_در_حکمت_صدرایی_3_استاد_وکیلی.mp3
7.92M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (3) ✨ امتیاز کیفیات ملموسه در طبقه بندی جدید موجودات 📌 دو جنبه فراگیر در اوائل المحسوسات 📌 بیان کیفیات فاعلی و انفعالی در آتش ، آب ، هوا و خاک https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman02_2.mp3
1.35M
💠استاد وکیلی؛ (7) ❓انواع خواب کدام است؟ ❓ رویای صادقه چگونه به وجود می‌آیند؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman02_3.mp3
1.81M
💠استاد وکیلی؛(8) ❓آیا راهی برای دستیابی به عالم غیب وجود دارد؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چیستی بنای عقلا ؟ - استاد وکیلی.mp3
2.3M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(11) ☑️چیستی بنای عقلا ؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی (3) ⁉️پیش نیاز مباحث اعتقادی⁉️ 🔶اگر کسی باور نداشــته باشــد کــه غیبی وجــود دارد و می تــوان آن راشــناخت، دیگر مباحــث سلســله معــارف، بــرای او معنادار نیســت. بــه همین علت باید در مواجهه با نسل جوان، اولین نقطۀ تمرکز بر {نشان دادن امکان شناخت عالم غیب} و {شــناخت عالم غیب} باشد.🔸 ________________________________ 🔸اتفاقاشروع بحث عمیق فکری به این صورت و آغاز مسائل هستی شناسی، از مسئلۀ امــکان و وجود عوالم غیرمحســوس، طرحی اســت که ضرورت و وقــوع آن درآثارحکمای طراز اول اســلامی از جمله ابن ســینا،کاملا به چشم میخورد. برای مثال وی، نمط چهارم کتاب اشــارات را که آغازکنندۀ مباحث الهیاتی این کتاب اســت، با امکان تحقق وجود غیرمحسوس و عدم انحصار وجود در محسوسات شروع میکند. 📚کتاب معلم/معرفت شناسی/صفحه ۲۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا