eitaa logo
استاد تراشیون
38.4هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
🚩 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 💠 مرجع تخصصی "آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🌐 www.tarashiun.ir 👤 پشتیان سایت: @tarashiun_admin 02538909070 🔻 مشاهده محصولات: tarashiun.ir/shop
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌺🌺🌺🌺 باسلام و عرض ادب خدمت شما خوبان گرامی💐💐💐 📝 به استحضار می‌رساند، سوالاتی که توسط کاربران کانال به دست ما رسیده است، در نوبت زمانبندی برای پاسخگویی به رویت "استاد تراشیون" می‌رسد، و پس از دریافت پاسخ سوالات از ایشان، به ترتیب دریافت پیام، به کاربر مورد نظر ارسال میگردد. ⏳لذا از صبر و شکیبایی شما در خصوص دریافت سوالات با توجه به حجم بالای سوالات رسیده تشکر مینماییم. 🔴 قابل ذکر است با توجه به لیست انتظار سوالات، از پاسخ دادن به سوالاتی که کاربران در رسیدن به پاسخ آن تعجیل دارند، معذوریم. 🔹از همراهی و صبوری شما و همچنین معرفی این کانال به دوستداران مسائل تربیتی و مهارت‌های زندگی بسیار سپاسگزاریم. 👤مدیر کانال "استاد تراشیون" ▫️موسسه فردوسیان جوان_قم ▫️ناشر تخصصی آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir 🌺🌺🌺🌺🌺
🔹پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: مَنْ بَکى صَبىٌّ لَهُ فَاَرْضاهُ حَتّى یُسَکِّنَهُ ، اَعْطاهُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنَ الْجَنَّةِ حَتّى یَرْضى 🔸هر کس کودک گریان خود را راضى کند تا آرام شود، خداوند از بهشت آنقدر به او می‌دهد تا راضى شود. ▫️الفردوس ، ج ۳، ص ۵۴۹، ح ۵۷۱۵ 🆔 @tarashiun_ir
🔰عکس نگاشت 🌀 شماره ۱۶ 💠"اصول ارتباط‌گیری" ✅ زمانی که در مسیر تربیت یک نوجوان قرار گرفتیم، یکی از اصولی که باید رعایت کنیم این است که باید نوجوان را خوب بشناسیم، یعنی با ویژگی‌های او آشنا بشویم. 📌 هرکجا شناخت بوجود نیاید نتیجه‌اش عدم ارتباط صحیح، منطقی و لذت‌آور خواهد شد. 🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ تصویری 🌀 شماره ۱۶ ❗️وظیه ما این است که به بچه‌ها الگوهای مناسب معرفی کنیم! 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
📚کتابخانه استاد؛ 💠"کتب این بخش توسط استاد معرفی می‌شود." 🔻در راستای شناخت و ارائه راهکار در مواجهه با مشکلات عاطفی و رفتاری 📙کتاب " دانش‌آموزان با مشکلات عاطفی و رفتاری" ▫️تالیف: روی هووارت و پام فیشر ▫️ترجمه: دکتر احمدیه پژوه و هادی هاشمی رزینی ▫️ناشر: انجمن اولیاء و مربیان #معرفی_کتاب #پیشنهاد 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰پرسش و پاسخ؛ 🌀 شماره ۲۶ 📝 قسمت سوم 💠 فرزند پسر دو و نیم ساله‌ای دارم که موقع خواب ترس بدی به سراغش می‌آید و در موقع خواب حتما باید جلوی چشمش بخوابیم تا او هم بخوابد. در غیر این‌صورت اصلا نمی‌خوابد! 👈حتی گاهی نیمه‌شب بیدار می‌شود و وقتی می‌بیند ما در کنارش نیستیم، به کنار تخت ما می‌آید و می‌خوابد، البته با برادر شش ساله‌اش در اتاق می‌خوابند، ولی برادرش اینگونه نیست. 👈در ضمن در کودکی مادرش برای تنبیه او را در حمام حبس می‌کرد. ✍پاسخی کوتاه به این سوال؛ 4⃣ در مورد این‌که نیمه‌شب به اتاق والدین می‌رود، این مسئله را خیلی سخت نگیریم. ⚠️‌ فقط نکته‌ای که هست چون فرمودند فرزندشان دو و نیم ساله است، نهایتا برای نماز صبح که بیدار می‌شوند او را سرجای خودش بخوابانند وگرنه لازم نیست در اتاق را ببندید و مانع ورودش بشوید. این‌ها ممکن است تشدیدکننده باشد و حساسیت ایجاد کند. 5⃣ نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد مخصوصا برای کسانی که فرزند کوچک دارند: ❗️پدر و مادر نباید درب اتاقشان را ببندند، زیرا ممکن است اگر بچه‌ای نیمه‌شب بلند شود و با درب بسته‌ی اتاق خواب والدین مواجه شود، ترس در او عمیق شود. 🍂 برخی موارد والدین نگرانی‌هایی دارند، بالاخره روابط خاصی بین آن‌ها حاکم است که در این موارد اشکالی ندارد و باید درب بسته باشد، حتی گاهی لازم است درب قفل شود، اما بعدا در باز شود. ‼️خصوصا پوشش مناسب پدر و مادر - وقتی بچه‌ها به سنی می‌رسند که مسائل برایشان قابل درک است و از طریق دیدار صحنه‌ها را به حافظه می‌سپارند - چه در بستر خواب و چه در محیط عمومی باید مناسب باشد که آسیبی به بچه‌ها نرساند. 👆به این دو نکته چون معمولا والدین را نگران می‌کنند و دائم درب اتاق را می‌بندند دقت کنند! 🔵 البته ما باید در سیر رشد بچه‌ها به آن‌ها یاد بدهیم " که وقتی می‌خواهند وارد هر اتاقی بشوند - چه اتاق پدر و مادر و یا حتی محیط دیگر - در بزنند و اجازه ورود بگیرند و این به معنای این نیست که ما باید در اتاق خواب خودمان خیلی راحت باشیم، بلکه به این معناست که بچه یاد بگیرد که ورود به محیط دیگر باید با اجازه‌ی کسی که آن‌جاست باشد. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰دست نوشت استاد؛ ✍ "باسمه تعالی" ✅ در ارتباط‌گیری با افراد پرخاشگر مراقب باشیم! 🔸چون برخورد و ارتباط‌گیری با این افراد منجر به تاثیرپذیری خواهد شد. ▫️"تراشیون" #دست_نوشت_استاد 🆔 @tarashiun_ir
🔰 برنامه‌های استاد در هفته جاری؛ 💠 به مناسبت ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر؛ 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽 🕌غدیریه 🔹اصفهان، خ مسجد سید، خ آیت الله زاهد، غدیریه 🗓چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ الی دوشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ 🕓 ساعت: ۷:۳۰ الی ۸:۰۰ صبح 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🕌مسجد بقیه‌الله (عج) 🔹اصفهان، خ برازنده، میدان برازنده مسجد بقیه‌الله 🗓سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ الی پنج‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ 🗓دوشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ 🕓 ساعت: ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۰۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🕌امامزاده نرمی 🔹اصفهان، دولت آباد برخوار، امام زاده نرمی 🗓جمعه ۱۳۹۷/۱۱/۱۹ الی یک‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ 🕓 ساعت: ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۰۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🕌هیئت رزمندگان 🔹اصفهان، گلستان شهدا، هیئت رزمندگان 🗓سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ الی پنج‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ 🕓 ساعت: ۱۹:۴۵ الی ۲۰:۰۰ 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🕌مسجد بهشت 🔹اصفهان، خ آپادانا، مسجد بهشت 🗓جمعه ۱۳۹۷/۱۱/۱۹ الی یک‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ 🕓‌ ساعت: ۱۹:۴۵ الی ۲۰:۰۰ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🤔 آیا کانال استاد تراشیون را به دوستانتان معرفی کرده اید؟ 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠 مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🌸 در پیام رسا‌‌نهای اجتماعی: 🌷 ایتا: 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 🌷 سروش: 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir 🌷 بله: 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT 🌸 همچنین در شبکه‌های اجتماعی: 🌷 اینستاگرام: 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 🌷 آپارات: 🆔 aparat.com/tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" 🌀 شماره ۵۲ 💠 |قسمت هفدهم| 🔰در این نوشتار ، "راهکارهای مدیریت رفتارهای نامطلوب فرزندانتان" را فرا‌ می‌گیرید. 📛 وقتی فرزندم در بین جمع به پدرش بی‌احترامی می‌کند! 📛 وقتی همه متوجه می‌شوند ، فرزندم‌ دزدی کرده‌است! 📛 وقتی فرزندم دچار ‌ترس غیر‌طبیعی است! 📛 وقتی اعتماد ‌به‌نفس فرزندم پایین ‌است! 📛 وقتی به خاطر پرخاشگری زیاد‌ توسط اطرافیان طرد شده است! 📛 و مشکلات متعدد دیگر ... ✅ راهکارهای مدیریت رفتارهای نامطلوب؛ 4⃣1⃣ تکیه کردن بر نقاط قوت؛ 🔰یعنی چه؟ 🔆 همیشه مثل یک منبع انرژی مانند خورشید است. وقتی که خورشید را در وسط قرار می‌دهیم، شعاع‌های آن تاریکی‌های اطراف را روشن می‌کند! ⌛️وقتی که شما به نقاط قوت فرزندانتان تکیه و توجه می‌کنید در نتیجه بچه‌ها نقاط قوتشان را بیشتر بروز می‌دهند. 📚 روانشناس‌ها یک تعبیری دارند: 🚩می‌گویند: شما وقتی از یک کسی تعریفی می‌کنید؛ یک هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود که خوشایند سازی است. 🚩یعنی: وجود انسان را خوشایند می‌کند و انسان را از زندگی‌اش رضایتمند می‌کند. 🌸 مثال: 🌷 خیلی از والدین که نزد معلم فرزندشان می‌آیند بلافاصله بعد از سلام و احوالپرسی شروع می‌کنتد به بیان مشکلات: 🔻آقای معلم اخیرا فرزندم دچار فلان مشکل شده.... 👆خب این توصیه نمی‌شود؛ چرا اول از مشکل شروع می‌کنید اثر منفی دارد. 🌷 مثلا: خانم به محض اینکه همسرش به خانه می‌آید شروع می‌کند به بیان مشکلات: 🔻آقا، نمی‌دونی بچه امروز چیکار کرده؟ 🔻آقا، چرا دیر میای؟ 🔻و.... 👆بعد همین خانم‌ها اعتراض می‌کنند که شوهرهایمان در منزل نمی‌مانند و به اصطلاح از خانه فرار می‌کنند. 🈸 خب طبیعی است، شوهر تا پایش را در خانه می‌گذارد باید به مباحث منفی که خانم می‌گوید گوش کند معلوم است کم می‌آورد. 📝 راهکار چیست؟ 🔵 وقتی خواستیم صحبت کنیم، ابتدا چند تعریف داشته باشیم، انرژی بگیریم و بعد به حل مشکلات بپردازیم و این هم خود نیاز انسان است. 🔵 هر وقت هم که خواستیم نقاط ضعف و مشکلات کسی را بیان کنیم ابتدا چند تعریف از او داشته باشیم و چند مورد از نقاط قوتش را بگوییم و بعد به انتقاد کردن بپردازیم. 5⃣1⃣ با زبان قلدرانه با بچه‌ها سخن نگوییم؛ 🤔 فرزند رفتار مطلوبی از خود نشان داده ولی بازهم والدین منتظرند تا پشت سر هم به او حرف بزنند و او را بترسانند و دعوایش کنند. ⭕️اینگونه نباید باشد، حتی اگر خطایی هم از فرزند سر زد طبق اصول باید رفتار بشود. ⚠️نباید بدون فکر تصمیم گرفت مثل انسان‌های برون‌گرا و مانند افرادی نباشیم که هیجان بالایی دارند و بدون فکر کار می‌کنند. ادامه دارد... 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
#معرفی_بازی ✅ اگه اشتباهه نگیر ⚽️ یک توپ در دستتان گرفته و جمله‌ای را بگویید. به محض این که جمله می‌خواهد به پایان برسد، توپ را به سمت طرف مقابل بیندازید. اگر جمله درست است، او باید توپ را بگیرد و اگر اشتباه است، نباید آن را بگیرد. ➕این بازی در قدرت تمرکز تأثیر خوبی دارد. ➕کودک با این بازی قدرت هماهنگی میان شنیدن، دیدن و تصمیم گرفتنش بالا می‌رود. هیجان این بازی هم کم نیست. 🔴 این بازی را با یک کودک هم می‌توان انجام داد؛ اما وجود حداقل دو بازیکن به این بازی حالت رقابتی داده و آن را جذاب‌تر می‌کند. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" 🌀 شماره ۵۳ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت بیست و چهارم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 💐💐💐💐💐💐💐💐 ⌛️مدتی است که در نوشتار تربیتی زوجین مسیر بحثمان این بوده که اگر در یک خانواده‌ای و در بین یک زن و شوهر مشکلاتی پیش آمد چگونه باید این منازعات را حل کرد؟ 🌹اولین گام در حل موضوع حل منازعات خانوادگی شامل ۲۰ نکته بود که در ۹ قسمت تحت عنوان " شاخصه‌های زیر ساختی برای حل منازعات و مشکلات خانوادگی" ارائه شد. 🌹گام اول مربوط به زوجین یا به نوعی آموزش دادن به زوجین برای به‌کارگیری برخی از نکات برای حل منازعات توسط خودشان بود. 🌹 پس از آن به گام دوم در حل منازعات پرداختیم و از آن با عنوان "نقش واسطه‌ها" در حل منازعات خانوادگی یاد کردیم که در دو قسمت مواردی ارائه شد. 🌷 اکنون به گام سوم در حل منازعات خواهیم پرداخت و از اهمیت فراوانی هم برخوردار است و از آن با عنوان: "ساختار حل منازعات" و یا "ایدئولوژی خانواده" یاد خواهیم کرد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 ☑️ ساختار حل منازعات: 📝 توضیحی کوتاه: 🍀 ما باید بر اساس: 🔺علم 🔺تدبیر 🔺هوشمندی 🔺و مواردی دیگر مشکلات را حل کنیم و به همین دلیل در اینجا ما نیاز به یک ساختار فکری خواهیم داشت. 🤔 در اینجا ایدئولوژی مطرح است و می‌خواهیم از ایدئولوژی زندگی مشترک در اسلام بگوییم؛ ❓ساختار حل منازعات در نگاه درون‌دینی ما چگونه است؟ ✅ ایدئولوژی خانواده: 1⃣ اصل بر حفظ نظام خانواده باشد ولو با تحمل سختی‌ها؛ 👆بر اساس مبناهای روایی ما هم هست! 📢حتما شنیده‌اید که می‌گویند: ❣آی خانم، اگر بر بداخلاقی شوهرت صبر کنی ثواب "آسیه" را می‌بری! ❣آی آقا، اگر بر بدخلقی همسرت صبر کنی ثواب "ایوب" را می‌بری! 🔵 باید صبر داشته باشیم و تحمل و همینطور که می‌دانید دیکر بردتر از فرعون که سراغ نداریم در بداخلاقی و بدخلقی و ظلم‌کردن و ویژگی‌های ناپسندیده‌ی دیگری که داشت ولی آسیه صبر می‌کرد. 🍂 متاسفانه این ‌سالها خیلی کم‌طاقت شدیم و ظرفیتمان پایین آمده است. در قدیم مردها بسیار سخت‌گیر بودند در قبال خانم‌ها و همسرشان ولی طلاق کم بود و خانم تحمل می‌کرد. ❓چرا؟ 👈چون حفظ نظام خانواده برایشان مهم بود. 📚 وقتی به دلایل زوجین در چند سال اخیر نگاه کنید و جویا بشوید از بسیاری از منازعاتی که بین زوجین بوجود می‌آید متوجه خواهید شد که وضع چگونه است و برخی از زوجین بر سر خیلی چیزهای کوچک و حتی موارد بچه‌گانه و خنده‌دار از هم جدا می‌شوند. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰معرفی نرم افزار استاد تراشیون؛ 💽نام نرم افزار "تربیت دینی نوجوان" 🔻سرفصل‌های این نرم افزار : 📌ویژگی‌های دوره نوجوانی 📌نیازهای دوره نوجوانی 📌شاخصه‌های تربیت موفق در دوره نوجوانی 📌شیوه‌های تربیت دینی در این دوران 💳قیمت روی بسته : ۸۰۰۰ تومان 📪جهت سفارش میتوانید از راه‌های زیر اقدام بفرمایید: 💠 لینک خرید از طریق سایت: 🌐 http://l1l.ir/etroductyd07 💠 ادمین فروش: 🆔 @tarashiun_admin‌
🔹او فاطمه‌ست...🔹 تفسیر او به دست قلم نامیسّر است در شأن او غزل ننویسیم بهتر است شأن نزول یک پری از آسمان به خاک دامان مادری‌ست که در شأن کوثر است هر مصرعم لبی‌ست که لبخند می‌زند این بیتِ من شبیهِ لبان پیمبر است... او فاطمه‌ست معنی این نام را هنوز از هر زبان که می‌شنوم نامکرّر است در کوچه بوی آتش و در خانه عطر گل مرز بهشت و دوزخ از آن روز این در است با پهلوی شکسته هم از کوه، کوه‌تر با قامت خمیده هم از آسمان سر است لبخند می‌زند که بخندند بچه‌ها مادر اگر که جان بدهد باز مادر است مولا هنوز اوّل بی‌هم‌نفس شدن بانو در انتظار نفس‌های آخر است! 📝 #مهدی_مردانی ✅ @ShereHeyat
🔰پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 🔸«انی سمیت ابنتی فاطمة لان الله عزوجل فطمها وفطم من احبها من النار. 🔹من نام دخترم را فاطمه علیها السلام گذاشتم; زیرا خدای - عزوجل - فاطمه علیها السلام و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است .» 📚 بحارالانوار، ج ۴۳، صفحه ۱۲، ح ۴ 🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ تصویری 🌀 شماره ۱۷ ✳️ محوریت زندگی... 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰 اطلاع‌نگاشت| ماجرای انقلابها 🔻 رهبر انقلاب معتقدند انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانسته بعد از گذشت مدت طولانی، خط مستقیم و جهتگیری خود را حفظ کند. 🔺️ پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در پرونده‌ی «انقلابی که منحرف نشد» ویژگی‌ها و وقایع مرتبط با مهمترین انقلاب‌های معاصر را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع نگاشت بررسی می‌کند. 🌹 پرونده #انقلابی_که_منحرف_نشد 💻 @Khamenei_ir
🔰دست نوشت استاد؛ ✍ "باسمه تعالی" ✴️ هنر یک مشاور از هم پاشاندن یک زندگی نیست، بلکه حل مشکل بین دو نفر است. ▫️"تراشیون" #دست_نوشت_استاد 🆔 @tarashiun_ir
📚کتابخانه استاد؛ 💠"کتب این بخش توسط استاد معرفی می‌شد. 📙کتاب " کارآمدی فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه بر یادگیری" ▫️تالیف: رمضان کرمی ▫️ناشر: انجمن اولیاء و مربیان #معرفی_کتاب #پیشنهاد 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🌺🌺🌺🌺🌺 💐 از اینکه ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید بسیار سپاسگزاریم🙏🙏🙏 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠 مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" ⚜ در پیام رسا‌‌نهای اجتماعی: ✴️ ایتا: 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 ✴️ سروش: 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir ✴️ بله: 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT ⚜ همچنین در شبکه‌های اجتماعی: ✴️ اینستاگرام: 🆔 instagram.com/tarashiun_ir ✴️ آپارات: 🆔 aparat.com/tarashiun_ir 🌺🌺🌺🌺🌺
1_49606184.mp3
3.49M
🎼 کلیپ صوتی ⏲ثانیه‌های تربیت 🤔 بچم زیر بالشت خودم باشه! 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✅ سنگ، کاغذ، قیچی ✊مشت: نماد سنگ 🖐کف دست: نشانه کاغذ ✌️دو انگشت وسط و اشاره: نشانه قیچی است. 📢 دو نفر دستشان را پشت گوش گذاشته و با هم می‌گویند: «سنگ کاغذ قیچی»، 🔴 به محض اینکه کلمه قیچی بیان شد، هم زمان و بدون وقفه، دو نفر دستشان را از پشت گوش بیرون آورده و یکی از سه نماد سنگ، کاغذ یا قیچی را نشان می‌دهند. ☑️ در این سه نماد: 🍁کاغذ، سنگ را در میان خودش جمع کرده و پیروز می‌شود. 🍁سنگ بر سر قیچی می‌کوبد و غلبه می‌کند. 🍁قیچی هم کاغذ را می‌برد و غالب می‌شود. ⚜در هر بار از این بازی یک امتیاز به حساب برنده می‌گذارند. ➕از این بازی برای تعیین سرگروه یا نفر اول در بازی‌های دیگر هم استفاده می‌شود. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" 🌀 شماره ۵۳ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت بیست و پنجم‌ ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 💐💐💐💐💐💐💐💐 ☑️ ساختار حل منازعات: 📝 توضیحی کوتاه: 🍀 ما باید بر اساس: 🔺علم 🔺تدبیر 🔺هوشمندی 🔺و مواردی دیگر مشکلات را حل کنیم و به همین دلیل در اینجا ما نیاز به یک ساختار فکری خواهیم داشت. 🤔 در اینجا ایدئولوژی مطرح است و می‌خواهیم از ایدئولوژی زندگی مشترک در اسلام بگوییم؛ ❓ساختار حل منازعات در نگاه درون‌دینی ما چگونه است؟ ✅ ایدئولوژی خانواده: 2⃣ حل مشکلات خانواده؛ 📚 وقتی که به روایات نگاه می‌کنیم در می یابیم که بخشی از آن اشراف به حل مشکلات در خانواده دارد و تاکید بر حل منازعات در نظام خانواده دارد. 📝 در ایدئولوژی خانواده باید به روایات توجه کنیم و در صدد حل مشکلات و منازعات دز خانواده خویش تلاش کنیم. 3⃣ ساختار خانواده بر اساس ویژگی محوری؛ 🔰یک تعبیری وجود دارد یعنی اینکه: 🔻زن، زن باشد . 🔻مرد، مرد باشد. 🌷 در نوشتارهای بعدی به این که دین چه نگاهی به زن و مرد داشته و توضیحاتی در مورد تعبیر فوق خواهیم داد. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
#روایت_تربیتی 💠امام على عليه السلام: 🔸"لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ" 🔹"با خشم تربيت[ممكن] نيست." 📚 غررالحكم حدیث ۱۰۵۲۹ 🆔 @tarashiun_ir