eitaa logo
استاد تراشیون
38.4هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
🚩 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 💠 مرجع تخصصی "آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🌐 www.tarashiun.ir 👤 پشتیان سایت: @tarashiun_admin 02538909070 🔻 مشاهده محصولات: tarashiun.ir/shop
مشاهده در ایتا
دانلود
💐💐💐💐💐 🌸 از اینکه ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید بسیار سپاسگزاریم🙏🙏🙏 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠 مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🔰 در پیام رسا‌‌نهای اجتماعی: 🌺 ایتا: 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 🌺 سروش: 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir 🌺 بله: 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT 🔰 همچنین در شبکه‌های اجتماعی: 🌺 اینستاگرام: 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 🌺 آپارات: 🆔 aparat.com/tarashiun_ir 💐💐💐💐💐
✍نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" ✴️شماره ۵۶ 💠 قسمت اول 📝 موضوع بحث: "ارتقاء روابط اجتماعی فرزندان" 📖 در دو نوشتار قبلی به بیان برخی از خواص ارتقاء ارتباطات اجتماعی پرداختیم. 🔰گام دوم: ❓اکنون در گام دوم این سوال مطرح است که این ارتباطات چگونه ارتقاء پیدا می‌کند؟؟؟ ⚪️ بنابراین لازم است برخی از مهارت‌هایی را که سبب ارتقاء ارتباط اجتماعی می‌شود را بدانیم: 1⃣ قدرت حل مسئله؛ 🤔 بچه‌ها باید خودشان مسئله را حل کنند. 🌺 مثال ۱) 🌹یک وقتی می‌شود که فرزندتان نزد شما می‌آید و می‌گوید: مادر چی بپوشم؟ سریع نگوییم که برو و اون لباست رو بپوش، به او بگوییم که ببین چی بپوشی خوبه! ☝️اجازه بدهیم که خودش تصمیم بگیرد. 🌺 مثال ۲) 🌹فرزند می‌گوید: مادر گرسنه‌ام به او بگوییم: خب، گرسنه باشی چکار میکنی؟ ☝️یعنی: از خودش بپرسیم و بگذاریم که خودش مسئله را حل کند. 🌺 مثال ۳) 🌹فرزند می‌گوید: دوستم با من قهر کرده چه کار کنم؟ به او باید بگوییم: خب، فرزندم بنشین و فکر کن؛ ببین چه شده، چه اتفاقی افتاده و چطور باید حل کنی!!! ☝️ما نباید مسئله را برایش حل کنیم بلکه باید او را به سمت حل کردن مسئله سوق بدهیم. 🌺 مثال ۴) 🌹در زندگی زناشویی هم پیش می‌آید. خانم با مادر شوهرش آن‌قدر به مشکل می‌خورد که به همسرش می‌گوید: من با لین مادر تو چکار کنم؟ ☝️خب در اینجا معلوم است که این خانم مهارت حل مسئله ندارد. شوهرش باید به او بگوید که: من نمی‌دانم هرکار می‌دانی بکن. 🤔 آیا می‌دانید: 🌷 اساسا زمانی که خود فرد به سمت حل مسئله حرکت می‌کند در موفقیتش نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهد شد. 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار " استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
استاد تراشیون
✅ دوز 📌یک مربع یا مستطیل روی کاغذ یا زمین بکشید. 📌از وسط هر کدام از اضلاع آن خطی را به سمت مقابل رسم کنید. 📌در محل تلاقی چهار ضلع مربع و دو خطی که کشیده نه نقطه تشکیل شده است. 📌حالا هر کدام از بازیکنان سه مهره با شکل یا رنگ متفاوت برمی‌دارند. 📌مهره‌ها را می‌توان از میان حبوبات انتخاب کرد؛ 🔸مثلا یکی از دو بازیکن، لوبیا قرمز و دیگری لوبیا سفید بردارد. 📌به صورت نوبتی هرکدام از بازیکنان باید مهره‌ای را در یکی از آن نه نقطه بگذارد. اگر کسی توانست سه مهره خودش را به صورت پشت سر هم ردیف کند، برنده است؛ اما اگر پس از گذاشتن سه مهره این کار انجام نشد، با جا به جا کردن مهره‌ها این کار را انجام می‌دهند. 📌در جابه جا کردن مهره‌ها این دو قانون باید مراعات شود: 1⃣ هرمهره باید روی خط حرکت کند؛ یعنی نمی‌توان مهره‌ای را در یک حرکت از نقطه‌ای در گوشه سمت چپ پایین به نقطه‌ای در گوشه سمت راست برد. 2⃣ دو مهره روی یک نقطه نمی‌توانند قرار بگیرند. 📍شکل پیشرفته تر دوزباسه مربع یا مستطیل تو در تو و خطهایی در میان اضلاع و زوایای آن. انجام می‌شود. 📍تعداد مهره ها در این شیوه، سه تاست. 📍در این شکل از بازی دوز هم باید دو طرف تلاش کنند که سه مهره خود را پشت سرهم بچینند. 🔹تفاوت این بازی با نوع قبلی این است که وقتی یکی از دو نفرسه مهره را پشت سر هم چید و به اصطلاح یک دوز تشکیل داد، نفر دوم باید یکی از مهره‌هایش را کنار بگذارد. 🔹علاوه بر این، شخصی که دوز درست کرده، پس از کنار رفتن یک مهره از مهره‌های نفر مقابل، باز هم به عنوان جایزه یک حرکت دیگر انجام می‌دهد. اگر همه مهره‌ها چیده شد، جایزه از بازی حذف می‌شود. 🔹اگر مهره‌ای در دست نفر دوم نبود، نفراول یکی از مهره های نفر دوم را به انتخاب خودش از روی صفحه برمی‌دارد. در این صورت دیگر جایزه‌ای برای کسی که دوز درست کرده نیست. نفر اول باید به گونه ای مهره نفر مقابل را بردارد که امکان درست کردن دوز برای خودش زیاد و برای نفر مقابل کم شود. 📍وقتی تعداد مهره‌های یکی از دو نفر به سه رسید، می‌تواند به جای حرکت کردن روی خطها از نقطه‌ای که در آن است، به هر نقطه ای که می‌خواهد برود؛ البته در صورتی که مهره‌ای در آن نقطه نباشد. این بازی تا وقتی ادامه پیدا می‌کند که تعداد مهره‌های یکی از دو نفر به دو عدد برسد که در این صورت او بازنده است. ➕این بازی قدرت فکر کردن و تمرکز برای تصمیم گیری را بالا می برد. 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✴️ شماره ۵۷ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت بیست و ششم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹در اولین گام از حل منازعات از بیان ویژگی‌های زن و مرد آغاز کنیم؛ 🌹می‌خواهیم بدانیم در ایدئولوژی دینی، زن چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد؟؟؟ 🍁متاسفانه سطح طراز زن و مردهای جامعه ما از آن طرازی که اسلام تعیین کرده بسیار پایین هستند. 🌹درحل منازعات باید طراز زن و مرد را در طراز زن و مرد اسلامی قرار بدهیم. ❓طراز زن و مرد اسلامی یعنی چه؟ ☝️یعنی زن و مرد اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی باشند که اسلام عزیز مشخص کرده است. 1⃣ باید اهل عشق‌ورزی و محبت‌گری باشد‌. 🌷 این ویژگی از زن اسلامی در حوزه خانواده و ارتباط با همسر تعریف می‌شود. (در روایات داریم که یکی از ویژگی‌هوی زن همین است.) 🤔 کمی فکر کنید: ❣اگر یک زنی نسبت به طرف مقابلش(همسرش) عشق‌ورزی انجام بدهد در صورتی که طرف مقابل هم لذت ببرد قطعا باعث این می‌شود که مرد نسبت به زندگی و ادامه آن دلگرم بشود. ☝️خود این یک مهارت است. ❓چگونه این ویژگی را در فرزندمان شکل بدهیم؟ 🔱 در یکی از جلساتی که با خانم‌ها داشتم، عرض کردم که وقتی همسرتان به منزل می‌آید؛ به استقبالش بروید، دست بدهید، دست‌بوسی و روبوسی کنید احتی در مقابل بچه‌ها انجام بدهیم البته باید رعایت بشود. چرا؟ ✳️ چون فرزند ما کجا می‌خواهد مهرورزی یاد بگیرد، خود این عمل یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش دادن این مهم به فرزندان است. ⚠️ دقت کنید: ✴️ دوره شکل‌گیری شخصیت از تولد تا سیزده سالگی است. اگر فرزند در این دوره مهرورزی یاد گرفت می‌شود یکی از ویژگی‌های شخصیتی‌اش وگرنه بعدها کسب این ویژگی بسیار مشکل است. 🌸 مثال: 🌻 موردی بود فردی می‌گفت: با یکی از اقوامم بارها و بارها در مورد عشق‌ورزی به همسر و این موارد صحبت کردم که بلکه کمی نسبت به همسرش مهرورزی داشته باشد؛ ولی در آخر جوابی که به من داد این بود که: "نمی‌توانم، واقعا نمی‌توانم بگویم دوستت دارم...." 🔹خب این ویژگی(عشق‌ورزی) در شخصیتش شکل نگرفته است. 🔹اگر به تاریخ زندگی‌اش مراجعه کنیم می‌بینیم که در خانه پدر و مادرش مثل خواهر و برادر زندگی می‌کردند. مثلا به یکدیگر نگاه مستقیم نمی‌کردند و معلوم است که فرزند یاد نمی‌گیرد و نتیجه‌اش سال‌ها بعد غیر از این نخواهد شد. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
حضرت_امام_محمد_باقر(ع) در باغ جهان نسیم سرمد آمد بر غنچۀ علم، فیض بی‌حد آمد نوری ز حسن در اوست، نوری ز حسین آیینۀ سبطین محمد آمد ✍ 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
# روایت_تربیتی 💠 امیرالمؤمنین علیه السلام: 🔸لا يَكُن أهلُكَ وذو وُدِّكَ أشقَى النّاسِ بِكَ 🔹مبادا خانواده ات و دوستدارانت، به واسطه تو، بدبخت ترين مردمان باشند! 📚 غررالحكم حدیث 10199 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔹 #امام_هادی علیه‌السلام نور تو، روح مرا منزل به منزل می‌برد کشتی افتاده در گِل را به ساحل می‌برد مرد صحرایی و با تو شوق باران همسفر بوی بارانت مرا منزل به منزل می‌برد عاقل و دیوانه محکوم‌اند، آری چشم تو هم ز مجنون می‌برد دل، هم زِ عاقل می‌برد «اهل‌بیت نور» هستید، «آسمان وحی»، ها! «جامعه» ما را به شرح این فضائل می‌برد ای حبیب غربت تو حضرت عبدالعظیم شهر ری با اذن تو از کربلا دل می‌برد مجلسی که یاد شام انداخت اندوه تو را گاه سوی طشت و گاهی سوی محمل می‌برد کربلا، ظهر عطش، گودال سرخ قتلگاه اشک‌هایت عشق را تا آن مراحل می‌برد ✍ #فاطمه_نانی‌زاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ تصویری 🌀 شماره ۱۹ 🤔 دیگی که برای ما نمی‌جوشد.... 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
📚کتابخانه استاد؛ 💠"کتب این بخش توسط استاد معرفی می‌شود" 📙کتاب " مدیریت و نوآوری در مدارس" ▫️نویسنده: احمد صافی ▫️ناشر: انجمن اولیاء و مربیان 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir۰
🔰پرسش و پاسخ؛ 🌀 شماره ۲۸ با توجه به اینکه استاد خیلی روی هم‌بازی تاکید می‌کنند؛ -💠 از چه سنی تا چه سنی باید بچه‌ها هم‌بازی داشته باشند؟ -💠 یعنی در سنین نوجوانی هم باید هم‌بازی داشته باشند؟ -💠 در هفته بهتر است هم‌بازی چند روز و چند ساعت حضور داشته باشد؟ -💠 و هم‌بازی برای بچه‌هایی که لجباز و پرخاشگر و... هستند خیلی لازم است یا برای همه‌ی بچه‌ها؟ ✍پاسخی کوتاه به این سوال؛ 1⃣ معمولا می‌گوییم هم‌بازی "من المهد الی اللحد" است. 🌹 یعنی از همان اول یعنی از همان یک‌سالگی نیاز به هم‌بازی‌هایی دارند ولو پدر و مادر باشند. 🌹 پدر و مادر با بچه‌ی سه چهار ماهه کنار گهواره بازی می‌کنند. دستی تکان می‌دهند و با همین کار هم‌بازی او شده‌اند. البته در سنین بالا شاید دیگر معنی و مفهوم هم‌بازی را نداشته باشد و از یک سنی که میگذرد می‌گوییم دوست انسان، یعنی انسان تا هنگام مرگش به دوست نیاز دارد. 🌹 نوع بازی‌ها عوض می‌شود و لذا این نیاز برای انسان وجود دارد. 2⃣ معمولا بچه‌ها باید از حدود یک و نیم سال یک هم‌بازی هم‌جنس و هم‌سن کنارشان باشد. ⚠️ ابتدا هم خیلی محدود یک روز در میان یا دو روز در میان، ده دقیقه یا نیم ساعت. 🤔 ممکن است این‌‌ها یک موقع باهم دعوا هم کنند، ممکن است به هم چک هم بزنند و.... 📌 مهم این است که وقتی بچه‌ها در سنین پایین کنار هم‌سالانشان قرار می‌گیرند ما باید نقش پررنگی ایفا کنیم. البته مداخله نکنیم بلکه کاتالیزور باشیم. 🔵 نقش کاتالیزور این است که کاری می‌کند که مواد راحت‌تر با هم حل شوند، ما هم باید به همین‌گونه کاری کنیم که این بچه‌ها راحت‌تر بتوانند با هم بازی کنند. ⚜ دیگر از سن سه سالگی تقریبا بچه‌ها نیاز روزانه به هم‌بازی دارند یعنی هرچه بیشتر بهتر، این به معنای آن نیست که اگر نتوانستیم دوست روزانه برایش پیدا کنیم بگوییم: خب! دیگر نشد، نه! ممکن است بتوانیم هفته‌ای دو روز برای آن‌ها هم‌بازی پیدا کنیم همین دو روز غنیمت است و باید زمینه را برایش فراهم کنیم. 📝‌در جواب این سوال که مطرح شد آیا بچه‌هایی که پرخاشگر و لجبازند نیاز بیشتری به هم‌بازی دارند یا نه؟ ✳️ باید بگوییم: یک بخشی از علل لجبازی و پرخاشگری بچه‌ها عدم بازی آن‌ها با بچه‌های هم‌سن و هم‌سالشان است. و این هم‌بازی داشتن می‌تواند کمک کند ولی به این معنی نیست که لزوما بچه‌های لجباز و پرخاشگر نیاز به هم‌بازی دارند. بلکه باید در مورد آن‌ها جدی‌تر فکر کنیم و بچه‌هایی هم که اینگونه رفتارها را ندارند نیاز به هم‌بازی دارند. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
1_54750793.mp3
5.26M
🎼 کلیپ صوتی ⏲ثانیه‌های زتدگی 😁 شادی / قسمت دوم 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰دست نوشت استاد؛ ✍ "باسمه تعالی" 💠 اکثر سوءتفاهمات بین افراد به دلیل ضعف ارتباطی است. ▫️"تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
✍نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" ✴️شماره ۵۸ 💠 قسمت دوم 📝 موضوع بحث: "ارتقاء روابط اجتماعی فرزندان" 🔰گام دوم: ❓در گام دوم این سوال مطرح است که این ارتباطات چگونه ارتقاء پیدا می‌کند؟؟؟ ⚪️ بنابراین لازم است برخی از مهارت‌هایی را که سبب ارتقاء ارتباط اجتماعی می‌شود را بدانیم: 2⃣ مهارت خودپنداری؛ 🔸تعبیر دیگری که از این عنوان می‌توان یاد کرد، همان "خودشکوفایی" است. ❓هر فرد باید بداند که استعداد و توانایی‌اش چیست. چرا؟ ☝️چون انسانها زمانی که با توانایی‌های خود وارد جامعه می‌شوند و قدم برمی‌دارند بسیار درصد موفقیتشان بیشتر است. 🌸 مثال: 🌹فرزند ما گاهی اوقات برای اینکه بتواند با دوستش ارتباط بگیرد، چون که خط زیبایی دارد می‌تواند جمله‌ی زیبایی برای دوستش بنویسد و به هدفی که دارد هم برسد. ✅ این کار یعنی استفاده از مهارت خودپنداری و به کارگیری استعداد و توانایی یک فرد. 🌻جای دیگری می‌بینیم که یک شخص دیگری توانایی‌های دیگری دارد، مثلا نقاشی خوب می‌کشد یا اینکه ارتباط کلامی خوبی دارد. مهم این است که از این توانایی‌ها بتوان استفاده کرد. ⚠️ خب! 🏹 باید با یک تیر دو نشان بزنیم! 🔰ما می‌توانیم به توانایی‌ها و استعدادهای فرزندمان جهت بدهیم؛ ❓چگونه؟ 🌸 مثلا: 🎋 ممکن است که در یک زمانی پدر خانواده از دست فرزند ناراحت بشود. 🎋 اینجا می‌توانیم به فرزندمان بگوییم که: اگر یک جمله‌ی زیبا برای پدرت بنویسی و به او هدیه بدهی حتما پدر تو را می‌بخشد. 🎋 این می‌شود جهت دهی درست به توانایی فرزندمان. 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار " استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
هدایت شده از استاد تراشیون
💐💐💐💐💐 🌸 از اینکه ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید بسیار سپاسگزاریم🙏🙏🙏 🚩کانال رسمی "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون" 💠 مرجع تخصصی 🔸"آثار تربیتی و مهارت‌های زندگی" 🔰 در پیام رسا‌‌نهای اجتماعی: 🌺 ایتا: 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2 🌺 سروش: 🆔 sapp.ir/tarashiun_ir 🌺 بله: 🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT 🔰 همچنین در شبکه‌های اجتماعی: 🌺 اینستاگرام: 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 🌺 آپارات: 🆔 aparat.com/tarashiun_ir 💐💐💐💐💐
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✴️ شماره ۵۹ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت بیست و هفتم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹در اولین گام از حل منازعات از بیان ویژگی‌های زن و مرد آغاز کنیم؛ 🌹می‌خواهیم بدانیم در ایدئولوژی دینی، زن چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد؟؟؟ 🍁متاسفانه سطح طراز زن و مردهای جامعه ما از آن طرازی که اسلام تعیین کرده بسیار پایین هستند. 🌹درحل منازعات باید طراز زن و مرد را در طراز زن و مرد اسلامی قرار بدهیم. ❓طراز زن و مرد اسلامی یعنی چه؟ ☝️یعنی زن و مرد اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی باشند که اسلام عزیز مشخص کرده است. 2⃣ دوست بودن با همسر؛ 📝 عالم دوستی یک سری ویژگی‌هایی دارد در روایات هم داریم که: 🌸 مثلا: 🍃وقتی نگاه تو به دوستت می‌افتد آرامش می‌گیری، خب یعنی وقتی همسرم من را می‌بیند آرامش بگیرد. 🍃وقتی که فرد به دوستش نگاه می‌کند یاد خدا می‌افتد، یعنی وقتی که نگاه همسرم به صورت من افتاد یاد خدا در ذهنش باشد نه انیکه یادش بیفتد که نان نخریده و الآن است که مورد خشم واقع بشود. 🔱 همانطور که انسان با دیدن دوستش به وجد می‌آید، زن هم باید برای همسرش وجدآور باشد. 🔰مرد باید جلب شود. هر جا که برود به خانه برگردد. متاسفانه الآن اینطور نیست و مردها از خانه فراری‌اند. 🌸 مثال: 🍂خانمی می‌گفت: همسرم در خانه نمی‌ماند، حتی نمی‌توانم زباله‌ها را به او بدهم تا به بیرون ببرد. چون وقتی زباله را از خانه می‌برد حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا اینکه بازگردد. خب نباید اینطور باشد. باید ببینیم که چه شده که مرد اینگونه شده است. 💠 خانم ها می‌توانند با این ویژگی مانع از شکل‌گیری این مشکل در شوهرهایشان بشوند. 3⃣ دلسوزی؛ ❣زن باید نسبت به شوهرش دلسوز باشد آن هم نه از جنس دلسوزی مادرانه بلکه دلسوزی زنانه! ⚠️ به این تعبیر دقت کنید: ✳️ یک موقعی ما "حق را می‌گوییم"، یک موقعی هم "انصاف را رعایت می‌کنیم". 🔰اگر در یک جایی حق گویی ما باعث بشود که انسانی اذیت بشود باید انصاف را رعایت کنیم یعنی منصفانه حرف حق را بزنیم. 💢 برخی ها هستند که می گویند: ما آدم رُکی هستیم. با این‌ها مخالفم. ❌غلط و اشتباه بزرگی است این حرف، رُک گویی دیگر یعنی چه ؟ ♻️ گاهی رُک بودن یک بیماری تلقی می‌شود. 🔺آدم رُک تمام شخصیت، احساسات و افکار طرف مقابل را با یک حرف زدنش به هم می‌ریزد. ▫️دین اسلام هم مخالف است و می‌گوید: "مدارا کنید"، این یعنی رُک نباشید. 📢حق را بگویید ولی با انصاف بگویید. انصاف داشته باشید در حرف زدن. 🌸 مثال: 🎋 یک زمانی وارد منزل می‌شوم و می‌بینیم که خانه به هم ریخته است. 🎋 با خودم می‌گویم: من آدم رُکی هستم، این زن باید بداند که خانه‌اش نامرتب است. 🎋 به همسرم می‌گویم: خانم، منزلت نامرتب است. چرا؟ 🎋 خانم هم با این گونه حرف زدن من ناراحت می‌شود. 🎋 من هم با خودم می‌گویم: بیخود! برود و تحملش را زیاد کند من باید حرف حق را بزنم. 🌺 نتیجه: 🌹بله، تو باید حق بگویی، ولی دقت داشته باش که انصاف را نگفتی. 🌹انصاف این بود که اول ببینی چرا خانه به هم ریخته است بعد حرف بزنی. 🌹مثلا خانم از صبح تا ظهر درگیر آرام کردن فرزندی بود که محصول مشترک است و تو پدر آن فرزند هستی و به همین دلیل خانم وقت نکرده است که خانه را مرتب کند. و اگر از این دلیل باخبر می‌شدی هرگز این چنین حرف نمی‌زدی. ❗️"انصاف یعنی این که بسنجیم و حرف بزنیم." (سنجیده سخن بگوییم)💐 ✴️ ما نمی‌گوییم که حق را نباید گفت بلکه می‌گوییم: 🔸حق را باید بلد باشیم که چگونه بزنیم. 🔸در حرف زدن اصول حق گویی را رعایت کنیم. در غیر اینصورت خواهیم دید که نه تنها حرفمان تاثیر مثبتی نگذاشته است بلکه طرف مقابل را هم از حق زده کرده‌ایم. 🔵 در مورد حرفی که می زنیم فکر کنیم و نگاهمان باید منظومه‌ای باشد. 🌷 مثلا خوب است و یک حرف حق هم می‌باشد. 🤔 ولی اگر همین نصیحت را در جمع به کسی بزنیم نتیجه‌اش چه خواهد شد و اگر در خفا و پنهانی به فرد بگوییم چه نتیجه ای در پی خواهد داشت. 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
☝️ تصویر باز شود. 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
آیینۀ وحی و آیت بیداری‌ست کارش همه دلنوازی و دلداری‌ست گر دل بدهی به گردش چشم جواد سرچشمۀ جود از نگاهش جاری‌ست #محمدجواد_غفورزاده 🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ تصویری 🌀 شماره ۲۰ 💢 باغ‌وحش منظم!!! 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
📚کتابخانه استاد؛ 💠"کتب این بخش توسط استاد معرفی می‌شود" 📙کتاب " ازدواج موفق و خانواده سالم چگونه؟" ▫️تالیف: احمد به پژوه #معرفی_کتاب #پیشنهاد 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir۰
🔰پرسش و پاسخ؛ 🌀 شماره ۲۹ -💠 یک دختر یک ساله دارم که وقتی می‌شود حرص می‌خورد، دست هایش را مشت کرده سرش را می‌لرزاند؛ -💠 برای او نگرانم! گاهی اوقات اصلاَ غذا نمی‌خورد - بد غذاست- وباید به زور به او غذا دهیم. ✍پاسخی کوتاه به این سوال؛ 😖 بچه‌هایی که این حالت را دارند یعنی حرص می‌خورند دندان هایشان را روی هم فشار می‌دهند، اخم می‌کنند و... این ها نشانه ی این است که ما باید فضا را بیشتر آرام کنیم. ⏳وقتی هم یک بچه‌ای مطالبات زیادی دارد که این کار را می‌کند به دلیل این است که ما برایش برنامه نداریم و او مطالباتش از ما زیاد شده است؛ 📌بنابراین باید مشغولیت‌هایش را بیشتر کنیم. بچه یک ساله اکنون در حال آشنا شدن با محیط اطراف است بنابراین بیشتر نیاز دارد با دوستانش که در این دوره بهترین دوستان پدر ومادرش هستند ارتباط برقرار کند، با آن‌ها بازی کنیم ، از اسباب بازی های مناسب این سن - که بیشتر باید از وسایل حرکتی باشد مثل توپ، ماشین، عروسک به تناسب جنسیت کودک استفاده کنیم. 🔴 دریک کلام اگر بخواهیم بچه‌هایمان این حالت را نداشته باشند باید مشغولیت های آن ها را زیاد کنیم ممکن است نتوانیم مشغولیت را فراهم کنیم و در این جا باید از روش استفاده کنیم: 🌸 مثال: 🌷 یک اسباب بازی به اونشان دهیم حرکات دستی که پدر ومادر می‌توانند انجام دهند اشعاری که با زبان کودکانه می‌شود برایش خواند این‌ها می توانند کمک کنند که بچه از این فضا خارج شود. ⚠️ پرت کردن حواس بچه یک هنر است که باید مهارت آن را آموخت، نمی‌شود یک نسخه واحد پیچید گاهی ممکن است حواس بچه‌ای با یک شکلات پرت شود، گاهی باید یک شعر خواند یا با بازی کردن یا توجه او را جلب کردن 🖕بنابراین ابزار حواس پرتی متعدد است 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
🔰دست نوشت استاد؛ ✍ "باسمه تعالی" -💠 ما والدین مسئول تربیت فرزند خود هستیم و به همین دلیل باید مراقب باشیم و منتظر نباشیم که دیگران برای ما دل بسوزانند. ▫️"تراشیون" #دست_نوشت_استاد 🆔 @tarashiun_ir
استاد تراشیون
✅ هفت سنگ 💠 این بازی با هفت تکه سنگ و در میان دو گروه انجام می‌شود که بهتر است کمتر از پنج نفر نباشند. 🔸هفت تکه سنگ روی هم از بزرگ به کوچک چیده می‌شود. 🔸نقطه‌ای در چند قدمی محل چیدن این سنگ ها معلوم می‌شود. 🔸 به قید قرعه یکی از دو تیم بازی را آغاز می‌کند. یک نفر از تیم آغازگر، از نقطه ای که تعیین شده سنگها را هدف می‌گیرد. 📌 اگر توپ به سنگها خورد، بازی به نحوی که خواهیم گفت ادامه پیدا می‌کند و اگر نخورد، یک نفر دیگر از اعضای گروه این کار را انجام می‌دهد. اگر هیچ کدام از افراد نتوانستند این کار را انجام دهند، جای تیم ها عوض شده و تیم مقابل تلاش می‌کند تا این کار را انجام دهد. 🍃 تیم مقابل باید در کنار سنگها باشد که وقتی توپ به سنگها خورد، خیلی زود توپ را برداشته و به دنبال افراد تیم حریف بدود. 🍃 تیمی که سنگ ها را ریخته، باید مراقب باشد که تیم حریف با توپ آنها را نزند. هر کسی که مورد اصابت توپ قرار بگیرد سوخته و باید بیرون بایستد. علاوه بر این، باید تلاش کنند که سنگ‌هایی را که ریخته‌اند دوباره روی هم بچینند. ✴️اگر پیش از آن که سنگ‌ها روی هم چیده شود، تمام افراد تیم مورد اصابت توپ قرار بگیرند، بازنده شده و تیم مقابل یک امتیاز گرفته و باید بازی را از نو آغاز کنند؛ اما اگر موفق به این کار شدند، با صدای بلند می گویند: "هفت سنگ" و یک امتیاز می‌گیرند. 🔺در این صورت باز هم خودشان توپ را به دست گرفته و سنگها را نشانه گیری می‌کنند. در ابتدای بازی، سقف امتیازها معلوم می‌شود تا هر کسی که زودتر به این امتیاز رسید برنده اعلام شود. 🔰 سرگروه تیمی که مراقب سنگهاست، می‌تواند افراد گروه را جمع کرده و توپ را به یکی از آنها بدهد؛ اما همه افراد باید دست هایشان را زیر لباسشان بگذارند تا معلوم نشود که توپ در دست کیست. ⚜ حالا همه افراد در همین حال به سراغ افراد تیم مقابل می روند. در این صورت به دلیل مبهم بودن فردی که توپ در دست اوست، بازی هیجانی‌تر می شود. اگر کسی از تیم مقابل در حال چیدن سنگ‌ها بود و توپ به او اصابت کرد، دیگر نمی‌تواند چیدن سنگها را ادامه دهد. ⚜ گروهی که پرتاب کننده توپ هستند، باید تلاش کنند که در هنگام پرتاپ توپ سنگ‌های کمتری روی زمین بیفتد؛ زیرا در این صورت چیدن دوباره سنگ ها روی هم آسان‌تر است. 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir