15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارسالی از ریحانه جان ایزدی
گل دختر خوبمون از کرمان
@tardinak_ir
124.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎊🎊🎊🎊🎊
برنده ی مسابقه ی کاردستی، ویژه ی جشن امامت امام زمان :
کوچولوی با استعدادمون خانم ریحانه ایزدی از کرمان 😊👏👏
https://eitaa.com/joinchat/3280994357Cf03f544841
سلام رفقاااا
عیدتون مبارک. 👏👏👏🎉🎉🎉
تردینک یه عیدی کوچولو براتون داره.🎁 بللله برای شما کوچولوهای همراه دوست داشتنی 🤗🌹
حاضرید یه قصه ی زیبا از پیامبرمون بشنوید؟
این قصه اسمش هست : #عنکبوت_قهرمان 🕷️🕸️😀 که خاله زینب مهربون براتون گفته.
⭐️ بعد از شنیدن قصه، کاربرگ مربوط به قصه رو که یه تمرین مهارت دست ورزی هست دانلود کنید و لذتش رو ببرید 🥰👏
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
handcraft-ankaboot.jpg
حجم:
1.65M
#فایل_تصویری_کاربرگ
مامان ها و باباهای گل!
دوست داشتن اهل بیت کافی نیست، باید به دوست داشته هاشون عمل کنیم.🙏🤗
بیایید امشب از جانِ جهان و جهانیان، پیامبر مهربانمون برای بچه ها بگیم و قرائت یک حدیث کسا رو تقدیم گل بوستان نبوی، امام صادق مهربانمون کنیم.
#التماس_دعا
#معرفی_کتاب
📚 «رویکردی نمادین به تربیت دینی با تأکید بر روشهای اکتشافی»
🖌نویسنده: دکتر عبدالعظیم کریمی
🎙 انتشارات: قدیانی
📝 در اين اثر تلاش شده است «مجموعهاي از نكتهها، دیدگاهها و روشهای تازهاي در قلمرو تربيت ديني"، آن هم با رويكردي"نمادين" و برگرفته از فرهنگ اسطورهاي و ادبيات عرفاني تدوين شود
💬 قسمتی از متن کتاب:
در تربیت نمادین، آیات،نمودها،الگوها و رخدادها به شیوهای جذاب و نافذ ارائه میشود و مربی خود را از صحنه دخالت و قیمومت کنار میکشد تا متربی بتواند آنچه را بدانها احساس نیاز میکند بیابد و به درون بکشد. در تربیت نمادین تجربه و احساس دینی امری فردی و منحصربهفرد است، در تربیت نمادین کلام مربی و نصایح و موعظههای او برای متربی باید همچون موسیقی برای متن فیلم باشد. ابزار و وسایل نمادین تربیت دینی عبارتند از زبان چشم،زبان گوش،پیام نگاه،حالات رفتار ،زبان وجود،زبان تصویر و آهنگ کلمات.اینها نمودی از پیام تربیتی هستند که آثارشان عمیقتر پایدارتر ظریفتر و پنهانتر است.
🍀سوال: فرزند من هفت ساله است. او گاهی از ما سوأل می کند که آیا می توان خدا را دید؟ آیا امامان خدا را می دیدند؟ می خواستم ببینم سوالات او را چگونه پاسخ بدهم؟🧐🤔😣
🍀جواب:
ما باید در انتقال مفهوم و مباحث و سوالاتی که درباره ی خدا است، در سنین مختلف رویکرد متفاوتی داشته باشیم. ما در زیر هفت سال سعی می کنیم که پاسخ این طور سوالات را به بچّه ها ندهیم و حواس بچّه ها را از این سوال پرت بکنیم؛ امّا اگر خیلی روی سوأل خود اصرار کردند، یک پاسخ قانع کننده به آن ها بدهیم؛ ولی باز بلا فاصله حواس آنها را پرت کنیم.
💡به عنوان مثال، یک بچّه می آید و از پدرش می پرسد: بابا جان! خدا کجاست؟ بچّه ها در این سنّ توان درک امور ماورایی را ندارند؛ یعنی نمی توانند بفهمند که خدا وجود دارد، ولی دیده نمی شود. خیلی از افرادی که در حوزه ی روانشناسی رشد کار می کنند، می گویند: ذهن بچّه ها در این سنّ شش، هفت سالگی، انسان پندار است؛ یعنی ما هرموجود با شعوری را که برای او توصیف کنیم، او آن را شبیه انسان می پندارد؛ حالا یک مقدار بزرگ تر یا کوچک تر.
خدا مرحوم قیصر امین پور را رحمت کند. یک شعر دارد که می گوید: “پیش از این ها فکر می کردم خدا، خانه ای دارد کنار ابرها“. ☺️
دقیقاً ذهن کودکان ما نیز همین طور است؛ یعنی خدا را بزرگ می دانند و برای او خانه ای درست می کنند. پس اگر ما در این سن، درباره ی خدا و موجودیّت و شکل خدا، با بچّه ها صحبت کنیم، ممکن است اثرات مثبتی نبینیم. 🙄
ادامه دارد....
#استاد_تراشیون
#تربیت_دینی_کودک
#تردینک