eitaa logo
تَـــــــردینـَـــک
136 دنبال‌کننده
95 عکس
33 ویدیو
3 فایل
بسته های شادی ساز تولید بازی اسلامیزه تربیت دینی غیر مستقیم کارگروه تخصصی مادر کودک و نوجوان گوهرشاد
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام رفقاااا عیدتون مبارک. 👏👏👏🎉🎉🎉 تردینک یه عیدی کوچولو براتون داره.🎁 بللله برای شما کوچولوهای همراه دوست داشتنی 🤗🌹 حاضرید یه قصه ی زیبا از پیامبرمون بشنوید؟ این قصه اسمش هست : 🕷️🕸️😀 که خاله زینب مهربون براتون گفته. ⭐️ بعد از شنیدن قصه، کاربرگ مربوط به قصه رو که یه تمرین مهارت دست ورزی هست دانلود کنید و لذتش رو ببرید 🥰👏 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
handcraft-ankaboot.jpg
1.65M
مامان ها و باباهای گل! دوست داشتن اهل بیت کافی نیست، باید به دوست داشته هاشون عمل کنیم.🙏🤗 بیایید امشب از جانِ جهان و جهانیان، پیامبر مهربانمون برای بچه ها بگیم و قرائت یک حدیث کسا رو تقدیم گل بوستان نبوی، امام صادق مهربانمون کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 «رویکردی نمادین به تربیت دینی با تأکید بر روش‌های اکتشافی» 🖌نویسنده: دکتر عبد‌العظیم کریمی 🎙 انتشارات: قدیانی 📝 در اين‌ اثر تلاش‌ شده‌ است‌ «مجموعه‌اي‌ از نكته‌ها، دیدگاه‌ها و روش‌های‌ تازه‌اي‌ در قلمرو تربيت‌ ديني‌"، آن‌ هم‌ با رويكردي‌"نمادين‌" و برگرفته‌ از فرهنگ‌ اسطوره‌اي‌ و ادبيات‌ عرفاني‌ تدوين‌ شود 💬 قسمتی از متن کتاب: در تربیت نمادین، آیات،نمودها،الگوها و رخدادها به شیوه‌ای جذاب و نافذ ارائه می‌شود و مربی خود را از صحنه دخالت و قیمومت کنار می‌کشد تا متربی بتواند آنچه را بدان‌ها احساس نیاز می‌کند بیابد و به درون بکشد. در تربیت نمادین تجربه و احساس دینی امری فردی و منحصربه‌فرد است، در تربیت نمادین کلام مربی و نصایح و موعظه‌های او برای متربی باید همچون موسیقی برای متن فیلم باشد. ابزار و وسایل نمادین تربیت دینی عبارتند از زبان چشم،زبان گوش،پیام نگاه،حالات رفتار ،زبان وجود،زبان تصویر و آهنگ کلمات.اینها نمودی از پیام تربیتی هستند که آثارشان عمیق‌تر پایدارتر ظریف‌تر و پنهان‌تر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀سوال: فرزند من هفت ساله است. او گاهی از ما سوأل می کند که آیا می توان خدا را دید؟ آیا امامان خدا را می دیدند؟ می خواستم ببینم سوالات او را چگونه پاسخ بدهم؟🧐🤔😣 🍀جواب: ما باید در انتقال مفهوم و مباحث و سوالاتی که درباره ی خدا است، در سنین مختلف رویکرد متفاوتی داشته  باشیم. ما در زیر هفت سال سعی می کنیم که پاسخ این طور سوالات را به بچّه ها ندهیم و حواس بچّه ها را از این سوال پرت بکنیم؛ امّا اگر خیلی روی سوأل خود اصرار کردند، یک پاسخ قانع کننده به آن ها بدهیم؛ ولی باز بلا فاصله حواس آنها را پرت کنیم. 💡به عنوان مثال، یک بچّه می آید و از پدرش می پرسد: بابا جان! خدا کجاست؟ بچّه ها در این سنّ توان درک امور ماورایی را ندارند؛ یعنی نمی توانند بفهمند که خدا وجود دارد، ولی دیده نمی شود. خیلی از افرادی که در حوزه ی روانشناسی رشد کار می کنند، می گویند: ذهن بچّه ها در این سنّ شش، هفت سالگی، انسان پندار است؛ یعنی ما هرموجود با شعوری را که برای او توصیف کنیم، او آن را شبیه انسان می پندارد؛ حالا یک مقدار بزرگ تر یا کوچک تر. خدا مرحوم قیصر امین پور را رحمت کند. یک شعر دارد که می گوید: “پیش از این ها فکر می کردم خدا، خانه ای دارد کنار ابرها“. ☺️ دقیقاً ذهن کودکان ما نیز همین طور است؛ یعنی خدا را بزرگ می دانند و برای او خانه ای درست می کنند. پس اگر ما در این سن، درباره ی خدا و موجودیّت و شکل خدا، با بچّه ها صحبت کنیم، ممکن است اثرات مثبتی نبینیم. 🙄 ادامه دارد....
🍎🍐🍊🍋🍌🍉 🐱 پیشی دنبال غذا بود. توی حیاط می گشت و بو می کشید که صدایی شنید. جلو رفت. یک عالمه میوه را دید که توی سطل آشغال گریه می کردند. 🐱 پیشی پرسید: میوه ها! چرا شما توی سطل آشغال هستید؟ چرا این طور زخمی شدید و بی حال هستید؟ 🍐 گلابی گنده ای که فقط یک گاز از آن خورده شده بود گفت: می خواهی بدانی؟ پس گوش کن تا برایت تعریف کنم. دیشب جشن تولد بود، همه جا را چراغانی کردند یک عالمه سیب و گلابی و آلو و هلو آوردند. من و دوستانم توی صندوق میوه بودیم. اول ما را توی حوض ریختند. نمی دانی چقدر کیف می داد. 🍒 یک آلوی درشت از سلطل زباله بیرون آمد و گفت: ما آب بازی کردیم بالا و پایین پریدیم و خندیدیم. وقتی آب بازی تمام شد، ما را توی سبدهای بزرگ ریختند. 🍑 یک هلوی درشت ولی نصفه ناله ای کرد و گفت: پیشی جان به من نگاه کن ببین چقدر زشت شده ام. دیگر یک ذره هم خوشحال نیستم چون حالا یک تکه آشغال هستم. بعد ادامه داد ما توی سبد بودیم. اول از همه مرا با یک دستمال تمیز خشک کردند جوری که پوستم برق می زد... هلو گریه اش گرفت و نتوانست حرفش را تمام کند. 🍏 سیب گفت: راست می گوید: من هم توی سبد بودم. بعد همه ی ما را خشک کردند و توی ظرف بلوری بزرگی کنار هم چیدند. نمی دانی چقدر قشنگ شده بودیم. وقتی مهمانها آمدند همه به ما نگاه می کردند و به به می گفتند. یک خیار زخمی از میان میوه ها فریاد زد: اما چه فایده ؟ آنها خیلی بدجنس بودند هر کس یکی از ما را بر می داشت و فقط یک گاز می زد و دور می انداخت. یکی زیر پا، یکی زیر صندلی، یکی توی باغچه همه جا پخش شده بودیم. جاروی بیچاره ما را از این طرف و آن طرف جمع کرد. 🐱 پیشی نگاهی به حیاط کرد جارو کنار باغچه افتاده بود. معلوم بود از خستگی به این حال افتاده است. پیشی ناراحت شد و گفت: چه مهمان های بدی. پیشی یه فکر خوبی کرد. میوه ها رو از سطل آشغال برداشت کثیفی ها و خرابی هاشون رو جدا کرد و برد با بقیه ی گربه های محل یه مهمونی کوچولو گرفتند و همه ی میوه ها رو خوردند میوه ها هم از این تصمیم پیشی خیلی خوشحال بودند😊😊
📚  تربیت چه چیز نیست! مولف: دکتر عبدالعظیم کریمی موسسه فرهنگی منادی تربیت 🌱 حکایت« تربیت» و چگونگی تربیت آدمی ، حکایت سخنی است که مولانا با اعجاز و اختصار به زیبایی بیان کرده و نشان می دهد که علم انسان به خودش همچون دیدن کعبه است از بام کعبه! و چون در خود غرق است، از آن دور است و چون به خود نزدیک است حجاب خود است و باید برای دیدن خود قدری از خود دورتر رود. 📄 در اين‌ كتاب‌ می خوانيم‌: همان‌گونه‌ كه‌ انسان‌، مشكل‌ انسان‌ است‌، تربيت‌ نيز مشكل‌ اصلي‌ تربيت‌ است‌ و «تربيت‌ كردن‌» ، مانع‌ اصلی «تربيت‌ شدن‌» است‌. در واقع‌، بنا نيست‌ ما به‌ كودكان‌ راست‌گويی و صداقت‌ بياموزيم‌ بلكه‌ بناست‌ كاری نكنيم‌ كه‌ صداقت‌ و راستگويی آنها تبديل‌ به‌ رياكاری و دروغ‌ گويی شود. بنا نيست‌ كودكان‌ را دين‌ دهی كنيم‌ بلكه‌ بايد كاری نكنيم‌ كه‌ فطرت‌ دينی و انگيزه‌ خداپرستی و حقيقت‌ جويی آنها به‌ خاطر روشهای غلط‌ تربيتی بزرگسالان‌ تضعيف‌ شود... 📝 همچنین در اين‌ کتاب، گفتارهایی با عنوان‌ ذیل آمده است : «تربيت‌ علم‌ نيست‌» ، تربيت‌ «اجتماعی كردن‌ نيست‌» ، تربيت‌ «دخالت‌ كردن‌ نيست‌» ، «نصيحت‌‌كردن‌ نيست‌» ، «عادت‌ دادن‌» نيست‌، «آموزش‌ دادن‌» نيست‌، «شكل‌ دادن‌» ، نيست‌، «رام‌ كردن‌» نيست‌، و...