eitaa logo
طریق عرفان
4.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
833 ویدیو
30 فایل
💐مراحل ومطالب عرفانی به صورت موضوع بندی💐 📚ای بیخبر بکوش که صاحب خبر شوی📚 🔴 فهرست مطالب eitaa.com/tareagheerfan/10679 📲 طریق عرفان در دیگر پیام‌رسان ها zil.ink/tareagheerfan2 🟢 مسئول کانال @Sayyed_mahdi1214 🟢 ادمین تبادل @MahdiZolfaghary1371
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با عشق اوست هر که به جایی رسیده است خیلی حسین زحمت ما را کشیده است @tareagheerfan
🏴🏴 🔘۲ شب مراسم عزاداری شهادت جانسوز امام جعفرصادق علیه السّلام🔘 ▪▪بیادبود مرحوم حاج سیّدحسین حسینی و مرحوم حاج حسین ذوالفقاری▪▪ ▪️سخنرانان: حضرت آیت‌اللّه حجّت الاسلام ▪با نوای: برادران سیّدمهدی نائب ، سیّداحمد معنوی ، محمّدصادق زارع ، هاشم اسدی ، محسن کربلایی ▪️زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت (۲۳شوال) , از ساعت ۲۰ همراه با 🔘جمعه ۱۴ اردیبهشت (شب شهادت) از درب مسجد الزهرا سلام اللّه علیها به سمت عزاخانه امام صادق علیه السّلام 🔘 ▪️مکان: اصفهان خیابان امام خمینی ره,عاشق آباد, میدان مقاومت, چهارراه شهید ملّاحسینی , عزاخانه امام جعفرصادق علیه السلام ▪️(خواهران و برادران)▪️ 🏷 جهت اطّلاع از مکان مراسم در نقشه، می‌توانید نشانی را لمس کنید. ▪️مجمع فرهنگی مذهبی نورالثّقلین▪️ ▪️هیئت حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام▪️ به ما بپیوندید👇👇 http://eitaa.com/tareagheerfan/8275 http://eitaa.com/tareagheerfan/8275 📲📲 رسانه باشیم 📲📲
هدایت شده از طریق عرفان
حاج اقا رحیم ارباب : آسيد جمال نامه‌اي براي من نوشته اند و در آن نامه سفارش كرده اند که: در طول هفته هر عمل مستحبي را يادت رفت،اين را يادت نرود كه عصر جمعه صد مرتبه سوره قدر را بخوانی @tareagheerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در پایان حدیثی حضرت امام صادق علیه السلام به عنوان بصری فرمودند: ...دیگر از نزدم برخیز به راستی که برایت خیر خواهی کردم، و ذکر و وردم را از بین مبر که من مردی بدگمان به نفسم هستم و بر گذشت عمر و ساعات زندگی دقت دارم. علیه السلام @tareagheerfan
طریق عرفان
🔰مطلب بعدی اينكه شخصيت ما يعني چی؟ يعني واقعيت ما، اون چيزي كه هستيم، اينو كه ما نمي تونيم انكارش كن
اين رو هم بگم جايگاه اهل بيت عليهم‌السلام در اين موضوع كه موضوع كلاً بگيم شناخت هست هدايته، اونم چه هدایتی؟ هدايتي كه يعنی دستتو ميگيرن ببرند؟ نه! خوب این مثالو توجه كنيد براي اينكه تقريباً اشاره‌ای به هدايت اهل بيت بشه يه موقعی تو تاريكی يكی دستتو ميگيره راه ميبره ميگی خوب تاريكه من نمی بينم، این دستمو گرفت منو برد، يه موقع اين چراغ رو روشن ميکنن همه جا رو مي‌بينی، كار اهل بيت مثل اين چراغه كه روشن ميكنن بودنشون هدايت و نبودشون گمراهیه، تو تاريكی چجور ميخوايم بريم؟ شب تاريك و سنگستان و من مست_ قدح از دست من افتاد و نشكست_ نگهدارنده اش نيكو نگه داشت و گر نه صد قدح نفتاده بشكست. كجا تو اين تاريكی تو اين سنگستان، تو اين راه پر تلاطم تو ميتونی بری؟ كی ميخواد دستت رو بگيره؟ كوری عصا كش كور دگر شود، كجا ميتونه كور، كور را ببره؟ اين هم در تاريكی! ولايت اهل‌بيت خاصيتش مثل چراغه، روشن كه شد تاريكي ها ميره كنار. لذا ببين تو آيةالكرسي تو آيه آخر آيةالكرسی حالا بعضي‌ها گفتن جز آيةالكرسي نیست اين آيه، بالاخره سوره مباركه بقره میفرماید و الذين كفروا اوليائهم الطاغوت يخرجونهم من النور الی الظلمات، كسانی كه دنبال طاغوت راه افتادن دستشون رو ميگيره از نور ميبره توی ظلمت، ولی اونايی كه الله ولي الذين آمنوا يخرجهم من الظلمات إلی النور اونايی كه ولايت خدا را قبول كردن دستشون رو تو دست خدا گذاشتن از ظلمت وارد نور ميشن يعني چه؟ يعني از ظلمت حركت ميكنن ميرن وارد نورمیشن؟ نه؟ الله نور السماوات والارض مثل نوره كمشكاة، آيه نور اينه، نور يعنی چه؟ الظاهر لنفسه و المظهر لغيره، نور يعنی اين كه خودش روشنه مابقي چيزا رو هم روشن ميكنه خودش ظاهره مابقی چيزا رو هم ظاهر مي،كنه ولايت الله خاصيتش اينه كه وقتي آمد شما وارد نور ميشی، وقتي نبود وارد ظلمتی، اونوقت اونجا ديدت به حقايق می افته ، 🪴ادامه دارد..... از بیانات @tareagheerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬دیدار علامه حسن زاده و آیت الله محمد هادی تألهی همدانی رحمهما الله تیرماه۱۳۷۳ @tareagheerfan
طریق عرفان
اين رو هم بگم جايگاه اهل بيت عليهم‌السلام در اين موضوع كه موضوع كلاً بگيم شناخت هست هدايته، اونم چه
⚡️در مورد مباني علمی عمل و جايگاهش در شخصيت انسان صحبت كرديم اين مقدمه را عرض كرديم كه خدای تبارك و تعالي در قرآن مجيد گاهی ظرف انسان را اشاره ميكند يا ايها الانسان يا أيهاالناس، خب همه ما در اين جهت با هم مشترك هستيم همه ما انسانيم در بدو تولد سلمان و ابوذر با شمر و مثلاً ابن ملجم تفاوتی نداشتند، همه انسان بودن آنچه كه موجب مي‌شود ما با هم متفاوت بشويم مظروف است آن چيزي است كه داخل اين ظرف قرار مي‌گيرد كه بهش ميگيم شخصيت انسان، شخصيت انسان موقعی شكل ميگيرد كه در برابر انسان گزينه‌هاي متفاوتی باشد و انسان با اختياری كه خدا بهش داده است يكی از اين گزينه‌ها را براي عمل انتخاب مي‌كند نتيجه مي‌گيريم كه پس عملي كه انسان براش منحصر باشد در يكی،فقط بتونه يه كار انجام بده، يا اينكه مجبور باشد، اختيار در كار نباشد. اين عمل، عمل در درگاه الهی از جهت فعل اين بنده خدا مورد بررسی قرار نمیگيره. هر چند در عالم وجود هيچ چيزي تصادفی نيست كه بگيم حالا اينجور شد، ولی خب مثلاً يه فردی خوابه، در خواب دستش خورد مثلاً به آتش و آتش ريخت و خانه آتش گرفت و یه تعدادي هم سوختن، اين رو درگاه خدا مؤاخذه نميكنند از جهت اين فعلش، چرا؟ چون عمدی نبود اختياري نبود، يه موقعی یه نفر كوره نميتونه ببينه، نامحرم را نمی بيند اينو مزدش نمی دهند بگن بارك‌الله نامحرم نديدی، چون كور بود نديد، بايد در برابر شما گزينه‌هاي متفاوتی باشد و شما بايد اختيار داشته باشی كه يكي از اين گزينه‌ها را انتخاب كنيد تا فعلت در درگاه الهی ارزش پيدا كنه، يعني محل ارزش واقع شدن فعل، انتخابی است در بين گزينه‌های متفاوت، این ارزش داره، اينكه ميگن در جواني پاك بودن شيوه پيغمبري است ور نه هر گبري به پيری مي‌شود پرهيزگار، نه، هر انسان كافری يا هر انسان بدی تو پيري خوب نميشه اون پيرمرد هست كه ديگه نميتونه كاري بكنه نه كه نخواد، نميتونه، برا همین بهش میگن پرهيزگار به قول شاعر دست ما کوتاه و خرما بر نخیل، اينو بهش نمیگن بارك‌الله تو گناه نكردی، ولي جوان وقتي گناه نكرد بهش ميگن بارک الله که گناه نکردی،چه گناهی؟گناهی كه منتسب به شهوت باشه به جوانی به قدرت جوانی او باشد، میگن بارك الله كه گناه نكردی بارك‌الله كه چشمتو كنترل كردي،بارک الله كه دلت رو كنترل كردی، پيرمرد وقتي نگاه مي‌كنه كه نميتونه، وقتي نمي‌تونه معنيش این نيست كه نفس سالمی دارد، نه، خيلي پير مردها هستند نفسشان ناسالمه، به قول حضرت مولانا مي‌فرمايد نفس اژدرها ست او كی مرده است؟ از غم بی آلتی افسرده است، توانش نيست قدرتش نيست،وقتی اينجور شد خداي تبارك و تعالي ميگه نه ما به گناه نكردن اين پير مزد نميديم چرا؟ چون اگه مي تونست گناه مي‌كرد به گناه نكردن اون جواني كه مي‌تواند و كف نفس مي‌كند به او مزد مي‌ديم،چرا؟ چون او مي‌تواند و گناه نميكند، این خيلي مهمه خيلی مهمه،لذا به ما فرمودند كه هيچ گاه از دست نفستون خودتون را ايمن ندونيد، 🪴ادامه دارد...‌ از بیانات @tareagheerfan
طریق عرفان
⚡️در مورد مباني علمی عمل و جايگاهش در شخصيت انسان صحبت كرديم اين مقدمه را عرض كرديم كه خدای تبارك و
جناب مولوی میفرماید نفس اژدرها است او كی مرده است از غم بي‌آلتي افسرده است. ميگه یه موقع فكر نكن گناه نمیکنی آدم خوبی هستی! نه نمي‌تونی، فكر نكن اون چند هزار ميليارد اختلاس كرد تو ناراحتی؛ يه موقع ناراحتی كه چرا تو ندزديدی؟ يه موقع ناراحتی سر اينه كه چرا اون خورد من نخوردم؟ يه موقع ميگن چرا فلان كس فلان فساد رو كرد لذتش رو برد چرا من نبردم؟ يعني نفس گولت نزنه كه فكر كنی تو خيلي خوبی اون خيلي بده، نخير ان النفس لأمارة بالسوء إلا ما رحم ربي اين‌قدر افرادی هستن كه فكر ميكنن آدمای خوبي هستن ولی وقتی از دنيا رفتن اون واقعيت و حقايقی كه قبلا براتون گفتم براشون مكشوف ميشود كه ميبينن اي داد بيداد يك ركعت نماز نياوردن اونطرف، جناب مولانا مي‌فرمايد كه انسان مغرور شكارچی توی سرمای زمستون دنبال شكار ميگشت رسيد به يه كوهستان كه ميرفت دنبال شكار بگرده ديد يه اژدها اونجا مرده و افتاده اژدها يعنی مار خيلی بزرگ، خب مار خون‌سرده ديگه ميدونین الانم كه شما ببينيد اگر مار را بزاری جایی که سرده بيحال ميشه از حركت مي‌ايسته نميتونه حركت كنه نمی ميره ولی خونش از حركت تقريباً می ایسته، فکر میکنی مرده است،این ديد عجب مار بزرگیه و به هر زحمتی بود مار رو از كوه پرت كرد پايين و بعداً هم با هر وسيله‌اي بود آورد وسط آبادي و شروع كرد داد زدن که مردم بياید اژدها گرفتم، مردم هم جمع شدن و خب اینو از وسط برف و یخ آورده بود بيرون آفتاب هم به اين اژدها تابيد به اين مار بزرگ، يه دفعه اين مار بزرگ گرم شد بدنش به حركت درآمد اولين كسي رو كه خورد خود شكارچی بود،بعداً هم دور و بری ها را تمام تكه پاره كرد، جناب مولوي ميگه من داستان نميخوام برات بگم اتفاقا تو همين ذكر ميكنه داستان نميخوام بگم، اين اژدها نفس توست تو فكر ميكني مرده، نفس اژدرها است او كی مرده است از غم بی آلتی افسرده است ميگه آب نیست و الا ماهيگير خوبی هستی اگه تو امتحان واقع شدي اگه تو محيط واقع شدی در جوی واقع شدی كه اونجا محل امتحان و ابتلا است اونوقت جنست معلوم ميشه، يه موقعی شيطون شش هزار سال نماز ميخونه ولی ازش امتحان نمی گيرن فكر مي‌كنه خوبه، گر نيك و بد در ابتلا/ يكسان بدي نزد خدا/ با جبرئيل ماه‌رو/ ابليس هم سيماستی/ يعني تو امتحانات است كه خوب و بد معلوم مي‌شه،اونجا معلوم شد كه جبرئيل كیه شيطان چيه، خوب چيه بد چيه، تا وقتی كه دست به اون نفس اماره نخورده همه چیزو میگن چشم، شنيديد اين داستانو كه ظاهراً شهيد دستغيب نقل ميكنه ميگه كه آقايي سی سال صف اول نماز میخوند يه زمانی اومد مسجد دید صف اول پره، جاش نيست رفت اون عقب نماز خوند پيش خودش همينجور ناراحت بود كه چرا صف اول جا نشدم پيش خودش ناراحت بود يه جوري بود بعد ميفرمايد رفت سی سال نمازش رو قضا کرد، كار درستی هم کرد، تو اين مواقع كه نفس خودش رو نشون بده تو امتحانات است كه نفس خودش رو نشون میده، تو امتحاناته، وقتی تنها شد اتقوالله في الخلوات ،پای گوش پای اینترنت، پا كامپيوتر،اونوقته كه نفس خودش رو نشون میده،.. 🪴ادامه دارد..‌ از بیانات @tareagheerfan
آیت اللہ شوشترے رحمه الله: 🌹در راه خدا باید مثل شتر سواران رفت نہ مانند اسب سواران. بی عجلہ و صبور باید بود. بہ چشم خویش دیدم در بیابان کہ آهستہ سبق برد از شتابان سمند بادپای از تک فروماند شتربان همچنان آهسته میراند @tareagheerfan👈
به جز پیشت نخواهم سر نهادن اگر بالین نباشد آستان هست @tareagheerfan
طریق عرفان
جناب مولوی میفرماید نفس اژدرها است او كی مرده است از غم بي‌آلتي افسرده است. ميگه یه موقع فكر نكن گ
يكي از شاگردهاي آقای سعادت پرور ایشان یک مطلبی داره میفرماد اگه میخوای ببینی چيكاره‌ای ببين در خلوت جانت با كه انس داری؟ در خلوت فكرت با كه انس داری؟ يعني نگاه كن فكرت وقتی مثلاً ميخوای بخوابی وقتی با خودت تنهايی داری فكر ميكنی، ببين چه فكری به تو غلبه داره، ببين تو ذهنت كدوم صفت غلبه داره تو دلت كدوم صفت غلبه داره، ميل به كدام زشتي تو وجودت غليان داره، اينجا خيلي چیزهامعلوم میشه، معلوم میشه كه چكاره است يه موقعي خدمت يكي از اين آقايون بودم گفت استادم به من فرمود كه اگر رفتي تو مجلسی جلوی پات بلند نشدن ايشون ميگفت، گفت كه اگه بعد تو دلت ناراحت شدی كه چرا جلو پام بلند نشدن تا هفتاد سال عبادتت حبط میشه، بی اثر میشه، حقیقت هم‌همینه ،چون متكبر بودی، نماز متكبرانه خوندی،هفتاد سال كه هيچ، شيطان يه لحظه تكبر كرد يعنی يك لحظه كه تكبر كرد رانده شد چون متکبر بود، شيطان كه رانده شد به جز از یک خطا نكرد خود را براي سجده به آدم رضا نكرد يعنی نفسش یه جوری بود كه حاضر نشد اون يه لحظه سجده كنه، صدها هزار مرتبه بدتر بي نماز،زیرا که او سجده بر آدم و این بر خدا نکرد، البته اين شعر اشتباهه ها، چون اونم كه به آدم سجده نكرد در واقع سجده بر خدا نكرد، چون مایه اش تكبر بود، اين مظروف خراب بود، در اين کوزه هر چی بریزی همون رو پس میده، از كوزه همان برون تراود كه در اوست، اين مظروفی كه ما از شب اول تا حالا داريم مي‌گيما، اين چيزي كه تو اين كوزه ريختی، عمل تو وابسته به همينه، انتظار نداشته باش اگه سركه ريختی تو اينجا آب پس بده، اگه گلاب ريختی توی کوزه سركه پس بده،هر چه تو اين كوزه ريختی همون ازش تراوش پيدا ميكنه، از كوزه همان برون تراود كه در اوست،اگه طمعمون رو درمان نکنیم ممکنه دزدی هم بکنیم اگر شهوتمون رو كنترل نكرديم فكر نكن حالا آدم خوبي هستي، باید دید پای اینترنت و موبایل چجوري، تو خلوتت چجوری، توی فكرت چجوري؟ چرا؟ چون آدمي كه شهوت در وجودش غلبه دارد عملش اينجوری ميشه، آدم متكبر و طماع عملش منتسب به مظروف وجوديش میشه، آدم حسود همینجور، براي همين گفتن تقوا اصلش داشتن خدا در دله، اصلاً تقوا یعنی نگه داشتن خدا در دل، اتقوالله يعني دل جاي تو شد جاي كس ديگر نيست، خدا رو تو اون دل نگهدار كس ديگه را راه نده، القلب حرم الله فلا تسكن حرم‌الله غير الله، ديگه تكبر رو بيرون كن ديگه طمعو بيرون كن حسادت رو بيرون كن شهوت رو بيرون كن اگه اينها را بيرون نكردي مطمئن باش بالاخره خودشو نشون ميده بالاخره يه جا خودشو نشون ميده 🪴ادامه دارد... از بیانات @tareagheerfan