🔺ناجوانمردانهترین گزارهای که در گیرودار بگومگوهای بهاصطلاح درونگفتمانیِ ماههای اخیر، از سوی برخی همهچیزفهمهای دگراندیش منتشر شده، جابجاییِ مفهوم بلند #جبهه_مقاومت با تعبیر گرتهبرداریشدۂ #توسعه_طلبی_منطقه_ای است.
🔺نمیدانم وقتی داشتند این ترجمۀ نحس را در محافل خود تکرار میکردند، دقیقاً به چه میاندیشیدند؛ اما یقین دارم که چشمدرچشمِ صدرزادهها و بیضاییها و جوانیها و توسلیها و مراثیها و طالبیها و همدانیها و عبدالهیها و حججیها و... ندوخته بودند؛ که اگر دوخته بودند، شاید لَختی شرم میکردند و چنین بیمحابا همۀ آن عزمهای مقدس را، گامهای توسعهطلبانه نمیخواندند و همۀ آن خونها را بهای توسعهطلبی منطقهایِ جمهوری اسلامی!
🔺اگر دنبال متفاوتباشی هستند، از دخمههای خود بیرون بیایند و یک جو از شرافتِ امثالِ محمدرضا فخیمیِ دهۀ هفتادی را از خود نشان دهند و با قدارهبندهای خونآشام، جور دیگری مواجه شوند...
با این ذهنهای علیل، عمراً بتوانند حکمت و معرفتی را که امثال محمود رضا بیضایی در نبردِ شام عرضه کرد، درک کنند.
✍️ #روح_الله_رشیدی
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #کنوانسیون_حقوق_کودک و یک ماموریت مهم برای ایران
🔺 وقتی دولت #روحانی مامور نشر و پیگیری پروژههای غربی در منطقه میشود!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فهم ما از 16 آذر اشتباه است...
🔹تحلیلی بر وضعیت فعلی انقلاب اسلامی و رسالت جنبش دانشجویی
🔺 #محمد_صادق_شهبازی ، نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️#عدالتخواهی و مسئلهی #فقر_مضمون
🔺عدالتخواهی بدون خواست معین و مصداقی ناتمام است و بلکه غیر ممکن؛ اما #عدالتخواهی_تام و متکامل نیز تفاوت بنیادینی با مصداقبسندگی دارد. در مصداقماندگی بیشتر نوعی از درماندگی است. این درماندگی اگر چه میکوشد خود را فرزند صراحت معرفی کند اما به واقع محصول و معلول فقر مفهومی و مضمونی است. فقری مهم که میتواند یک #جنبش را به سر حد یک #شورش تقلیل دهد.
🔻درست یک و نیم دهه پیش، این ایده و پروژه عدالتخواهی بود که ما را از بند محافظهکاریِ راستگرایانه و مقدسمآبانه نجات داده و به ساحلِ کنشِ معطوفِ به تغییر رساند. محافظه کاری قتلگاه انقلاب است اما تنها صورتِ #ناانقلابیگری نیست؛ منفیگرایی در نظر و شورشگری در عمل، سوی دیگر این قتلگاه ایستاده است. اگر محافظهکاری منفی بافی درباره تغییر است و منتهی به بیعملی، منفیبافی درباره وضع موجود نیز به تغییر ختم نمیشود و مانعی دیگر در مسیر طرد وضع موجود است.
🔻محافظهکاری، نیروی اجتماعی را از نقد بازداشته و به قتلگاه میبرد؛ در سوی دیگری این مسلخ اما انقلابینمایی ایستاده و نیروی اجتماعی را به نفی سوق میدهد. محافظهکاران، نه این که نقدی به رویه های مختلف نظام نداشته باشند اما نقدهاشان فاقد مابه ازاء اجتماعی و عینی است. سوی دیگر قتلگاه اما فتوا به مرگ انقلاب در نظام کنونی میدهد و در عمل به انتظار مرگ ظاهری آن مینشیند. موضعی به ظاهر انقلابی اما در باطن به غایت سکونآور؛ نوعی #محافظهکاری_حاد. محافظهکاری سکون و سکوت را با هم دارد اما انقلابینمایی با آنکه در موقعیت عدم سکوت و بلکه فریاد به سر میبرد، اما همواره ساکن است و هیچ کنش معطوف به تغییری از خود بروز نمیدهد.
🔻این درست است که محافظهکاری، اکتفا به وضع موجود و چیزی غیر از انقلابیگری است اما واقع قضیه آن است که انقلابینمایی با فروکاستن #طردِ وضع موجود به #خشم از آن، کنش معطوف به تغییر را تضعیف کرده و از این رو در عمل با محافظهکاران بر سر حفظ وضع موجود مسابقه میدهد. هر وضع موجودی موافقانی دارد و مخالفانی. انقلابیگری فراتر از در میان این موافقت و مخالفت، کوشش برای تغییر وضع موجود است. کنشی که معطوف و منتهی به تغییر وضع موجود نباشد، بخشی از وضع موجود و بلکه بازتولید آن است، گیریم که در مخالفت با آن باشد: هر وضع موجودی منتفعانی دارد و مخالفانی، مخالفان وضع موجود اگر کنش معطوف به تغییر نداشته باشند، جزئی از آن هستند نه آلترناتیو آن.
🔻همهی ما امروز در برابر حافظانِ منتفع و متنفذ وضع موجود قرار داریم که سناریوها و امکانهای متعددی را در برابر هر ایده و ارادهی تغییرگرایانهای علم میکنند. در این شرایط فروکاستنِ طرد به خشم و نقد به نفی، بزرگترین خطا و بازگشت به عقلانیت تغییر و #بازسازی_ایده_و_کنش_عدالتخواهانه مهمترین راهحل است.
✍ #حجه_الاسلام_مجتبی_نامخواه
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺مهمتر از مسخره بازیهای ۱۶ آذر این است که جنبش دانشجویی در مسائل کشور و مردم ورود جدی کند
🔺آفرین به بسیجهای دانشجویی که از پالایشگاه کرمانشاه تا هپکو، از هفت تپه تا ماشین سازی تبریز و... در این چند وقت در خصوصیسازیهای به گل نشسته ورود داشته اند
https://t.me/Razi_nameh/5816
https://t.me/bdsut_ir/1775
https://t.me/bdsut_ir/1776
https://t.me/bdsut_ir/1777
https://t.me/bdsut_ir/1778
https://t.me/bdsut_ir/1779
به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جنبش دانشجویی؛ از آرمانگرایی تا پاسخگویی
🔷با حضور دبیران تشکل های دانشجویی کشور
بسیج دانشجویی
جنبش عدالتخواه دانشجویی
دفتر تحکیم وحدت
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
جامعه اسلامی دانشجویان
🕚امشب ساعت ۲۳ شبکه یک سیما
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️عدالتخواهی اجتماعی یا جلوه فروشی فردی ؟
🔺امام حسین می گوید من آنارشیست نیستم. من یاغی نیستم. حرکت من مبنا دارد. روش دارد. منطق دارد. مرحله بندی دارد و ... و ... و. من یک آدم العیاذ بالله لات دنبال نام نیستم.
🔺این فحش را فلانی داد پس من یک دانه بالاترش را بدهم. امروز با چه می توانم چشمها را بیشتر خیره بکنم و توجه ها را به خودم جلب بکنم؟!
راه عدالت اجتماعی از جلوه فروشی های فردی نمی گذرد.
🔺اخیرا یک نوع عدالت اجتماعی جالبی دارد طراحی می شود: عدالت اجتماعیِ فردمحور. ا گر عدالت اجتماعی است، پس اول باید اجتماع اصل باشد. آن حرکت، آن جریان، آن قیام فراگیر به سمت قسط، باید اصل باشد. بعد نگاه می کنیم و می بینیم نه. این من هستم که اصل هستم! ا گر حرکت جوری طراحی بشود که فراگیر بشود، " لیقوم الناس" بشود " من" گم می شوم!
🔺آن وقت دیگر شاید با شعارِ عدالت نشود سری توی سرها در آورد !یا این سؤال بدی که امشب شد. آقا چرا ما متمایز از بقیه نیستیم؟ چرا دیگر ما به اندازه کافی ممتاز از بقیه نیستیم؟ هدف اصلی این است که از دیگران ممتاز باشیم!!
🔺آقای جلیلی، دست زیاد شده و دیگر عدالت خز شده! ما نه برای این که به هدف نزدیک بشویم بلکه برای اینکه ممتاز و متمایز بشویم بگوییم مثلا آزادی یا .... . بعضی می گویند به جای این که کم کاری هایمان رابه یادبیاوریم و خودمان را متهم کنیم بیاییم هدف و مبنا و ادبیاتمان را متهم کنیم! بیاییم مبانی و خاستگاهمان را زیر سوال ببریم و عوض کنیم. در حالی که راه درست این است: ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فی امرنا و ثبت اقدامنا و انصرنا
✍️ #استاد_وحید_جلیلی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #توافق_نامه_پاریس چه بلائی بر سر اقتصاد کشور میآورد؟
🔺 #جبرائیلی در برنامه ثریا: ۸۴ صنعت مهم کشور تحت تاثیر توافقنامه پاریس قرار گرفته و آسیب میبینند!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ #فدای_سر_سیدعلی 👆
🔻معتقدیم #وظیفه خود را انجام نداده ایم و #شرمنده_امام_خامنه_ای و مردم هستیم.
#یک_دهه_مقاومت
#مقاومت_در_بروجرد
@moghavemat_borujerd
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ «مسلمانان دو قبله دارند؛ کعبه برای عبادت و قدس برای شهادت.» این کشف رازی است که #سیدعبدالصمد_امام_پناه با غوطه در خونش بر آن شهادت داده است.
🔺و این معنا را که «قدس قبلهی شهادت است» تنها آنهایی دریافتهاند که حجاب جان دریدهاند؛ و مادام که آدمی بر وحشتش از مرگ غلبه نکند به شهود حقایق مکنونه، نخواهد رسید.
ولادت: 15 آذر 1348 | تبریز
🌹شهادت: 26فروردین 1375 | جنوب #لبنان
#القدس_لنا
#جبهه_مقاومت
#قدس_قبله_شهادت
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺محمد قوچانی اینبار در قامت همیشگی و واقعی روشنفکری ایرانی ظاهر شده، و دموکراسی را بلای جان جمهوری دانسته و نوشته : «گاه باید دموکراسی را از دست جمهوری نجات داد».
🔺برای روشنفکری ایرانی، غربی کردن جامعه ایران مهم است نه جمهوریت و خواست مردم. تنها موقعی سخن از جمهوریت و مردم میزند که در مبارزه برای کسب قدرت و حذف رقیب به کار بیاید.
🔺همان نگاهی که باعث تقدیس رضاخان و دولت سازندگی با توسعه آمرانه از بالای آنها شد. دولت وقتی خوب است که این خط را جلو ببرد و وقتی دولت به خاطر پاسخگویی به مردم و خواست مردم، ناتوان از پیشبرد این پروژه است، باید حذف شود: «تنها اصلاحطلبی واقعی اصلاحطلبی ساختاری در اجتماع و اقتصاد و رهایی انسان از انقیاد دولت است. عدالت در رهایی از دولت است نه در بردگی و بندگی دولت».
🔺روشنفکری گره خورده به سرمایه داری، امروز دولت و خواست مردم را مانع سرمایهداریسازی و حل کردن کشور در نظام جهانی سرمایه داری میبیند؛ لذا دموکراسی چون در برابر منافع روشنفکری و سرمایهداری ایستاده با نام پوپولیسم محکوم میشود. مثل اتفاقی که در 88 افتاد.
🔺این فقط مارکسیستها نیستند که به دنبال دیکتاتوری هستند. دیکتاتوری فصل مشترک چپ، راست و محافظه کاران سنتی است. در چپها دیکتاتوری طبقه کارگر، در راستها دیکتاتوری لیبرالها و در محافظه کاران سنتی دیکتاتوری ریشسفیدان سنتی.
✍ #محمدصادق_شهبازی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️صحبتهای جنجالی علیرضاقزوه نویسنده و شاعر انقلابی در برنامه زنده:
🔹خاک بر سر مملکتی که این سلبریتیهای بی سواد که هیچ چیزی ندارند جز یک چشم خوشکل به عنوان هنرمند جولان می دهند!
🔹رسانه ملی کاری با هنرمند واقعی کرده که به ما میگویند خفه شو و حرف نزن
🔹دقیقا هوس پیشهها شدند هنرمند و به اصطلاح سلبریتی
🔹خیلی دوست دارم با ۵نفر از گردن کلفتهای سلبریتی بنشینم و بحث کنم؛ اگر توانستند!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir