eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
تریبون مستضعفین
⭕️عدالتخواهی در دادگاه جهل مقدس 🔺دولت نهم که از راستیها تا بدنه‌های امنیتی نظامی و نهادهای خارج دولت پشتش بودند؛ بعضی جهتگیریهایش را غلط میدانستیم و اعتراض میکردیم؛ میگفتند دولت عدالتخواه مورد تایید رهبری را نقد میکنید؟! ‎، گروه ‎ و ‎ هستید. 🔺حتی هشتادوهفت یک گروه ‏امنیتی مدعی شد ‎ که آن موقع عضوش بودیم جزوه صد صفحه‌ای علیه رهبری اماده کرده و میخواهد کار طبرزدی را تکرار کند. آن‌قدر بالا گرفت که در عالیترین سطوح نظام جلسه گرفتند برای برخورد. اما سندی برای اتهام از بیخ دروغ‌ نبود. 🔺مشکل اصلی افسار نداشتن و نقد ما به دولت وقت بود‏که موی دماغ نباشیم، بویژه در انتخابات. 🔺 بعد فتنه حضرات با همانی که میگفتند مالک اشتر علی و بخاطر اعتراض به او با ما برخورد میکردند، اختلاف پیداکردند و صدوهشتاد درجه چرخیدند. بخاطر دعوایشان به سنت تاریخی جناح راست و متحجران سنتی که از دهه شصت با عدالت و آزادی مسئله داشتند برگشتند و‏حمله به اصل عدالتخواهی شروع شد. فلان منبری را جلو می‌انداختند تا دوگانه اشعری و ضدشیعی عدالت-ولایت طرح شود. فلان رسانه حمله کند و... عدالت را مساوی چپ‌گرایی معرفی کردند، بی‌عدالتیها را توجیه کردند، محافظه‌کاران مدرن مثل قوچانی هم برچسب چپ اسلامی درست کردند. 🔺مسئله مهار هر جریان‏ مستقل و بی‌افسار بود. 🔺روحانی آمد عدالتخواهان معترض برجام شدند، این تیپ گفتند تصمیم نظام است و اگر مخالفت کنیم رای نمیاوریم و مانع اعتراض انقلابیها شدند. 🔺حالا هم وضع تغییر چندانی نکرده. آن‌روزها گروه‌ها و چهره‌های معدودی عدالتخواهی میکردند حالا حجم مشکلات همه را یاد عدالت انداخته،‏ با نیت و روشهای مختلف از خودنمایی تا استفاده سیاسی و ... 🔺مسئله بازیگردانان، معرفی چهره‌هایشان به‌عنوان پیگیر درد مردم برای انتخابات است؛ عدالتخواهِ بی‌افسار هم موی دماغ است. چراکه ممکن است مچگیری کند یا درصحنه باشد و نتوانند مردم و انقلابیها را به تن دادن به اِن‌قُلّابیها وادارند‏. 🔺همان جریان پشت صحنه فعال شده: یکی را جلو انداخته و بازتاب دهند از خطر خوارج گفته شود، معدودی را که کار غلط میکنند یا ربطی به دیگران ندارد، بهانه کرده و به همه بتازند، گروه‌هایی تولید و تقویت شوند تا به اسم مطالبه‌گری، آنرا بدنام کنند، مطالبه‌گران بفرموده و در اختیار ایجاد شود،‏ سیاست‌بازانی به‌عنوان پیگیر درد مردم معرفی شوند. بعضی هم البته با اصل عدالت زاویه دارند یا دایره محدودی برای آن یا تنها یک مدل خاص مثل خدمت برایش قائلند. 🔺خلاصه جای کمک به گسترش ارمانخواهی برای افزایش کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم، به‌بهانه انحراف بعضی یا احتمال انحراف، مهار ‏آرمانخواهی مسئله شده. داد واسلاما و واانحرافا و وا ولایتا و‌.. هم به‌قول شهید مطهری برای همراه کردن عوام استراتژی شده. 🔺البته اینکه اصل دعوا سر عدالت مسئله شده یا همه با نیتهای حق و باطل و انتخاباتی و خودنمایی و... یاد عدالت افتاده‌اند مفید است، چرا که موجب گفتمان ماندن عدالت و ‏رفع بعضی ناکارآمدی‌های نظام و مشکلات مردم میشود. پرداختن سطحی به عدالت و حمله‌ها به عدالتخواهی سبب میشود عدالتخواهان و انقلابیهای اصیل دست و وقتشان برای کارهای جدیتر بازشود و خط و مرز انقلابیها با ان‌قُلّابیها، و حزب‌اللهیها با حزب‌اللّابیها شفاف شود. 🔺جای انفعال، دلسردی و سرگرم ‏شدن به کفهای روی آب، خط‌ومرز اصولی را ادامه بدهیم و خالصهای پای کار را افزایش دهیم، که به‌تعبیر قرآن آنچه به مردم نفع میرساند می‌ماند. مهم خداست، نه خوش‌امد و بدآمدن عناصر پشت‌صحنه و مهره‌های روی صحنه. عزیز پشت صحنه! خودت را اذیت نکن! مقلب‌القلوب خداست، ماهم میدان را رها نمیکنیم! 🔺این البته به معنی تایید اقدامات غلطی که به اسم عدالتخواهی‌ می‌شود نیست! حالا که همه عدالتخواه شده‌اند، عدالتخواهی احتیاج به خالص‌سازی و اصلاح از درون دارد. دعوا با انها سر جای خود ولی در بازی طراحی شده علیه اصل عدالتخواهی و انقلابی‌گری بازی نمی‌کنیم‌. http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از دی‌بی‌سی فارسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بخش مستند دی‌بی‌سی فارسی منتشر می‌کند 🔺 🔰 یک سند جدید از رخدادهای 28 مرداد 1332 🔰 نشانی اینستاگرام👇 https://www.instagram.com/dbcpersian/ 🆔 @DBCpersian 🆔 @DBCpersian
⭕️تکیه سیار یک عاشق... ‏ می‌گوید وظیفه‌ام روضه‌خوانی اربابم سیدالشهداء است و چه‌بهتر اکنون در این روزها که مردم امکان حضور حداکثری در جلسات را ندارند، من و امثال من، به کوچه و خیابان برویم و برای مردم روضه‌خوانی کنیم. سالیان سال مردم آمدند، حالا وقت آن است که ما برویم. ‏⁧http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️آینده فروشی به سبک حسن روحانی! هفته گذشته بود که حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرد در هفته آینده گشایش اقتصادی برای مردم داریم. بازار گمانه زنی ها پیرامون گشایش اقتصادی دولت در رسانه ها داغ شد، بعضی از حل مساله تحریم ها در مذاکرات پنهانی می گفتند، عده ای از حمایت خاص دولت از بازار بورس و در آخر هم از پیش فروش نفت به مردم! نهایتا مشخص شد دولت در حالیکه با کسری بودجه روبرو است و از طرفی به دلیل تحریم ها نمی تواند نفت را به فروش برساند، بناست نفت را به مردم پیش فروش کند. این طرح را که گویا حسین مرعشی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی به رئیس جمهور پیشنهاد داده بود، تا با پیش خور کردن نفت به مردم هزینه های دولت حداقل تا مدتی تامین گردد و دولت بعدی با مردم تسویه حساب کند. حسن روحانی اعلام کرد این طرح را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواهد برد، آنچه در رسانه ها مطرح شد حجه الاسلام رئیسی رئیس دستگاه قضایی اجرای این طرح را منوط به 5 شرط اساسی دانسته و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز انتقادات اساسی به این طرح وارد کرده است. باتوجه مخالفت های دو رئیس قوای دیگر پیش بینی می شد اجرای طرح فعلا متوقف شود تا اصلاحاتی بر روی آن انجام گیرد. اما ناگهان حسن روحانی اعلام کرد طرح پیش فروش نفت اجرا خواهد شد. از سوی دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند اجرای چنین طرح هایی نیازمند بررسی کارشناسی و تصویب در صحن مجلس است و ارجاع مکرر طرح های دولت به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصداق دور زدن مجلس و تخفیف شان و منزلت مجلس شورای سلامی است. همچنین با چنین رویه ای دولت هیچگونه توضیحی راجع نحوه هزینه کرد درآمد حاصله نخواهد داد و معلوم نیست عواید اقتصادی این طرح در کجا مصرف خواهد شد. بخصوص که دولت روحانی تجربه تلخ گران کردن بنزین در آبان 98 را در پرونده خود دارد که با بی تدبیری و بی کفایتی تمام منجر به اغتشاشات در سطح کشور و هزینه های اقتصادی و امنیتی برای کشور شد. دولت با این طرح قصد دارد نفت را تا دوسال آینده پیش فروش کند و نقدینگی مردم را از طریق سلف موازی این نفت را پیش خرید کنند. دولت با این اقدام حدود 160 تا 190 هزار میلیاردتومان درآمد کسب خواهد کرد و مشکل کسری بودجه خود را حل می کند اما مساله اساسی و فاجعه ماجرا آنجاست که دولت بعدی را با بدهی کلانی حدود سه برابر درآمد حاصل از این طرح روبرو می کند. این اقدام یعنی بدهکار کردن دولت بعدی و معنایی جز آینده فروشی ندارد. این طرح صرفا گشایشی برای دولت فعلی است، و در آینده نزدیک مردم و کشور را دچار بحران بدهی و تورم بزرگ خواهد کرد. دولت بعدی برای بازپرداخت این بدهی یا مجبور است مجددا دست به چاپ پول بدون پشتوانه بزند که با یک ابرتورم بزرگ مواجه خواهیم شد یا به دلیل تحریم نفتی مجبور است پای میزمذاکره برود تا مشکل تحریم نفتی حل شود و بتواند نفت را بفروشد. لذا دولت بعدی یا با یک ابرتورم ناخواسته روبرو می شود و کشور درگیر بحران های چون آبان 98 می شود یا باید تن به سازش و کرنش در برابر غرب و آمریکا بدهد تا مشکل تحریم نفتی حل شود. به نظر می رسد مجلس شورای اسلامی باید با فوریت در برابر اجرای طرح «آینده فروشی» به نام گشایش اقتصادی بایستد و نگذارد کشور در آینده نزدیک با یک تورم ونزوئلایی یا سازش و ودادگی در برابر غرب درگیر شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اباعبدالله به وادادگان قدرت های جهانی در عصر خود چه جوابی داد؟ حسن رحیم پور ازغدی: کسانی آمدند امام حسین(ع)را نصیحت میکردند، که آقا اینها قدرت های جهانی اند... http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ شب اول محرم 🔺️دین‌داری عافیت‌طلبانه راه به جایی نمی‌برد. 🔺️امام حسین (ع) برای همراه کردن بعضی‌ها خودش به میدان آمد! 🔺️ عُبِیدُاللهِ‌بنِ‌حُرِّ جُعفی یکی از آن‌ها بود. امام از او خواستند همراه کاروان عاشورا بشود: «اِنَّکَ لَتَجلِبُ عَلَی نَفسِکَ ذُنُوباً کَثیرَةً، فَهَل لَکَ مِن تُوبَةٍ تَمحَی بِها ذُنُوبَکَ؟ فَقالَ: وَ ما هِیَ یَا ابن‌َبِنتِ رَسولِ اللهِ؟ قالَ: تَنصُرُ اِبنِ بِنتِ نَبیِّکَ، وَ تُقاتِلُ مَعَهُ.» همانا تو گناهان زیادی برای خود جمع می‌کنی (گناهان زیادی مرتکب می‌شوی). پس آیا برای تو توبه‌ای هست که بتوانی گناهانت را پاک‌کنی؟ عبیدالله عرض کرد: آن توبه چیست؟ فرزند دختر رسول خدا! امام فرمود: «پسر دختر پیامبرت را یاری کنی و همراه او مبارزه کنی.» موسوعةالامام‌الحسین، ج2، 125 🔺️عبیدالله استنکاف کرد و گفت به جای من، اسبم را ببرید! که امام او را رها کرد و گفت برو به جایی که صدای ما را نشنوی که هرکس صدای ما بشنود و به ما کمک نکند با صورت در آتش است. 🔺️دین‌‌داری عافیت‌طلبانه که انسان بگوید، اعمالی انجام می‌دهم، روضه‌ای هم می‌روم، کافی نیست. 🔺️انسان حتی اگر به‌دنبال نجات از گناهان فردی خود است، باید در مسیر مبارزه با عبودیت هر عنصر غیرالهی و طواغیت و ظالمین وارد شود. 🔺️نمی‌شود انسان از مبارزه با طواغیت فرار کند و این فرار کردن را صرفاً با کمک کردنی به مبارزین، فلان مجلس روضه و... حل کند (که البته به جای خودشان کارهای خوب و درست و لازمی هستند). کسانی نمیتوانند مبارزه کنند پشت جبهه باید مبارزین را کمک کنند، مثل کمکهای مردمی خانمها و بچه ها در دوران جنگ. . 🔺️منزل شهید رجببیگی بودیم و از برادر و مادرش دوستان انقلابی شهید را میپرسیدیم. برادر شهید از چند نفر اسم برد. مادر شهید پرید وسط و با اعتراض گفت اینها که فقط هیئت میگرفتند و کاروان زیارتی میبردند، به انقلاب کاری نداشتند. 🔺️آدمهایی که راه برای مبارزه انها باز است اما کاری نمیکنند از نظر دین هم ارزشی ندارند. اسلام مراسم و مناسک میانتهی در تقابل با اسلام ناب است. 🔺️هرکسی با هرسطحی دینداری در حد و اندازه خودش باید برای مقابله با ظلم و طاغوت مبارزه کند. 🔺️ایام محرم کشور ما رنگ و بوی حسینی میگیرد، جرم و جنایت کم میشود. همه مشکی میپوشیم و هیئت میرویم ولی مهم است که ایا حسینی هم هستیم؟ ‌ 🔺️روضه اگر حسینی است باید همین خط را به مخاطب خود انتقال دهد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹اگر میخواهید تبعیض را با رسم شکل نشان دهید، فقط کافیست یک خط عمود بکشید؛ این اعداد را دو طرفش بنویسید و قیاس کنید... ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏"تأسیس کربلا نه فقط بهر ماتم است‌ دانشسرا و مکتب اولاد آدم است‌ از خیمه‌گاه سوخته تا ساحل فرات‌ تعلیم‌گاه رهبر خلق دو عالم است‌ ‌ هر رؤیت هلال ‎ به چشم خلق‌ عینک برای دیدن آن حسن مبهم است ‌ اصغر به صحن معرکه رفتن به دوش باب‌ درسی پی حصول حقوق مسلّم است" 🔹مداح: حاج مهدی رسولی 🔹شاعر: سید اسماعیل بلخی، شاعر و آزادی‌خواه بزرگ افغانستانی http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️چرا اروپا با مکانیسم ماشه مخالفت کرد؟ 🔹پس از شکست آمریکا در تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، سرانجام آمریکا رسما مکانیسم ماشه را فعال کرد 🔹در این میان تمامی طرف های برجام اعم از چین و روسیه و همچنین تروئیکای اروپایی با اقدام آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه مخالفت کردند. اما به راستی چرا کشورهای اروپایی با اقدام دولت ترامپ مخالفت کردند؟ 🔹تروئیکای اروپایی در بیانیه رسمی خود پس از اعلام فعال سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا می نویسد: «ما نمی‌توانیم از این اقدام که با تلاش‌های فعلی ما برای حمایت از برجام سازگاری ندارد حمایت کنیم.» 🔹در حالی تروئیکای اروپایی مدعی تلاش برای حمایت و حفظ برجام شده است، که آنها هیچکدام از تعهدات 11 گانه خود ذیل ضمیمه دوم برجام اعم از تضمین فروش نفت و تسهیلات بانکی عمل نکرده اند و حتی وعده حداقلی خود یعنی اینستسکس یا همان سازوکار نفت در برابر غذا را هم محقق نکرده اند و طی این سال ها همسو با راهبرد فشارحداکثری آمریکا تمامی تحریم های ثانویه آمریکا را رعایت کرده و اخیرا هم با طراحی آنها پرونده ایران را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برده و علیه ایران قطعنامه صادر کرده تا زمینه ارسال پرونده ایران به شورای امنیت مهیا شود. 🔹لذا کشورهای اروپایی همانند سال های گذشته کماکان سعی دارند با وعده های پوچ، ایران را در برجام و با حفظ تعهدات و نظارت های بی سابقه نگه دارند و از آن سو خود نیز به هیچ تعهدی پایبند نباشند تا از طریق برجام بتوانند زمینه مهار ایران و همچنین گسترش برجام به حوزه های موشکی و منطقه ای استفاده کنند. 🔹کشورهای اروپایی که به دنبال ریاست جمهوری جوبایدن دموکرات هستند، تلاش دارند ایران را در برجام نگه دارند تا با روی کارآمدن جوبایدن پروژه مهار ایران که بصورت کاملا دقیق و بلندمدت در برجام طراحی شده بود را پیش ببرند. 🔹اروپا و دموکرات های آمریکایی به دنبال تمدید مدت دار تحریم های تسلیحاتی ایران هستند و از طرفی هم می دانند با وجود تحریم های ثانویه آمریکا حتی با لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در عمل اتفاق خاصی نخواهد افتاد، از طرفی ظرفیت برجام در مهار ایران را می دانند و خروج ایران از برجام را به عنوان ضربه اساسی به پروژه مهار ایران می دانند لذا برای ادامه راهبرد خود یعنی استفاده از ظرفیت های تهدیدزا برجام چون مکانیسم ماشه، ظرفیت های کنترلی و نظارتی برجام، و همچنین ابزارهای متعدد در جهت گسترش برجام هسته ای به حوزه های موشکی، منطقه ای و حقوق بشر، حفظ برجام را ضروری می دانند. 🔹در جریان رای ممتنع سه کشور اروپایی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیز اروپایی ها در بیانیه ای برخلاف وارونه نمایی جریان غرب گرای داخلی صراحتا اعلام کردند، دلیل رای ممتنع آنها نه مخالفت با آمریکا و عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بوده بلکه به این علت بوده که به یقین رسیده بودند، قطعنامه پیشنهادی آمریکا با استقبال اعضای شورای امنیت روبرو نخواهد شد و نهایتا با وتو چین و روسیه مواجه خواهد شد. 🔹تروئیکای اروپایی در ادامه بیانیه اخیر خود پس از فعال سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا نیت پلید خود را آشکار می کند و می نویسد: «ما از ایران می‌خواهیم به منظور حفظ توافق تمامی اقدامات ناسازگار با تعهدات هسته‌ای خودش را به عقب برگردانده و بدون تأخیر به پایبندی کامل توافق برگردد. همان‌طور که تا به حال در مقاطع مختلف از جمله در بیانیه مورخه ۱۹ ژوئن اعلام کرده‌ایم ما به ویژه با توجه به اقدامات ثبات‌زدای ایران که بی‌وقفه ادامه دارند از تبعات انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نگرانی‌های جدی داریم.» 🔹دقیقا همین ادبیات را نیز در بیانیه سه کشور اروپایی پس از رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی آمریکا شاهد بودیم و در آنجا نیز ایران را ناقض قطعنامه 2231 دانستند و اعلام کردند نسبت به فعالیت های منطقه ای ایران چالش های جدی دارند که ایران باید پاسخگو باشد و همچنین از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران نیز استقبال کردند. 🔹لذا در اهداف و نیات میان اروپایی ها و آمریکا تفاوت ماهوی وجود ندارد طی سال های گذشته نیز کاملا همسو با راهبرد فشار حداکثری آمریکا عمل کرده اند. اروپایی ها در یک راه میانه به دنبال تمدید مدت دار تحریم تسلیحاتی ایران هستند به گونه ای که برجام نیز آسیب نبیند و از آن طرف تحریم های تسلیحاتی ایران نیز لغو نشود. 🔹هدف اروپا از حفظ برجام، پیشبرد پروژه مهار ایران از طریق برجام بدون اندک امتیاز و همچنین دادن پالس به وابستگان فکری خود در ایران است تا شبکه تحریف و بزک کنندگان غرب توانی کسب کنند تا بلکه با آمدن جوبایدن زمینه های ریل گذاری برجام های موشکی و منطقه ای آماده شود. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ شب دوم محرم ۱۴۴۱ 🔺اسلام عارفان مبارزه‌جو در تقابل با مبارزه بی‌معنویت و معنویت بی‌مبارزه 🔺عاشورا صحنه‌هایی دارد که رابطه مستقیم با معبود است. شروع نهضت از کنار قبر پیمبر (ص) که با مناجات امام حسین (ع) در سجده آغاز می‌شود (اِلهی عُبَیْدُکَ بِبابِکَ خَوَیدِمُکَ بِبابِکَ مِسْکینُکَ بِبابِکَ. خدای من، بنده کوچک تو بر در توست، خادم حقیر تو بر درگاه توست، بی‌چیز تو بر درگاه توست)، دعای عرفه، شب عاشورا که امام برای نماز و قرآن وقت می‌خواهد، نماز اول وقت و صحنه آخر که امام قتلگاه مناجات می‌کند (إِلَهى رِِضاً بِقَضائِكَ تَسلیماً لِأمرِکَ لا مَعبودَ سِواكَ. خدای من راضی به قضای تو هستم، تسلیم امر تو هستم و هیچ پرودگاری جز تو نیست) 🔺البته معنویت عاشورا در همه صحنه‌های آن هست، از آن‌جا که حسین‌بن‌علی دم از قطعیت شهادت می‌زند (نقل ایشان از پیامبر که فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلا، خداخواسته است که تو را کشته ببیند ) تا جایی که فرزندش را به میدان می‌فرستد و خدا را به شهادت می‌گیرد (َ اللَّهُمَّ اشْهَدْ فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلَامٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِك‏ ، خدایا شاهد باش که همانا جوانی به سمت آنها می‌رود که شبیه‌ترین مردم در سیما و رفتار و گفتار به پیامبر تو است) تا جایی که زینب کبری در جواب طواغیت از قصه عاشورا می‌گوید جز زیبایی ندیدم (ْ مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلا) و... 🔺معنویت انسان عاشورایی در صحنه است، معنویتی است که صلاح (خوب بودن خود فرد) و اصلاح (تلاش کردن برای خوب کردن دیگران) در آن دو روی یک سکه است. معنویت عاشورا اگر به مبارزه نمی‌رسید با معنویت زهاد ثمانیه (زاهدان هشت‌گانه صدر اسلام) که سر بر آستان طواغیت می‌ساییدند یا حداقل با آنان کاری نداشتند، فرقی نداشت. مبارزه منهای معنویت نیز به قدرت‌طلبی و انحراف می‌رسید. 🔺بعضی از همین زاهدان مثل عبدالله‌بن‌عمر بودند که از مبارزه گریختند و بعد با پای حجاج‌بن‌یوسف ثففی نیمه شب بیعت کردند، بودند افرادی مثل خواجه ربیع که برای نبودن در صحنه مبارزه از دوره جنگ جمل به مرزهای شرقی رفته بود و با شنیدن فاجعه عاشورا از قبری که برای عبادت کنده بود بلند شد و یک انالله و انا الیه راجعون خواند و تا آخر عمر مغبون همین یک لحظه توجه به دنیا بود! بودند افرادی هم در تپه‌های کوفه که برای پیروزی امام دعا میکردند اما به یاری امام نمی‌شتافتند! از مرز ظریف کفر و ایمان می‌گفت از دشمن و دام‌های شیطان می‌گفت در کرب‌وبلا حسین را می‌کشتند در گوشه حجره شیخ عرفان میگفت 🔺️اما انسان عاشورا و انقلاب اسلامی، هم با خدا رابطه مستقیم دارد هم معنویت را در همه عرصه های زندگی جستجو میکند. به تعبیر سید شهیدان اهل قلم: غایت خلقت جهان پرورش انسانهایی است که در برابر شدائد و سختیها بر هرچه شک و ترس و تردید و ضعف است غلبه کنند و حسینی شوند. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️جاهلیت و جنایت به تعبیری، حسین(ع) را به سنت‌های پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به : ، ، و... تعبیر کامل‌تر و دقیق‌تر این است که ارتجاعِ و و جامعه‌ی بعد از پیامبر به سنت‌های عصر جاهلیت، چنین معرکه‌ای را آفرید. پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت می‌زنند! بازهم اگر بخواهیم این قاعده را ساده‌تر کنیم، چنین می‌شود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ ، ، ، لشکرکشی می‌کنند و حقیقت را سر می‌بُرند. ✔️نکته: خواصِ زمانه‌ی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدم‌های آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد. اما چنین اهتمامی، نمی‌تواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا می‌خواهد اسمِ این آدم‌ها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری. چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروت‌اندوزی و زیاده‌خوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزه‌ای کردنِ قواعد و مفاهیم می‌بینند. جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ مدیریت هیئتی 🔹متاسفانه با بی دقتی رسانه ای و همچنین هجمه های جریانات خاص، سال ها از مدیریت هیئتی به نام بی نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار علمی نام برده می شود. و هرگاه می خواهند نمونه کار بی نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می کنند. گواینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسی رسمی اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی نظمی بوده است. 🔹حال آنکه فقط تماشای برگزاری هیئت های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می کند. آنچنان که مردمی ترین، منظم ترین و دقیق ترین مدیریت را همین هیئت ها انجام داده اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی نظمی مراسماتی با شکوه و جمعیت قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب های خشک رسمی و اداری مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا مدیریت دولت با تمامی امکانات و اختیارات در شلوغ شدن و اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔹این مدیریت خسته و ناتوان که هرجا وارد شده جز بی نظمی و عصبانیت مردم را در پی نداشته تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبدکالای معیشتی بحران می آفریند را با مدیریت مردمی و بومی هیئتی و جهادی قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه کار به بهترین شکل پیش می برند. 🔹نمونه های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات و کمک های مومنانه مردمی به مستضعفان، در عملکرد گروه های جهادی در ماجرای کرونا در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهای چون سیل و زلزله می توان نام برد. هرکدام را حقیقتا می توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔹این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم و در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی بدیلی داشته اند. 🔹که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف و حذف و ادغام شدند. هرچند این مدل های موفق امروز در غالب های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️حق وتو مضاعف آمریکا؛ علیه ایران و شورای امنیت! 🔺آمریکا چگونه مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد؟ 🔹آمریکایی ها معتقدند هرچند از برجام خارج شده اند، اما به موجب بند 10 قطعنامه 2231 که در تایید و پشتوانه برجام صادر شد، آمریکا از موسسان برجام است و همچنین براساس این بند کشورهای عضو به استفاده از مکانیسم حل اختلاف در برجام صرفا «تشویق» شده اند و هیچگونه «الزامی» وجود ندارد. لذا آمریکا به استناد بند 10 قطعنامه 2231 حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای خود قائل است. 🔹آمریکا مدعی است با استناد به بند 10 قطعنامه به دلیل اینکه جزو تاسیس کنندگان برجام بوده و نام این کشور ذکر شده و همچنین در هیچ جای دیگر قطعنامه شورای امنیت قید نشده که کشوری در صورت خروج از برجام، از دایره مشارکت کنندگان حذف می شود، بنابراین به عنوان «مشارکت کننده» حتی اگر از برجام خارج شده باشد می تواند از ظرفیت قطعنامه 2231 در فعال سازی مکانیسم ماشه استفاده کند. 🔹در ادامه نیز آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به بند 11 قطعنامه 2231 استناد می کند و به دلیل عدم ماهیت الزام آور بند 10 و عدم انحصار بند 11 در ارجاع شکایت به کمیسیون مشترک برجام، می تواند راسا درخواست خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد و تمامی تحریم ها و قطعنامه های لغو شده را بازگرداند. 🔹اگر تفسیر آمریکا از قطعنامه 2231 و عنوان «مشارکت کننده» پذیرفته شود، راجع «ادامه لغو تحریم ها» در شورای امنیت رای گیری می شود که با وتو هر عضو از جمله آمریکا، حداکثر 30 روز تمامی تحریم ها و قطعنامه های لغو شده قبلی باز می گردد. 🔹اما چالش اساسی این است که آمریکا با اینکه چین و روسیه و سه کشور اروپایی با تفسیر او از قطعنامه 2231 مبنی بر «مشارکت کننده بودن» آمریکا و تبعا فعال سازی مکانیسم ماشه مخالفند، چگونه می تواند این مسیر را طی کند و سرانجام این چالش حقوقی به کجا ختم خواهد شد؟ 🔹براساس ماده 27 منشور سازمان ملل که مربوط به شیوه تصمیم گیری در شورای امنیت است، در بند 2 این ماده آمده است که موضوعات مطرح شده در شورای امنیت اگر آیین نامه ای( شکلی) باشند شورا با اکثریت اعضا یعنی 9 رای موافق تصمیم می گیرد و در بند 3 این ماده نیز آمده است اگر موضوعات غیرآیین نامه(ماهوی) باشند تصمیم شورا با اکثریت 9 رای و موافقت اعضای دائم( اعمال حق وتو) انجام می گیرد. رای ممتنع عضو دائم نیز رای موافق شمرده می شود. 🔹بحث تفسیر متن قطعنامه 2231 و مشارکت کننده بودن یا نبودن آمریکا بسیار روشن است یک موضوع آیین نامه ای بدون حق وتو اعضاست. از طرفی امروز آمریکا یک گزارش یا اطلاعیه به عنوان مشارکت کننده برجام به شورای امنیت ارائه داده است. آمریکا بدبینانه ترین حالت را درنظر گرفته است، اگر چین و روسیه یک قطعنامه آیین نامه ای ارائه کردند مبنی بر اینکه آمریکا «مشارکت کننده» در برجام نیست و نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، تکلیف چیست؟ چین و روسیه مدعی می شوند موضوع «عدم مشارکت کنندگی» آمریکا از نوع آیین نامه ای است، و در مقابل آمریکا نیز حتما استدلال می کنند این یک موضوع غیرآیین نامه ای و تابع حق وتو اعضاست. 🔹لذا در شورای امنیت ابتدا رای گیری می شود که آیا موضوع آیین نامه ای یا غیرآیین نامه ای است؟ طبق رویه شورای امنیت رای گیری درباب آیین نامه ای یا غیرآیین نامه ای بودن موضوعات، خود یک امر غیرآیین نامه ای و مشمول حق وتو اعضاست. لذا آمریکا ابتدا یکبار از حق وتو خود استفاده می کند و موضوع را غیرآیین نامه ای می کند.(وتو اول) سپس با غیرآیین نامه ای شدن موضوع قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه، مجددا از حق وتو خود استفاده می کند و موضوع «عدم مشارکت در برجام» را رد خواهد کرد(وتو دوم) و خواهد توانست با «مشارکت کننده» قلمدادشدن خود، مکانیسم ماشه را فعال کند. به این عمل استفاده از قدرت «وتو مضاعف» یا «دابل وتو» نیز می گویند. 🔹آمریکا وارد یک قمار سنگین شده که در این کارزار نه تنها حیثیت خودش در خطر است، بلکه خدشه ای اساسی به رویه های شورای امنیت سازمان ملل و حق وتو وارد خواهد کرد. طی دهه های گذشته اعضای شورای امنیت از وتو مضاعف استفاده نکرده اند، این اقدام آمریکا با هدف شکست ایران و بازگشت تحریم های شورای امنیت، موجب نقض عرف دهه های گذشته شورای امنیت خواهد شد و احتمالا با این اقدام زین پس تصمیم گیری های شورای امنیت دچار تحول می شوند و در آینده نزدیک نیز باید شاهد اعمال حق وتو مضاعف توسط بقیه اعضای دائم شورای امنیت علیه آمریکا نیز باشیم. 🔹گویا ترامپ می خواهد هزینه خسارت های احتمالی بعدی در شورای امنیت را بپذیرد، ولی در این پرونده علیه ایران بصورت کاملا یکجانبه پیروز شود. ✍️ 🔺متن کامل یادداشت را از اینجا بخوانید https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2360291/ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️برشی از کتاب «بر جاده‌هایِ آبی سرخ» ⁠⁣ 🔺ما پرچمِ خونینِ حق‌طلبیِ مولایمان علی را به دوش می‌کشیم، بی آنکه او را دیده باشیم. ما سلمانِ پارسی و بلالِ حبشی را از اعماقِ قلبمان می‌ستاییم، گرچه هرگز ایشان را ندیده‌ایم. 🔺شرطِ اعتقاد به رهبری، دیدنِ شخصِ رهبر نیست، بلکه دیدنِ نتایجِ اعمال اوست؛ شرطِ پیوستن به یک نهضت، ملاقات با سرانِ آن نهضت نیست، بل برداشتنِ محصولِ مبارزه‌ی افرادِ آن نهضت است. 🔺آقای ما برای این حسین نشده است که ما او را دیده‌ایم، دستش را بوسیده‌ایم، در آغوشش گرفته‌ایم، خاک پایش را سرمه‌ی چشمانمان کرده‌ایم، یا او از نقشه‌هایی که برای رهایی فرزندانش دارد، چیزهایی به ما گفته ... نه ... ما حسین را دوست داریم به خاطرِ آنکه با نامِ او، عِطرِ نجابت در فضا پراکنده می‌شود؛ عِطرِ ایمان، عطرِ مقاومت در برابرِ ظلم - از این سو تا آن سویِ جهان، از زمین تا ستارگان .... 🔺حتی اگر حسینی هم وجود نداشت، این عطرِ حسینیِ پیچیده در فضا کافی بود تا ما را به ارادتِ حسین و مرکزِ شهادت بکشاند. 🔺این که دستِ من - دست هایِ من - هرگز به قبای حسین نمی رسد [و] به خاطرِ او شمشیر می‌زنم و به هوای وصلِ او با کرور کرور اجنبی می‌جنگم، حسین را حسین نگه می‌دارد. حسین، حسین نشد برایِ آنکه آفتابِ حضورش، سرمازدگانِ بی پناه را گرم کند، داغ کند و بسوزاند؛ بل حسین شد به خاطرِ حضور ازلی‌اش در ذهنِ هرکس که می‌خواهد در راه شمشیر بزند. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️«عدالتخواهی» برتر است یا «مواسات»؟! 🔺آن زمان‌ها که هنوز دوران نگذشته بود، از امیرالمؤمنین پرسيدند برتر است يا ؟ فرمود «عدل» و دو دلیل آورد: - «عدالت» هر چيزى را در جاى خود مى‌نهد، درحالی‌كه «بخشش» آن را از جاى خود خارج مى‌سازد. - «عدالت» تدبير عمومى مردم است، درحالی‌كه «بخشش» گروه خاصى را شامل است. 🔺دلیل دوم خیلی مهم است، چرا که زاویه نگاه را تعیین میکند. این «العدلُ سائِسٌ عَام» همان «اداره عمومی» و «حکمرانی»‌ای‌ست که در مدیریت و سیاستگذاری سالها درموردش بحث شده و خطابش به حاکمیت و برای تدبیر کل جامعه است. اما بخشش و مواسات خطابش به مردم و ناظر به حرکت‌های محدود و موضعی‌ست. 🔺اگرچه بین اینها تعارضی نیست اما دعوا اینجاست که «مسئولیت اجتماعی» را چگونه و ناظر به کدام و یا با تأکید بر کدام تعریف کنیم؟ مردم خطاب به حکومت، عدل را مطالبه کنند یا خطاب به همدیگر جود و بخشش داشته باشند؟ «عدالتخواهی» اینجا وارد میشود. عدالتخواهی برتر است یا بخشش؟! 🔺آقای پناهیان می‌گوید دوران عدالتخواهی گذشته، چون امروز دیگر قوه قضاییه دارد مبارزه با فساد را پیش می‌برد! صرف‌نظر از اینکه قوه قضاییه چقدر در این راه موفق است و یا اینکه خودش به نظارت عمومی و کمک مردم نیاز دارد یا نه، آیا از نظر آقای پناهیان عدالتخواهی صرفاً مساوی با مبارزه با فساد و «گرفتن دزدها»ست؟! 🔺«عدالتخواهی»، تولید قدرت اجتماعی برای قرار دادن هر چیز سر جای خودش در حکومت و در نتیجه تدبیر عمومی جامعه بشکلی عادلانه است. دورانی که خیلی چیزها سر جای خودش نیست و خبری از تدبیر و اداره عمومی نیست، اتفاقاً دوران عدالتخواهی‌ست. البته که جود هم فضیلت است و اساساً دوران این دوگانه‌سازی‌هاست که گذشته! 📎 پ.ن: حکمت ۴۳۷ نهج‌البلاغه: وَ سُئِلَ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ، الْعَدْلُ أَوِ الْجُودُ؟ فَقَالَ: الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا؛ وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ ۶ 🔺️نه تسلیم دلیلانه نه وحدت سیاستمدارانه 🔺️امام حسین (ع) در مسجد النبی در پاسخ مروان‌ حکم به‌عنوان نماینده‌ی معاویه فرمود: 🔺️«وَ أَمَّا صُلْحُ مَا بَيْنَ هَذَيْنِ الْحَيَّيْنِ فَإِنَّا قَوْمٌ عَادَيْنَاكُمْ فِي اللَّهِ وَ لَمْ نَكُنْ نُصَالِحُكُمْ لِلدُّنْيَا.» 🔺️ و اما در مورد صلح (پیوند دادن) بین این دو قبیله، ما قومی هستیم که به‌خاطر خدا با شما دشمنی کردیم و هرگز به‌خاطر دنیا با شما مصالحه نخواهیم کرد. (مناقب آل‌أبي‌طالب، ج‏4، ص 39.) 🔺️در روز عاشورا فرمودند: . 🔺️«وَ اللَّهِ لَا أُعْطِيكُمْ بِيَدِي إِعْطَاءَ الذَّلِيلِ وَ لَا أَفِرُّ فِرَارَ الْعَبِيد.» به خدا سوگند، من دستم را مثل ادم‌های ذلیل در اختیار شما نمی‌گذارم (بیعت نمی‌کنم) و مانند فرار کردن بنده فرار نمی‌کنم. ( الإرشاد، ج‏2، ص 98.) 🔹در منطق حسینی در منازعه با باطل نه می‌شود ذلیلانه تسلیم شد، نه می‌توان مانند یک بنده گریزپا فرار کرد. باید ایستاد و به درگیری مستقیم پرداخت 🔹به‌خاطر قدرت و محاسبه سیاسی، نمی‌شود مصالحه و وحدت کرد. وحدت باید بر مبنای پایبندی واقعی به اصول باشد، نه سر تقسیم منافع که با توجیه‌‌های ظاهراً دینی انجام شود. همین است که حسین‌بن‌علی (ع) حاضر نشد نه با وصلت سیاسی با بنی‌امیه صلح کند و عکس یادگاری بگیرد و بگوید ما همه با هم هستیم، نه با بسیاری جریان‌های مخالف یزید، مثل زبیری‌ها همراه شود. تا دفع افسد به فاسد کند 🔹این خلوص حق است که می‌تواند بر باطل پیروز شود و دل‌ها را جذب کند. حقی که به‌خاطر محاسبات مادی و سیاسی خود را به باطل آغشته کند، دیگر حق نیست، دنیاگرا شده و براساس سنت قرآنی توانایی پیروزی ندارد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های رهبری که سانسور شد! 🔹در ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با جلسه هیئت دولت، بخش های مهم از فرمایشات ایشان، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. ادامه دارد... http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز از زبان موسوی امام جماعت و نماینده اهالی روستا http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا هیچوقت استیضاح نمی‌شود⁉️ 🔹شگردهای زنگنه برای فرار از استیضاح http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹غزلی عاشورایی از حسین منزوی، با صدای مهدی رسولی ای خون اصیلت به شتک‌ها ز غدیران افشانده شرف‌ها به بلندای دلیران جاری شده از کرب و بلا آمده و آنگاه آمیخته با خون سیاووش در ایران تو اختر سرخی که به انگیزه‌ی تکثیر ترکید بر آیینه خورشید ضمیران ای جوهر سرداری سرهای بریده وی اصل نمیرندگی نسل نمیران خرگاه تو می‌سوخت در اندیشه تاریخ هر بار که آتش‌زده شد بیشه شیران آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟ و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن تا شام شدی قافله‌سالار اسیران تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند باید که ز خون تو بنوشند کویران تا اندکی از حق سخن را بگزارند باید که به خونت بنگارند دبیران حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست ای کاسته شان تو از این معرکه‌گیران http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ما ملت گريه هستيم 🔺ما ملتى هستيم که با همين اشک‌ها سيل جريان مى دهیم و خرد مى‏ کنیم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است ✅تریبون مستضعفین: http://Eitaa.com/teribon_ir