1.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴جلیلی: کسانی که مردم را از حمله نظامی امریکا میترسانند پیاده نظام شیطان هستند!
#بازخوانی
@teribon_ir
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ روایت جلیلی از فیش حقوقی شهید شهریاری
#بازخوانی
@teribon_ir
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ساختارهای ضدمردمی، بهشت ورشکستههای سیاسی!
🔹 ساختار انتخاباتی ما اینطوری است که یک پیرمرد از زمان #دایناسورها و ماموتها در لیست انتخاباتی بوده، هنوز که هنوزه تو لیستهای انتخاباتی هست و اصلا معلوم نیست چه طرح و ایدهای دارد.
🔹 انقلاب اسلامی، #مردم را صرفا «رأی دهنده» نمیخواست، مردم باید درگیر امر سیاست بشوند، درگیر امر قانونگذاری بشوند.
🔹جمهوریت یعنی یک فرد متخصص در حوزه شهری، امکان این را داشته باشد که در انتخابات شورای شهر حاضر بشود، نه اینکه فلان فرد #ورشکسته_سیاسی را که در انتخابات مجلس رأی نیاورده، هیچ تخصصی هم ندارد، به عنوان کاندیدای شورای شهر معرفی کنند.
#وحید_اشتری
@teribon_ir
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.pdf
حجم:
2.51M
🔴جزوه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی..
گفتاری از #وحید_جلیلی در باب آسیب شناسی عملکرد فرهنگی نیروهای انقلاب..
#کپسول_مطالعاتی
@teribon_ir
3.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد رحیم پور ازغدی:
🔻آیا می شود هر سی چهل سال یکبار رفراندوم بشه؟
🔻هیچ سیستم و حکومتی در دنیا خودش و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است جز جمهوری اسلامی.
@teribon_ir
15.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بد نیست بدانید جناب آقای ظریف در سال ۹۲ همزمان گزینه پیشنهادی سه کاندیدای اصولگرا برای تصدی پست وزارت امور خارجه بوده است.
🔺روحانی و سه کاندید اصولگرا، هم در انتخاب وزیر و هم در جریان انتخابات، پیام مشترکی را به جامعه دادند؛ نفی راه طی شده در پرونده هسته ای و اجماع در تعامل با آمریکا و غرب، برای حل مشکلات داخلی.
🔺از همین رو وقتی مردم دیدند همه ی کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب، در نفی راهبرد مقاومت و زیرسوال بردن مذاکرات هسته ای از هم سبقت می گیرند، به جدی ترین و اصلی ترین رقیب گفتمان مقاومت رای دادند، نه بدلهای او.
🔺در انتخابات آینده نیز اگر مردم تصمیم بگیرند به مخالفین گفتمان سازش رای بدهند، به پرچمدار اصلی این گفتمان اعتماد خواهند کرد نه گزینه های بدلی.
#علی_جعفری
@teribon_ir
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بعضیها #جمهوریت را زائدهای در نظام اسلامی میدانند...
💬 میخواستند به جای #ملت، چند پیرمرد ملّا تصمیم بگیرند.
💬 تعریف امام از انقلاب، صرفا تغییر حاکمان نیست...
💬 چه جریان #متحجر و چه جریان #روشنفکر، جلوی چیزی که ایستادهاند، نقشآفرینی مردم است...
#محمد_صادق_شهبازی
@teribon_ir
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سعید جلیلی بعد از شکست در سال 92.....
🔴این ویدئو رو هر چند وقت یکبار که حالم از فضای مسموم سیاست به هم میخوره نگاه میکنم،فارغ از تمام رویکرد های جناحی، اخلاق این مرد رو دوست دارم...
#بازخوانی
@teribon_ir
4.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جلیلی: فساد جناح چپ و راست نمی شناسد/ هر جناحی اول باید "آلوده دامن ها" را از اطراف خود پاکسازی کند!
#بازخوانی
@teribon_ir
3.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ جلیلی: اسلام رحمانی یک "فریب" است/ اسلام هم شامل "رحماء بینهم" است و هم "اشداء علی الکفار"
#بازخوانی
@teribon_ir
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سعید جلیلی: تفکری که برای آشپزخانه راه آهن هم نگاه به خارج دارد، برای رفع بیکاری هم موفق نخواهد شد!
#بازخوانی
@teribon_ir
⭕ گاندو و تیپ سازی
🔹«تیپ» تثبیت شدهی مردان مذهبی/انقلابی در سینمای ایران عموما نمایشدهنده «خشونت» یا «ریاکاری» است. مردانی خشن و بیمنطق که عامل و تشدیدکننده بحراناند و تحت عنوان «غیرت» یا «ایدئولوژی» هر خشونتی را توجیه میکنند. کاراکتر مذهبی در سینمای ایران یا خانمباز است؛ مانند شریفینیا در دوجین فیلم شبیه «دنیا» و ... یا تندرو و خشن؛ از گروههای فشار در سینمای دهه هشتاد؛ «مکس»، «نان، عشق، موتور هزار»، «آواز قو» تا «عصبانی نیستم» در دهه نود، تا خشونت خانوادگی در «خانه پدری» و...
🔹«تیپسازی» و تثبیت یک تصویر ذهنی مشخص از یک طیف یکی از مهمترین تاثیرات بلندمدت فرهنگی-اجتماعی سینماست و یکی از موفقترین تیپسازیهای سینمای بعد از انقلاب هم تثبیت شمایل مذهبی/انقلابی. مخاطب ایرانی از جوان انقلابی/حزباللهی/بسیجی تصویری جز ایستبازرسی، گشت ارشاد یا چماقدار به یاد میآورد؟
🔹حالا مهمترین ویژگی «گاندو» همین ارائه «شمایل»ی واقعی و همدلیبرانگیز از تیپ «جوان انقلابی» است. تصویر «محمد»(وحید رهبانی) در گاندو خلاف جریان تصویری است که سالها در سینما و تلویزیون ایران از کاراکتر مذهبی ارائه شده است. در اینجا «محمد» به جای اینکه خود عامل بحران/تنش باشد، قهرمان است و عامل حل مسئله. او منطقی است، شجاع است و متخصص. البته بخش زیادی از جذابیت کاراکتر از دل بازی بیتکلف، روان و بیاغراق «وحید رهبانی» میآید و نه از دل متن یا کارگردانی.
🔹«محمد» به دلیل گسترهی مخاطبان «گاندو» حالا تبدیل به «شمایل» و «تیپ» جوان مذهبی/انقلابی شده است که حاکمیت/سیستم را نمایندگی میکند و این دستاورد کمی نیست. و گمان میکنم انتخابش برای «شیشلیک» مهدویان هم دقیقا برای استفاده از این پیشزمینه ذهنی مخاطب بوده است. استفاده از او به عنوان نماینده سیستم؛ اینبار اما برخلاف گاندو و مطابق کلیشهی قدیمی به عنوان یک ریاکار.
🔹حالا اما سازندگان و حامیان «گاندو»، بدون در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی چنین محصولی، در فرامتنها و حاشیههای رسانهای نیز اثر خود را در حد محصولی تبلیغاتی برای استفاده روزمره سیاسی تقلیل میدهند و نمیدانند که چندسال بعد، مخاطب عام اساسا متوجه هیچکدام از دلالتهای سیاسی روز «گاندو» نخواهد شد، اما اثر همچنان زنده است و کار خواهد کرد و موضوع با اهمیت همین بازنمایی است که از سیستم و قهرمانهایش ارائه میدهد، نه طعنههایی که به دولت مستقر میزند. کار مهم «گاندو» همین تیپسازی است، تقلیل آن به یک ابزار سیاسی روزمره ظلم به محصول است.
#امیر_ابیلی
@teribon_ir